Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2016, 11:34   #361
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
En is daar een bron van dit verhaal ,
dat Havel tegen de opsplitsing van België was?
Awel, ze zegt het toch, haar tante.
Oud 5 juni 2016, 11:42   #362
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Gij maakt steeds dezelfde denkfout. Mensen wijzen u op die denkfout. Ge ontkent dat (ten onrechte), en ... ge maakt dan .... opnieuw dezelfde denkfout.

Echt, dat snap ik dus niet.
Wel ja... zo kun je het ook bekijken nietwaar: een standpunt waarmee je het niet eens bent bestempelen als "denkfout". Dat was een trucje die destijds ook vaak werd gehanteerd door de Sovjet autoriteiten. De partij kon onmogelijk verkeerd zijn. Bijgevolg, wie het met de partijlijn niet eens was die maakte "een denkfout".

Laatst gewijzigd door quercus : 5 juni 2016 om 11:44.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 11:43   #363
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je hebt de boodschap waarop je reageert dan toch niet zo goed gelezen. Ik beweer niet dat "alle" Vlamingen militant Vlaamsgezind zijn. De meesten zijn volstrekt onverschillig. Maar niet alleen tegenover Vlaamsgezindheid maar evenzeer tegenover België-Belgique. Zodat het hen geen fluit kan schelen of deze Belgische staat uit elkaar valt. Wat hen interesseert is het behoud van hun welvaart en ze beseffen drommels goed dat de franstalige sociale ongedisciplineerdheid, de financiële drainage vanuit Vlaanderen richting "WalloBrux" en de francofone marxistisch geïnspireerde standpunten een serieuze bedreiging vormen voor Vlaanderen zolang het in het Belgisch keurslijf geprangd zit.
Om het (zeer) gematigd uit te drukken: onze band met het zelfverklaarde "WalloBrux" moet veel losser worden.
Citaat:
Gij maakt steeds dezelfde denkfout. Mensen wijzen u op die denkfout. Ge ontkent dat (ten onrechte), en ... ge maakt dan .... opnieuw dezelfde denkfout.

Echt, dat snap ik dus niet.
Welke denkfout maakt hij dan?
Hij erkent dat niet iedereen in Vlaanderen Vlaams gezind is, of dat ze tegelijk aan de andere kant warm worden van de belziek.

Maar kom mij niet wijsmaken dat je niets geeft om je behoud van je welvaart of dat je geen mening hebt over de uitgaven van de overheid.
Oud 5 juni 2016, 11:52   #364
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Hij erkent dat niet iedereen in Vlaanderen Vlaams gezind is, of dat ze tegelijk aan de andere kant warm worden van de belziek.

Maar kom mij niet wijsmaken dat je niets geeft om je behoud van je welvaart of dat je geen mening hebt over de uitgaven van de overheid.
Geertje is toch maar wat aan het trollen.
Oud 5 juni 2016, 11:54   #365
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, mijn tante, ze is spijtig genoeg overleden.

Maar het verhaal is waar.

Amai, dit echt gebeurd verhaal irriteert u wel , hé.

Met andere meningen dan de uwe , hebt gij wel emotionele problemen.
Neen het verheugt mij
dat de Belgicisten nu al
met niet verifieerbare verhaaltjes van een overleden tante
moeten komen aandraven als argument
contra de Vlaamse Onafhankelijkheid.

Dit is het mooiste bewijs dat ze geen echte argumenten hebben tegen de Vlaamse Onafhankelijkheid.

Dus doe zo voort Geert ,
U bewijst er de voorstanders van de Vlaamse Onafhankelijkheid een grote dienst mee.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 12:16   #366
geertvdb

Standaard

Citaat:
Wel ja... zo kun je het ook bekijken nietwaar: een standpunt waarmee je het niet eens bent bestempelen als "denkfout". Dat was een trucje die destijds ook vaak werd gehanteerd door de Sovjet autoriteiten. De partij kon onmogelijk verkeerd zijn. Bijgevolg, wie het met de partijlijn niet eens was die maakte "een denkfout".
Neen, zo zit het niet. Ge maakt de denkfout dat ge uw persoonlijke mening projecteert op alle Vlamingen. Gij doet dat constant.
Ik heb het niet eens over uw standpunt gehad. Ik ken dat ondertussen wel, gij schrijft namelijk altijd hetzelfde. Ge doet niet eens een poging om af en toe eens met iets origineels af te komen.
En uw verwijzing naar de 'Sovjet autoriteiten' is zielig!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 12:20   #367
geertvdb

Standaard

Citaat:
Hij schrijft dit:
Wat hen interesseert is het behoud van hun welvaart en ze beseffen drommels goed dat de franstalige sociale ongedisciplineerdheid, de financiële drainage vanuit Vlaanderen richting "WalloBrux" en de francofone marxistisch geïnspireerde standpunten een serieuze bedreiging vormen voor Vlaanderen zolang het in het Belgisch keurslijf geprangd zit.

