Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2016, 13:54   #501
eno2
Banneling

Standaard

@Fred

De persoonlijke beledigende toer opgaan is reactie nul en PA=>RD want anders kan ik dit draadje beter gewoon laten vallen als het dat is wat je wil.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 14:04   #502
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
@Fred

De persoonlijke beledigende toer opgaan is reactie nul en PA=>RD want anders kan ik dit draadje beter gewoon laten vallen als het dat is wat je wil.
@eno2 : vragen stellen is nog altijd toegelaten binnen het forumreglement.
Niets verplicht je die te beantwoorden. Ook dat is perfect toegelaten.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 14:12   #503
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dwangprostitutie moet idd keihard aangepakt worden, gezien dat ingaat tegen de zelfbeschikking van de vrouwen in kwestie.
Wat de Franse regering nu doet komt niemand ten goede, zeker de prostituees niet.

Maar nu het volgende;
In m’n jongere jaren (periode ’80-‘90) ben ik eens versierd geweest door ’n uitzonderlijk knappe vrouw, met als gevolg een memorabele liefdesnacht met alles erop en eraan.
De week daarop kwam ze me weer (op m’n werk) bezoeken en gaf me ’n flesje Azzaro cadeau, waar ’n geparfumeerd kaartje bijzat met ’n mooi geschreven danktekst daarop, daarna was het weer another night in paradise.

De week die volgde spraken we ergens af – schonk me weer ’n fijn cadeau - en nam me mee op ’n exclusief etentje, waar ze me dan vertelde dat ze allumeuse was van beroep en ook af en toe van bil ging met ’n klant, als die daarom vroeg en er gelijk de nodige kluiten voor over had.
Haar werkterrein waren enkele privé-villa’s in de periferie van Brasschaat en Schilde, waar thuisvanallestekortkomenderijketisten voor veel geld wat troost en vertier zochten.

De dame in kwestie kende haar wereld van binnen en van buiten en verdiende op vrijwillige/zelfstandige basis +/- een ministerloon + geschenken in natura van dikke bankrekeninghouders en dit zonder pooier die haar geld afnam of bedreigde.

Ik heb haar in die periode nog verschillende keren ontmoet, waarbij ze steeds cadeautjes bijhad (en me zelfs ’n paar keer ’n bundeltje geld toestopte om onverwachte uitgaven te bekostigen), maar ze zelf resoluut weigerde dat ik iets voor haar kocht of betaalde.

Van enige 'liefde' of verplichtingen was er tussen ons beide geen sprake, wel 'n wederzijdse sympathie en fysieke aantrekkingskracht.

Aldus luidt de vraag of ik me dan moest 'uitgebuit' voelen of zelf ’n hoer zou geweest zijn, voor de ‘diensten’ die we elkaar toen in wederzijdse instemming met elkaar ‘verruilden’.

Graag je mening daarover.
Leuk voor jullie, knapperd.

Als oningewijde in dat specifieke territorium geef ik daar niet graag commentaar over.

Allez een poging omdat je het vraagt

Heu ik weet niet wat zeggen

Als ik niet behoeftig was zou ik geen geld geaccepteerd hebben

Als ik behoeftig was zou ik mij wat hoerig gevoeld hebben

Zoiets
Oud 18 april 2016, 14:15   #504
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik zal niet vragen het weg te halen maar het is wel onnodig beledigend persoonlijk.
Oud 18 april 2016, 14:16   #505
eno2
Banneling

Standaard

Aan Fred

I have had my fun
Oud 18 april 2016, 14:16   #506
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een bult lachen om de insteek van Pandareus met zijn Nietzsche dan, want die begon ermee. Slecht gestoken evenwel.

