Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2016, 21:51   #181
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Neen! Omdat overal ter wereld, en in de hele wereldgeschiedenis er collaboratie is, en is geweest. Er is nu éénmaal die 5 �* 10% in elke bevolking van kazakkendraaiers en parasieten die enkel aan zichzelf denken.
Ongetwijfeld hebt u daar 1 of andere complottheorie over. Ik ben evenwel niet geinteresseerd. Zeg niet: MO, maar zeg: 'in mijn verbeelding'.
Typisch vb van 'n Vlamenhater.
Ga anders je zelfverklaarde IQ van 134 nog eens testen, jongen, er zitten ongetwijfeld nog 'n paar verborgen puntjes te wachten op gebruik.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 18 april 2016 om 21:51.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 22:11   #182
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
@ mijnheer Diego Raga

Ik heb uw lang relaas met volle aandacht gelezen, mijnheer. Erg weinig van de door u aangehaalde feiten waren mij niet bekend : meer algemeen, wil van mij aannemen dat ik niet geheel onwetend ben inzake de geschiedenis van uw land.

Het onderwerp van discussie in deze draad gaat evenwel niet over schrijnende gebeurtenissen uit het verleden, maar over het feit dat iemand vandaag de dag in België als minister of staatssecretaris federale beleidsverantwoordelijkheid krijgt zonder de taal te beheersen van minstens beide belangrijkste bevolkingsgroepen van het land.

Ter herinnering : ik heb hier zeer duidelijk gesteld dat ik dit onaanvaardbaar vind. Wil er akte van nemen dat ik desbetreffend volhard en teken.
Ik treed u volledig bij in uw stelling.

Citaat:
Enerzijds,
Wat mij bijzonder stoort in uw relaas is de indruk die u poogt te wekken, als zou werkelijk alle door u aangehaald onheil en smart de Vlamingen ooit aangedaan, de schuld zijn van “de Franstaligen”, ja zelfs per uitbreiding van de Fransen. Dat is volkomen onjuist, mijnheer. De schuld ligt grotendeels bij uw eigen politieke leiders, die de Vlaamse meerderheidsbevolkingsgroep nooit terdege en met voldoende assertiviteit hebben vertegenwoordigd en voorgestaan.

Ook vandaag nog doen uw “Vlaamse” politieke leiders de bevolking zonder meer slikken dat bijvoorbeeld de Nederlandsonkundige François Bellot hun federale minister wordt. Dat men de schuld daarvoor bij “de Franstaligen” legt, is volkomen onterecht.
De’ schuld’ volledig leggen bij de Franstaligen doe ik ook niet zozeer, gezien die slechts gebruik maakten van de gelegenheid om hun taal-en cultuur eigenheid erdoor te drukken, idd mogelijk gemaakt door het quasi volledige gebrek aan assertiviteit bij de Vlaamse politici en/of afgevaardigden.
Ook vandaag kan men deze lacune zonder veel moeite vaststellen.

Citaat:
Anderzijds,
Ik denk dat wij zonder kans op vergissing kunnen aannemen dat het destijds van degenen die de (buffer)staat “Belgique” hebben ingesteld nooit de bedoeling is geweest dat het een bestuurlijk meertalige staat zou zijn of zou worden. Dat de internationale gemeenschap (en heus niet enkel de Fransen) ook nu nog Belgique/België/Belgium ziet als een Franstalig land, is echt niet toevallig, hoor.
België is door revolutionaire krachten gevormd, gesteund door degenen die deze bufferstaat idd ééntalig wensten te houden.
Niet voor niets bestaat het spreekwoord; Als het regent in Parijs, dan druppelt het in Brussel.

Citaat:
Nou, dan moet men op heden toch vaststellen dat men er niet in geslaagd is om België ééntalig Frans te maken of te houden. Ik mag dat dan wel volstrekt normaal vinden (de Nederlandstaligen waren tenslotte altijd al ruim de grootste bevolkingsgroep), maar het is duidelijk dat dit in niet geringe mate te danken is aan het weliswaar zelden spectaculair maar koppig verbeten verzet van de Vlaamse bevolking.
De Vlaamse ontberingen en opoffering van het onderdrukte volk, is dan ook redelijk spectaculair te noemen.
Citaat:
Alles is dus niet kommer en kwel, mijnheer.
Als het alleen maar over de taalkwestie ging, zou ik het idd ook optimistischer bekijken, maar helaas bestaat er ook nog zoiets als een economische realiteit, nl, een jaarlijks terugkerende aderlating, ook wel Noord-Zuid transfers genoemd.
Dit artikel daarover had ik al even voordien gepost, maar een herhaling kan nooit kwaad in deze:

Transfers: 185 jaar eenrichtingsverkeer van Vlaanderen naar Wallonië

http://www.knack.be/nieuws/belgie/tr...on-524325.html

Zelfs in een periode van extreme hongersnood, konden Vlamingen niet rekenen op enig Belgisch mededogen.
De Belgische mentaliteit is sindsdien niet wezenlijk veranderd, alle mooie verhaaltjes ten spijt.
Oud 18 april 2016, 22:22   #183
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Helemaal niet. Ik antwoord op Vlaams-nationalistische fabeltjes van een poster. Mag het?
O jawel, dat blijkt uit de aanspreking. "... u moest de hulp maar niet gaan zoeken..." U, net alsof u zich in de nadagen van de oorlog richt tot een collaborateur.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2016, 01:40   #184
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Is uw beenhouwer een burgerlijk ingenieur? Welke competentie kan een beenhouwer naar voor schuiven om Minister van Mobiliteit te worden?
Minstens evenveel als een cafébaas.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2016, 01:53   #185
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Maandag komen de N-VA ers terug bij elkaar ,
we zullen zien wat zij van de Nederlands onkundigheid van Bellot vinden .
N-VA gaat daar totaal geen probleem mee hebben.

De Vlaamse regering durft zelfs de ontelbare overtredingen van de taalwet nog niet eens aanpakken/aankaarten. Wat zouden ze dan stokken in het wiel van hun coalitiepartner steken .....

Citaat:
Vlaams Belang eist actie tegen Brusselse taalwetovertredingen.

Uit het antwoord van de ministers Gatz en Bourgeois op een parlementaire vraag van Tom Van Grieken blijkt dat de Vlaamse regering de massale overtredingen van de taalwet in Brussel zelfs niet eens durft aan te kaarten.
http://www.vlaamsbelang.org/nieuws/11271
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2016, 02:20   #186
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Een regiootje, wereldwijd gekend voor een paar extremisten en hun Vlaemsch Geblaff onder de kerktoren.
Zielig.
Oud 19 april 2016, 07:19   #187
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
O jawel, dat blijkt uit de aanspreking. "... u moest de hulp maar niet gaan zoeken..." U, net alsof u zich in de nadagen van de oorlog richt tot een collaborateur.
De poster had het ook over de nadagen van de oorlog: Borms, Irma Laplace, Vindevogel en Co, de repressie...

Als men twee maal de verkeerde kaart trekt en het loopt telkens mis, moet men achteraf niet komen janken. En de poster was weer aan het janken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 april 2016 om 07:21.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2016, 07:30   #188
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Een regiootje, wereldwijd gekend voor een paar extremisten en hun Vlaemsch Geblaff onder de kerktoren.
Zielig.
de zaken niet omdraaien. het is die Waal ocharme die geen tweede derde of vierde taal kent. wat een culturele woestijnbewoner.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2016, 09:13   #189
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de zaken niet omdraaien. het is die Waal ocharme die geen tweede derde of vierde taal kent. wat een culturele woestijnbewoner.
Uitstekende omschrijving van de hele regio.
Oud 19 april 2016, 09:23   #190
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Had er dan iemand, wat eeuwen ervoor, gevraagd dat er hier een katholiek Alva zou huishouden?
Had iemand ernaar gevraagd of had iemand gewacht op de niets ontziende vernielzucht van de calvinisten tijdens de Beeldenstorm?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 april 2016 om 09:23.
Oud 19 april 2016, 09:26   #191
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
HO, de oorlog is al voorbij en de repressie ligt ook al vele tientallen jaren achter ons. Bij u lijkt het erop alsof u nog leeft in de nadagen van de oorlog. Word eens wakker! We leven in 2016. Niet in 1956.
Die nadagen van WO2 zijn voor hem in feite een navelstreng.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2016, 09:29   #192
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Trouwens, ik kom me persoonlijk van de kwaliteit van 't zand overtuigen binnen een tweetal weken, nl voor 't seizoen van de witte asperges. Ten minste als jullie me niet doen ploffen tijdens de aankomst in Zaventem: Kalfort: "hier wie kom".
Oud 19 april 2016, 16:50   #193
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Belgicistische mythe dat de Walen tegenwoordig toch zoveel Nederlands leren is nogmaals doorprikt.

