Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2016, 08:20   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Benoeming topvrouw douane: verantwoordelijkheid CD&V

De topvrouw van de douane van de luchthaven haar vent werd veroordeeld voor drugssmokkel !
Maar dat belette niet dat ze aangesteld werd als topvrouw voor de luchthaven.

Als dat niet de melk bij de kat zetten is.

Wie was minister van financiën toen ? Minister tsjeef Vanackere !

titel: Topvrouw douane mag luchthaven niet meer binnen
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160524_02304500

Citaat:
Het diensthoofd van de douane op Brussels Airport is vanaf vandaag niet meer welkom in de ambtsgebouwen van *Zaventem. De vrouw wordt overgeplaatst na klachten binnen haar bewakingsdienst over douaniers die elkaar met wapens bedreigen. Ondertussen raakte ook bekend dat haar man veroordeeld werd voor drugssmokkel.

Ongeveer dertig douaniers op Zaventem moesten vorige week hun dienstwapen inleveren omdat minstens een van hen onlangs een collega heeft bedreigd met zijn pistool.

‘Het gaat om zes douaniers – jonge rekruten – die het leven van ander douanepersoneel zuur maken’, zegt een bron bij de douane van de luchthaven. ‘Ze gedragen zich als macho’s om een machtspositie te verwerven. Wie niet meedoet, wordt het slachtoffer van pesterijen.’

Het hoofd van de dienst, Annick V.C., zou enkele van die machofiguren van de dienst Toezicht en Controle de hand boven het hoofd houden.

Het diensthoofd werd vorige week op het matje geroepen bij de administrateur-generaal van de Belgische Douane en Accijnzen. Die besliste meteen om de dienstwapens van de douaniers voor onbepaalde tijd in te trekken ‘om te vermijden dat het geruzie zou escaleren en er accidenten zouden gebeuren’.

De diensten van Financiën zijn een onderzoek begonnen. Men bekijkt ook of Annick V.C. haar verantwoordelijkheid heeft opgenomen.

Echtgenoot veroordeeld voor drugshandel

Bovendien raakte gisteren bekend dat de vrouw getrouwd is met een veroordeelde drugssmokkelaar. Haar man werd in 2006 door de rechtbank in Antwerpen veroordeeld tot een gevangenisstraf van vijf jaar effectief. Hij hielp drie drugs-criminelen 2.800 kilogram cocaïne binnensmokkelen via de haven van Antwerpen. De drugs hadden een straatwaarde van 150 miljoen euro. De hand- en spandiensten die de echtgenoot van douanebaas Annick V.C. leverde, waren belangrijk voor de smokkelaars. Tijdens een huiszoeking bij het paar werden bezwarende douanedocumenten gevonden over scheepslijnen en aanmeringsdata.

Annick V.C. was niet bij de smokkel betrokken, maar op het proces werd duidelijk dat ze vermoedens had dat haar echtgenoot zich met drugstransporten bezighield.

De hele zaak was voor de FOD Financiën – waartoe Douane behoort – geen reden om te twijfelen aan haar aanstelling als diensthoofd bij de douane op Zaventem, enkele jaren geleden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 12:51   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De topvrouw van de douane van de luchthaven haar vent werd veroordeeld voor drugssmokkel !
Maar dat belette niet dat ze aangesteld werd als topvrouw voor de luchthaven.

Als dat niet de melk bij de kat zetten is.

Wie was minister van financiën toen ? Minister tsjeef Vanackere !

titel: Topvrouw douane mag luchthaven niet meer binnen
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160524_02304500
Annick V.C. was niet bij de smokkel betrokken, maar op het proces werd duidelijk dat ze vermoedens had dat haar echtgenoot zich met drugstransporten bezighield.

Citaat:
De hele zaak was voor de FOD Financiën – waartoe Douane behoort – geen reden om te twijfelen aan haar aanstelling als diensthoofd bij de douane op Zaventem, enkele jaren geleden.
Oud 24 mei 2016, 13:24   #3
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Men vroeg zich blijkbaar niet af hoe hij aan die belangrijke douanepapieren crusiaal voor de smokkel kwam.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 13:27   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Het zal wel weer een bewijs zijn dat vrouwen niet erg slim zijn zeker
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 16:25   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het zal wel weer een bewijs zijn dat vrouwen niet erg slim zijn zeker
Ik denk dat ze zeer slim is. Ze zal hem wellicht buiten sjotten zodra ze weet heeft waar hij de winsten van zijn smokkel verborgen heeft.

Nu, haarzelf kan je moeilijk iets verwijten.

Maar dat men haar op zo'n post zet, daar kan ik niet bij.
En daar, vind ik, hoort een zware politieke verantwoordelijkheid bij.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 24 mei 2016, 16:46   #6
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ze zeer slim is. Ze zal hem wellicht buiten sjotten zodra ze weet heeft waar hij de winsten van zijn smokkel verborgen heeft.

.
Ja, het is verantwoordelijker van te zeggen Voka is mijn baas als "volksvertegenwoordiger", dan te zeggen, mijn man is de baas en ik weet van niets.
Dat men zo iemand in het parlement toelaat, daar kan ik niet bij.
Dat hij dan ook nog kritiek heeft op een door hemzelf gevormde regering, hebben we natuurlijk allemaal "verkeerd begrepen".
Schoof begin eens wat minder belachelijk te doen.
Op dit ogenblik worden door deze regering ook mensen benoemd, waarvan achter enkele jaren blijkt dat ze boter op hun hoofd hebben, als je hun familie nagaat.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 19:42   #7
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Is juist hetzelfde van bij Politie en Staatsveligheid en Ministeries .....Moslims in de groep te nemen ...is ook de kat bij de melk zetten.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 22:13   #8
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
Alweer een aanduiding dat we in de EU aan de top v.d. meest corrupte landen wonen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 22:35   #9
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Alweer een aanduiding dat we in de EU aan de top v.d. meest corrupte landen wonen.
We staan op numero 2!
Alleen de Nederlanders doen nog beter.
Nochtans zitten die toch op een enorme gasbel.
Voor de centen moeten ze het dus niet doen.
Zou de volksaard er iets mee te maken hebben dan?
Eigenaardig dat ze ook Nederlands praten.
Twee families van mekaar en beiden staan ze dus aan de top.
Het zit zeker in de verwante genen.

Laatst gewijzigd door werkman : 24 mei 2016 om 22:37.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 22:42   #10
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij zijt toch altijd tegendraads. Hoe kon dat arme meiske nu weten dat haar vent een drugdealer was.
Moest ze nu iets te maken hebben met politie of zo dan zou het iets anders zijn.

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 22:43   #11
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
We staan op numero 2!
Eigenaardig dat ge denkt dat het zo is. Wat is uw bron eigenlijk ?
Uiteindelijk staat Belgie in de middenmoot, en behoort Nederland tot de betere.
http://www.voxeurop.eu/nl/content/ne...-landen-europa
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 23:58   #12
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
We staan op numero 2!

Nog even over dat gesjoemel van jou, is het Katholiek gemotiveerd of gewoon anti-Hollands/Belgicistisch?
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 00:21   #13
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Nog even over dat gesjoemel van jou, is het Katholiek gemotiveerd of gewoon anti-Hollands/Belgicistisch?
Niks sjoemelen. Het was gewoon deze week in het nieuws; dat Europees klassement van sjoemelende naties.
Of was het nu in MSN-nieuws? Ik lees namelijk graag en veel en ik heb de tijd als gehandicapte. Lezen is trouwens de goedkoopste manier van overleven in tijden van crisis. Ik durf zelfs al eens een afgedankt tijdschriftje meeschuffelen uit de wachtkamer van de dokter.
Zo eerlijk ben ik ook weer niet.
En ik vind dat hij wat meer mag presteren voor een heel goede regelmatige klant. Want zijn pikuren worden ook met de week kleiner van inhoud en zijn ereloon dan weer niet. De goodwill kan niet van ene kant blijven komen.

En om te antwoorden op uw vraag moet ik wel bekennen dat ik tegen alles ben. Dus anti-anti. En zeker als ze komen wauwelen over vernieuwing.
Ik vind dat het nog erger is dan vroeger. Maar dat zal de vernieuwing zijn zeker?

Laatst gewijzigd door werkman : 25 mei 2016 om 00:27.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 00:26   #14
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Is juist hetzelfde van bij Politie en Staatsveligheid en Ministeries .....Moslims in de groep te nemen ...is ook de kat bij de melk zetten.
Neen neen de politiekorpsen moeten een afspiegeling zijn van de maatschappij
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 00:39   #15
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Een documentaire gezien paar weken terug op TV Ned.... over hoeveel Biljoen er passeert aan ontweken belasting gelden van grote bedrijven op bepaalde eilanden... per jaar ,, de kleine die vechten om een kruimel ... dacht ik bij mijn eigen ...zoals die stakingen hoe belachelijk klein ze ons houden... , sommigen gaan uit den bol met geweld ... maar we zijn allemaal genaaid , de grote spelers kan je niet pakken ...zij pakken ons... amai hoe belachelijk die zich massaal maken met te gaan staken en alles afte breken ...de grote lachen nu wel ferm denk ik ....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 13:11   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ja, het is verantwoordelijker van te zeggen Voka is mijn baas als "volksvertegenwoordiger", dan te zeggen, mijn man is de baas en ik weet van niets.
Dat men zo iemand in het parlement toelaat, daar kan ik niet bij.
Dat hij dan ook nog kritiek heeft op een door hemzelf gevormde regering, hebben we natuurlijk allemaal "verkeerd begrepen".
Schoof begin eens wat minder belachelijk te doen.
Op dit ogenblik worden door deze regering ook mensen benoemd, waarvan achter enkele jaren blijkt dat ze boter op hun hoofd hebben, als je hun familie nagaat.
Het is niet nodig dat je dat begrijpt.
Het is wel nodig dat je begrijpt wat democratische verkiezingen zijn.

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be