Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2016, 20:19   #141
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Heb je het nu over een politieke partij? Het VB? In welk opzicht is hun partijprogramma extreem rechts te noemen?

Ik zie bij de Belgische politieke partijen alleen maar varianten op de sociaal-democratie. Waar het VB zich van rest onderscheidt is dat ze een "Canadees" immigratiebeleid voorstaan in plaats van een suicidaal beleid.
Ze zijn dan ook pro-Vlaanderen.

De anderen iets minder.
Oud 22 april 2016, 20:24   #142
Another Jack
Banneling

Standaard

Ja Xeno, gij zijt de beste Vlaming.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 20:46   #143
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En de ontkenning gaat lustig verder.
Daar geef ik je gelijk in:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=117

Oud 22 april 2016, 21:06   #144
geertvdb

Standaard

Citaat:
Heb je het nu over een politieke partij? Het VB? In welk opzicht is hun partijprogramma extreem rechts te noemen?
Inderdaad, op bepaalde vlakken zijn hun standpunten linkser dat VLD of NVA. Dat komt volgens mij omdat hun kiezers publiek voor een groot deel ex rood is. Maar hier ben ik niet zeker.
Citaat:
Ik zie bij de Belgische politieke partijen alleen maar varianten op de sociaal-democratie. Waar het VB zich van rest onderscheidt is dat ze een "Canadees" immigratiebeleid voorstaan in plaats van een suicidaal beleid.
Ik ga dit niet bestrijden. Ik zou nooit VB stemmen, maar ik zie het meer als een symptoom dan als een kwaad. Maar ik kan me voorstellen dat VB mandatarissen aan de toog heel andere dingen zeggen dan voor een TV camera.

Met extreem rechts bedoel ik de extreem rechtse forummers op dit forum. En bij uitbreiding Fox news; tea party, etc
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 21:16   #145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Waandenkbeelden. Constructieve discussies vereisen (een minimum aan) wederzijds respect en als het even kan een beetje een beschaafde stijl en inhoud.
U hebt het over een vormelijk aspect; ik over een inhoudelijk. U begrijpt schijnbaar dus niet waar het over gaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 21:17   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Neen, de vraag is zeer nuttig om de hypocrisie van gelovigen bloot te leggen die anderen verwijten dat ze culturen evenwaardig beschouwen.
Wie beschouwt culturen als "evenwaardig"? U?
Oud 22 april 2016, 21:19   #147
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Tja, als men zich afvraagt waar die "politieke correctheid" vandaan komt...................Vandaag was het weeral prijs tijdens "De Afspraak op Vrijdag", waar ene Chokri Ben Chikha samen met Bart Eeckhaut van "De Morgen" jan Jambon met alle zonden Israël's wilden opzadelen.
Die meneer Ben Chikha had het over het missen van integratieplannen vd regering. Djiezes, na VIJFTIG JAAR islamitische migratie lullen ze nog steeds over missende globale "integratieplannen" vd regering.
Waar is de wil tot integratie ???
Als je elders gaat wonen, pas je je aan aan de nieuwe omgeving, en verwacht je niet dat de autoriteiten je kont komen afvegen.
Fortuinen aan straathoekwerkers, cursussen en allerhande integratieplannen werden er gespendeerd, allemaal voor de kloten van de paus.
DIE LUI WILLEN GEWOON NIET INTEGREREN

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 21:57   #148
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Tja, als men zich afvraagt waar die "politieke correctheid" vandaan komt...................Vandaag was het weeral prijs tijdens "De Afspraak op Vrijdag", waar ene Chokri Ben Chikha samen met Bart Eeckhaut van "De Morgen" jan Jambon met alle zonden Israël's wilden opzadelen.
Die meneer Ben Chikha had het over het missen van integratieplannen vd regering. Djiezes, na VIJFTIG JAAR islamitische migratie lullen ze nog steeds over missende globale "integratieplannen" vd regering.
Als je elders gaat wonen, pas je je aan aan de nieuwe omgeving, en verwacht je niet dat de autoriteiten je kont komen afvegen.
Fortuinen aan straathoekwerkers, cursussen en allerhande integratieplannen werden er gespendeerd, allemaal voor de kloten van de paus.
Ze willen doodeenvoudig permanent gepamperd worden. Mensen van bij ons die destijds, zonder een woord Engels te kennen, uitweken naar Canada of de USA moesten er verdorie niet op rekenen straat hoekwerkers, OCMW-steun, cursussen of wat dan ook te krijgen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2016, 22:06   #149
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs als ze het zouden willen integreren, Moslims kunnen niet integreren in een op christelijke waarden gebaseerde maatschappij.
Oud 22 april 2016, 22:48   #150
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie beschouwt culturen als "evenwaardig"? U?
Ja ja, op vragen antwoorden met een vraag is de vraag ontwijken... Altijd hetzelfde met u...

Is een Katholieke cultuur evenwaardig met een atheïstische cultuur? Het is 'ja' of 'nee'. Zo moeilijk is dat toch niet?

