Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2016, 11:55   #101
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het zijn idd scherpe prijzen want ze snijden nogal diep in je bankrekening.
Voor wat mdf rotzooi.
Oud 30 mei 2016, 12:28   #102
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Daaraan ziet u dat de privé niks inzit met oudere werknemers.
Wel allemaal roepen dat iedereen langer moet werken maar zelf geen oudere werknemers aannemen.
Dat is gewoon pure discriminatie en een terechte uitspraak.
Het enige wat dan telt is ikke, ikke en ikke.
Mijn naam is Dovy keukens...
scherpste prijzen...
en oudere werknemers discrimineren....
Stel u dan uzelf de vraag : als u een werknemer zoekt, zou u iemand van 59 jaar OUD aannemen? Wetende dat die maar enkele jaren meer kan functioneren? Wetende dat die waarschijnlijk niet meer mee kan met de nieuwe technologie? Wetende dat die al stilletjes aan zijn pensioen denkt en waarschijnlijk geen of nog weinig ambities heeft? Ik zou die ook NOOIT aannemen.

Welke werknemer is in mijn ogen ideaal :

Niet 20-30 jaar : denken nog aan een blitzcarrière. Willen snel veel opslag krijgen. Bij de minste kuch zijn ze ziek. Onstabiel sociaal leven dus problemen (meerdere liefkes, kindjes ...). Zet je ze eens op hun plaats dan maken ze u op sociale media zwart. Als ze kunnen gaan ze naar de concurrentie en nemen ze uw klantenbestand nog mee. Ze willen alles maar komen snel met hun voeten op de grond = losse handjes...

Niet 50-65 jaar : geen ambities meer. Kunnen ook niet meer al het werk aan. Sociaal leven primeert op werk. Overuren zijn taboe. Willen alles steeds beter weten. Dromen van of hebben al kleinkinderen en willen die naar en van school halen ...

Wel 30-50 jaar : zijn gesetteld en meestal stabiel sociaal leven. Kinderen zijn er al en opvang/school is in orde. Hebben nog ambities en staan met beide voeten op de grond. Kunnen al relativeren en je kan er op vertrouwen. Zullen hun werkgever niet zwart gaan maken maar hebben respect ..

Dus alles onder de 30 en boven de 50 jaar aanwerven = ellende zoeken!!!

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 30 mei 2016 om 12:29.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 12:34   #103
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Stel u dan uzelf de vraag : als u een werknemer zoekt, zou u iemand van 59 jaar OUD aannemen? Wetende dat die maar enkele jaren meer kan functioneren? Wetende dat die waarschijnlijk niet meer mee kan met de nieuwe technologie? Wetende dat die al stilletjes aan zijn pensioen denkt en waarschijnlijk geen of nog weinig ambities heeft? Ik zou die ook NOOIT aannemen.

Niet 20-30 jaar : denken nog aan een blitzcarrière. Willen snel veel opslag krijgen. Bij de minste kuch zijn ze ziek. Onstabiel sociaal leven dus problemen (meerdere liefkes, kindjes ...). Zet je ze eens op hun plaats dan maken ze u op sociale media zwart. Als ze kunnen gaan ze naar de concurrentie en nemen ze uw klantenbestand nog mee. Ze willen alles maar komen snel met hun voeten op de grond = losse handjes...

Niet 50-65 jaar :
Citaat:
geen ambities meer
. Kunnen ook niet meer al het werk aan. Sociaal leven primeert op werk. Overuren zijn taboe. Willen alles steeds beter weten. Dromen van of hebben al kleinkinderen en willen die naar en van school halen ...

Wel 30-50 jaar : zijn gesetteld en meestal stabiel sociaal leven. Kinderen zijn er al en opvang/school is in orde. Hebben nog ambities en staan met beide voeten op de grond. Kunnen al relativeren en je kan er op vertrouwen. Zullen hun werkgever niet zwart gaan maken maar hebben respect ..

ja heum ... heum vanaf goed 55= realistisch tot op het bod ... in de plaatst gekomen van goedkope ambitie ....misschien.... ,, ooit zal je het ook worden... maar je hebt ergens wel gelijk ...ik zie het ook beetje zo gelijk U .

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 30 mei 2016 om 12:36.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 12:46   #104
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Dat maakt geen enkel verschil met het principe "langer werken door de regering, maar leeftijd discriminatie door de werkgevers" iets wat ik al eerder heb geantwoord.
nope

en als de Franstaligen +50-65 dezelfde werkzaamheidsgraad hadden dan Nederlandstaligen konden we allemaal samen nog op 65 op pensioen, me dunkt dat je op de verkeerde aan t vloeken bent.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 12:47   #105
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Niet 50-65 jaar : geen ambities meer. Kunnen ook niet meer al het werk aan. Sociaal leven primeert op werk. Overuren zijn taboe. Willen alles steeds beter weten. Dromen van of hebben al kleinkinderen en willen die naar en van school halen ...

veralgemenen, altijd prijs, altijd de juiste beslissing. ik hoop dat jij niet op HR zit
Oud 30 mei 2016, 12:58   #106
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mocht ik iets zoals keukens doen dan zou ik eerder iemand van 59 aannemen dan iemand van 29.
30 jaar ervaring meer voor geen geld.
Wat een gezever over technologie.
Oud 30 mei 2016, 13:00   #107
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De wet is ziek!
Een bedrijf kiest voor de meest rendabele werknemers en die ouwe kan niet meer mee. Het belang van het bedrijf (overleven) gaat voor op het individueel belang (de ouwe).
"Hij moet zijn veroordeling aanplakken op een goed zichtbare plek." Dat is eigenlijk zoals je vroeger als kind met ezelsoren op de speelplaats moest rondlopen. Typisch Belgisch. Die ondernemer zorgt voor werkgelegenheid en hij wordt gestraft.
Hoe wéét jij dat die "ouwe" niet mee kan ???
Mercedes heeft in 2 fabrieken een lijn met uitsluitend "oudjes".
Mercedes is er zeer content over: hun rendement ligt (een beetje) HOGER dan op andere gelijkaardige lijnen ! ! !
Door hun ervaring maken ze o.a. DUIDELIJK minder fouten.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 13:01   #108
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
veralgemenen, altijd prijs, altijd de juiste beslissing. ik hoop dat jij niet op HR zit
Nee gij, PORSCHE is zogenaamd bedrijfsleider.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 13:03   #109
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is duidelijk dat jij zelf tussen de 30 & 50 bent.
De dag dat je 50 wordt, mag je baas je ontslaan...
???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 13:31   #110
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mocht ik iets zoals keukens doen dan zou ik eerder iemand van 59 aannemen dan iemand van 29.
30 jaar ervaring meer voor geen geld.
Wat een gezever over technologie.
tenzij het is om de zaag te programmeren, maar dat is zulke machine-eigen software, dat d�*t het probleem niet kan zijn geweest...
Oud 30 mei 2016, 13:31   #111
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nee gij, PORSCHE is zogenaamd bedrijfsleider.
lol
Oud 30 mei 2016, 13:34   #112
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die tussen 30 en 50 jaar zitten wel het meeste zat achter het stuur. Sociaal stabiel is ook maar relatief.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 13:58   #113
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De Standaard
Yep:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140121_00940254

Oud 30 mei 2016, 14:23   #114
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

ik denk dat er duidelijke criteria hadden moeten bijstaan bij de vacantverklaring;

bvb moet perfdect Nederlands kunnen schrijven
moet van informatica het volgende kunnen:
- drupal
- wordpress
- c+ kennen
- css
- windows 10

enzovoort

dan is het duidelijk omschreven
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 14:39   #115
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
ik denk dat er duidelijke criteria hadden moeten bijstaan bij de vacantverklaring;

bvb moet perfdect Nederlands kunnen schrijven
moet van informatica het volgende kunnen:
- drupal
- wordpress
- c+ kennen
- css
- windows 10

