![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4502 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo te zien mag het vanaf 13 jaar. Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 8 april 2016 om 20:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4503 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4504 |
Banneling
|
![]() Na de vijftig.
Er loopt veel water naar zee tussen negen jaar en vijftig jaar. Mijn jeugd in armoede was niet ongelukkig nee. Het was wel armoede. Laatst gewijzigd door eno2 : 8 april 2016 om 20:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4505 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou het niet weten, want ik heb mijn kinderen nooit laten werken voor hun zestiende Laatst gewijzigd door eno2 : 8 april 2016 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4506 |
Banneling
|
![]() Al die weerstand tegen arme leeglopers op een leefloon komt volgens mij van gasten die moeten werken uit noodzaak, dus min of meer tegen hun goesting, als tegengesteld aan werkers uit roeping. Iemand die graag werkt uit roeping zal zichzelf als bevoorrecht beschouwen en zeker geen grudge dragen tegen mensen die hij als sukkelaars beschouwt waar hij medelijden mee heeft. Er is niks prettiger dan jezelf professioneel kunnen realiseren en daar nog (goed) mee te verdienen.
De onmogelijkheid daarvan is een groot gemis. Dus ja, het zijn de werkers uit noodzaak die gewoon jaloers zijn op de betaalde leeghangers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4507 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4508 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4509 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn altijd trieste uitzonderingen. De zin in vetjes is een triest en grondeloos simplisme in de huidige kapitalistische arbeidsverhoudingen. Men zou arbeidsgeschikten, maar alleen zij die dat ook willen, een leefbaar betaalde job moeten aanbieden, als alternatief voor een uitkering 20% onder de armoedegrens, en als alternatief voor hun duidelijke onaanwerfbaarheid op de concurrentiële arbeidsmarkt. In feite gebeurt dat al, tijdelijk, als opstapje naar de werkloosheidsgerechtigheid waar ze dan een dop krijgen die iets minder onder de armoedegrens zit. Een dubbele klucht eigenlijk. Een meer permanente oplossing zou beter zijn. Een staat die het recht op arbeid uit de grondwet implementeert, zou moeten jobs aanbieden met een minimumlonersstatuut. Het is duidelijk dat de privé de leefloners en de langdurig werklozen, vooral de oudere, niet kan noch wil tewerkstellen. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 april 2016 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4510 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Volkomen terecht, volkomen te begrijpen, volkomen gerechtvaardigd.
![]() |
![]() |
![]() |
#4511 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alweer een exemplarisch tsaaltje van die gortige leeggangersmentaliteit. Als een ander ze niet betaalt om in de hangmat te liggen, dan die ander maar een of ander nep-jobke verzinnen om de leegganger iets te laten verdienen. Enkel wanneer die zin heeft om uit zijn hangmat te komen uiteraard. ![]() ![]() ![]() Nooit aan gedacht dat een mens ZELF iets kan beginnen? Dat noemen ze ondernemen. Daar kunt ge rijk van worden.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 10 april 2016 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4512 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echt arm zijn is uw bruttoloon niet volledig ontvangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4513 |
Banneling
|
![]() De holbewonersmentaliteit van de libertariërs van het elk voor zich is ook de oplossing niet voor de sociale problemen. Laat staan voor de problemen van de werkloosheid en het leefloon.
Van de onderlaag van de maatschappij eisen dat ze zich bij de haren uit het moeras trekt door ondernemen is �* la Müchhausen. Baron van ~. Waarschijnlijk via het schoenpoetskastje. ![]() Om niet meer bij te komen.... Ik zou zeggen: het staat alle armen vrij om zich te verrijken door te speculeren op de beurs... ![]() Dat compenseert het voorrecht van de rijken om ook onder de bruggen te slapen. ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 10 april 2016 om 16:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4514 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() pa (tje) => rd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4515 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Boompje groot...plantertje dood zeggen ze weleens. Mooi liedje.....the fool on the hill http://www.sing365.com/music/lyric.n...256BC200143B7A Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 april 2016 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4516 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Transscriptiefout in de lyrics. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4517 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat laat hij aan andere meer ondernemende en minder luie mensen over. Die worden dan wel beroofd om de hangmatter zijn luie kloten te vullen met een leefloon. Citaat:
Probeer niet té hard te lachen, want wie weet rolt ge uit uw hangmat.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 10 april 2016 om 16:57. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4518 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4519 |
Banneling
|
![]() I've had my fun
From the album "I'll do anything but work" Ray Charles https://www.youtube.com/watch?v=P7Br...&nohtml5=False And still having my fun. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 april 2016 om 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4520 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die doet dan wat anders en betaalt daarmee zijn schoenpoetser, kuisvrouw en tuinman.
Bovenop de weddes van zijn personeel betaalt hij nog eens evenveel bedrijfsvoorheffing en RSZ. Dat betaalt hij met zelfverdiend geld waarvan de fiscus ook al eerst met de helft is gaan lopen. Die ondernemer (door schooiende lamstralen witteboordcrimineel genoemd) draagt dus aan de gemeenschap een groot loon en drie gemiddelde lonen af. Heel asociaal, nietwaar? Volgens de hangmatjankers moet hij nog wat verder uitgeperst worden.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 10 april 2016 om 18:05. |
![]() |
![]() |