![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-Aard van het aangeboden materiaal -Hoeveel gemeentelijke huisvuilbelasting wordt jaarlijkg geïnd -Kostprijs aangerekend van de huisvuilzakken Ik blijf hoedanook van oordeel dat een rechtstreekse belasting op het ophalen binnenleveren en verwerken van huis- en ander vuil rechtvaardiger is dan belastingen op arbeid. De vervuiler betaalt en hoe meer ge vervuilt hoe meer ge betaalt. Zeg nu nog dat een libertarïer niet sociaal denkt en steeds de rijken wil uit de wind zetten. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
bron: http://www.incovo.be/recyclageparken/tarieven 7,5 euro is voor laadvolumes van kleine dan 1,5m (ik veronderstel dat ze 1,5m³ bedoelen) zoals het koffer van een gewone auto, of voor één stuk. Dat is niet het geval met een 3 en 2-zit. Volgens dat tarief moet ge minstens 15 euro (2 stuks) of 20 euro betalen (kleine remork). Volgens het tarief dat ge in Riemst betaalde was die salon méér dan 2m³ groot. En dan valt ge in principe in Vilvoorde in categorie 3 en moet ge 40 euro betalen.* Maar blijkbaar hangt de berekening een beetje af van de "goodwill" van de mensen ter plaatse. *ps ik ga af op de tarieven die op internet vermeld staan. Indien de gemeenten Riemst en Vilvoorde nagelaten hebben eventuele nieuwe tarieven of berekeningswijzen op internet te vermelden, ben ik natuurlijk fout in mijn reactie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister-President
|
![]() Ha, daar heb ik geen last van. Als ik dat op de stoep zet met een papier op "�* emporter", dan is dat verdwenen nog voor ik terug binnen ben.
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je trouwens de reële kostprijs zou aanrekenen voor de verwerking en storting van asbest, denk ik dat je in de meeste gevallen de asbestplaten ergens in de bossen zult zien belanden. Gelukkig maar dat de meeste intercommunale de burger de mogelijkheid bieden om dit gratis op het containerpark aan te bieden. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 8 april 2016 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u met grof vuil brandbare elementen bedoelt die totaal niet te recycleren vallen (bijvoorbeeld een vuile matras), dan is het normaal dat dit voortaan per stuk/hoeveel wordt verrekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dezelfde enorme stijging valt te zien in bijvoorbeeld de verwerking van afvalwater. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik naar de webstek van INCOVO surft, dan zie ik daar toch iets anders staan. Vooreerst is het niet per kg, maar wel per laadruimte. Als die 500 kg zou samenvallen met 3 laadruimtes, dan kom je in Vilvoorde uit op 70 euro.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
De redenering van iemand die zijn gelijk niet kan halen dus. Even het systeem in Vilvoorde uitgelegd... Het gaat wel degelijk over de LENGTE van uw laadvloer. Breedte en hoogte speelt geen enkele rol. Als je een ballon opblaast en je rijdt naar het containerpark, 7,5€. Indien je grof vuil van de onnodige 'lucht' ontdoet kan je met de kleinste laadvloer enkele honderden kilo's afleveren.... ook 7,5€. Mijn 2 en 3-zit waren 'gedefragmenteerd' - volume 0,75m².... Dus nog dik onder het volume dat je met de kleinste laadvloer in Vilvoorde mag afleveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, een 3.5ton bestelwagen (geen vrachtwagen dus)is €15. Ligt er nu 1 kussen in, of puilen de ondergezeken matrassen langs elke naad en kier uit. En ja, een goed "geplet" salon past prima in een gewone wagen. Maar dan moet je wat moeite doen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 8 april 2016 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar, het blijft wel een punt dat zowel elke gemeente, zelfs al gebruiken ze dezelfde afvalverwerkers, andere tarieven en "meetmethodes" hanteren om te bepalen wat het hele smerige spelletje moet kosten aan de burger. Indirect en direct.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 8 april 2016 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN