Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2016, 13:08   #181
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Volgens de Jack hadden we de nazi's precies ook niet moeten buiten zetten.
Dat strookt niet met zijn waarden en normen.

De islam is nog erger dan het nazisme. Onder de nazi's waren man en vrouw tenminste gelijk.
Islamitische "waarden" botsen met alle door "ons" (Europeanen) verworven rechten en vrijheden. Het is momenteel het allergrootste gevaar voor de moderne, vrije samenleving.
Nu meer dan ooit de islam buiten de wet stellen (liefst in heel Europa).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 13:11   #182
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Islamitische "waarden" botsen met alle door "ons" (Europeanen) verworven rechten en vrijheden. Het is momenteel het allergrootste gevaar voor de moderne, vrije samenleving.
Spoel uw mond nadat je de woorden rechten, vrijheden, moderne en vrije samenleving in de mond neemt!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 13:11   #183
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dit soort verklaringen zijn waanbeelden of interpretaties van wat iemand meent te hebben gezien. Ze hebben zonder getuigenissen, verklaringen van daders of pv's geen enkele juridische waarde.
1% van de mannelijke moslimjongeren, flippen over naar IS. En hier is de juridische bewijslast significant. En eigenlijk is een juridische waarde, hier van geen belang. Een maatschappelijk debat is belangrijk.

Citaat:
Hou dus op met ook uit je nek te lullen.
Ik besef dat het pijn doet, maar struisvogelpolitiek lost niets op. Je zal eerst het probleem moeten erkennen, om vervolgens tot oplossingen te komen. En kom niet af dat er geen problemen zijn.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 13:13   #184
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
De Moslimexecutieve zijn alvast niet opgezet en er is al klacht ingediend tegen Jambon. Terecht.
Die moslimexecutieven, hebben geen klacht ingediend, enkel 1 of andere onozelaar, heeft dit gedaan.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Oud 20 april 2016, 13:17   #185
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
1% van de mannelijke moslimjongeren, flippen over naar IS. En hier is de juridische bewijslast significant. En eigenlijk is een juridische waarde, hier van geen belang. Een maatschappelijk debat is belangrijk.

Ik besef dat het pijn doet, maar struisvogelpolitiek lost niets op. Je zal eerst het probleem moeten erkennen, om vervolgens tot oplossingen te komen. En kom niet af dat er geen problemen zijn.
Er zijn momenteel zo'n slordige 50.000.000 islamieten in Europa. Als die 1% klopt (en ik ben geneigd daarin mee te gaan, persoonlijk vind ik die "1%" zelfs onderschat, maar soit), dan lopen er in Europa zo'n 500.000 "naar IS overflippende extremistische wacko's rond. Niet echt iets om vrolijk van te worden.

Citaat:
Oud 20 april 2016, 13:18   #186
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Nogmaals: een significant deel van de moslims is niet opgezet met de hallucinaties van 'Vlamingen'.
Oud 20 april 2016, 13:59   #187
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Er zijn momenteel zo'n slordige 50.000.000 islamieten in Europa. Als die 1% klopt (en ik ben geneigd daarin mee te gaan, persoonlijk vind ik die "1%" zelfs onderschat, maar soit), dan lopen er in Europa zo'n 500.000 "naar IS overflippende extremistische wacko's rond. Niet echt iets om vrolijk van te worden.
In België zijn er 500 jihadisten op 750.000 moslims = 1 op 1400.
Je moet ook rekening houden met kinderen, ouderen, enz... Als we het berekenen per groep van jonge mannen (target groep van IS).
En laten we er van uitgaan dat de groep 15 tot 25 jarigen, 1/8ste vertegenwoordigt in de totale bevolking en dat 1/2de van het mannelijk geslacht is:

500 jihadisten/46.875 mannelijke moslims tussen 15 en 25 jaar = 1 op 94

Het operationeel draagvlak bij de mannelijke moslimbevolking is 1% voor terrorisme (in de veronderstelling dat het potentieel bij de huidige moslimkinderen even hoog is)

99% gaat niet vechten, maar dat wil niet zeggen dat ze het niet ondersteunen. Er zijn er velen, die wel willen vertrekken, maar dit niet doen vanwege hun moeder en er zijn er velen die niet overwegen om te vertrekken maar toch IS steunen.

