![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zaterdagavond, ne Malheur 10 binnen handbereik, jointje tussen de vingers,... niet echt de moment dus voor long and sad stories.
Sorry eh, op een later moment wil ik best wel eens de shrink spelen maar nu ben ik daar een beetje te vrolijk voor. In tussentijd: kop omhoog!
![]() |
#423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#425 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan nog liefst van die dikke waar nadien mijn zaad zo heerlijk langzaam van afdruipt eh. Daar houden die sletten van. Stelletje zaadbunkers.
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou dat kunnen he?
'k Was er zelf ook van onder de indruk.
![]() |
#429 |
Minister-President
|
![]() Gewoon, wat geschoten patatten in de grond steken, en zien wat er van wordt. Soms mislukt het, maar dan heb je het tenminste geprobeerd.
Ik moet hier nog eens koriander zaaien, misschien lukt het mij wel om dat wat langer in leven te houden dan die potjes uit de supermarkt...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Banneling
|
![]() Zelf koriander kweken lukt mij niet. Veel bloemen, maar weinig blad, terwijl het uiteraard de blaadjes zijn die men nodig heeft...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Koriander krijg je idd nooit meer uit je tuin. Laatst gewijzigd door Anna List : 28 april 2016 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() bon, hopelijk dit weekend of volgende week den boel eens frezen en in orde zetten, serreramen wassen, grond in de serre ontsmetten en de tomaten (6 soorten)der in. Als het ooit nog lente wordt natuurlijk.... ![]() De heel vroege patatten hebben al wat vorstschade. ![]() Fuck wat een voorjaar. Laatst gewijzigd door Skobelev : 28 april 2016 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Banneling
|
![]() Ben nochtans ernstig. Zoals ik zei : bloemen (en dus zaad) al wat je wil, maar bitter weinig blaadjes. Bij het minste schiet dat door.
Worden dat bij jullie heuse struiken dan (te vgl met peterselie bijv) ? Laatst gewijzigd door Eyjafjallajökull : 28 april 2016 om 12:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien te droog? Maar inderdaad, het vormt snel bloemen, regelmatig opnieuw zaaien is de boodschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De tomatenplanten doen het hier de laatste twee jaar niet goed. Zowel de plantjes die we zelf zaaiden als de aangekochte.. Ofwel zijn die laatste al ziek bij aankoop.. ofwel zit er iets in de grond.. 't is om mottig van te worden als ge die vruchten (en plant) ziet bruin worden ipv rood. Ook de planten die niet in volle grond staan, hebben het niet overleefd. Alvast bedankt.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Minister
|
![]() Toch wel..
En het is een plezier nu de lente er weer is..! Gemengde tuin.. sier en opbrengst. Paar vruchtenstruiken: framboos, stekelbes, blauwe bes, bosaardbei, aardbei, vijgen.. Kleine groentenhof: dit jaar gaan we voor: pompoen (butternut), courgette (groen, geel, rond), tomaat (diverse soorten), sla (eikenblad en groene krul), wortel, snijbiet, bleekselder, radijs, venkel, ... Zuring heeft de winter overleefd. En her en der komt er blijkbaar terug witloof uit.. dus die mag blijven, we zien wel wat 't wordt. Postelein komt ook elk jaar weer vanzelf terug. Kruidentuin: oregano, tijm, rozemarijn, bieslook, lavas, citroenmelisse, dragon, diverse munt, salie, kerrie, laurier, ananassalie, citroenverbena, ... die hebben de winter overleefd (de laatste drie binnen). Ook look staat er nog van vorig jaar.. en de daslook staat nu mooi in bloei. Oost-indische kers, peterselie, bernagie hebben zichzelf uitgezaaid.. handig.. de peterselie heeft ons nog het meest verrast.. die komt uit in de voegen tussen de terrastegels.. prettig zicht ![]() Nieuwe aangekochte kruiden: paarse klaversla, colakruid, citroen-afrikaantjes en een paar soorten basilicum ... Salie 'hot lips' staat nog op het verlanglijstje.. Verder veel pech met ongedierte hier.. onlangs enkele rozemarijngoudhaantjes verwijderd.. mooie kever, maar ik vrees dat mijn geliefkoosde rozemarijn eraan kapot gegaan is.. luizen, cicaden, slakken, wantsen, .... een massa vreetzakskes vinden we terug.. we trachten geen chemicaliën te gebruiken in de hof.. dus lieveheersbeestjes en oorwormen verrichten hier nuttig werk.. En de hond houdt de wilde konijnen weg.. ook een pluspunt.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het laten branden van stuifzwavel is een krachtig en probaat middel om leegstaande serres te ontsmetten tegen schimmelsporen, insecten en slakken. Ga als volgt te werk : - per 10 m3 150 g stuifzwavel laten branden. In een metalen schaal of kom de nodige hoeveelheid zwavel gieten, vermengd tussen reepjes golfkarton, na het aansteken onmiddellijk de serre verlaten en deze gedurende 1 �* 2 dagen gesloten houden. - daarna grondig laten verluchten. Serres niet betreden zolang zwaveldampen aanwezig zijn. link : http://www.vlaamszaadhuis.com/winkel...=60&subcat=248 |
|
![]() |
![]() |