![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
auto, kleuren-tv, computer, internet, vaatwasmachine, meer dan 1 verwarmde kamer, wegwerpluiers, sigaretten, alcohol, kant en klaar maaltijden.
![]() |
![]() |
#4122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4123 | |
|
![]() Citaat:
met eten - geen gras en takken bedoeld, met drinken - geen water uit het kanaal, met onderdak - het minimum dat bepaald is door de wet, met kleren - iets meer dan niet aangehouden kunnen worden voor openbare zedenschennis? Verder... Wat doen met hygiëne? Arts ? Warmte ? Vuilnis ? .... hier kunnen we nog wat aan toevoegen maar ik denk dat je het wel snapt. Tel op en vertel me dan dat er geen armoede bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4124 | |
|
![]() Citaat:
Wat een stelletje naïevelingen lopen er toch rond. Ik snap dat echt niet hoor. Hebben jullie nog helemaal niks gezien in het leven? U eens opgeven voor pleegzorg zou kunnen helpen. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 april 2016 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4125 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4126 | |
|
![]() Citaat:
Ken mensen die al 10 jaar specifieke ervaring hebben in hun vak maar omdat hun loonbrief spreekt van 'arbeider' i.p.v. dakwerker kan het voor de wet niet. Verder staat er hier blijkbaar niemand stil bij de benodigde extra centen. Het is absurd maar als je niet over een kapitaaltje beschikt om je uit je armoede uit te kopen blijf je gewoon zitten. Hoe erg je probeert, het zal je niet lukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4128 | |
|
![]() Dat help even en wat later zitten de helft van deze 'plantrekkers' in de miserie wegens een of andere wet de wetend of onwetend is overtreden.
Citaat:
Vandaag geeft men deze mensen nog niet genoeg om te overleven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4129 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4130 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4131 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4132 |
Banneling
|
![]() Ik kan het niet helpen maar moet een mens niet zorgen voor zijn eigen ? in de eerste plaats ? en dan voor zijn nest ? niet alles kan uit de lucht vallen in onze mond..... is dat geen hoofdregel ? ik zou inderdaad helpen afschaffen heel de wereld te helpen , want dat is ook een ferme fabel . Fabels bestaan niet .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4133 | |
|
![]() Citaat:
Ik lapte elk weekend een wagentje op van vrienden en mensen uit de buurt en dit verdorie op de gazon buiten. Zondag om 5 uur s'morgens kreeg het autootje zijn laklaag op voorwaarde dat het niet regende. De verf vloog gewoon over de omheiningen bij de buren en geen kat die klaagde. Dit alles terwijl ik nog naar school liep. Op 18 jaar bezat ik alles waar ik van droomde, zonder één cent te vragen aan mijn ouders. Kom dus niet af met uw gezever over de jaren '80. Denk je dat bovenstaand verhaal vandaag kan worden herschreven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4134 |
Banneling
|
![]() Ik zou niet willen op straat liggen gelijk ne vuilzak .... ik ging nog liever werken tot ik erbij neerviel inde plaats,, ....clochards spelen was niet mijn levensdoel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4135 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4137 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel zelf maken, geen frietkot, geen bezorgde maaltijden, geen kant-en-klaar,... Citaat:
Limonade, bier en wijn, zijn luxe. Wie dat wil moet er maar voor fakken. Citaat:
Een andere optie: solidariteit claimen van je verwekkers en thuis blijven inwonen. Citaat:
Citaat:
Sunlight Soap Classic Care - 150 gr 0,79 € Citaat:
Citaat:
Tenzij je jouw verwrongen definitie van armoede hanteert waarin je armoede verwart met gebrek aan overbodige luxe...
![]() |
![]() |
![]() |
#4138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar wil ik heen. Als iedereen er zo over denkt, dan is het gedaan met zeuren en zagen over vermeende armoede.
![]() |
![]() |
![]() |
#4139 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zijn je argumenten misschien op?
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 2 april 2016 om 09:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4140 | |
|
![]() Citaat:
Hetzelfde komt steeds terug. Je dient te kijken hoe het met de laatsten van het peloton vergaat. Indien dat niet goed is moet je maatregelen treffen die helpen en niet zoals vandaag het geval is, de zaken slechter maken. Hoe karig de ook tafel gedekt, steeds komt er een dikzak mee vreten van het weinige dat erop staat. Of dat nu de een of andere overheidsdienst is, een notaris, een advocaat, een deurwaarder... |
|
![]() |
![]() |