En gij zijt leraar geweest ...
Oud 22 april 2016, 22:49   #151
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ze willen doodeenvoudig permanent gepamperd worden. Mensen van bij ons die destijds, zonder een woord Engels te kennen, uitweken naar Canada of de USA moesten er verdorie niet op rekenen straat hoekwerkers, OCMW-steun, cursussen of wat dan ook te krijgen.
Er staan nog steeds 2 vragen op u te wachten... Is het nog voor vandaag, of zijn ze 'te ambetant'?
Oud 23 april 2016, 00:25   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ja, op vragen antwoorden met een vraag is de vraag ontwijken... Altijd hetzelfde met u...
Natuurlijk, daar u uitgaat van een veronderstelling, nl.

Citaat:
Neen, de vraag is zeer nuttig om de hypocrisie van gelovigen bloot te leggen die anderen verwijten dat ze culturen evenwaardig beschouwen.
Over welke hypocrisie gaat het hier dan wel? En zijn "gelovigen" dan de enigen die stellen dat culturen niet noodzakelijk evenwaardig zijn?
Oud 23 april 2016, 07:31   #153
geertvdb

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, daar u uitgaat van een veronderstelling, nl.

Over welke hypocrisie gaat het hier dan wel? En zijn "gelovigen" dan de enigen die stellen dat culturen niet noodzakelijk evenwaardig zijn?
Waar ik zeg ik dat? Nergens. Hypocrisie is geen monopolie van de gelovige. Dat spreekt vanzelf. Mij gaat het om de hypocrisie op deze draad.

Kritiek hebben op een fundamentalistische beleving van een godsdienst , en zelf op een fundamentalistische manier geloofsovertuigingen verdedigen van een ander geloof, dat is hypocriet.

Daar zijt ge het toch mee eens?

En dat de islam cultuur minderwaardig is (en nergens betwist ik dat), wordt dan ook met veel aplomb verkondigd door bepaalde gelovigen hier , maar ik heb een zeer sterk vermoeden dat zij een atheïstische cultuur NOG minderwaardiger vinden.

Maar daar durven ze dan niet voor uitkomen, want ze willen niet de atheïstische populisten van dit forum op hun dak hebben.

Dus ik stel u opnieuw (en opnieuw en opnieuw) de vraag:

Vindt u een atheïstische cultuur minderwaardig aan de Katholieke cultuur?

Laatst gewijzigd door geertvdb : 23 april 2016 om 07:34.
Oud 23 april 2016, 07:45   #154
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Van de VRT zijn we dit ondertussen gewoon. Het was vanaf het begin al duidelijk waar die Ben Chika naartoe wilde: het is jullie schuld dat de integratie mislukt is...

De Afspraak is gewoonweg een spreekbuis voor de politieke correctheid in dit land.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 07:52   #155
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zelfs als ze het zouden willen integreren, Moslims kunnen niet integreren in een op christelijke waarden gebaseerde maatschappij.
Gij zijt ook wel ne goeie die spreekt! Uw levenswandel was een schoolvoorbeeld van het uitdragen van Christelijke waarden?

Ik heb nog nooit iemand zo horen stoefen over zijn crimineel verleden als gij.

En wat is uw standpunt over drugs? Fris nog eens mijn geheugen op? Moeten die niet gelegaliseerd worden? Ook een 'zeer Christelijk' standpunt me dunkt!

Dezen draad is wel echt de meest hilarische van de laatste maanden.
Oud 23 april 2016, 08:09   #156
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar ik zeg ik dat? Nergens. Hypocrisie is geen monopolie van de gelovige. Dat spreekt vanzelf. Mij gaat het om de hypocrisie op deze draad.
Nogmaals herhaalt u uw onbewezen stelling.
Oud 23 april 2016, 08:10   #157
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat de islam cultuur minderwaardig is (en nergens betwist ik dat), wordt dan ook met veel aplomb verkondigd door bepaalde gelovigen hier , maar ik heb een zeer sterk vermoeden dat zij een atheïstische cultuur NOG minderwaardiger vinden.
Dat stelde u niet. Wel dat dat gelovigen anderen een verwijt zouden sturen.
Oud 23 april 2016, 08:12   #158
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spotvisje Bekijk bericht
Ben jij een aap of een sos?
Siamese tweeling ....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 08:15   #159
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:

Kritiek hebben op een fundamentalistische beleving van een godsdienst , en zelf op een fundamentalistische manier geloofsovertuigingen verdedigen van een ander geloof, dat is hypocriet.

Daar zijt ge het toch mee eens?

Citaat:
En dat de islam cultuur minderwaardig is (en nergens betwist ik dat),
wordt dan ook met veel aplomb verkondigd door bepaalde gelovigen hier , maar ik heb een zeer sterk vermoeden dat zij een atheïstische cultuur NOG minderwaardiger vinden.

Maar daar durven ze dan niet voor uitkomen, want ze willen niet de atheïstische populisten van dit forum op hun dak hebben.

Dus ik stel u opnieuw (en opnieuw en opnieuw) de vraag:

Vindt u een atheïstische cultuur minderwaardig aan de Katholieke cultuur?
Waarom moeten er dan in de Katholieke scholen Islam gegeven worden?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 08:16   #160
geertvdb

Standaard

Citaat:
Nogmaals herhaalt u uw onbewezen stelling.
Welke onbewezen stelling?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be