Wat hij echt had moeten schrijven is dit:
Wat mij interesseert is het behoud van hun welvaart en ik besef drommels goed dat de franstalige sociale ongedisciplineerdheid, de financiële drainage vanuit Vlaanderen richting "WalloBrux" en de francofone marxistisch geïnspireerde standpunten een serieuze bedreiging vormen voor Vlaanderen zolang het in het Belgisch keurslijf geprangd zit.

Citaat:
Tuurlijk heb ik daar een mening over, maar die is verschillend van die van u.
Oud 5 juni 2016, 12:21   #368
geertvdb

Standaard

2

Laatst gewijzigd door geertvdb : 5 juni 2016 om 12:22.
Oud 5 juni 2016, 12:27   #369
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk heb ik daar een mening over, maar die is verschillend van die van u.
Aangezien je niets geeft om de nationaliteit en/of identiteit en uw mening omtrent de staatsfinanciën verschillend is van de mijne, mag ik dan besluiten dat wat u betreft de grenzen onbeperkt open mogen?

Er is mij ook nog niet meteen duidelijk van wie een overtuigd atheïst zonder vrije wil dan afhankelijk is.
Oud 5 juni 2016, 12:28   #370
geertvdb

Standaard

Citaat:
Neen het verheugt mij
dat de Belgicisten
Ik ben geen belgicist. Ik heb u dat al veel uitgelegd, maar de software ontbreekt u om die informatie te verwerken. Het is zoals tegen een fundamentalistische gelovige zeggen dat ik niet in God geloof. Die antwoordt dan: gelooft gij dan in Satan? (i kid you not!)
Citaat:
nu al
met niet verifieerbare verhaaltjes van een overleden tante
moeten komen aandraven als argument
contra de Vlaamse Onafhankelijkheid.
Ik moet mij altijd herhalen bij u, geen enkel probleem, ik ben een mens vol mededogen. Het is geen argument, enkel een sappige anekdote. Die trouwens waar is. Havel was tegen de split. google maar!
Citaat:

Dit is het mooiste bewijs dat ze geen echte argumenten hebben tegen de Vlaamse Onafhankelijkheid.
Mij interesseert onafhankelijkheid geen knijt. Dat is uw geloof. Ik ben atheist. Ik zie enkel dat gij geen argumenten hebt voor.
Citaat:

Dus doe zo voort Geert ,
U bewijst er de voorstanders van de Vlaamse Onafhankelijkheid een grote dienst mee.
Ja ja, dat is uw droom. Maar uw voorspellingen komen nooit uit. Ondertussen is uw datum al opgeschoven tot 2026? Gaat gij dat nog wel meemaken? het is nu niet dat ge van de jongste zijt, hé?

Laatst gewijzigd door geertvdb : 5 juni 2016 om 12:28.
Oud 5 juni 2016, 12:31   #371
geertvdb

Standaard

Citaat:
Aangezien je niets geeft om de nationaliteit en/of identiteit en uw mening omtrent de staatsfinanciën verschillend is van de mijne, mag ik dan besluiten dat wat u betreft de grenzen onbeperkt open mogen?
Hoe komt gij aan die logica?

Citaat:
Er is mij ook nog niet meteen duidelijk van wie een overtuigd atheïst zonder vrije wil dan afhankelijk is.
Ha ha ha, nee, het is wel duidelijk dat ge niet veel snapt van mensen die niet in uw geloof geloven! Ge zou u eens kunnen verdiepen in ... andere standpunten dan de uwe ... Het is maar een suggestie, hé!
Oud 5 juni 2016, 12:34   #372
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe komt gij aan die logica?
Er is nochtans een verband tussen staatsgrenzen, staatsfinanciën en nationaliteit.

Citaat:
Ha ha ha, nee, het is wel duidelijk dat ge niet veel snapt van mensen die niet in uw geloof geloven! Ge zou u eens kunnen verdiepen in ... andere standpunten dan de uwe ... Het is maar een suggestie, hé!
In wat geloof ik dan?