enzovoort

dan is het duidelijk omschreven
wat in een goed cv ook had kunnen staan natuurlijk ...
Oud 30 mei 2016, 14:43   #116
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
4 jaar geleden hebben ze in ons bedrijf een 59 jarige man van spaanse afkomst gevonden in het atelier vd mecaniekers,
Citaat:
die was bezig met zich op te hangen.
Bleek dat die van zijn 12de reeds werkte en die had pas te horen gekregen dat die tot 65 moest werken omdat daar veel gewerkte jaren (oa in Spanje) niet van meetelde.
Die zijn vrouw had kanker gekregen en die zag het leven niet meer zitten. Die man is daarna nooit meer terug komen werken.
Wat ik aan de lijve ondervind is dat je als mens hedendaags als je niet in een kaderpositie vertoefd ( ) natuurlijk, je gewoon niet meer interessant zijt in onze maatschappij de dag je de 55 geraakt zijt ... en als vrouw is het nog 200 x erger ... je ben dan een soort wegwerp product.. overschot ballast ... lelijk oud vuil voor de vuilbak ... punt. Hoe veel je ook weet en wil delen je bent oud vuil. De moderne wereld wilt geen oud wordende mensen.

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 30 mei 2016 om 14:45.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 14:44   #117
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja, moest er nu gestaan hebben Fernand Huts krijgt 25,000 Euro dan zou iedereen gezegd hebben: So What?
Oud 30 mei 2016, 14:46   #118
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De arbeidsrechtbank van Gent heeft keukenfabrikant Dovy Keukens veroordeeld tot een dwangsom voor leeftijdsdiscriminatie, omdat het bedrijf een 59-jarige kandidaat enkel vanwege zijn leeftijd niet had uitgenodigd op een sollicitatiegesprek.
Dat meldt Unia, het Interfederaal Gelijkekansencentrum, dat naar de rechtbank was gestapt nadat verschillende verzoeningspogingen waren mislukt. Volgens Unia stelt de uitspraak een ernstig onderschat maatschappelijk probleem aan de kaak.
De rechtbank veegde het argument van de werkgever dat oudere werknemers moeite hebben met de gebruikte softwareprogramma's van tafel. De rechter veroordeelde de werkgever tot een dwangsom van duizend euro per nieuwe inbreuk en een schadevergoeding voor het slachtoffer van 25.000 euro. Hij moet zijn veroordeling bovendien aanplakken op een voor iedereen goed zichtbare plek.

Ik vraag mij af wat de uitspraak vd rechter geweest was iindien die man 64 jaar was?
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...dhtml?show=art

Nu gaan ze de laatste bedrijven ook nog wegjagen.
Alleen ambtenaren mogen tot hun pensioenleeftijd blijven zitten. In de privé worden ze afgedankt als ze niet meer renderen. Een bedrijf heeft de plicht om rendabel te zijn anders kan het niet overleven in een land met de zwaarste belastingsdruk op arbeid.
Er zijn bedrijven die weigeren op basis van geslacht.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 15:44   #119
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Rare jongens hier....

Langs de ene kant de mens dwingen tot 67 te werken.

Langs de andere kant discriminatie op basis van leeftijd goedpraten.

Hoe verzoen je dat ? Een neurotische dwang om mensen die willen werken in de armoede te duwen (tot de verlossing van het pensioen) ?

Als niemand mensen van 58+ wilt aanwerven, moet je de pensioenleeftijd verlagen, punt.
Op het VRT middagjournaal werd vermeld dat slechts 3 mensen op 100 die 50+ zijn nog werk vinden.
Ik weet dat dit voor Midden-Limburg 0.8% is!
Onder ‘werkenden’ verstaan we iedereen die in een bepaalde referentieweek minstens één uur betaalde arbeid heeft verricht (definitie van de Internationale Arbeidsorganisatie).
Dus iemand die vorige week 1 uur fruit heeft geplukt in Borgloon en de rest van het jaar werkloos is, behoort tot die 3%.
Mij interesseert het te weten hoeveel 50+ers die terug werk vonden hun levensstandaard zagen verhogen gedurende lange tijd.

Laatst gewijzigd door demonen : 30 mei 2016 om 15:49.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2016, 15:48   #120
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ik versta niet waarom zagen en klagen als 59 jarigen ... heel uw leven gewerkt ... ik zou er mijn KL aanvegen in de zelfde situatie en zekers in dit onnozel land ....
De N-VA heeft alle oudere werklozen terug geactiveerd, enfin in Vlaanderen toch.
Die mensen zijn verplicht om minstens 5 sollicitaties per maand te kunnen voorleggen anders worden ze geschorst ook al hebben ze 40 jaar gewerkt.
Binnenkort moeten die tot 90 km van hun woonplaats solliciteren (nu 60 km), ook dankzij de N-VA.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be