Ik gun ze elke bron van plezier, veel hebben ze er niet in hun beroepsleven.
De meeste mensen hebben geen enkele bron van plezier in hun beroepsleven .....maar in tegenstelling tot.....zelfs geen bron van plezier in hun portemonnee.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 14:19   #507
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Haar zus moet dan ook geen seksuele intimiteiten ondergaan a rato van tien per dag.
Het is maar hoe je het bekijkt.......als je tien keer meer per dag wil verdienen ....voor wat hoort wat
Oud 18 april 2016, 14:27   #508
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan Fred

I have had my fun
En veel gepraat over Nietschze toen ?
Oud 18 april 2016, 14:41   #509
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=eno2;8072210]
Citaat:
Verkrachting is gewelddadige schending van de intimiteit. Kopen noem ik een commerciële schending van de intimiteit, eveneens gebaseerd op machtsverschillen.
en zo gooi je, heel verkeerdelijk, verkrachting en prostitutie op 1 hoop.
maar je wil natuurlijk de discussie verzieken

Citaat:
Het zint velen niet dat alles te koop en omkoopbaar zou zijn tot belangrijkste waarden en de diepste intimiteiten toe.
alles is koopbaar
het enige dat telt is de vrijwilligheid, al de rest is irrelevant

nogmaals
waarom mag een loodgieter zijn handen aanbieden (lichaam) voor geld maar een prostituee niet?
waarom mag ik de handen van een loodgieter aankopen voor een uurtje maar de handen van een prostituee niet?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 15:08   #510
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en zo gooi je, heel verkeerdelijk, verkrachting en prostitutie op 1 hoop.
maar je wil natuurlijk de discussie verzieken
Je vroeg wat commerciële schending betekende, ik gaf klaar antwoord.

Citaat:
alles is koopbaar
Ik ken iemand die zich voor geen enkele prijs wil prostitueren, maar dat ben jij duidelijk niet.
Citaat:
het enige dat telt is de vrijwilligheid, al de rest is irrelevant
Gedwongen door de nooddruft heeft een laag gehalte aan vrijwilligheid.

Citaat:
nogmaals
waarom mag een loodgieter zijn handen aanbieden (lichaam) voor geld maar een prostituee niet?
waarom mag ik de handen van een loodgieter aankopen voor een uurtje maar de handen van een prostituee niet?
ik gaf klaar antwoord.

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 april 2016 om 15:09.
Oud 18 april 2016, 15:08   #511
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Diepste intimiteit ... als het kriebelt moet je sporten.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 15:11   #512
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En veel gepraat over Nietschze toen ?
Zever. Pandareus
klets veel over Nietzsche, kwestie van zijn pleidooi tegen fatsoensrakkerij een filosofisch cachet mee te geven.
Oud 18 april 2016, 15:15   #513
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het is maar hoe je het bekijkt.......als je tien keer meer per dag wil verdienen ....voor wat hoort wat
Id

Een menselijke spermatapmachine is terecht in inkomsten hoog boven de eerbare laagverdiener verheven.
Oud 18 april 2016, 15:26   #514
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je bent niet zo achterlijk om niet heel goed te weten (en te beheersen) dat persoonlijke aanvallen en beledigingen perfect in vragende vorm kunnen geredigeerd worden.
Oud 18 april 2016, 15:30   #515
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leuk voor jullie, knapperd.

Als oningewijde in dat specifieke territorium geef ik daar niet graag commentaar over.

Allez een poging omdat je het vraagt

Heu ik weet niet wat zeggen

Als ik niet behoeftig was zou ik geen geld geaccepteerd hebben

Als ik behoeftig was zou ik mij wat hoerig gevoeld hebben

Zoiets
Wel, overschot had ik niet bepaald, maar behoeftig was ik ook niet in die betekenis ervan en weigerde eerst dat aan te nemen, maar wilde haar spontane vrijgevigheid ook niet kwetsen door deze af te wijzen.
Ik heb die giften toen wel in 'n potje bewaard, voor in 't geval dat zij ooit eens kort bij kas zou komen te zitten, iets wat nooit gebeurd is, daar ze 'n jaartje of wat nadien op 'n gepensioneerde diamantair is gevallen die persé met haar wilde trouwen.

