Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2016, 10:55   #161
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Feministisch gezwets ga ik echt niet lezen, al zeker niet als het over de islam gaat.
Tuurlijk niet " een vrouw is nog minder dan een hond" bij die groep sta jij nu Demper
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2016, 12:58   #162
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Tuurlijk niet " een vrouw is nog minder dan een hond" bij die groep sta jij nu Demper
Hij maakt toch maar een graptje.
Oud 30 maart 2016, 13:04   #163
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hij maakt toch maar een graptje.
dat denk ik niet gezien zijn uitlatingen op dit forum.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2016, 13:05   #164
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Goed opgemerkt!
Oud 30 maart 2016, 13:08   #165
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
50 jaar bepampering heeft niets opgeleverd.
Integendeel het ging van kwaad naar erger.
De tijd van praten is voorbij.
Tijd voor actie en actie vraagt een strak plan.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
De wetten van het volk staan bovendien boven elke godsdienst.
U en ik zijn het in principe eens, levensbeschouwing kan niet boven de principes van een samenleving staan.
Dat is actie en een strak plan, wat niet betekent dat je met niemand meer kunt praten, alleen niet om hier nog over te onderhandelen.
Oud 30 maart 2016, 13:59   #166
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U en ik zijn het in principe eens, levensbeschouwing kan niet boven de principes van een samenleving staan.
Dat is actie en een strak plan, wat niet betekent dat je met niemand meer kunt praten, alleen niet om hier nog over te onderhandelen.
Je kan niet tollerant zijn tegenover diegenen die de intollerantie prediken.
Arabisten als wijlen Jansen en Vermeulen en nu Van Amerongen hebben er genoeg op gewezen dat het in de aard van het beestje ligt van zich nergens aan te passen.
Waarover gaan we praten dan?
Over de modaliteiten van hun vertrek?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2016, 15:02   #167
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan niet tollerant zijn tegenover diegenen die de intollerantie prediken.
Arabisten als wijlen Jansen en Vermeulen en nu Van Amerongen hebben er genoeg op gewezen dat het in de aard van het beestje ligt van zich nergens aan te passen.
Waarover gaan we praten dan?
Over de modaliteiten van hun vertrek?
Ik weet wat die mensen zeggen, daarom moeten we intolerantie niet meer dulden, ook niet uit naam van vrijheid van religie.
Wie dat niet kan of wil, en levensovertuiging blijft voorop zetten, die moet je aanpakken wanneer die houding maatschappelijke gevolgen heeft en ja, ook uitkering en kindergeld vallen daar onder.
Wie zich niet kan of wil aanpassen die kan dan beter vertrekken, zo eenvoudig is het nu en dat moet afdwingbaar zijn. Maar dat geldt ook voor iedere burger, wie denkt dat zijn eigen volk blank moet zijn heeft hier evenmin toekomst, misschien is een biblebelt in Amerika dan wel wat.
Oud 30 maart 2016, 17:10   #168
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is toogpraat.
Het is nogal algemeen geformuleerd, dat wel.

Citaat:
Ik ben wel te vinden voor stop aan instroom vluchtelingen.
Dat is een heel goed begin.

Een volgende concrete stap zou bijvoorbeeld zijn: alle kindergeld afschaffen.
De grootste slachtoffers daarvan zijn de niet-werkende moslims met massa's kinderen.
Voor de autochtonen met weinig of geen kinderen, is kindergeld toch maar een vestzak broekzak-operatie, of een sigaar uit eigen doos.
Gegarandeerd dat er al heel veel moslims uit vrije wil ophoepelen.

Een andere concrete stap: laten uitdoven van subsidies voor alle erediensten.
Gegarandeerd dat er een paar haatpredikers elders hun heil zullen zoeken, en geen jonge gasten meer indoctrineren met hun onzin op onze kosten.

Ziedaar al twee concrete zaken.
De partij die ze in hun programma zet krijgt mijn stem, ongeacht extreem-links, extreem-rechts, desnoods zelfs centrum-tsjeef.
Hoewel dat laatste me moeite zal kosten...
.
Oud 30 maart 2016, 17:58   #169
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

De grootste slachtoffers daarvan zijn de niet-werkende moslims met massa's kinderen.
Voor de autochtonen met weinig of geen kinderen, is kindergeld toch maar een vestzak broekzak-operatie, of een sigaar uit eigen doos.
.
De logica zelve. En alleenstaanden zouden vrijgesteld moeten worden van elke vorm van belasting.

Nog een voorstel. Maar dat komt er toch nooit van, omdat je dan naar een ander soort kapitalisme gaat.

-Hoe meer je produceert, hoe minder belastingen je betaalt.

