![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Raheel Raza- Muslim and Canadian activist, founded the
Muslim Reform Movement • Peace: We reject interpretations of Islam that call for any violence, social injustice and politicized Islam. We invite our fellow Muslims and neighbors to join us. • Human Rights: We reject bigotry, oppression and violence against all people based on any prejudice, including ethnicity, gender, language, belief, religion, sexual orientation and gender expression. • Secular Governance: We are for secular governance, democracy and liberty. Every individual has the right to publicly express criticism of Islam. Ideas do not have rights. Human beings have rights. • We stand for peace, human rights and secular governance. Please stand with us! Citaat:
Ze was op BBC Hardtalk vandaag. Laatst gewijzigd door eno2 : 4 mei 2016 om 23:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Weinig consistent discours. Pleiten voor een hoofddoekenverbod, nee, een verbod op eenderwelke religieuze hoofddracht, botst met haar lippendienst aan mensenrechten.
Dit soort moslims zijn evenzeer extremisten. Ik betwijfel zelfs of dit wel binnen het geloof blijft. Wat we nodig hebben zijn Moslims die waarde hechten aan traditie en moraliteit, in plaats van aan moderne gevaartes zoals salafisme en secularisme.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ze is noch salafist noch seculier.
We reject interpretations of Islam that call for any violence, social injustice and politicized Islam. Dit is anti-extremisme. En mainstream moraliteit. De kopvod beschouw ik als secondair - elke democratische consensus daarrond accepteer ik. Wel met een voorkeur voor geen, zeker in publieke functies wegens de seculariteit van de overheidsdiensten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Jouw houding toont verder aan dat democratie en mensenrechten/vrijheden vaak tegenovergesteld staan. Zolang de dictatuur van de meerderheid het goed vindt, ga je mee in het opleggen van hoe mensen zich kleden.
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Zij is moslim en dus niet seculier extremistisch.
Ik keur niet alle meerderheidsbesluiten goed. Maar als ze niet botsen met mijn geweten, leg ik me erbij neer. De dictatuur van de minderheid heet dictatuur tout court. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
LOL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Mijn tandarts en mijn internist zijn moslims. LOL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer is het eigenlijk genoeg ? Wat moeten die mensen doen vooraleer je ze ernstig neemt ? " Monseigneur" Vangheluwe pijpen in de sacristie van Meulebeke ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ben allergisch aan alles wat met "zomaar geloven" te maken heeft, maar bon, zolang die amorfe politieke stroming geen terroristische aanslagen pleegt, ga ik ze dulden.
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Een moslim die de uitoefening van haar eigen religie wil onderdrukken…
Citaat:
Dictatuur blijft dictatuur.
![]() |
![]() |
#17 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik hoop dat je zelf door hebt dat je windmolengevecht tegen de “accepted insanity” (lekker edgy) nogal puberaal-oppervlakkig overkomt?
In de Verenigde Staten zou je religie nog ietwat “accepted” kunnen noemen, maar dat is in België niet het geval, op misschien hoogstens het Boeddhisme na. Ik denk dat je dat ook wel weet. Citaat:
Allergie is een reactie van het immuunsysteem op lichaamsvreemde stoffen (allergenen), die op zich helemaal niet schadelijk hoeven te zijn […] het immuunsysteem [probeert] deze allergenen onschadelijk probeert te maken met een soms 'overdreven' allergische reactie. ![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat ze voorstelt is een bescheiden begin. Maar de 5 te hervormen zaken, volgens Ayaan Hirschi Ali zijn alvast: 1. De semigoddelijke en onfeilbare status van Mohamed en de letterlijke lezing van de Koran, met name de delen die geopenbaard werden in Medina; 2.De investering in het leven na de dood in plaats van het leven voor de dood; 3. De sharia, de uit de koran en de hadith afgeleide wetgeving en de overige islamitische rechtsleer; 4.Het gebruik om individuele personen de bevoegdheid te geven de islamitische wet af te dwingen door het goede te bevelen en het kwade te verbieden; 5.Het gebod op het voeren van de jihad, ofwel de heilige oorlog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |