![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als iemand zijn kinderen moet halen om half 4, en hij werkt van 7 tot 3 (overeengekomen uurroosten als bijlage bij zijn arbeidsovereenkomst) dan moet de werkgever nu niet eenzijdig gaan opleggen dat hij tot 5 of 6 moet blijven. Dat gaat gewoon niet. Punt. Daarvoor zijn er interimmers. En als de werkgever dat toch wilt, moet hij daarvoor een surplus betalen, dat lijkt me niet meer als billijk: de werknemer moet ook opvang gaan zoeken, en zijn prive tijd aanpassen. Ja, ik vind dat overuren maken een gunst moet zijn aan de werkgever, en gene opeisbaar recht door de werkgever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Maar bon, goed, dan neem je als bedrijf gewoon tijdelijk wat interimmers aan. Het resultaat is hetzelfde; alleen heb je als vakbond enkel vekregen dat je een status quo tot een vermeerdering van interim-werk gaat realiseren. Dat zal dan wel sociale vooruitgang zijn I presume. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Vreemdeling
|
![]() Vakbonden zijn er ook voor welzijn van werknemers . Moesten die er niet zijn zou er terug kinderarbeid zijn !
Een baas is een baas en bekijkt dit enkel in zijn voordeel . Regels zijn er niet voor niets . In de vs geven de rijke met plezier geld in slechte tijden . Hier in europa stopt men het liever in een verdokken belegging of een achterpoortje zodat ze zo min mogelijk fiscaal zou belast worden . |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 25 mei 2016 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Staatssecretaris
|
![]() Triestige mens, uwe pa...
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik verzet mij inderdaad tegen het narratief van de onderdrukte massa die opbokst tegen het gewetenloos patronaat. Dat is al lang niet meer van deze tijd. Alertheid is daarbij een goede zaak, maar alle mogelijke initiatieven op voorhand wegstaken uit wantrouwen dat niet eens onderbouwd moet worden, nee daar bedankt ik voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je mag dat zien als de weg van de toekomst, maar aub niet in naam van de sociale vooruitgang, dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Loon naar werken, elk overuur moet betaald worden, punt aan de lijn. Elk uur dat een zelfstandige in zijn onderneming steekt brengt een meerwaarde, zelfs als die een paperclip op zijn bureau verplaatst. Als hij het niet doet en het uitbesteedt, dan moet het betaald worden. Simpele economische regel van de opportunity cost. Geen enkele werknemer zou onbetaald overuren mogen doen. Dat is gewoon profiteren van de patroons. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Veel mensen doen al veel overuren en onbetaald. Dat is uitbuiting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de enige vraag die je u kunt stellen zouden we dezelfde wedde krijgen moesten die lasten daar niet zijn, vermoedelijk niet;.. de andere vraag, hoeveel meer tewerkstelling zou er zijn moest die wedde niet belast zijn, zeg maar 100% tewerkstelling |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Want? Voor zover ik weet zijn de vakbonden tegen het vervangen van vaste plaatsen door 'vaste' interims, en niet tegen waar interimwerk oorspronkelijk voor bedoeld is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Moeten ze dan pas beginnen staken nadat Peeters zijn beloftes heeft uitgevoerd?? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben niet zinnens mijn biologische klok te laten naar de kl*ten helpen door de patroon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Soit, je bent liever lui dan moe.
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben wel iemand die zijn geschiedenis kent, en weet dat er nu fors wat druk is om elementaire verworven rechten, en dan hebben we het niet over foliekes of statuten, maar over zoiets fundamenteels als werktijd, overboord te gooien. In een maatschappij waar burn outs en ziekteabsenteisme welig tieren. De mens is letterlijk opgewerkt. En dan nog verder willen duwen, dat is wraakroepend. 8 uur is voldoende per dag. Een zelfstandige, als die 12 uur werkt, is dat zijn keuze. Hij verdient dan ook een pak meer. |
|
![]() |
![]() |