Nu, België is een uitzondering (per miljoen inwoners van een land):

Je kan dat niet 1 op 1 extrapolleren. Plus, het treedt enkel op in landen, waar een significant aantal moslims aanwezig is.
Oud 20 april 2016, 14:10   #188
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het trouwens vreemd dat men het aldoor over islamofobie heeft, terwijl het blijkbaar vooral moslims zijn die van vanalles schrik hebben: handen schudden, vrouwen, schoenen, muziek, eten, kruisbeeldjes... Misschien moeten die gewoon eens met zijn allen naar de psychiater?

Bang van zichzelf ook, als je ziet hoe ze elkaar afslachten bij het minste meningsverschil over wat er in hun eigen heilige boekje staat...
Oud 20 april 2016, 14:19   #189
Dirk A
Minister

Standaard

Ondertussen ook op HLN:

Citaat:
Agent getuigt: "Ik zag blije moslims na aanslagen"

"Als er gelachen wordt en het overwinningsteken gemaakt wordt, dan vind ik dat vrij choquerend." Aan het woord is een Brusselse politieagent die VTM Nieuws contacteerde, maar anoniem wil blijven omdat hij geen problemen wil. Op 22 maart zag hij hoe sommige moslims tevreden reageerden na de aanslagen.
"We hebben ook jongeren gehad die het V-teken aan het maken waren en één vinger in de lucht hielden. Het teken van één god, dat zou Allah dan zijn. En ik heb één incident gehad met een man die zei dat het eindelijk tijd was. 'Jullie dienen gestraft te worden'."

Straatfeesten zou de man het niet noemen. "Ik had wel de indruk, via de contacten die ik dan had, dat er zeker sympathie was voor wat er gebeurd was. Maar hoe groot dat aandeel was, dat is heel moeilijk te zeggen. Of het echte feesten waren kan ik niet zeggen, daar ben ik geen getuige van geweest."

In totaal zag hij negen moslims positief reageren. De meesten hadden gelukkig een andere reactie. "Er waren meerdere malen mensen die ons tegenkwamen en ons bedankten omdat we er waren. Daar waren ook zeker moslims bij of mensen van Marokkaanse afkomst. Ik zag zelfs een man die tot tranen toe aan het babbelen was omdat hij zich eigenlijk aan het verontschuldigen was voor wat die mensen gedaan hadden."
http://www.hln.be/hln/nl/36484/Aansl...dhtml?show=art
Oud 20 april 2016, 14:30   #190
Dirk A
Minister

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Dirk A : 20 april 2016 om 14:30.
Oud 20 april 2016, 14:31   #191
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Volgens de Jack hadden we de nazi's precies ook niet moeten buiten zetten.
Dat strookt niet met zijn waarden en normen.

De islam is nog erger dan het nazisme. Onder de nazi's waren man en vrouw tenminste gelijk.
Dus het VB is ook erger dan Nazi's ?
De vrouwen stellen daar zeer weinig voor en moeten aan de haard blijven.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 14:34   #192
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ondertussen ook op HLN:
Is zelfs niks nieuw. Reeds in 2001, een uurtje nadat de aanslagen van "09/11" bekend raakten, reden toeterende auto's door de wijk van Kuregem (Anderlecht), met brandende US-vlaggen er bovenop.

Citaat:
Oud 20 april 2016, 14:36   #193
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ondertussen ook op HLN:
Citaat:
In totaal zag hij negen moslims positief reageren. De meesten hadden gelukkig een andere reactie. "Er waren meerdere malen mensen die ons tegenkwamen en ons bedankten omdat we er waren. Daar waren ook zeker moslims bij of mensen van Marokkaanse afkomst. Ik zag zelfs een man die tot tranen toe aan het babbelen was omdat hij zich eigenlijk aan het verontschuldigen was voor wat die mensen gedaan hadden."