Dus concreet een industrieel met een zeer hoge productie van goederen zou vrijgesteld moeten worden van belastingen. Dus een Henry Ford, Coucke e.d. heb ik helemaal niets op tegen.

Verkopers en banken produceren eigenlijk niets die zitten in de luchthandel en flippen (buy and sell) alleen maar wat zonder iets "an sich" te produceren van meerwaarde aan het product; dus die worden zwaar belast. Je zou dan nog kunnen zeggen dat de banken een dienst verlenen; geld lenen. Maar dat geld wordt dan weer niet gestaafd met goud ofzoiets. Het zijne weet ik er allemaal niet van, maar de luchthandel moet weg....

De dienstensectoren; die worden minder zwaar belast omdat ze diensten verlenen en als het puur om productie gaat hebben ze een product/dienst, dus die worden minder zwaar belast.

Maar dat kan allemaal niet omdat de banken dan verhuizen naar "Verwegistan" en de landen met de meeste industrie/productie het welvarendste zijn. ^^
Oud 31 maart 2016, 08:49   #170
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het is nogal algemeen geformuleerd, dat wel.

Dat is een heel goed begin.

Een andere concrete stap: laten uitdoven van subsidies voor alle erediensten.
Gegarandeerd dat er een paar haatpredikers elders hun heil zullen zoeken, en geen jonge gasten meer indoctrineren met hun onzin op onze kosten.

Ziedaar al twee concrete zaken.
De partij die ze in hun programma zet krijgt mijn stem, ongeacht extreem-links, extreem-rechts, desnoods zelfs centrum-tsjeef.
Hoewel dat laatste me moeite zal kosten...
.
U wil dus per sé slachtoffers maken, ik niet. Kindergeld afschaffen zou vooral de vele alleenstaande en vaak werkende ouder treffen.
Wel ben ik te vinden voor activering voor wie in een sociale woning woont!
Zo krijgen die maatschappijen veel meer inkomsten, ik vind dat dit recht gekoppeld moet worden aan activering richting arbeidsmarkt.

In plaats van op je gat te zitten, verplicht de taal zo goed leren dat je kunt werken en opvolging dat mensen ook werkelijk werk zoeken.
Ik snap niet dat het beleid dit niet doet, waarom wonen daar zoveel mensen die niet werken? ( maar wel kunnen en soms ook best willen, mocht iemand hen daarbij ondersteunen en opvolgen)

Subsidie erediensten daar kan ik me wel in vinden, het is toch wel raar dat iedere moslim moet bijdragen in een moskee ( ongeveer 10 procent van je inkomen) , en wat dit geld betreft niemand weet wat daar dan mee gebeurt en wij dan nog eens subsidie geven?
En ja, kerken moeten ook zelf voor inkomsten zorgen, alhoewel ik wel vind dat de gebouwen als deel van cultureel erfgoed onderhouden mogen worden, via subsidies.
Oud 31 maart 2016, 09:39   #171
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U wil dus per sé slachtoffers maken, ik niet. Kindergeld afschaffen zou vooral de vele alleenstaande en vaak werkende ouder treffen.
Wel ben ik te vinden voor activering voor wie in een sociale woning woont!
Zo krijgen die maatschappijen veel meer inkomsten, ik vind dat dit recht gekoppeld moet worden aan activering richting arbeidsmarkt.

In plaats van op je gat te zitten, verplicht de taal zo goed leren dat je kunt werken en opvolging dat mensen ook werkelijk werk zoeken.
Ik snap niet dat het beleid dit niet doet, waarom wonen daar zoveel mensen die niet werken? ( maar wel kunnen en soms ook best willen, mocht iemand hen daarbij ondersteunen en opvolgen)

