Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2016, 09:40   #561
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Hebben jullie het nu nog niet door?
Bijgevoegde afbeelding(e)

Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 09:41   #562
bedrijven docter
Minister

bedrijven docter's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Kom aan, je maakt hier alles publiek, en als er dan iemand opdaagt met kennis van zaken keer je je kar.
Redelijk verdacht.
Als hij op die 3 vragen niet antwoord is hij schuldig aan slachthuisconstructie en is het normaal dat de belastingen zijn huis heeft gepakt.

Je zaak overgeven aan een stroman (want hij heeft hem nooit ontmoet ) is link link link
Dat bewijst dat zijn boekhouder in hasselt die Patrick kent voor johan een opkuis van schulden heeft gedaan.
Oud 4 mei 2016, 09:46   #563
bedrijven docter
Minister

Standaard Sterfhuisconstructie Of Slachthuisconstructie ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Hebben jullie het nu nog niet door?
Voor je in slaap valt ,hier iets om klaarwakker van te worden.
Het fraude onderzoek in Mechelen.

Het strafdossier in Mechelen begint aanvankelijk met een groots opgezette subsidie fraude door pvdm van de firma BW Overijssel (tegen Brussel ).
Door de grootschaligheid van deze subsidie fraude komt men ook in een politiek dossier terecht aangaande smeergelden met betrekking tot de luchthaven van Charleroi.
Een firma uit Knokke wordt aanvankelijk mee verdacht van subsidie fraude a la PVDM uit Overijssel omdat deze Knokse firma dezelfde klanten heeft in Vlaanderen als de firma BW uit Overijsel. en ook erkend is als dienstverstrekker net zoals BW Overijssel.
Zowel PC als BW factureerde met subsidies aan exact dezelfde klanten ,telkens haasje overspringend met opleiding en advies. Dwz eenzelfde firma kreeg een factuur voor opleiding van PC en een factuur voor advies van BW (later zou blijken dat de 2 firma ’s gezamenlijk info sessies gaven en als dusdanig dezelfde klanten hieruit hadden .
Gezien de zaakvoerder van deze Knokse firma PC in Mechelen woont,wordt een Mechelse onderzoeksrechter aangesteld.
De telefoontap begint onmiddellijk en de betrokkenen worden geschaduwd aanvankelijk alleen op verdenking van subsidie fraude .
Zeer snel komt Patrick Coumans in het vizier en door de telefoon tap ontdekt men zijn facturatie zwendel .
1 van de vele vennootschappen die Patrick Coumans hiervoor gebruikte is jouw APM –ed.
Gezien al de vennootschappen die patrick Coumans gebruikte dezelfde boekhouder hadden wordt deze man ook afgeluisterd en gevolgd.
Na 2 jaar grondig onderzoek vooral van de banktransacties gaat men over tot de aanhouding van alle betrokkenen .
Al gauw wordt de piste van subsidie fraude terzijde geschoven (niet bewezen ) en bijt men zich vast in de valse en fictieve facturaties ,zodat er wekelijks nieuwe beschuldigden bij kwamen namelijk die zaakvoerder van bedrijven die rechtstreeks of onrechtstreeks de fictieve facturen van Patrick Coumans hadden gekocht.
Dus het dossier gaat over van verdenking van subsidiefraude (er was maar in totaal voor een paar honderd duizend euro gefactureerd en er bestonden bij alle klanten degelijke werkzaamheden die het personeel en externe auditeuren bevestig hebben ) naar verdenking van fictieve andere facturatie voor miljoenen euro ’s waarbij jouw APM –ED betrokken is.

Als klap op de vuurpijl en totaal onverwachts ontdekken de speurders de goed verborgen PANAMA ACHTIGE constructies waarbij de facturen zwendel van Patrick werkelijk peanuts is.

Zie : http://www.9lives.be/forum/economie-...structies.html

Patrick blijkt ook in deze panama -achtige constructies betrokken te zijn maar dat afgesplitst luik is nu nog steeds geheim omdat men uitlopers heeft gaande van dom rep tot in Brazilië. En dit voor honderden miljoenen (heb ik van horen zeggen vernomen )

Het aanvankelijk luikje van subsidie fraude zal wel geseponeerd worden omdat de erkende vennootschap PC uit knokke failliet is verklaard als gevolg van het strafonderzoek. En de faling deze maand in Brugge is gesloten bij gebrek aan actief en met een zeer kleine schuldenlast.
Dus uw akkefietje met de belastingen is een anekdote in dit internationale strafonderzoek.

Het aanvankelijk onderzoek naar de firma in Overijsel zal wel onder politieke druk geseponeerd zijn.
Ik had inzage in het strafdossier aangaande de subsidie fraude van PC in knokke.
Oud 4 mei 2016, 09:51   #564
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Oeioei, benieuwd of we de heer Daelemans hierover nog zijn zeg zullen horen doen?
(het zal wellicht eerder een Calimero-oprisping worden, vermoed ik zo...)
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 10:11   #565
bedrijven docter
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Voor je in slaap valt ,hier iets om klaarwakker van te worden.
Het fraude onderzoek in Mechelen.

.
Een firma uit Knokke wordt aanvankelijk mee verdacht van subsidie fraude a la PVDM uit Overijssel omdat deze Knokse firma dezelfde klanten heeft in Vlaanderen als de firma BW uit Overijsel. en ook erkend is als dienstverstrekker net zoals BW Overijssel.
Zowel PC als BW factureerde met subsidies aan exact dezelfde klanten ,telkens haasje overspringend met opleiding en advies. Dwz eenzelfde firma kreeg een factuur voor opleiding van PC en een factuur voor advies van BW (later zou blijken dat de 2 firma ’s gezamenlijk info sessies gaven en als dusdanig dezelfde klanten hieruit hadden .
PC in knokke was erkend voor de peiler advies en BW in overeisel was erkend voor de peiler opleiding.

Ze deden gezamelijke voordrachten over mission statement en iso 9001 en konden aldus 15.000 euro factureren per opdracht waarvan de helft gesubsidieerd.

Er stond nergens in de subsidie wet dat dit niet verboden was en zoals gewoonlijk had ik dat gat ontdekt .Nu is dit verboden maar toen niet zodat de procureur wel moet het subsidie luik seponeren.
Oud 4 mei 2016, 11:37   #566
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Kom aan, je maakt hier alles publiek, en als er dan iemand opdaagt met kennis van zaken keer je je kar.
Redelijk verdacht.
Weet je wat geheimhouding van onderzoek betekent?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 11:43   #567
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Oeioei, benieuwd of we de heer Daelemans hierover nog zijn zeg zullen horen doen?
(het zal wellicht eerder een Calimero-oprisping worden, vermoed ik zo...)
Ik heb hier even veel over te zeggen als alle andere voormalig zaakvoerders van de bedrijfjes die ze hebben overgenomen om hun zwendel mee op te zetten. Nu, blijf dit volgen en blijf posten zou ik zeggen.
Cafépraat, serieuze reacties en paniekvoetbal, alles is welkom.
Afgezien van de periode dat dit nog kan aanslepen ben ik er gerust in.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 4 mei 2016 om 11:45.
Oud 4 mei 2016, 12:05   #568
Patrice
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dat vraag je best aan 'bedrijven docter'.
Hoe? Jij had toch klacht ingediend?
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 12:19   #569
bedrijven docter
Minister

Standaard SLACHTHUISCONSTRUCTIE OF STERFHUISCONSTRUCTIE thats the question.

Citaat:
Ik heb hier even veel over te zeggen als alle andere voormalig zaakvoerders van de bedrijfjes die ze hebben overgenomen om hun zwendel mee op te zetten. Nu, blijf dit volgen en blijf posten zou ik zeggen.
Dus toch een slachthuisconstructie
Ik dacht het wel want Patrick Coumans nam alleen bedrijven over die diep in de shit zaten en werd er voor betaald en hij betaalde zelf nooit

Dus het eenvoudige feit dat Patrick jouw apm -ed overnam is al het bewijs dat jouw vennootschap in de shit zat en je ervan af wou.

Dit betekend dat jouw verkoopcontract van de aandelen van APM geveinsd is en intellectuele valsheid is .Het was niet de bedoeling om je aandelen te verkopen ,maar om van je schuld vanaf te zijn.

Je boekhouder in Hasselt heeft met patrick een slachthuisconstructie opgezet

Hij is dus de organisator van een frauduleuze constructie en jij bent het slachtoffer ,want ik kan mij niet voorstellen dat jij op dit idee komt.

In volgende berichten zal ik U uitleggen wat het gevolg is van het opzetten van een slachthuisconstructie voor alle betrokken partijen.

Slachthuisconstructies zijn veel te doorzichtig voor de fiscus.

Had je je zaak te koop gezet bij een makelaar en die zou een koper hebben gevonden voor APM ed ,en er zou een afrekening zijn geweest tussen de makelaar en U dan was er geen vuiltje aan de lucht, maar hier ging het niet om een normale vennootschap zonder schuld en zelfs nog lopende rekening credit.Dan was het geen geveinsde verkoop.

EN TOEN KWAM ER LICHT IN DE DUISTERNIS

lees allen nog eens zeer aandachtig bericht nr 532

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 4 mei 2016 om 12:24. Reden: INFO
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 12:23   #570
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
Hoe? Jij had toch klacht ingediend?
Klacht tegen de FOD Financiën.
Het enige wat voor die klacht van belang is, is een bevestiging van informatie die ik reeds in de jaren 2010/2015 naar de FOD Financiën had doorgestuurd.
Een burgerlijke partijstelling (zoals aangeraden door een ombudsdienst die zich verder onbevoegd heeft verklaart) heeft me die gegevens opgeleverd.