Maar van wie ben je nu afhankelijk als de vrije wil niet bestaat? Van Moeder Natuur? Is de zonnewende bijna daar?
Oud 5 juni 2016, 12:44   #373
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, zo zit het niet. Ge maakt de denkfout dat ge uw persoonlijke mening projecteert op alle Vlamingen. Gij doet dat constant.
Ik heb het niet eens over uw standpunt gehad. Ik ken dat ondertussen wel, gij schrijft namelijk altijd hetzelfde. Ge doet niet eens een poging om af en toe eens met iets origineels af te komen.
En uw verwijzing naar de 'Sovjet autoriteiten' is zielig!
Leer eens een tekst begrijpend te lezen. Ik geef ze hier nogmaals:
Citaat:
Je hebt de boodschap waarop je reageert dan toch niet zo goed gelezen. Ik beweer niet dat "alle" Vlamingen militant Vlaamsgezind zijn. De meesten zijn volstrekt onverschillig. Maar niet alleen tegenover Vlaamsgezindheid maar evenzeer tegenover België-Belgique. Zodat het hen geen fluit kan schelen of deze Belgische staat uit elkaar valt. Wat hen interesseert is het behoud van hun welvaart en ze beseffen drommels goed dat de franstalige sociale ongedisciplineerdheid, de financiële drainage vanuit Vlaanderen richting "WalloBrux" en de francofone marxistisch geïnspireerde standpunten een serieuze bedreiging vormen voor Vlaanderen zolang het in het Belgisch keurslijf geprangd zit.
Om het (zeer) gematigd uit te drukken: onze band met het zelfverklaarde "WalloBrux" moet veel losser worden.
Je kunt moeilijk beweren dat ik in de geciteerde tekst het denkpatroon van alle Vlamingen gelijkschakel met die van mijzelf. Ik ben bewust Vlaamsgezind en wens een veel grotere Vlaamse autonomie. Maar ik hou in die tekst evenzeer rekening met de vele Vlamingen die er onverschillig tegenover staan. Maar dat wil je natuurlijk niet lezen.
Oud 5 juni 2016, 13:07   #374
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben geen belgicist.

Dat is natuurlijk een doorzichtige tactiek om Uw argumenten ,
als Belgicist, meer kracht te geven.

Door te zeggen dat U geen Belgicist bent,
en dat het U allemaal niet kan schelen ;Vlaanderen of België
,meet U zichzelf de rol van onpartijdige waarnemer toe die boven het krakeel staat.

Als deze "onpartijdige waarnemer" dan
met een argument tegen de Vlaamse Onafhankelijkheid komt,
hoopt U dat de argeloze lezer hier meer geloof zal aan hechten ,
daar het argument van een zelfverklaarde "onpartijdige bron" komt.

Het is dan ook zeer eigenaardig dat Geert als "onpartijdige waarnemer " steeds met argumenten tegen de Vlaamse Onafhankelijkheid komt
en nooit met argumenten voor de Vlaamse Onafhankelijkheid.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 5 juni 2016 om 13:08.
Oud 5 juni 2016, 13:14   #375
geertvdb

Standaard

Citaat:
Er is nochtans een verband tussen staatsgrenzen, staatsfinanciën en nationaliteit.
Dat verklaart niet waarom u denkt dat ik voor open grenzen zou zijn.
Er is hier een recente thread over kinderbijslag. Daar heb ik een duidelijk standpunt over open grenzen. Helemaal anders dan u denkt trouwens.

Uw telepathische vermogen zijn niet bijster goed. Maak u niet ongerust. Die van mij ook niet.

Citaat:

In wat geloof ik dan?

Maar van wie ben je nu afhankelijk als de vrije wil niet bestaat? Van Moeder Natuur? Is de zonnewende bijna daar?
Van wie ben ik afhankelijk??.... vroeger mijn ouders, maar ondertussen ben ik een grote jongen hoor!
Oud 5 juni 2016, 13:23   #376
geertvdb

Standaard

Citaat:
Dat is natuurlijk een doorzichtige tactiek om Uw argumenten ,
als Belgicist, meer kracht te geven.
A, ge hebt mij door.

ja, ik geloof ook in Satan, en ik ben niet echt een atheist!
Citaat:

Door te zeggen dat U geen Belgicist bent,
en dat het U allemaal niet kan schelen ;Vlaanderen of België
,meet U zichzelf de rol van onpartijdige waarnemer toe die boven het krakeel staat.
Wow, u geeft dan ook toe dat het gekrakeel is!D
Citaat:

Als deze "onpartijdige waarnemer" dan
met een argument tegen de Vlaamse Onafhankelijkheid komt,
hoopt U dat de argeloze lezer hier meer geloof zal aan hechten ,
daar het argument van een zelfverklaarde "onpartijdige bron" komt.
Wel, zoals een atheist buiten godsdienstoorlogen sta, sta ik inderdaad buiten het nationalistisch gekrakeel.
Citaat:

Het is dan ook zeer eigenaardig dat Geert als "onpartijdige waarnemer " steeds met argumenten tegen de Vlaamse Onafhankelijkheid komt
en nooit met argumenten voor de Vlaamse Onafhankelijkheid.
Omdat hier op het forum vooral vlaamsnationalisten zitten. En dan nog van het dommige soort. Dat soort waar Siegfried Bracke een hekel aan heeft.

En een anekdote, die trouwens waar is, is geen argument.

Als ik nu op een belgicistische website zou komen (wat ik nog nooit gedaan heb , ondanks het 'feit' dat ik een belgicist ben) , zou ik net andersom doen. Ik verzet me tegen elk geloof.
Oud 5 juni 2016, 13:28   #377
geertvdb

Standaard

Citaat:
Leer eens een tekst begrijpend te lezen. Ik geef ze hier nogmaals:

Je kunt moeilijk beweren dat ik in de geciteerde tekst het denkpatroon van alle Vlamingen gelijkschakel met die van mijzelf. Ik ben bewust Vlaamsgezind en wens een veel grotere Vlaamse autonomie. Maar ik hou in die tekst evenzeer rekening met de vele Vlamingen die er onverschillig tegenover staan. Maar dat wil je natuurlijk niet lezen.
Opnieuw: wat u had moeten schrijven is dit:

Wat mij interesseert is het behoud van hun welvaart en ik besef drommels goed dat de franstalige sociale ongedisciplineerdheid, de financiële drainage vanuit Vlaanderen richting "WalloBrux" en de francofone marxistisch geïnspireerde standpunten een serieuze bedreiging vormen voor Vlaanderen zolang het in het Belgisch keurslijf geprangd zit.

Niet iedere Vlaming denkt wat u denkt. Het is heel erg dat u uw persoonlijke subjectieve opinie als een objectieve waarheid ziet. Dat is een teken van extremisme.
Oud 5 juni 2016, 13:33   #378
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik verzet me tegen elk geloof.
Eigenaardig dan toch alleen maar tegen het "Vlaams geloof" en nooit tegen het "Belgisch geloof" .

Uw eerste "anekdote" tegen de Belgische staat heb ik hier nog niet gelezen.

En vergis U niet,
hier zitten niet voornamelijk Vlaamsgezinden op dit forum ,
aan Belgicisten is hier geen gebrek;Everytime,Duc , Gipsy om er maar een paar zo voor de vuist op te noemen.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 5 juni 2016 om 13:35.
Oud 5 juni 2016, 13:36   #379
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
A, ge hebt mij door.

Als ik nu op een belgicistische website zou komen (wat ik nog nooit gedaan heb , ondanks het 'feit' dat ik een belgicist ben) , zou ik net andersom doen. Ik verzet me tegen elk geloof.
Anders gezegd, u bent tegendraads uit principe. Niet uit overtuiging omtrent uw eigen visie. U zegt B wanneer anderen A zeggen en omgekeerd. Dat verschijnsel wordt trollen genoemd. Dat is een doeltreffende uitnodiging voor iedereen om op uw schrijfsels niet meer te reageren, tenzij wanneer ze zelf graag trollen.
Elk verstandig en intelligent mens kent het verschil is tussen "geloof" en "politieke overtuiging". U blijkbaar niet.

Laatst gewijzigd door quercus : 5 juni 2016 om 13:37.
Oud 5 juni 2016, 13:37   #380
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat verklaart niet waarom u denkt dat ik voor open grenzen zou zijn.
Er is hier een recente thread over kinderbijslag. Daar heb ik een duidelijk standpunt over open grenzen. Helemaal anders dan u denkt trouwens.
Je gelooft niet in nationaliteit, maar wel in staatsstructuren?
Hoe rijm je dat?

Citaat:
Uw telepathische vermogen zijn niet bijster goed. Maak u niet ongerust. Die van mij ook niet.
Dat klopt. Ik moet het dan ook stellen met wat je hier neerpoot.

Citaat:
Van wie ben ik afhankelijk??.... vroeger mijn ouders, maar ondertussen ben ik een grote jongen hoor!
Dus toch een vrije wil?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be