![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Theologisch gezever laat ik met plezier aan anderen over. |
|
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dan zou je ook begrijpen waarom tolerantie zo moeilijk is omdat het het bestaan van twee gelijkwaardige partijen veronderstelt en dat is er niet.
|
|
|
|
#243 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk gaat dat wel iedereen aan, daar het juist om een openbare wake ging waarmee de religieuze gemeenschappen van dit land een uiting wilden geven aan hun visie. Als de islamitische gemeenschap niet aan dit openbare gebed wil deelnemen, mag dat zeker eens van naderbij bekeken worden. Ik zie geen reden om de exclusiviteit van de stilte hier de bovenhand te laten halen.
|
|
|
|
|
|
#244 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#245 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#246 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik beoordeel politici niet aan de wijze aan hun karaktertrekken. Wel neem ik de vrijheid hun gevoerde politieke lijn te beoordelen. Dat telt. Niet of ze nu traag spreken of eerder een zuiderse stijl hanteren.
|
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#248 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In alle eerlijkheid kan ik stellen dat ik meer islamitische literatuur in huis heb dan menig islamitisch gezin uit Antwerpen. En die ook doorgenomen heb. Laatst nam ik "Het leven van de Profeet Mohammed" door van Aboe Ismael. Interessant omdat dit een van de weinige biografieën is die door een moslim in het Nederlands werden geschreven.
|
|
|
|
|
|
#250 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#251 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uit het stemgedrag van de modale Turk en de opgang van een zekere Erdogan zien we echter dat de Turken weer willen naar een islamitische staat. Het kemalisme, waarop de seculiere Turkse steunt, was en is nog steeds een ideologie van een heel beperkte laag van de bevolking. |
|
|
|
|
|
|
#252 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mij interesseert het hoe die is ontstaan, met welke doelstelling men dat geschreven heeft. Wat wou men bekomen ? Hoe dachten de auteurs dit te kunnen gebruiken om hun doel te bereiken ? Wat is er daarvoor aangepast later ? Maar dat is eigenlijk een heel andere discussie. |
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Omdat geen enkele burger verplicht is uit te leggen waarom hij wel of net niet beslist te bidden. Dat behoort tot zijn persoonlijke vrijheid om dat uit te leggen. Of niet dus.
|
|
|
|
|
|
#254 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waar het over gaat is dat men anno 2016 als burger zeker veel meer rechten zal hebben in turkije, dan in saoudi-arabië waar rechtspraak archaïsch is, geen ernstige verdediging is, religieuze wetten heersen in plaats van burgerlijke rechten. Twee islamitische landen, twee totaal verschillende rechtsposities voor burgers. Daar gaat het om. |
|
|
|
|
|
|
#255 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar goed, om de een of andere reden wil u niet doordringen tot die elementen. Een soort zelf opgelegde blindheid. |
|
|
|
|
|
|
#256 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#257 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#258 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wel spreken we hier over de vertegenwoordigers van de verschillende religieuze gemeenschappen. |
|
|
|
|
|
|
#259 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Helemaal niet, daar het programma van Erdogans partij (en voorlopers ervan) heel duidelijk is als het over de plaats van de islam gaat. Daarom ook wordt er bijna systematisch gewerkt aan het ondergraven van het kemalisme in Turkije.
|
|
|
|
|
|
#260 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|