![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bovendien is dit niet zozeer louter voor extra inkomsten, maar gewoon noodzakelijk voor het afwenden van een totaal verkeersinfarct. De realiteit leert namelijk dat mensen beslissingen nemen met oogkleppen op zonder rekening te houden met de realiteit.
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een bedrijfswagen krijgt in België een gemiddelde maandelijkse subsidie van 230 euro. Van de 1.1 miljoen bedrijfswagens zijn er 560 000 salariswagens. En uiteraard mét onbeperkte tankkaart, zodat de heren hogere kaders al helemaal geen incentive hebben om de fiets te pakken. VOKA en handpop N-VA lossen de files niet op, ze subsidiëren ze.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" Laatst gewijzigd door Zeus : 17 mei 2016 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 17 mei 2016 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door PORSCHE : 17 mei 2016 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() De pastoor is vervangen door de zender van Bracke & Becaus en de Vlaams Totalitaire Mediamaatschappij van VOKA-baasje Van Thillo.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben voor kilometerheffing. En zo zullen er velen zijn. Op voorwaarde dat de BIV en wegenbelasting weg valt. Dus enkel nog 30 euro voor een nummerplaat en dan per gereden kilometer betalen.
Als ik uitreken wat ik met een -onlangs verkochte- wagen deed. Iets meer dan 10000 euro aan BIV en jaarlijks iets meer aan 2000 euro aan belasting. Terwijl de wagen misschien 1000 kilometer op een jaar zou gedaan hebben. Geef mij dan maar kilometerheffing. De zwaar motoren zullen wel terug beter verkopen. En dan is het ineens een eerlijk systeem. Ongeacht je een diesel, benzine, hybride of E-wagen hebt : elke kilometer betaal je. Als ze het dan nog eerlijk spelen dan iedereen even veel. En mensen die graag 50 kilometer verder willen gaan werken : eigen keuze dus betalen. Anders moet je maar op sites als regiojobs en zo gaan snuffelen! En idem voor vrachtwagens. Niet enkel kilometerheffing op bepaalde grote wegen maar overal. Elke gereden kilometer is betalen. Zo simpel kan het zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Staatssecretaris
|
![]() Waarom is dat voor gewone werkmensen minder? Niemand verplicht ze toch om dagelijks 50 kilometer enkele reis te pendelen? Of dagelijks hun kinderen naar en van school te doen. Of even naar de zee te tuffen. En is er geen werk in eigen streek? Wie met de wagen rijdt moet betalen. Zo simpel is het. Wordt wagen rijden te duur dan moet je deze maar verkopen en andere oplossingen zoeken. Ik ben pro kilometerheffing en liefst een dik cijfer er op. Op voorwaarde dat EN BIV EN wegenbelasting weg valt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Minder verkeer op de wegen, minder files en minder schadelijke uitstoot? Wel, sofort de fossiele brandstofprijzen op zijn minst verdubbelen, rekeningrijden invoeren, en het verlenen van gratis brandstofkaarten aan bezitters van bedrijfswagens verbieden (of niet langer fiscaal aftrekbaar maken)! Maar het pure bezitten van een wagen mogen we inderdaad niet langer afstraffen (dus geen BIV en geen wegenbelasting meer). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Ik ben feitelijk misschien ook wel voorstander. Rekeningrijden is misschien wel het kleine duwtje dat nog nodig is om dit land failliet te krijgen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn op dit ogenblik een kleine 6 miljoen personenwagens in België. Als die allemaal "een bakje" moeten aanschaffen....welke is de firma die deze mag leveren? Laat ons ook meteen maar eens kijken of er geen politieker zijn handen gaat wassen in deze kost?
Laatst gewijzigd door Skobelev : 18 mei 2016 om 08:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(en in Frankrijk nog twijfelachtig: twee alcoholtesters ...) Ik wil maar zeggen: jouw praat is toogpraat omdat je het plaatje niet snapt. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We vermoeden dat jij niet jaloers zijt op die Ford Transit, maar wel op de salariswagens. De nva is de enige partij die die salariswagens op de meest grondige manier wilt afschaffen. En dat is namelijk de belasting op arbeid op het niveau brengen van de ons omringende landen. Dan valt de goesting om te spelen met salariswagens als element van verloning onmiddellijk weg. Misschien is dat wat te moeilijk om te begrijpen. En bekt het leuker aan de toog om te brabbelen: doe die mannen wat extra belasting betalen ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het plaatje dat privévervoer de melkkoe moet zijn en blijven zonder enig alternatief voor wie hier een bijdrage wenst te leveren aan dit onland door elke dag de moed te hebben te gaan werken. Dat er in dit land voor niets geld is, laat staan voor een degelijke infrastructuur, terwijl we ongeveer het meest belast zijn ter wereld. Leg het me eens uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die luidt namelijk "de vervuiler betaalt". En wat autorijden betreft zijn er twee vervuilende aspecten: de pure vervuiling van het leefmilieu; en de vervuiling van het wegennet op sommige ogenblikken: teveel verkeer. Dat teveel verkeer moet gestuurd worden. Door de vervuiler te doen betalen. illustratie: als ik een auto èn een motorfiets heb, waarom moet ik dan twee keer betalen ? Ik kan niet met beide tegelijk rijden. (tenzij je me wilt belasten op luxe, maar dat zitten we in stelling nr. 2 van het goede staatsbeheer). Als het me de helft maar kost om naar de zee te rijden, als ik een uurtje vroeger op sta ..... dan heb ik de keuze. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En je denkt dat het rekeningrijden in uw voordeel zal zijn? Keep on dreaming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Voor wie met een Porsche of een Bentley of iets dergelijks rijdt, zal het misschien goedkoper worden. Maar voor de gewone burger die dagelijks naar z'n werk pendelt, die zal meer betalen om in dezelfde file te staan waar hij nu al elke dag in moet staan :s BIV en wegentaks zullen lang niet opwegen tegen de kost van het rekeningrijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want kies je de duurdere momenten, dan is het je overwogen keuze, en heb je er het plezier van. Als je niet kan kiezen, ben je maar een slaaf. .
|
![]() |
![]() |