Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 april 2016, 22:24   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.642
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat dacht u van een ritje naar Oostenrijk met een elektrische wagen?
Geen probleem:
http://www.impulse.de/leben/mit-111-kmh-zum-weltrekord
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 april 2016 om 22:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2016, 22:27   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Geen probleem.
Ik denk niet dat u dezelfde afstand kunt afleggen zoals in het vlakke Vlaanderen, hoor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2016, 22:30   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.642
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik denk niet dat u dezelfde afstand kunt afleggen zoals in het vlakke Vlaanderen, hoor.
http://www.impulse.de/leben/mit-111-kmh-zum-weltrekord



https://www.impulse.de/leben/10-laen...n/2051580.html
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 april 2016 om 22:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2016, 22:39   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wat niets zegt, daar dit een uitgekiemde tour is, waarbij er van laadstation naar laadstation wordt gereden. Kan dit opgaan voor een willekeurige reis, bijvoorbeeld naar Karinthië?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2016, 22:51   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.642
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat niets zegt, daar dit een uitgekiemde tour is, waarbij er van laadstation naar laadstation wordt gereden. Kan dit opgaan voor een willekeurige reis, bijvoorbeeld naar Karinthië?
Natuurlijk, waarom niet ? Hoe zou jij naar Karinthië rijden? Toch via de klassieke snelwegen ?

Ondertussen staan er om de 200 �* 250 km zware laadstations van Tesla.

Daar verliest men mss wat extra tijd door bij te laden, maar het laden is wel gratis. Naargelang de snelheid die men rijdt (en naargelang volgeladen) kan men ook afstanden van pakweg 455 km afleggen (al gedaan met een Tesla die 180.000 km op zijn teller had, natuurlijk aan aangepaste snelheid 90 �* 100 kmh http://www.manager-magazin.de/untern...1060277-6.html 455 km in 5 hr02min).
Op de gewone weg aan lagere snelheden (pakweg 80 kmh) kan men dus nog verder geraken.

Elk jaar komen er superchargerstations bij met gemiddeld 8 laadpalen:
kaart 2016: http://insideevs.com/tesla-details-2...-300-stations/



Huidige superchargers Duitsland:
https://www.teslamotors.com/nl_BE/fi...argers/Germany
Oostenrijk:
https://www.teslamotors.com/nl_BE/fi...argers/Austria
De afstand tussen de Suc kortbij de A10 achter Salzburg en in Villach naast de A2 is bvb 182 km.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 april 2016 om 23:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2016, 23:00   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Natuurlijk, waarom niet ? Hoe zou jij naar Karinthië rijden? Toch via de klassieke snelwegen ?

Ondertussen staan er om de 200 �* 250 km zware laadstations van Tesla.
Kunt u dat eventjes concreet uittekenen? Samen met de laad- en reistijden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2016, 23:16   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.642
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u dat eventjes concreet uittekenen? Samen met de laad- en reistijden?
Dat kun je toch zelf? (vorige post aangevuld)

95 �* 100 kmh gemiddelde moet je rekenen als je alleen langs de snelweg rijdt, incl laadtijden. (het record van die 4000 km trip was zelfs 111 kmh, wel tijdverlies in de file niet aangerekend)

Is de trip 1000 km dan is 100 kmh = 10 hr (gepland) rijden. Terwijl de auto oplaadt neemt men automatisch zijn rusttijd en-of plaspauze en-of ...

Doe je dat met een klassieke auto en neem je ook aanbevolen korte rusttijden onderweg, ben je pakweg 1 �* hooguit 1,5 uur eerder in Karinthië vanuit BE naargelang je met de klassieke wagen redelijk vlot kunt doorrijden en geen stokkend verkeer hebt.

Want alles wat de gemiddelde snelheid doet dalen daar heeft de E-auto geen nadeel aan, wel de snel gereden fossiele wagen. Want een E-auto kan desnoods één Supercharger overslaan moest zijn gemiddelde snelheid dalen door zeer druk verkeer ( bvb veel inhalende vrachtwagens).

Tot Karinthië zal je 4 Suc moeten aandoen, laadtijd pakweg 4 X 40 minuten of 2,5 uur. Neem je met de klassieke auto tank- en rusttijden pakweg 1 uur max totaal, dan ben je met een bepaalde Tesla 1,5 uur langer onderweg.

Eet je ergens onderweg is het verschil minder. Tesla Suc´s staan altijd bij eetgelegenheden niet ver van de snelwegafrit.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 april 2016 om 23:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2016, 23:55   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.642
Standaard

vervolg, hier nog een hulpje moest de link van de kaart werken:
https://www.teslamotors.com/nl_BE/fi...name=Duitsland
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 07:42   #29
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat niets zegt, daar dit een uitgekiemde tour is, waarbij er van laadstation naar laadstation wordt gereden. Kan dit opgaan voor een willekeurige reis, bijvoorbeeld naar Karinthië?
Een terechte opmerking. Bovendien, testen wijzen uit dat bij grote koude de actieradius van elektrische wagens geweldig afneemt. En zoals ik vroeger eens zei en u ook weer opwerpt: er moeten langs de wegen voldoende laadpalen zijn. En die zijn er momenteel niet. Maar het gaat erop vooruit, zij het met mondjesmaat. Dit gezegd zijnde kan men met een Tesla heel ver in één trek komen. Men zal echter regelmatig een omwegje moeten maken om aan een laadpaal te geraken. Helaas, de huidige Tesla's zijn te groot en vooral te duur voor de doorsnee mens.


Maar voor mensen die dagelijks niet meer doen dan 100-130 km en dan nog veelal in de omgeving (hetgeen het geval is bij heel wat mensen) of als tweede wagen, is een elektrische wagen ideaal. Te meer dat men hem ook thuis kan opladen.

Bovendien: het is zalig rijden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 april 2016 om 07:54.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 07:55   #30
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Welk probleem?

Neuh, meen je dat?
Enkel indien men steeds Lithium verder gaat gebruiken, wat zéér onwaarschijnlijk# is ... daarbij zou er nog tot ~ 2100 voorraad zijn op het land....

Zoals ik dus zei. Het probleem van de vervuilende batterij zal zichzelf oplossen. De voorraad is namelijk eindig. U vraagt eerst of ik dat meen, om vervolgens mijn stelling te bevestigen. Vreemd.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 08:00   #31
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u dat eventjes concreet uittekenen? Samen met de laad- en reistijden?
Dat doet de Tesla boordcomputer. Er staan ondertussen al genoeg laadpalen (die uiteraard op een slimme manier geplaatst worden), om zonder noemenswaardige omwegen op elke bestemming van uw keuze te geraken.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 08:25   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.814
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Blue Sky, hoe verhoudt een zonne-panneel opgeladen electrische wagen zich dan met kernenergie bekrachtigde trein?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 09:08   #33
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Bovendien: het is zalig rijden.
I couldn't agree more!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 09:21   #34
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die batterijen, zijn die niet heel vervuilend ?
Fabeltje.

Tesla batterijen zitten vol met nikkel.

Hetzelfde spul als in munten, staal, vorken en messen...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 11:13   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.642
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Een terechte opmerking. Bovendien, testen wijzen uit dat bij grote koude de actieradius van elektrische wagens geweldig afneemt.
En toch haalt men in Noorwegen met een Tesla 85kW in winteromstandigheden tot 375 km toen het eens moest (in winter 2013 toen véél minder Sucs lagen in Noorwegen), nu zal dat zeker niet meer nodig zijn:
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=yIUwLv5yTsU
04.12.2013
My second Tesla Model S road trip video. This time I was attempting to drive 375 km/225 mi on a single charge, in Norwegian winter conditions. On the way, I also carried a kitten, a flat TV and the belongings of a student moving home to her parents.
Huidig Suc netwerk: http://teslamag.de/news/tesla-motors...-bis-2016-1595

