![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder is er geen enkel verdrag dat de EU zou toelaten om een grondgebied te hebben, laat staan hoe het bestuurd zou worden; laat nog meer staan hoe het gefinancierd zou worden; laat nog meer staan hoe het democratisch regime er zou uitzien. Je hebt het zelfs niet voor het zeggen dat er niet één zetel is voor het Europees parlement; waar door de maandelijkse verhuis heen en weer naar Straatsburg enorm veel geld verspild wordt. En energie. De groensels zouden daarvan moeten kotsen, maar ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() .. tsja .. onmogelijke oplossingen .. daar is geen gebrek aan de laatste jaren ..
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan nog: als Vlaanderen wil dat die zones samengevoegd worden dan dient men zich in Brussel daarbij neer te leggen. Indien ze dit niet wensen in Brussel dan mogen ze verder zonder de broodnodige Vlaamse financiële steun. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() juist, Frans - Arabisch.
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkel "op papier" is dat zo. De realiteit is iets anders.
Hoe komt het anders, dat telkens ik in Brussel iemand in het Nederlands aanspreek, die persoon mij aankijkt zoals een koe die voor het eerst een trein ziet ???
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Correctie, dat voorstel zal zelfs niet op de agenda van de bevoegde commissie raken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Zipper;8052280]Enkel "op papier" is dat zo. De realiteit is iets anders.
Hoe komt het anders, dat telkens ik in Brussel iemand in het Nederlands aanspreek, die persoon mij aankijkt zoals een koe die voor het eerst een trein ziet ???[/QUOT Opdat de meeste Vlamingen voor u dat nooit hebben gedaan de meeste Vlamingen zijn nu éénmaal te laf om hun taal te spreken in Brussel. Enig taalbewustzijn is de Vlaming nu éénmaal vreemd. Zelfs aan de Vlaamse kust spreken ze in de eerste plaats Frans..... Ik hoor ze nog alle dagen in de winkel ...onder elkaar spreken ze Vlaams maar hun bestelling doen ze in het Frans .....hilarisch is dat vooral omdat niet zelden de winkeljuffrouw ook nog eens een Vlaamse is.....drie Vlamingen die Frans spreken in Brussel ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 april 2016 om 13:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar dan wel ? Ik spreek overal mijn taal en wordt overal geholpen.....of heb je het over de kassierster in de plaatselijke Aldi ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel heeft niets anders meer te bieden.
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Perm. Vertegenwoordiger VN