Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2016, 13:32   #101
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Op vlak van efficiëntie?

Hoe komt het dat de Nederlandse Post ook actief is in het buitenland en zich in België een plaats in de markt heeft weten te veroveren?
De nederlandse post werkt niet goed. Dat hoorde ik van een postbeambte toen ik een pak ging afgeven.
Dan geloof ik dat.
Oud 29 mei 2016, 14:45   #102
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
De nederlandse post werkt niet goed. Dat hoorde ik van een postbeambte toen ik een pak ging afgeven.
Dan geloof ik dat.
Jij gaat naar Nederland om een pak af te geven?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 14:50   #103
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij gaat naar Nederland om een pak af te geven?
Nee, Jack. Belgische postbeambten zeggen ook wel eens wat.
Oud 29 mei 2016, 15:18   #104
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, Jack. Belgische postbeambten zeggen ook wel eens wat.
Je vraagt aan een Belgische postbeambte wat hij van de Nederlandse post vindt wanneer je een pak gaat afgeven?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 15:28   #105
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Je vraagt aan een Belgische postbeambte wat hij van de Nederlandse post vindt wanneer je een pak gaat afgeven?
De postbeambte zegt soms eens wat als ik een pakje wil versturen.
Hij zei dat PostNL niet goed werkt.
Oud 29 mei 2016, 22:04   #106
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op vlak van efficiëntie?

Hoe komt het dat de Nederlandse Post ook actief is in het buitenland en zich in België een plaats in de markt heeft weten te veroveren?
Ik heb tarieven van PostNL voor Belgische bedrijven gekregen en ze gaan zwaar onder de prijs van Bpost. Ze doen ook pakketleveringen op zaterdag tegen weekprijzen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 22:14   #107
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan geloof ik dat.
Ik heb al zovele malen zaken met de Nederlandse post in Nederland verstuurd. Altijd heel goede ervaringen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 22:15   #108
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De postbeambte zegt soms eens wat als ik een pakje wil versturen.
Hij zei dat PostNL niet goed werkt.
Ja, dat is alsof je zou vragen wat iemand van de Carrefour denkt over de producten van de Aldi... Je weet toch wat concurrenten over elkaar vertellen.
Oud 29 mei 2016, 22:16   #109
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

HO?

Citaat:
Een boek verstuurt vanuit Nederland kost 13 euro (tarief van 0 tot 2 kilo). Een pakje 0-2 kg van België naar Nederland gaat maar de deur uit als je 16,40 euro neertelt.

Waar u dus uw conclusie vandaan?
Oud 29 mei 2016, 22:39   #110
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

BPost gaat PostNL niet overnemen.
Ze kunnen niet tot overeenstemming komen.

Waarschijnlijk zal de Britse Post/Royal mail nu PostNL overnemen ,
want dan komen ze met een been in Europa.
BPost zal te zijner tijd wel haar de Franse Post gaan.

Laatst gewijzigd door cato : 29 mei 2016 om 22:43.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 05:49   #111
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na de compleet onbesuisde verklaringen van Labille (PS) was het vertrouwen bij de Nederlanders weg en is men in een kramp geschoten’, zei hij gisterenavond. De Croo vond dit een zeer bittere vaststelling. ‘Bpost is een zeer goed presterend bedrijf en mist een belangrijke kans om de activiteiten in eigen land te verankeren.’ Nog volgens de vicepremier was de enige bedoeling van Labille om een staking bij Bpost uit te lokken. ‘En dit voor iemand van een politieke partij die beweert niets met de stakingsgolf te maken te hebben.’
We hebben hier een goede zakendeal, die ons flink wat werkgelegenheid en winst had kunnen opleveren, laten ontfutselen.
Het doel heiligt de middelen, volgens de PS.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 05:59   #112
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan geloof ik dat.
De Nederlandse post stopt zeker tweemaal per week hier in mijn straat. (en voor alle duidelijkheid, mijn straat ligt op ongeveer 40 km van de Nederlandse grens).
Twee buren zijn nogal actief met het laten leveren van pakjes ivm hun hobby. Eén van hen is nog niet met pensioen, dus bellen die Nederlanders bij mij aan om het pakje later af te geven aan de buur.

Je ziet aan ongeveer alles van de werkwijze van die Nederlanders, dat ze efficiënt werken.

Om sommige dingen te begrijpen, moet je natuurlijk je ogen kunnen en durven openen.
De pakjesdienst floreert.
Zou het kunnen dat pakjes afleveren voor sommige sectoren van goederen, goedkoper is dan een winkel daarvoor te runnen ?
Ken jij een 25-35-jarige die nog geen kledij gekocht heeft via het internet ?
Ken jij iemand die mee is met zijn tijd, die nog niets gekocht heeft via het internet ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 06:58   #113
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We hebben hier een goede zakendeal, die ons flink wat werkgelegenheid en winst had kunnen opleveren, laten ontfutselen.
Het doel heiligt de middelen, volgens de PS.

.
Wat een onzin. Precies of de Hollanders trekken zich iets aan van wat een franstalig oppositielid verkondigt. Zulke deal springen af om 1 reden: te laag bod.

En Schoof, kan je uitleggen hoe dit extra Belgische jobs zou opleveren?
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 07:09   #114
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Wat een onzin. Precies of de Hollanders trekken zich iets aan van wat een franstalig oppositielid verkondigt. Zulke deal springen af om 1 reden: te laag bod.
Hier ziet u een uitleg.

citaat FD

Bpost en PostNL zijn het niet eens geworden over een overname. Dat hebben beide bedrijven zondagavond bekendgemaakt.