Verder tracht de 'bedrijven docter' (met de hulp van enkele tooghangers hier) me informatie te laten lekken uit dat strafdossier. Niet dus.
Oud 4 mei 2016, 12:25   #571
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Dus toch een slachthuisconstructie
Spaar uw energie, het gaat niet helpen.
Oud 4 mei 2016, 12:47   #572
bedrijven docter
Minister

Standaard Slachthuisconstructies

Citaat:
Spaar uw energie, het gaat niet helpen.
Wat gaat er niet helpen ?
Oud 4 mei 2016, 12:51   #573
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp er eerlijk gezegd de ballen van.
Als je van je onderneming met schulden af wil en er dan nog voor betaalt?
Kan je dan niet beter gewoon failliet gaan?
Tenzij je voor die schulden persoonlijk borg staat natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Pericles : 4 mei 2016 om 12:58.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 12:53   #574
bedrijven docter
Minister

Standaard Slachthuisconstructies Versus Sterfhuisconstructies

Citaat:
Ja die zijn allen slachtoffer van een slachthuis consulent ,maar net zoals U dachten ze allen om van hun schuld vanaf te zijn en betaalden ze allen opdat patrick hun schuld zou overnemen.

ik heb in mijn leven veel rare dingen geadviseerd ,maar nooit slachthuisconstructies want daar geraak je als adviseur vroeg of laat mee in de bak.

Vandaar dat ik op alle forums iedereen verwittig dit zeker niet te doen want ze geraken van de regen in de drup.

http://www.9lives.be/forum/economie-...-opgepast.html

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 4 mei 2016 om 12:54. Reden: ONDERWERP NIET INGEVULD
Oud 4 mei 2016, 12:58   #575
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Mij op stang jagen. Ik heb de info die ik moet hebben.
Verder vind ik het een goede zaak dat je hier komt uitleggen hoe zo'n zaken worden opgezet.
Iedereen heeft hier baat bij. Ambtenaren gaan sneller doorzien wat er aan de hand is en hopelijk lezen kleine zaakvoerders dit ook en worden op tijd gewaarschuwd als ze hun zaak willen afsluiten.
Oud 4 mei 2016, 13:02   #576
bedrijven docter
Minister

Standaard Slachthuisconstructies Versus Sterfhuisconstructies

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ze hebben bang dat de curator hun gesjoemel en of zwart circuit ontdekt.
Ze hebben schuld aan de vennootschap en de curator komt die dan halen.
Ze hebben voor dat ze de vennootchap overgeven de recettes en omzet in hun zak gestoken.
Ze hebben een plausibele uitleg tegenover hun leveranciers (sorry heb mijn zaak verkocht ,je moet bij de overnemer gaan ontvangen)
Ze hebben hun kapitaal nog niet volstort (curator komt dat halen )
Ze hebben zelf de vennootschap volledig leeggemaakt en geld in hun zak gestoken en betalen dan patrick om de lege doos over te nemen.
Ze hebben hun bv en of RSZ niet betaald en riskeren een aansprakelijkheids vordering op hun persoonlijke naam )
Ze riskeren een vordering tot delging van het totaal passief en geven dus snel over.

ETC ETC ETC ETC

hO

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 4 mei 2016 om 13:03. Reden: taal
Oud 4 mei 2016, 13:02   #577
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Tenzij je voor die schulden persoonlijk borg staat natuurlijk.
Eerlijk gezegd snap ik ook geen ballen van de uitleg van de 'bedrijven docter' en eigenlijk voel ik me ook niet aangesproken.
Oud 4 mei 2016, 13:04   #578
bedrijven docter
Minister

Standaard SLACHTHUISCONSTRUCTIE OF STERFHUISCONSTRUCTIE een werled van verschil

Citaat:
Eerlijk gezegd snap ik ook geen ballen van de uitleg van de 'bedrijven docter' en eigenlijk voel ik me ook niet aangesproken.
antwoord dan op mijn 3 simpele vragen ,ik kan je waarschijnlijk nog goed helpen maar moet wel er antwoord op hebben.

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 4 mei 2016 om 13:05. Reden: oonderwerp vergeten.
Oud 4 mei 2016, 13:09   #579
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Ze hebben bang dat de curator hun gesjoemel en of zwart circuit ontdekt.
Ze hebben schuld aan de vennootschap en de curator komt die dan halen.
Ze hebben voor dat ze de vennootchap overgeven de recettes en omzet in hun zak gestoken.
Ze hebben een plausibele uitleg tegenover hun leveranciers (sorry heb mijn zaak verkocht ,je moet bij de overnemer gaan ontvangen)
Ze hebben hun kapitaal nog niet volstort (curator komt dat halen )
Ze hebben zelf de vennootschap volledig leeggemaakt en geld in hun zak gestoken en betalen dan patrick om de lege doos over te nemen.
Ze hebben hun bv en of RSZ niet betaald en riskeren een aansprakelijkheids vordering op hun persoonlijke naam )
Ze riskeren een vordering tot delging van het totaal passief en geven dus snel over.

ETC ETC ETC ETC

hO
Wie zijn 'Ze'?
De mannen en/of vrouwen waarnaar men een strafonderzoek opstart?
De mannen en/of vrouwen waarnaar men geen strafonderzoek opstart?
Oud 4 mei 2016, 13:11   #580
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
antwoord dan op mijn 3 simpele vragen ,ik kan je waarschijnlijk nog goed helpen maar moet wel er antwoord op hebben.
Ik ga uw aanbod om me te helpen toch afslaan. Bedank toch voor de moeite.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be