![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de 21ste eeuw zijn er mensen die deze welstand willen herleiden tot de toestand v.d. 19de eeuw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik denk is dat de tamtam heel snel werkt. De meeste hebben hier al familie,vrienden of bekenden en weten drommels goed wat hier te rapen valt. We moeten ze heus niet smeken om hier te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die heeft weinig welvaart geschapen, alleen wat versnelt. Nu vraag ik mij af of hij de sociale afbraak niet versnelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De mens kan perfect in zijn basisbehoeften (voedsel, onderdak, warmte, kleding etc.) voorzien zonder een complex economisch systeem van internationaal handelskapitalisme.
Kleine, zelfvoorzienende agrarische gemeenschappen en beperkte handel, dat lijkt me het beste. Economische groei leidt tot welvaartsaccumulatie, urbanisatie, massa-immigratie, criminaliteit, oorlog etc. En dan heb ik het nog niet over de negatieve gevolgen van een hoogtechnologische 'kennismaatschappij' op de geestelijke en fysieke toestand van de mens. Kijk bijvoorbeeld naar de 'mannen' die zo'n maatschappij voorbrengt. Die kunnen nog geen deuk in een pakje boter slaan en zijn bang van hun eigen vrouw. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In de praktijd is er geen vrijheid zolang daaruit zowel in persoonlijke levenssfeer als algemene zin geen schade toegebracht wordt aan de fundamentele pijlers waarop een samenleving zich baseert...ik mag geld verdienen en de winst die daaruit voortvloeit mag ik houden, met dat winst mag ik beslissen om er goede dingen mee doen, immers zolang ik met die vrijheid geen schade toebreng, zal het omgekeerde wel waar zijn, want dan word je op een dag zelf schade toegebracht zonder te weten of beseffen wat je juist nu verkeerd hebt gedaan...voel je nu aan waar het om gaat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een autarkie is geen goed idee. Niet alleen zorgt het ervoor dat de welvaart van iedereen daalt (ook van de eigen groep waarbinnen die autarkie georganiseerd wordt), het vergroot ook de kans op gewelddadige conflicten tussen verschillende groepen. Economische groei leidt tot het uitroeien van ziektes. Economische groei zorgt ervoor dat we de laatste vijfentwintig jaar de armoede op een ongekende mate hebben kunnen terugdringen. Uw opmerkingen over mannen is te belachelijk om een repliek te verdienen.
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U heeft de vrijheid om te eten. Maar u moet zelf ervoor zorgen dat u aan eten geraakt (zonder te stelen uiteraard, want dat is een schending van iemand anders zijn vrijheid); u heeft er geen recht op. Hetzelfde geldt voor water, onderdak of werk.
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Theo Francken: 'Migratie is iets positiefs, een aanwinst voor het land'. http://www.knack.be/nieuws/belgie/th...al-593463.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 1 juni 2016 om 00:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De eigen bevolking aanpakken is inderdaad veel beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Vang ik hier een glimp op van de ware aard van het beestje?
Laurette zal weer laarsjes horen. ![]()
![]() |
#55 | |||||
|
![]() Citaat:
Uw economische groeimodel leidt tot monopolievorming en uiteindelijk tot een werelddictatuur van enkele megabedrijven waarvan de hele mensheid afhankelijk en dus slaaf is. Citaat:
Vermits ze zelfvoorzienend zijn hebben ze geen belang om met andere groepen te vechten voor schaarse grondstoffen. Af en tot zal er natuurlijk wel eens onderling geknokt worden, maar dat is het leven. Citaat:
Citaat:
Die bevolkingsoverschot komt nu massaal naar hier. Dankuwel, economische groei. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan natuurlijk dat u een totaal andere definitie van 'recht hebben op' hanteert, maar dat maakt de discussie natuurlijk nogal moeilijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als men democratisch beslist om alle zwarten alle rechten te ontnemen, betekent dat dan dat zwarten plots geen rechten meer hebben? Citaat:
![]() |