De twee postbedrijven bevestigen dat zij hebben onderhandeld over een 'vriendelijk openbaar overnamebod van Bpost op alle aandelen van PostNL'. 'Deze onderhandelingen hebben uiteindelijk niet geleid tot een overeenkomst over de voorwaarden van dergelijke transactie.'

Volgens ingewijden konden de twee bedrijven het niet eens worden over de prijs. Ook zou hebben meegespeeld dat Bpost voor het grootste deel in handen is van de Belgische staat. Bij voormalig staatsbedrijf PostNL was men niet enthousiast over mogelijke overheidsbemoeienis. Volgens de Belgische zakenkrant De Tijd heeft de raad van bestuur van PostNL op het laatste moment een stokje gestoken voor de overname.

Een van de bronnen stelt dat het niet uitgesloten is dat nieuwe partijen zich zullen melden om PostNL over te nemen. 'De geest is uit de fles. Je hebt nu een signaal afgegeven dat je bereid bent je identiteit op te geven. Het zou best kunnen zijn dat de Engelsen (Royal Mail, red.) nu aan het werk zijn.' De kans dat de gesprekken met Bpost worden hervat, is volgens deze bron minimaal.

http://fd.nl/ondernemen/1153522/bpos...gen-gesprekken

Laatst gewijzigd door cato : 30 mei 2016 om 07:15.
Oud 30 mei 2016, 07:17   #115
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Nederlandse post stopt zeker tweemaal per week hier in mijn straat. (en voor alle duidelijkheid, mijn straat ligt op ongeveer 40 km van de Nederlandse grens).
Twee buren zijn nogal actief met het laten leveren van pakjes ivm hun hobby. Eén van hen is nog niet met pensioen, dus bellen die Nederlanders bij mij aan om het pakje later af te geven aan de buur.

Je ziet aan ongeveer alles van de werkwijze van die Nederlanders, dat ze efficiënt werken.

Om sommige dingen te begrijpen, moet je natuurlijk je ogen kunnen en durven openen.
De pakjesdienst floreert.
Zou het kunnen dat pakjes afleveren voor sommige sectoren van goederen, goedkoper is dan een winkel daarvoor te runnen ?
Ken jij een 25-35-jarige die nog geen kledij gekocht heeft via het internet ?
Ken jij iemand die mee is met zijn tijd, die nog niets gekocht heeft via het internet ?

.
U heeft gelijk
Winkels gaan dicht en de pakjes zie ik iedere dag verschijnen van web-winkels.
Oud 30 mei 2016, 07:30   #116
cato

Standaard

Citaat:
Ik heb al zovele malen zaken met de Nederlandse post in Nederland verstuurd. Altijd heel goede ervaringen.
citaat de Standaard:

PostNL is nu al erg actief in ons land, vooral op de zakelijke markt, en niet alleen met de levering van postpakketten maar ook met specifieke transportdiensten voor de farmasector. Particulieren kunnen terecht bij distributiepunten in bijvoorbeeld dagbladwinkels of tankstations. Naar eigen zeggen levert PostNL wekelijks 200.000 pakketten in België, en werken hier zo'n 1.000 mensen bij het bedrijf.
Oud 30 mei 2016, 08:18   #117
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En Schoof, kan je uitleggen hoe dit extra Belgische jobs zou opleveren?
Het geld zou in Belgie blijven.

Bij overnames door buitenlandse bedrijven stromen de winsten weg. De Fransen zijn daar kampioen in. Kijk maar naar Electrabel en Fortis.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 12:13   #118
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De prijs is maar 1 ding en daar weet niemand van over hoeveel het al dan niet te weinig het zou zijn. Maar wat wel al vast staat is dat Labille (PS) met voorkennis de overname gelekt heeft. Dat kan om 2 dingen zijn : zijn eigen financiën veilig stellen of de deal opblazen om zo de welvaart van België tegen te houden. Als je dan de stakingen van Waalse cipiers, de NMBS enz. ziet dan denk ik dat het de PS hun bedoeling is om het land te destabiliseren. Liever een land kapot maken dan op de zijlijn gezet worden, dat is de ziel van de PS.

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 30 mei 2016 om 12:17.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 12:59   #119
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
De prijs is maar 1 ding en daar weet niemand van over hoeveel het al dan niet te weinig het zou zijn. Maar wat wel al vast staat is dat Labille (PS) met voorkennis de overname gelekt heeft. Dat kan om 2 dingen zijn : zijn eigen financiën veilig stellen of de deal opblazen om zo de welvaart van België tegen te houden. Als je dan de stakingen van Waalse cipiers, de NMBS enz. ziet dan denk ik dat het de PS hun bedoeling is om het land te destabiliseren. Liever een land kapot maken dan op de zijlijn gezet worden, dat is de ziel van de PS.
Of Labille wil een overname door de Franse Post en niet een Nederlandse.
België heeft traditioneel gezien meer met Frankrijk en de franse cultuur van bonden en stakingen.

Het Oosten zal wel blij zijn dat het met die verrekte Hollanders niet doorgaat,
want dan kunnen de Belgen lekker blijven eten op hun werk.

Laatst gewijzigd door cato : 30 mei 2016 om 13:00.
Oud 30 mei 2016, 13:00   #120
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Die hollanders zullen het zich erg aantrekken dat iemand uit de oppositie voorspellingen doet over de toekomst van BPost.

Als zo'n deal afspringt, is het duidelijk dat het getal op het briefje dat werd doorgegeven te laag was. En als, zoals andere bronnen melden, de hollanders het niet zagen zitten met teveel staatsinmenging te maken te krijgen zal het bericht van Labille dat de overheid zijn aandeel wou afbouwen net voor méér bereidheid zorgen, niet?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be