Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2016, 18:03   #821
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb al iets gezegd over het zinloos opeisen van het gelijk. Het is gratuit zelf op te eisen dat je een argument gewonnen hebt.
Om te zien of iemand van mening verandert door een discussie moet je een poll houden in het begin en op het einde. Dat zou eens een nieuwigheid zijn op dit forum. Ofwel moet hij/zij zich uitdrukkelijk gewonnen geven.
Je zou beter je energie steken in het bestrijden van uitbuiting.....en niet alleen prostituees maar ook allerhande arbeiders vrouwen en kinderen tot zelfs dieren. En laat de mensen die vrijwillig voor iets kiezen zonder dat ze daarmee anderen schade berokkenen gerust.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2016, 19:27   #822
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Je zou beter je energie steken in het bestrijden van uitbuiting.....en niet alleen prostituees maar ook allerhande arbeiders vrouwen en kinderen tot zelfs dieren. En laat de mensen die vrijwillig voor iets kiezen zonder dat ze daarmee anderen schade berokkenen gerust.

1
Niet iedereen krijgt de kans. En moet zich beperken tot innemen van standpunten.
2
Noch kan je er zelf altijd aan onttrekken. Ik ben zelf het slachtoffer geweest van uitbuiting in verschillende fazen van mijn leven.
3
Zelfs dieren ja. Vandaar dat ik veganist ben. Dieren kunnen zichzelf niet verdedigen tegen uitbuiting.

4
In welke mate de vrijheid van de vrije hoer betwistbaar is, dat is voldoende aan bod gekomen in deze draad.
5
Je moet ook weten wat uitbuiting is en wat niet.

Er is een oude spreuk van Wang Tze (als ik het goed heb, ik beschik niet over mijn bibliotheek) die ik als volgt onthield:
"Geef mij de moed om het goede te doen en de wijsheid om te weten wat goed is"

Ik zie nu nu dat Franciscus van Assisi dat nagebalkt heeft of zelf opnieuw geformuleerd heeft:

"Geef mij de kracht om te veranderen wat ik kan veranderen
De moed om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen
En de wijsheid om het onderscheid tussen beide te weten".

Dat zal mijn etiket van fatsoensrakkerij geen goed doen...

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 april 2016 om 19:30.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 10:57   #823
eno2
Banneling

Standaard

De volledige onderdrukking van de vrouw in de islam maakt in die regio's de prostitutie overbodig. Mannen spelen daar de baas over de intimiteit van de vrouw. In het Westen bestaat er zo geen eenvormig onderdrukkende ideologie meer van de vrouw. Daar is dus de omweg van een financiële constructie voor nodig, in combinatie met de ideologische en politieke collaboratie van iedereen die de toegang tot de intimiteit van de vrouw wil vermarkten. Die collaboratie komt paradoxaal genoeg ook van een bevrijdingsideologie als het liberalisme. Een geperverteerde interpretatie.
Oud 28 april 2016, 11:07   #824
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De volledige onderdrukking van de vrouw in de islam maakt in die regio's de prostitutie overbodig. Mannen spelen daar de baas over de intimiteit van de vrouw. In het Westen bestaat er zo geen eenvormig onderdrukkende ideologie meer van de vrouw. Daar is dus de omweg van een financiële constructie voor nodig, in combinatie met de ideologische en politieke collaboratie van iedereen die de toegang tot de intimiteit van de vrouw wil vermarkten. Die collaboratie komt paradoxaal genoeg ook van een bevrijdingsideologie als het liberalisme. Een geperverteerde interpretatie.
Ja ? Hoe komt het dan dat de marokkaanse hoeren in heel het midden oosten zeer populair zijn ? In steden zoals cassablanca en Marrakech kan elke gids je vertellen waar de sauna's zijn waar wat te beleven valt en in de uitgangscène zal men er ook geen doekjes om winden. Je weet duidelijk niet over wat je praat.
In Dubai zit in de bar van zowat elk internationaal hotel een aantal dames van plezier. Meestal trouwens werkneemsters, die 's avonds bijklussen. Iedereen weet dat, niemand stoort er zich aan.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 11:14   #825
eno2
Banneling

Standaard

Toeristen moeten bediend worden. Gelukkig heb ik geen prostitutie ervaring in islam territoria, mijn elucubratie was van theocratisch-theologische aard.
Oud 28 april 2016, 11:54   #826
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toeristen moeten bediend worden. Gelukkig heb ik geen prostitutie ervaring in islam territoria, mijn elucubratie was van theocratisch-theologische aard.

Beter : "ik zeg zomaar wat, niet gehinderd door enig kennis van zaken"
Oud 28 april 2016, 12:17   #827
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik vind zelfs dat we eno2 naar het Europees parlement moeten sturen om zijn zaak te bepleiten.
Om te garanderen dat het strafbaar maken van hoerenlopen nooit goedgekeurd zal worden.
Ik vrees voor jullie dat de EU richtlijn steeds richtinggevender zal worden. Zie het geval Frankrijk.
Oud 28 april 2016, 12:27   #828
eno2
Banneling

Standaard

Prostitutie in de islam is verboden (haram).

Mijn post
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=823
blijft dus geldig
Oud 28 april 2016, 13:30   #829
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mijn post
blijft dus geldig
"het is verboden, dus doet men het niet"
Oud 28 april 2016, 13:36   #830
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

In Nederland, waar prostitutie legaal is, is er minder gedwongen prostitutie dan in landen waar prostitutie niet legaal is.

De te volgen weg is dan ook: legalisering, en gericht de uitwassen van dwang aanpakken. De Franse of Zweedse struisvogelpolitiek niet.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 13:38   #831
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Mijn post
blijft dus geldig
edit:

Zoals ik zei, de islam heeft de vermarkting van de intimiteit van de vrouw niet nodig, ze hebben via de totale onderdrukking van de vrouw gratis toegang.
Oud 28 april 2016, 13:39   #832
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
In Nederland, waar prostitutie legaal is, is er minder gedwongen prostitutie dan in landen waar prostitutie niet legaal is.

De te volgen weg is dan ook: legalisering, en gericht de uitwassen van dwang aanpakken. De Franse of Zweedse struisvogelpolitiek niet.
De hier gepresenteerde argumentatie bestrijdt dat.
Oud 28 april 2016, 13:47   #833
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hier gepresenteerde argumentatie bestrijdt dat.
Nee. Nederlandse onderzoekers stelden vast dat de gedwongen prostitutie in werkelijkheid veel lager ligt dan men schatte.

Reportages over schrijnende gevallen veranderen daar niets aan en vormen geen argumentatie.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 13:51   #834
eno2
Banneling

Standaard

Ach ja, 't is maar wat je wil geloven.
Oud 28 april 2016, 22:07   #835
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht

wat met oude mensen, zieken, gehandicapten en lelijkaards. Waarom wil je hen beboeten/vervolgen/bestraffen omdat ze ook een seksueel verlangen hebben? Waarom vrouwen strafbaar stellen die gehandicapten op dit punt willen helpen?

ook vragen van anderen staan nog open
(Wat als je als jongere wanneer de seks drive het hoogst is - gemiddelde hoerenloper is in Spanje 20 jaar- geen lief hebt of niet regelmatig vangst? Dat is nog erger)

De abolitionisten draaien in dat opzicht, ouderen en gehandicapten, wat rond de pot met een beetje flauwe kul over meer integratie, om de pil te verzachten. Er is nochtans geen weg naast. De betaalde seks voor die categorie wordt ook beboet, punt. Er wordt geen enkele uitzondering gemaakt - toch niet dat ik weet. Iedereen gelijk voor de wet.

Het waarom voor de wet is geëtaleerd. Ik ga niet in herhaling vallen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 28 april 2016 om 22:08.
Oud 28 april 2016, 22:47   #836
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

"Politicians may think prostitution is a grim, degrading life. But prostitutes think the same of politics."- Chapman
Oud 28 april 2016, 22:58   #837
Pukkie
Burger

Pukkie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga niet in herhaling vallen.

Ge zit al 42 bladzijden niks anders te doen.
Pukkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 23:09   #838
eno2
Banneling

Standaard

Wel ik stop er mee. Ik heb nog 1 iets te zeggen.
Oud 29 april 2016, 02:33   #839
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(Wat als je als jongere wanneer de seks drive het hoogst is - gemiddelde hoerenloper is in Spanje 20 jaar- geen lief hebt of niet regelmatig vangst? Dat is nog erger)

De abolitionisten draaien in dat opzicht, ouderen en gehandicapten, wat rond de pot met een beetje flauwe kul over meer integratie, om de pil te verzachten. Er is nochtans geen weg naast. De betaalde seks voor die categorie wordt ook beboet, punt. Er wordt geen enkele uitzondering gemaakt - toch niet dat ik weet. Iedereen gelijk voor de wet.

Het waarom voor de wet is geëtaleerd. Ik ga niet in herhaling vallen.
Dus U geeft toe dat de rechten van ouderen en gehandicapten geschonden worden, om de rechten van hoeren tegen hun eigen wil in zogezegd te beschermen?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 02:37   #840
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ja ? Hoe komt het dan dat de marokkaanse hoeren in heel het midden oosten zeer populair zijn ? In steden zoals cassablanca en Marrakech kan elke gids je vertellen waar de sauna's zijn waar wat te beleven valt en in de uitgangscène zal men er ook geen doekjes om winden. Je weet duidelijk niet over wat je praat.
In Dubai zit in de bar van zowat elk internationaal hotel een aantal dames van plezier. Meestal trouwens werkneemsters, die 's avonds bijklussen. Iedereen weet dat, niemand stoort er zich aan.
Wat je zult krijgen is dat Fransen massaal op seksvakantie zullen vertrekken, een fenomeen dat al uitvoerig beschreven is door Houellebecq.

Meestal naar landen waar prostituée's niet beschermd worden en, anders dan in Europa, wel uitgebuit worden, en er ook veel kinderprostitutie is.
Toevallig of niet lopen er wel heel veel Zweden en Noren rond in Thailand...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be