Subsidie erediensten daar kan ik me wel in vinden, het is toch wel raar dat iedere moslim moet bijdragen in een moskee ( ongeveer 10 procent van je inkomen) , en wat dit geld betreft niemand weet wat daar dan mee gebeurt en wij dan nog eens subsidie geven?
En ja, kerken moeten ook zelf voor inkomsten zorgen, alhoewel ik wel vind dat de gebouwen als deel van cultureel erfgoed onderhouden mogen worden, via subsidies.
Als men begint met de sociale woningen voor te behouden aan mensen die hier al 20 jaar wonen en het kindergeld beperkt tot maximum 2 kinderen , dan zal er al veel opgelost worden.
Nu worden sociale woningen veelal bevolkt door pas ingevoerde analfabeten die zich bovendien suf neuken omdat ze zich op die manier een extra inkomen kunnen genereren.
Het kost hen toch nauwelijks iets want ze leggen hun broedsels desnoods met 5 of 6 op een kamer van 4 x 4 .
Kinderen maken als geldmachine.
Oud 31 maart 2016, 09:40   #172
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed opgemerkt!
Krijg ik nu een koekje
Oud 31 maart 2016, 09:44   #173
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu worden sociale woningen veelal bevolkt door pas ingevoerde analfabeten die zich bovendien suf neuken omdat ze zich op die manier een extra inkomen kunnen genereren.
Het kost hen toch nauwelijks iets want ze leggen hun broedsels desnoods met 5 of 6 op een kamer van 4 x 4 .
Kinderen maken als geldmachine.
Heb jij daar cijfers van ? Ik denk dat de pas ingevoerde analfabeten vooral de huisjesmelkerij in stand houden.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 09:44   #174
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet wat die mensen zeggen, daarom moeten we intolerantie niet meer dulden, ook niet uit naam van vrijheid van religie.
Wie dat niet kan of wil, en levensovertuiging blijft voorop zetten, die moet je aanpakken wanneer die houding maatschappelijke gevolgen heeft en ja, ook uitkering en kindergeld vallen daar onder.
Wie zich niet kan of wil aanpassen die kan dan beter vertrekken, zo eenvoudig is het nu en dat moet afdwingbaar zijn. Maar dat geldt ook voor iedere burger, wie denkt dat zijn eigen volk blank moet zijn heeft hier evenmin toekomst, misschien is een biblebelt in Amerika dan wel wat.
Wij zijn geen Arabisch land of continent ik versta dan niet waarom al die moslims hier de plak willen zwaaien? fundamenteel klopt het niet . Moet toch iedereen willen inzien en eerlijk blijven ,, en waarom ons zo goedkoop laten inpakken ? waanzin is het.
Oud 31 maart 2016, 09:48   #175
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Heb jij daar cijfers van ? Ik denk dat de pas ingevoerde analfabeten vooral de huisjesmelkerij in stand houden.
Je ziet toch wat je ziet zeker.
Hier in Leuven aan de schoolpoorten, je kan ze haast niet tellen.
Een vrouw in woestijngewaad met eentje aan de hand , eentje in de koets en eentje in de buik en dan komen ze er nog een stuk of 2 afhalen aan de school.
Zo'n taferelen zie je nog maar zelden of nooit bij vrouwen van hier.
Oud 31 maart 2016, 09:49   #176
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn daar cijfers van ! er zijn overal cijfers van ! en moest ik in de politiek actief zijn gooi ik die cijfers aan het grote publiek , en dan nog zonder pardon. Maar daar zit het hem lakse politiekers bang voor hun gezichtsverlies , t'is gelijk hoe je uw gezicht verliest dan nog liever op een open en eerlijke manier dan opeen vals achterbakse manier zeg ik,
Oud 31 maart 2016, 10:14   #177
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je ziet toch wat je ziet zeker.
Hier in Leuven aan de schoolpoorten, je kan ze haast niet tellen.
Een vrouw in woestijngewaad met eentje aan de hand , eentje in de koets en eentje in de buik en dan komen ze er nog een stuk of 2 afhalen aan de school.
Zo'n taferelen zie je nog maar zelden of nooit bij vrouwen van hier.
Ik vraag me ook soms af waar dergelijke gezinnen leven. Uit eigen ervaring weet ik dat ze niet altijd bij het OCMW terecht kunnen en zeker niet voor een permanente sociale woning. Het gaat hier toevallig niet over moslims maar over white trash. White trash valt misschien minder op in onze maatschappij maar verhuurders van gezinswoningen, deurwaarders en OCMW's worden er mee geconfronteerd. Door de privacywetgeving mag je zelfs aan de officiële instanties niet vragen of potentiële huurders ooit al uit hun woning zijn uitgedreven.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 31 maart 2016 om 10:19.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 10:20   #178
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag me ook soms af waar dergelijke gezinnen leven. Uit eigen ervaring weet ik dat ze niet altijd bij het OCMW terecht kunnen en zeker niet voor een permanente sociale woning. Het gaat hier toevallig niet over moslims maar over white trash.
Wel ik wil niet beweren dat het niet bestaat maar hier in Leuven zijn het steevast en in niet te tellen aantallen vrouwen in woestijnkledij.
Oud 31 maart 2016, 10:27   #179
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel ik wil niet beweren dat het niet bestaat maar hier in Leuven zijn het steevast en in niet te tellen aantallen vrouwen in woestijnkledij.
Het houdt u echt bezig hè?
Ik weet niet hoe dikwijls je dat verhaal hier al hebt gepost....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 10:27   #180
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/33982/Islam...gantisch.dhtml

Dit tuig zijn ouders hebben er ook 11 bij elkaar geneukt.
Hoeveel autochtone gezinnen zouden er zijn met 11 kinderen.
Ik denk dat je ze op één hand zal kunnen tellen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be