Citaat:
En zoals ik vroeger eens zei en u ook weer opwerpt: er moeten langs de wegen voldoende laadpalen zijn.
Voor een Tesla geen probleem (120/130 kW) vandaag in Europa: 3644:
Citaat:
616 Supercharger stations met 3.644 Superchargers https://www.teslamotors.com/nl_BE/su...er?redirect=no
, voor andere E-wagens zullen er ondertusen ook al veel meer *Chademo-laadpalen zijn, hoop ik toch (*DC-laadpalen 50 kW), kan men vinden op www indien men een upgedated site vindt: http://www.chademo.com/wp/eumap/
aantal: 3028 in Europa: via
Citaat:
http://www.chademo.com/
The number of CHAdeMO DC Quick chargers installed up to today is 11291.
-- (Japan 6469 Europe 3028 USA 1686 Others 108) last update 2016.04.20
Citaat:
En die zijn er momenteel niet. Maar het gaat erop vooruit, zij het met mondjesmaat.
Tesla zou zijn aantal laadpalen verdubbelen tegen 2018, en er zouden nog zwaardere palen komen, Destination Charging genoemd.

Citaat:
Dit gezegd zijnde kan men met een Tesla heel ver in één trek komen. Men zal echter regelmatig een omwegje moeten maken om aan een laadpaal te geraken.
Waarom een omweg? Sinds wanneer rijdt niet meer langs autosnelwegen indien met lange afstanden (> 500 km) aflegt? Rij je dan in een land zonder snelwegen?
Overigens met een klassieke benzineauto rij ik graag eens 5 km van de snelwegafrit verder indien ik 10 € kan sparen en eens kort van die snelweg af wil. Jij niet? Tank jij altijd aan die drukke (soms lang wachten) én dure snelwegpompen als je verre afstanden doet?

Citaat:
Helaas, de huidige Tesla's zijn te groot en vooral te duur voor de doorsnee mens.
De huidige idd. Maar dat veranderd in 3 jaar.
En hopelijk zijn de andere merken ook wakker geschoten en gaan die ook 60 kW E-wagens bouwen (Opel Ampera E zal de eerste zijn, vermoedelijk nog 1 jaar vóór Tesla Model 3)

Citaat:
Maar voor mensen die dagelijks niet meer doen dan 100-130 km en dan nog veelal in de omgeving (hetgeen het geval is bij heel wat mensen) of als tweede wagen, is een elektrische wagen ideaal. Te meer dat men hem ook thuis kan opladen.
De meeste E-rijders laden bijna altijd enkel thuis op, zelfs de gemiddelde Tesla S-rijder gebruikt pas om de 17 dagen een supercharger (bron Tesla-stats, op 217 Tesla S-gebruikers), 5,5 % of 12/217 heeft nog nooit een Suc gebruikt.

Citaat:
Bovendien: het is zalig rijden.
Dat kan ik me voorlopig alleen maar voorstellen, maar in 3 jaar hoop ik eentje (zéér wslk Tesla model 3) te hebben. Maar indien andere merken me kunnen verrassen... zeg nooit nooit.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 april 2016 om 11:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 11:49   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.642
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat doet de Tesla boordcomputer. Er staan ondertussen al genoeg laadpalen (die uiteraard op een slimme manier geplaatst worden), om zonder noemenswaardige omwegen op elke bestemming van uw keuze te geraken.
En die destination charging palen komen er nog bij binnenkort:
Citaat:
https://www.teslamotors.com/en_EU/destination-charging
Destination Charging (coming soon)

Convenient charging at hotels, restaurants and shopping centers.
Tesla partners with hotels, restaurants, shopping centers and resorts to make charging when you arrive at your destination as simple as charging at home. Pull up and plug into a Tesla wall connector to charge Model S while you shop, dine, or even during an overnight stay.
Toch "gewone" laadpalen (tot max 80 A, maakt zowat tot 32 kW bruto aan 400 V) in deze landen al ingevoerd, veel palen zijn ook maar 32 A, dus wat bijladen tijdens het parkeren.
US Tesla Destination Charging vb
Citaat:
Charging 2 Tesla Connectors, up to 80A.
Available to the public. Self park. https://www.teslamotors.com/findus/l.../United+States
Tesla Destination Charging in Canada
Tesla Destination Charging in Australia
Tesla Destination Charging in China
Tesla Destination Charging in Hong Kong
Tesla Destination Charging in Japan

In Zweden ergens staan ook zulke fastchargers tot 60 kW? Wslk 130 kW beschikbaar verdeelt over 2 laadpalen:
http://teslaclubsweden.se/fastchargern-i-karlskrona/

Destination chargers Azië (grijs symbool):
https://www.teslamotors.com/nl_BE/fi...er,&name=China
USA: https://www.teslamotors.com/nl_BE/fi...rger,&name=USA
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 april 2016 om 12:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 15:36   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat kun je toch zelf? (vorige post aangevuld)

95 �* 100 kmh gemiddelde moet je rekenen als je alleen langs de snelweg rijdt, incl laadtijden. (het record van die 4000 km trip was zelfs 111 kmh, wel tijdverlies in de file niet aangerekend)

Is de trip 1000 km dan is 100 kmh = 10 hr (gepland) rijden. Terwijl de auto oplaadt neemt men automatisch zijn rusttijd en-of plaspauze en-of ...

Doe je dat met een klassieke auto en neem je ook aanbevolen korte rusttijden onderweg, ben je pakweg 1 �* hooguit 1,5 uur eerder in Karinthië vanuit BE naargelang je met de klassieke wagen redelijk vlot kunt doorrijden en geen stokkend verkeer hebt.

Want alles wat de gemiddelde snelheid doet dalen daar heeft de E-auto geen nadeel aan, wel de snel gereden fossiele wagen. Want een E-auto kan desnoods één Supercharger overslaan moest zijn gemiddelde snelheid dalen door zeer druk verkeer ( bvb veel inhalende vrachtwagens).

Tot Karinthië zal je 4 Suc moeten aandoen, laadtijd pakweg 4 X 40 minuten of 2,5 uur. Neem je met de klassieke auto tank- en rusttijden pakweg 1 uur max totaal, dan ben je met een bepaalde Tesla 1,5 uur langer onderweg.

Eet je ergens onderweg is het verschil minder. Tesla Suc´s staan altijd bij eetgelegenheden niet ver van de snelwegafrit.
Daar gaat het totaal niet over. Wel over de mogelijkheid om "bij te tanken". Waar kan je dat op je weg naar Oostenrijk? Welk traject zal je dan moeten afleggen?

Hier doet u alsof u de normale autosnelweg zult kunnen volgen, maar dat zal niet het geval zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 15:38   #38
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar gaat het totaal niet over. Wel over de mogelijkheid om "bij te tanken". Waar kan je dat op je weg naar Oostenrijk? Welk traject zal je dan moeten afleggen?

Hier doet u alsof u de normale autosnelweg zult kunnen volgen, maar dat zal niet het geval zijn.
Je geeft uw bestemming in in de satnav en de computer rekent u automatisch een traject uit (het snelste traject) via superchargers om op uw bestemming te komen.

Meer is er niet aan. En heel veel van die superchargers staan langs autosnelwegen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 15:46   #39
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Fabeltje.

Tesla batterijen zitten vol met nikkel.

Hetzelfde spul als in munten, staal, vorken en messen...
Er zit ook cobalt in, en dat is niet iets dat je zomaar op het stort gooit.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 15:48   #40
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat niets zegt, daar dit een uitgekiemde tour is, waarbij er van laadstation naar laadstation wordt gereden. Kan dit opgaan voor een willekeurige reis, bijvoorbeeld naar Karinthië?
Waarom zou je met de auto naar Karinthië willen rijden? Voor dergelijke afstanden neem ik de trein of het vliegtuig. De auto dat is voor korte tripjes in de buurt.
ik ben regelmatig met een elektrische (deel)auto onderweg. Ik heb de batterij van deze auto nog nooit onder de 70% gezien...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...

Laatst gewijzigd door Zwitser : 20 april 2016 om 15:49.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be