![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorrang van rechtsmacht zorgt ervoor dat een magistraat in een proces geen beroepsmogelijkheid heeft. Een gewone burger gaat naar eerste aanleg, en kan wel beroep aantekenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Operatie Kelk is nog niet geseponeerd, het is het federaal parket die zegt dat deze zaak verjaard zou zijn. Uiteraard halen de kerkelijke smeerlappen alles uit de kast om toch maar niet voor een rechtbank te moeten verschijnen. Het feit dat ze zoveel invloed hebben bij onder andere het federaal parket doet alweer ernstige vragen rijzen over hoe het er aan toe gaat in dit land: achter de schermen wordt nog steeds van alles geritseld en geregeld wat het daglicht niet kan verdragen. En de kerk is één groot smerig boeltje.
Daarom pleit ik er voor om geen enkele godsdienst nog te laten subsidiëren door de overheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alhoewel ik me geen enkele illusie maak dat daar ooit publiek iets over zal geweten worden vraag ik me toch af wat de motivatie van het parket is om zo voorbarig te communiceren... Zij moeten toch ook weten dat ze zo de deur openzetten voor samenzweringstheorieën ? Of is het een poging tot intimidatie van de burgerlijke partijen ? Om hen te ontmoedigen verdere actie te ondernemen ? In elk geval geloof ik niet dat een topadvocaat als Van Steenbrugge zich zal laten intimideren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ons is weer voor ons aan 't zorgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 6 april 2016 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk leeft de Kerk ook vanuit de mens. Het vormt een synergie tussen God en mens. Juist het christendom gaat uit van de vrije wil van de mens en niet de slaafde afhankelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ->
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar pussy & kattenrubriek aub. Merci
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 6 april 2016 om 08:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik persoonlijk, als ervaringsdeskundige, kan u vertellen dat de procureur daar niet teveel moeite insteekt. Het is nu al wat beter dan vroeger, omdat je nu langs de raadkamer onderzoeksdaden kan laten afdwingen, maar ik verzeker u, die onderzoeksdaden worden, - zoals men dat in Antwerpen op sappige wijze zegt, maar 'halfsegat' uitgevoerd. Ik herinner me een geval van iemand die in voorarrest opgesloten zat terwijl er een security-tape was die bewees dat de man ten tijde van de misdaad zich aan de andere kant van het land bevond. Men moest de procureur dan dwingen langs de raadkamer van de tape in het dossier te steken, niettemin moest de man voorkomen maar werd uiteindelijk vrijgesproken, waarna de procureur beroep aantekende tegen het vonnis en het circus van voor af aan herbegon. Sta me dus toe van te twijfelen aan de goede wil van de procureur om wie dan ook zijn/haar onschuld te bewijzen.
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jammer voor de echt misbruikte slachtoffers maar een slachtoffer van kerkmisbruik kan blijkbaar wat aan die status verdienen. En veel slachtoffers hebben precies geld nodig om hun leed te verzachten... of de behoefte zich officieel als slachtoffer van de kerk te laten verklaren. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ier-jaar.dhtml In de afgelopen vier jaar zijn 1.064 meldingen gedaan van seksueel misbruik binnen de rooms-katholieke kerk in ons land. Aan slachtoffers is door de kerk in die periode 3,9 miljoen euro aan schadevergoedingen uitgekeerd. Dat blijkt uit het rapport 'Van taboe naar open beleid' dat deze middag in Brussel wordt gepresenteerd door professor Manu Keirse (KU Leuven). Professor Manu Keirse, emeritus hoogleraar aan de KU Leuven en voorzitter van de Interdiocesane Commissie voor de Bescherming van Kinderen en Jongeren, lijst de initiatieven op die de Belgische bisschoppen hebben genomen om de slachtoffers van seksueel misbruik door pastoraal aangestelden op te vangen. Zo worden alle slachtoffers van niet-verjaarde feiten geholpen om een klacht in te dienen bij de gerechtelijke instanties. Daarnaast worden ze opgevangen en ondersteund door het opvangpunt. Er werden elf laagdrempelige opvangpunten (één in elk bisdom en twee voor de religieuze congregaties) opgericht en een centraal informatiepunt waar slachtoffers terechtkunnen. Via publieke oproepen werden slachtoffers van verjaarde feiten, die niet meer terechtkunnen bij de rechtbank, aangemoedigd zich te melden. "De juridische verjaring betekent immers niet dat het leed voor de slachtoffers verleden tijd is", NEE DE TIJD HEELT GEEN ENKELE WONDE ![]() Daarnaast werd er, buiten de structuren van de Kerk, op vraag van de parlementaire commissie het Centrum voor Arbitrage opgericht, met volwaardige medewerking van de Kerk. Dat was een alternatieve mogelijkheid waar slachtoffers die geen vertrouwen hadden in de structuren binnen de Kerk terechtkonden voor verjaarde feiten. In totaal hebben 628 mensen een dossier ingediend bij het Centrum voor Arbitrage. De Belgische bisschoppen richtten ook de stichting 'Dignity' op om correcte uitvoering te geven aan de maatregelen die door de opvangpunten en het Centrum voor Arbitrage worden voorgesteld. Wat de financiële vergoedingen betreft: 148 van de 418 slachtoffers die bij de opvangpunten een klacht indienden, hebben een financiële vergoeding ontvangen. Daarnaast zijn er de financiële vergoedingen die door het Centrum voor Arbitrage zijn toegekend en door tussenkomst van de Kerk aan de slachtoffers werden uitbetaald. In totaal werd via Dignity op vraag van de opvangpunten 1.218.201 euro aan de slachtoffers uitbetaald. Dat is niet het integrale bedrag, want soms werd het bedrag rechtstreeks betaald en passeerde het niet via Dignity. Daarnaast werd ook nog 2.693.751 euro uitbetaald in uitvoering van de procedures bij het Centrum voor Arbitrage. Dat betekent dat Dignity 3.911.952 euro uitbetaalde aan slachtoffers. Het gaat in deze gevallen dus om verjaarde feiten die niet meer voor een rechtbank kunnen worden beslecht. ... Laatst gewijzigd door Guinevere : 6 april 2016 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, geen zorg : mijnheer Jan van den Berghe heeft inmiddels reeds elke mogelijke twijfel weggenomen voor wat betreft het onderwerp van deze draad. Het plegen van pedofiele handelingen cq. het seksueel misbruiken van minderjarigen, waarvan sommige bedienaars van erediensten in het dossier worden verdacht, vallen in zijn visie kennelijk gewoon onder “zondigen”, en vermits “de apostelen” reeds "zondigden" moet men daar het nodige begrip voor opbrengen. Lees : het volstaat dat daartegen een beetje geprotesteerd wordt, en voor het overige kunnen de katholieke vrienden er wel voor zorgen dat het zaakje onder de mat verdwijnt, want ach, wie zondigt er er niet zo nu en dan een keertje, nietwaar. Ik kan voor mijnheer Jan slechts hopen dat hij met zijn visie inzake seksueel kindermisbruik en pedofilie nooit zelf om één of andere zonde in de gevangenis raakt, want door de besloten gemeenschap aldaar daar worden bedoelde handelingen in de regel wel een beetje "ernstiger ingeschat" dan “zondigen” (je pèse mes mots, maar u weet ongetwijfeld wat ik bedoel). Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 april 2016 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij schreef enkel dat alle mensen in staat zijn tot zondigen, zeker niet dat het allemaal straffeloos mag gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom dat ik zei dat we sinds enige tijd nu het recht hebben om onderzoeksdaden te laten afdwingen door de raadkamer. Vroeger was het gewoon zo dat als de procureur uw alibi niet in het dossier stak het gewoon niet meetelde vermits de rechter oordeelde over het dossier zoals het was en niet over hoe het had kunnen zijn. En dan is er nu ook nog de BOM-wetgeving, als je op de terreurlijst staat moet de procureur nog geen toestemming meer krijgen van de onderzoeksrechter om u te tappen, hij geeft zichzelf de toelating om u te tappen/volgen/observatie en dergelijke meer.
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 6 april 2016 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.stijndemeulenaer.be/nl/he...agname-49.html
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De laatste 3 maanden zijn 375 kinderen verdronken. Beweren dat de route "volkomen ongevaarlijk is" zoals jij deed in een recent bericht dat ik niet terugvind en dan maar hier beantwoord? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Blijkbaar vind de Kerk het minder makkelijk te vergeven dat een mishandelde vrouw van haar man scheidt, dan dat meneer pastoor zijn penis in een peuter ramt. Jezus zal trots zijn op de lessen die u van hem geleerd hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |