Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2016, 22:47   #61
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
De meeste van die smeerlappen zijn via het manipuleren van bedrog van de Staat aan hun fortuin geraakt, of zijn zelfs gewoon politiekers. Dus waar jij zo blij om bent is maar de vraag.
Ik ben blij dat belastingen ontweken (legaal!) en ontdoken kunnen worden. Ik ben blij dat er een manier is om op grote schaal aan de afpersing door de staat te ontkomen.

Ik ben niet blij met de schandelijke schending van de privacy van de individuen en families die op deze lijst staan. Hopelijk worden de dieven gevat en worden ze voor de rechtbank veroordeeld voor diefstal.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2016, 07:16   #62
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Ik ben blij dat belastingen ontweken (legaal!) en ontdoken kunnen worden. Ik ben blij dat er een manier is om op grote schaal aan de afpersing door de staat te ontkomen.

Ik ben niet blij met de schandelijke schending van de privacy van de individuen en families die op deze lijst staan. Hopelijk worden de dieven gevat en worden ze voor de rechtbank veroordeeld voor diefstal.
Och kom he. Dat is niet uw lokale bakker of uw tante die haar geld daar gezet heeft. De meeste superrijken hebben handig gebruik gemaakt van de truken van de Staat om rijk te worden, zelfs als ze niet gewoon politiekers zijn. Zij het via subsidies, gekochte contracten, wetten of IP.

Het wordt tijd dat ancaps stoppen de superrijken te verdedigen, kwestie van consequent te zijn en misschien op wat meer sympathie te kunnen rekenen.
Oud 6 april 2016, 08:55   #63
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Och kom he. Dat is niet uw lokale bakker of uw tante die haar geld daar gezet heeft. De meeste superrijken hebben handig gebruik gemaakt van de truken van de Staat om rijk te worden, zelfs als ze niet gewoon politiekers zijn. Zij het via subsidies, gekochte contracten, wetten of IP.

Het wordt tijd dat ancaps stoppen de superrijken te verdedigen, kwestie van consequent te zijn en misschien op wat meer sympathie te kunnen rekenen.
De meeste namen die ik tot nu toe gezien heb in de context van de Panama Papers zijn politiekers. Superrijken die hun vermogen op een eerlijke manier verkregen hebben, die heb ik nog niet vermeld gezien.

Dus ja, ik heb er geen probleem mee om iemand als Bill Gates te verdedigen als het er om gaat zelf te bepalen wat hij met zijn fortuin doet. Hij lijkt er alleszins meer goed mee te doen dan indien dat geld in de handen van de overheid zou vallen...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2016, 09:52   #64
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In de VS zelf kan men gemakkelijk een offshore opzetten, geen punt. Multinationals en invloedrijken betalen in de VS haast geen cent.

Ook in Panama kan zowat iedereen zoiets gemakkelijk opztten. Het kost slechts tussen de 800 en 2500 US$ (alles inbegrepen).

...
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2016, 16:59   #65
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat men de namen van de Belgen wil geheimhouden. Men weet immers hoeveel er in België betrokken zijn. Vreemd dat men de namen dan niet vrijgeeft.
Waarom zou men al die namen publiek moeten maken?
Ik zie daar echt het nut niet van in.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2016, 17:06   #66
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/economie/de-g...aler-bd840f21/

No shit.

Wat houdt zo'n vermogensbelasting in? De fiscus heeft al stokken in de hand voor vermogen dat niet werd aangegeven, o.a. kaaimantaks.
Ik begrijp niet waarom al het buitenlands vermogen, waar in buitenland ook belastingen op worden betaald, aan de Belgische overheid moet worden aangegeven. En zeker niet als men op de verkregen inkomsten uit België hier al belastingen heeft betaald. Dubbele belastingen zijn onrechtvaardig.
Of zie ik iets over het hoofd?
Op Amerikaanse dividenten betaal je in de VS 20% bronbelasting en in Belgie nog eens 27,5%. Dit is pas een schandaal.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2016, 17:17   #67
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
In de VS zelf kan men gemakkelijk een offshore opzetten, geen punt. Multinationals en invloedrijken betalen in de VS haast geen cent.

Ook in Panama kan zowat iedereen zoiets gemakkelijk opztten. Het kost slechts tussen de 800 en 2500 US$ (alles inbegrepen).

...
De US hebben hun eigen offshore. De staat Delaware.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2016, 17:37   #68
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

One of the smallest states in the US, it offers the best protection for anyone who does not want to disclose their identity as a beneficial owner of a company. That is one very good reason why the East Coast state hosts 50% of the US's quoted firms and 650,000 companies – almost equivalent to one company per Delaware resident.
http://www.theguardian.com/business/...ding-tax-haven
Oud 6 april 2016, 23:07   #69
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ga mijn overtuiging echt niet aanpassen om sympathiek over te komen. Aan dergelijke politieke hoererij doe ik niet mee.

De oplossing voor de problemen die ge in uw eerste paragraaf schetst, is niet het belasten van die individuen zodat de overheid nog meer geld ter beschikking heeft.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Oud 6 april 2016, 23:22   #70
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga mijn overtuiging echt niet aanpassen om sympathiek over te komen. Aan dergelijke politieke hoererij doe ik niet mee.

De oplossing voor de problemen die ge in uw eerste paragraaf schetst, is niet het belasten van die individuen zodat de overheid nog meer geld ter beschikking heeft.
We kunnen het natuurlijk met een "grote oorlog" oplossen. Het uitdunnen van de soort voor het grotere goed. Pakweg 6 miljard uitroeien voor het voorbestaan van die 1 miljard in een ideale situatie komen... maar...

https://www.youtube.com/watch?v=HTr7...&nohtml5=False
Oud 6 april 2016, 23:34   #71
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit probleem zou nochtans heel simpel op te lossen zijn, door een flat-tax van 10-15% in te voeren voor alle inkomens of bedrijfswinsten.
Elke betrapping daarna op fraude, zwartwerk of doorsluizing naar fiscale paradijzen zou dan (kunnen) bestraft worden met een boete van 10.000% op het gefraudeerde bedrag en een gevangenisstraf van minstens 10 jaar.

Dan zou iedereen in financiële peis en vree kunnen leven en behoorde die off-shorebedriegerij tot het verleden.
Oud 6 april 2016, 23:39   #72
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dit probleem zou nochtans heel simpel op te lossen zijn, door een flat-tax van 10-15% in te voeren voor alle inkomens of bedrijfswinsten.
Elke betrapping daarna op fraude, zwartwerk of doorsluizing naar fiscale paradijzen zou dan (kunnen) bestraft worden met een boete van 10.000% op het gefraudeerde bedrag en een gevangenisstraf van minstens 10 jaar.

Dan zou iedereen in financiële peis en vree kunnen leven en behoorde die off-shorebedriegerij tot het verleden.
Uw voorstel overleeft geen enkele rechtbank. En terecht. 10.000% boete is onredelijk, en zal bijgevolg door geen enkele rechter worden uitgesproken. Net zoals 10 jaar cel voor het niet aangeven van 100 euro omzet.

De oplossing is nog simpeler: een flat tax van 0% op alle inkomsten, gecombineerd met een regularisatie voor zwart geld aan een eenmalig tarief van 0%.

Oud 6 april 2016, 23:49   #73
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw voorstel overleeft geen enkele rechtbank. En terecht. 10.000% boete is onredelijk, en zal bijgevolg door geen enkele rechter worden uitgesproken. Net zoals 10 jaar cel voor het niet aangeven van 100 euro omzet.

De oplossing is nog simpeler: een flat tax van 0% op alle inkomsten, gecombineerd met een regularisatie voor zwart geld aan een eenmalig tarief van 0%.
Toegegeven, je voorstel klinkt nog beter dan wat ik poneerde.
Oprotten dus die politieke roversbende, die in wezen de oorzaak zijn van kapitaalvlucht en vampierbelastingen.
Oud 7 april 2016, 00:03   #74
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

De natiestaat is zowat het enige dat functioneert. Dat moeten we niet te grabbel gooien. Niet door de poorten wagenwijd open te zetten voor vluchtelingen, en ook niet voor hongerig profitariaat van eigen bodem.
Oud 7 april 2016, 00:16   #75
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De natiestaat is zowat het enige dat functioneert. Dat moeten we niet te grabbel gooien. Niet door de poorten wagenwijd open te zetten voor vluchtelingen, en ook niet voor hongerig profitariaat van eigen bodem.
Ik blijf het vreemd vinden dat diegenen die vinden dat ze mogen beslissen om iemand zijn geld af te pakken diegenen die hun eigen geld willen behouden als hongerige en hebberige profiteurs omschrijven.

Oud 7 april 2016, 00:17   #76
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Toegegeven, je voorstel klinkt nog beter dan wat ik poneerde.
Oprotten dus die politieke roversbende, die in wezen de oorzaak zijn van kapitaalvlucht en vampierbelastingen.
De overheid is gewoon de best georganiseerde maffiabende.

Oud 7 april 2016, 02:19   #77
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Na Central Bankers, hoewel die en politici vandaag dezelfde zijn.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2016, 08:29   #78
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De vlaams nationalisten hier gaan collectief kramp in hun kloten krijgen als ze dit lezen...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2016, 08:44   #79
Peche
Banneling

Standaard

Panama is het eerste nummer op een LP van The Avener (wanderings of the avener) waarmee ik heel synchronisch verbonden ben. Als ge zijn LP opent ziet ge in koeien van letters "Panama".
Toeval?

Laatst gewijzigd door Peche : 7 april 2016 om 08:47.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2016, 11:34   #80
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nationale overheden zouden zich beter bezinnen waarom belastingbetalers naar fiscaal voordeligere landen uitwijken.

De huidige heksenjacht zal alleen maar het fenomeen doen toenemen in andere vormen. Verandering van nationaliteit etc.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be