Happy endings - vooral in d�*t wereldje - zijn eerder zeldzaam te noemen, maar dit was er toch wel eentje.
Oud 18 april 2016, 15:39   #516
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je vroeg wat commerciële schending betekende, ik gaf klaar antwoord.
een klaar antwoord?
verenigbare intimiteit en andere ongedefinieerde termen is verre van duidelijk.

Citaat:
Ik ken iemand die zich voor geen enkele prijs wil prostitueren, maar dat ben jij duidelijk niet.
werkt hij? indien je dan biedt hij zijn lichaam aan voor geld.
net hetzelfde als een hoer

Citaat:
Gedwongen door de nooddruft heeft een laag gehalte aan vrijwilligheid.
we hebben het over vrijwilligheid
niet over dwang, misbruik, verkrachtingen,...
gelieve de discussie niet opzettelijk te verzieken
Oud 18 april 2016, 15:56   #517
eno2
Banneling

Standaard

@ Fred:

Denk je dat geen enkele hoer Nietzsche kenner is? Dan onderschat je er een paar.

Mijn karaktermoord op Nietzsche staat op zichzelf en ik ga hem bewaren.

Je weet nooit dat ik een van bovenstaande tegen het lijf loop...
Oud 18 april 2016, 15:56   #518
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent niet zo achterlijk om niet heel goed te weten (en te beheersen) dat persoonlijke aanvallen en beledigingen perfect in vragende vorm kunnen geredigeerd worden.
Wat ik veel beter weet is wanneer er hier iemand zich met zijn keutelarij heeft vastgereden en dan maar begint de beledigde uit te hangen in de hoop zo gerust gelaten te worden.

Je hebt nog op geen enkel moment een ernstig argument gegeven behalve quasi religieus gemoraliseer waarom prostitutie op basis van vrijwilligheid slecht zou zijn en waarom een maatschappij daar via de strafwet zou moeten in gaan ordenen. En waar je al helemaal niet in slaagt is op een geloofwaardige manier je eigen drijfveer uit te leggen om hiertegen een kruistocht te voeren.. Flair praat over intimiteit en commerciële schendingen werken dan wel op de lachspieren (bedankt daarvoor overigens) Maar behalve wat vermaak levert dat niets op.

Waar je overigens wel 100% in lukt is het vermijden van in te gaan in de motivatie van de fatsoensrakker die uiteraard de jaloezie is.
Misschien wat illlustreren, dat kan al wel eens helpen bij hardnekkige gevallen.

"... but it is not the heart that inspireth them-- but vengeance. And when they become subtle and cold, it is not spirit, but envy, that maketh them so.

Their jealousy leadeth them also into thinkers' paths; and this is the sign of their jealousy--they always go too far: so that their fatigue hath at last

to go to sleep on the snow. In all their lamentations soundeth vengeance, in all their eulogies is maleficence; and being judge seemeth to them bliss.

But thus do I counsel you, my friends: distrust all in whom the impulse to punish is powerful!

They are people of bad race and lineage; out of their countenances peer the hangman and the sleuth-hound.

Distrust all those who talk much of their justice! Verily, in their souls not only honey is lacking.

And when they call themselves 'the good and just,' forget not, that for them to be Pharisees, nothing is lacking but--power!"

Thus Spake Zarathustra

Wie weet, in plaats van te elucubreren over Nietzsche zijn onbestaande syfilis en bewust verkeerd gekozen stukken uit zijn werk kan er eindelijk eens ingegaan worden op het onderwerp zelf : jaloezie als motief van de fatsoensrakker.

Ik begrijp dat het je moeilijk valt, maar probeer het misschien eens ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 15:59   #519
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
werkt hij? indien je dan biedt hij zijn lichaam aan voor geld.
net hetzelfde als een hoer
Dat laat niet staan dat prostitutie het oudste beroep ter wereld is. Hoererij in het kwadraat zeg maar.
Oud 18 april 2016, 16:03   #520
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat laat niet staan dat prostitutie het oudste beroep ter wereld is. Hoererij in het kwadraat zeg maar.
biedt jouw maat zijn lichaam aan voor geld?
ja of neen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be