![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 |
|
Banneling
|
En Jan, onder welke wetgeving vallen tijdelijken ?
Die van de werknemers met een arbeidsovereenkomst, of die van de statutairen. Ben je er al over uit ? Ik kan u al vertellen dat ik als tijdelijke werknemer aan een vlaamse universiteit NIET dezelfde rechten en plichten had als een vastbenoemde collega. Ik was gewoon een werknemer. |
|
|
|
|
|
#302 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De situatie in het middelbaar onderwijs is simpeler denk ik. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 11 april 2016 om 21:37. |
|
|
|
|
|
|
#303 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#304 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je verwart het met de bursalen. Die krijgen een beursovereenkomst voor 1 jaar telkens. |
|
|
|
|
|
|
#305 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#306 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Onjuist, uw eerdere bewering was van een heel andere aard, nl. dat je moet bedelen om benoemd te raken, alhoewel die persoon al genoeg verworven rechten zou hebben binnen de scholengemeenschap.
|
|
|
|
|
|
#307 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is al beantwoord. Nu al driemaal. Ook tijdelijken in het kleuter-, lager en middelbaar onderwijs vallen onder dezelfde regeling als de vastbenoemden als het om de verbrekende rol gaat van de controlearts.
|
|
|
|
|
|
#308 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ze moet bedelen, omdat andere leerkrachten prioriteit krijgen. Oudere leerkrachten, deels benoemd. |
|
|
|
|
|
|
#309 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Onzin. Als andere leraren meer opgebouwd hebben, hebben die voorrang. Dat is de eenvoud van de regeling. Met bedelen heeft het niets te maken, want geen enkele directeur kan de procedures naast zich neerleggen.
|
|
|
|
|
|
#310 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Geef mij maar de manier hoe het in bedrijven gaat: als je goed presteert, word je naar voren getrokken bij promoties. |
|
|
|
|
|
|
#311 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U snapt het systeem dus echt niet. Om immers voorrang te kunnen krijgen, moet je immers al een tijdje in het onderwijs meedraaien en daar je bewezen hebben. Voor je TADD'er wordt, kan een directeur je probleemloos ontslaan.
|
|
|
|
|
|
#312 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik neem mijn woorden terug en excuseer me bij Jan voor mijn onwaarheden. |
|
|
|
|
|
|
#313 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geen enkel probleem, excuses hoeven trouwens niet. Vooreerst worden ambtenarij en onderwijs vaak op een hoopje gegooid, terwijl pedagogisch personeel onder een andere CAO valt dan bijvoorbeeld federale ambtenaren. Dan is er natuurlijk ook het onderscheid tussen het personeel in het leerplichtgebonden onderwijs en dat in het voortgezet onderwijs. Over dat laatste ben ik niet echt op de hoogte. Voor de buitenwacht lijkt het allemaal op elkaar, maar dat is vaak maar schijn.
|
|
|
|
|
|
#314 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als de andere gelijk heeft en je gaat er te hard tegen aan, zijn die gepast. |
|
|
|
|
|
|
#315 |
|
Banneling
|
Anyway, ik heb geen al te goede ervaringen met het onderwijs. Het is star, weinig gericht op de klant (de leerling en zijn/haar ouders) en je kan moeilijk je grieven kwijt bij de verantwoordelijke personen, want steeds blijft het in je achterhoofd spoken dat ze het afreageren op je kind.
Het heeft reeds to menig woordenwisseling gezorgd aan de kerst/paas tafel, mijn broer, neven en nichten zijn allemaal leerkrachten. |
|
|
|
|
|
#316 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik vraag mij altijd af of ze daar eigenlijk apart van papieren invullen, enige vorm van targets hebben
Een target zou kunnen zijn dat ze een bonus van een maandwedde krijgen als er bvb minstens 50% van de leerlingen zonder haperen doorstromen in het hoger onderwijs. |
|
|
|
|
|
#317 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#318 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#319 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Jammer dat die enkele profiteurs alle andere hardwerkende ambtenaren een slechte naam bezorgen.
|
|
|
#320 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
vraagt het aan een collega in het andere net, die hebben meer budget dus die kunnen wel veel meer sinterklaas spelen hé
|
|
|
|