Is dat de significante groep waar Jambon zich uit de stront mee probeert te wringen ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 20 april 2016 om 15:04.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 14:39   #194
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spoel uw mond nadat je de woorden rechten, vrijheden, moderne en vrije samenleving in de mond neemt!
Dat is het helemaal niet. Word eens wakker. Er zijn alleen maar plichten. De grote vrijheid is welke bol je mag kleuren om de 4 jaar en welke kleur auto je mag hebben. Er is hier meer vrijheid door het kapitalisme; meer.vrijheid om te.consumeren voor de rest is er nog zeer veel werk aan de winkel....
Oud 20 april 2016, 14:39   #195
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Citaat:

Is dat de significante groep waar Jambon zich uit de tront mee probeert te wringen ?
misschien kan je even stoppen met hersenloos willen beschadigen van een minister die EINDELIJK eens iets positiefs wil ondernemen tegen het islamitisch geteisem, dat jarenlang door uw partij is geknuffeld en gepamperd.

Citaat:
Oud 20 april 2016, 14:46   #196
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De moslim-executieve is al bijgedraaid. Ze zullen wel iets te horen gekregen hebben in de zin van "als jullie doordrijven, dan moeten we dit en dat onnodig in de openbaarheid gooien ...."

De Standaard on line vandaag:
Citaat:
In een interview met De Standaard zei de N-VA-minister dat 'een significant deel van de moslimgemeenschap danste naar aanleiding van de aanslagen'. In een schriftelijke reactie stelde de Moslimexecutieve dinsdag dat die uitspraak onaanvaardbaar is, maar het gesprek met Michel lijkt helend te hebben gewerkt.

'Die zaak behoort al tot het verleden voor mij', zei Echallaoui woensdag. 'We zijn hier samengekomen om constructief samen te werken. We engageren ons allemaal om samen te leven in vrede en de rechten en de democratie te respecteren.'

De voorzitter zal wel nog een gesprek met de minister van Binnenlandse Zaken vragen, 'om goed te kunnen blijven samenwerken'.
.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 14:52   #197
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
[i][color="Blue"]Is dat de significante groep waar Jambon zich uit de tront mee probeert te wringen ?
Ja.
Oud 20 april 2016, 15:01   #198
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
oh?

Ik heb nochtans geen enkel wetsvoorstel gezien door moslims om onze rechten en vrijheden aan te passen. (zoja, welke?????)
daarentegen, zijn er al meerdere geweest om onze vrijheden en rechten aan te passen van het VB / NVA (soms al goedgekeurd ook!).

maw: het zijn dus de VB en de NVA die het grootste gevaar zijn voor de moderne, vrije samenleving.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 20 april 2016 om 15:03.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 15:02   #199
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Is dat de significante groep waar Jambon zich uit de tront mee probeert te wringen ?
Dit is één (1) moedige agent die het waagt zijn mond open te doen met het risico dat hij , eens ontdekt, ontslagen wordt.
Doe een openbare oproep, zoals bij het kerkmisbruik, waarbij immuniteit en anonimiteit gegarandeerd wordt en de realiteit komt boven.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2016, 15:03   #200
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
oh?

Ik heb nochtans geen enkel wetsvoorstel gezien door moslims om onze rechten en vrijheden aan te passen. (zoja, welke?????)
daarentegen, zijn er al meerdere geweest om onze vrijheden en rechten aan te passen van het VB / NVA (soms al goedgekeurd ook!).

maw: het zijn dus de VB en de NVA die het grootste gevaar zijn voor de moderne, vrije samenleving.
Moslims hoeven geen wetsvoorstellen te doen.
Ze hebben hun sharia.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be