De nieuwe federale minister van mobiliteit,Francois Bellot
begrijpt zelfs geen eenvoudige Nederlandstalige vraag.

Hij zetelde van 2000 tot 2010 in de federale Kamer
en van 2010 tot 2014 in de federale Senaat.

Deze" Bon" Belge zetelde dus 14 jaar in een federale tweetalige instelling ,
doch deed nooit moeite om de taal van zijn medeburgers te leren .

De nieuwe federale minister van Mobiliteit kon VRT-journaliste Goedele Devroy niet zeggen

of minister worden een van zijn dromen was.

"Ik begrijp u niet",

antwoordde François Bellot aarzelend

. Op de vraag of hij geen Nederlands praat, reageerde Bellot dat hij zijn Nederlands moet verbeteren en dat hij dat de komende dagen zal proberen.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...tml?show=react
Kijk, dat hij geen Nederlands spreekt is zijn eigen domheid of hoogmoed als hij maar dossierkennis heeft en die vuile was daar eens deftig aanpakt.
Oud 19 april 2016, 18:56   #194
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Typisch vb van 'n Vlamenhater.
Ga anders je zelfverklaarde IQ van 134 nog eens testen, jongen, er zitten ongetwijfeld nog 'n paar verborgen puntjes te wachten op gebruik.
Ik ben geen 'Vlamenhater', wat dat ook moge betekenen. Het is in elk geval een verschrikkelijk woord, een verkrachting van de mooie Nederlandse taal.

Voor de rest merk ik dat u nergens op mijn argumenten ingaat.

Doe in godsnaam toch eens moeite! Waarom zit u hier op dit forum? Om NIET te discussiëren?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2016, 19:47   #195
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ja, tuurlijk datte, et pour les Flamands le même chose, quoi.

Is het uit die eeuwenoude rancune dat de Franstaligen heden de Vlaamse bevolking nog steeds discrimineren met bv grendelwetten ea obstakels ?
En ga je ook ontkennen dat elke nieuwe wet eerst in het Frans wordt opgesteld en pas daarna in het Nederlands ?
Snap je ook waarom de Belgische grondwet pas in 1967 naar het Nederlands vertaald werd ?

De verbetenheid van je reply zegt in elk geval genoeg over hoe haatdragend les Belges denken, over de Vlaamse meerderheid in dit land.
De aangehaalde feiten in de gegeven copy-pasts zijn dan ook slechts het topje van de ijsberg.
Trouwens, dit staaltje Vlamenhaat zien we nog alle dagen opduiken in de politiek, daar kijkt zelfs ’n blindgeboren doofstomme niet meer van op.
Waar haalt u dat? Graag een linkje.
Oud 19 april 2016, 20:24   #196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De poster had het ook over de nadagen van de oorlog: Borms, Irma Laplace, Vindevogel en Co, de repressie...

Als men twee maal de verkeerde kaart trekt en het loopt telkens mis, moet men achteraf niet komen janken. En de poster was weer aan het janken.
U bevestigt het nogmaals: u doet alsof de oorlog nog maar net achter de rug is.
Oud 19 april 2016, 20:25   #197
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Had iemand ernaar gevraagd of had iemand gewacht op de niets ontziende vernielzucht van de calvinisten tijdens de Beeldenstorm?
Had iemand ernaar gevraagd of had iemand gewacht op de rampzalige economische crisis waarmee de toenmalige wevers in het graafschap geconfronteerd werden en hen tot wanhoop dreven?
Oud 19 april 2016, 20:27   #198
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar haalt u dat? Graag een linkje.
Verhofstadt heeft in een interview ooit eens verklaard dat voor de eenvoud en het gemak van werken de werkteksten bij onderhandelingen in het Frans werden opgesteld, omdat veel Franstalige regeringsleden onvoldoende hun weg weten in dergelijke technisch Nederlands.
Oud 19 april 2016, 20:49   #199
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verhofstadt heeft in een interview ooit eens verklaard dat voor de eenvoud en het gemak van werken de werkteksten bij onderhandelingen in het Frans werden opgesteld, omdat veel Franstalige regeringsleden onvoldoende hun weg weten in dergelijke technisch Nederlands.
Hmmmmm... Les Flamands ils sont quand-même gentils n'est-ce-pas?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 00:51   #200
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hmmmmm... Les Flamands ils sont quand-même gentils n'est-ce-pas?
Oui mais con comme 't vloms kappeke.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be