![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
kijk naar taal. De stamboom van talen ziet er net zo uit als de stamboom van diersoorten. Talen evolueren, kennen een hoogtepunt, en sterven uit, of evolueren in een andere taal. Net hetzelfde met godsdiensten. Net hetzelfde met muziek, ideologieën, ... en dus ook met morele principes. Waarom zouden morele principes daaraan ontsnappen? Er is niets universeels aan onze morele principes. binnen 500 jaar zullen die er anders uitzien. Net zoals we 500 jaar geleden helemaal anders dachten over morele kwesties. Een goed voorbeeld is slavenhandel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom zou je je 'verbonden voelen' met een administratieve werkelijkheid? Citaat:
Je hebt Quercus al geantwoord dat hij ook wat dat betreft niet in naam van iedereen moet spreken. Als je je niet verbonden voelt met de volksidentiteit, waarom dan wel solidair zijn met een bepaalde groep? Louter omwille van de administratieve werkelijkheid? Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#404 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de andere kant zien we dat in heel veel culturen dezelfde morele principes wel algemeen voorkomen. Het verbod onschuldigen te doden bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |||
|
![]() Citaat:
Ge kunt dat beter 1 keer opnemen met een video, en goed archiveren. In plaats van kinderen daarmee op te zadelen. Citaat:
Citaat:
Ik had beter godsdienstonderwijs gebruikt als voorbeeld! Ook dat zal verdwijnen. Geloof is namelijk onnuttig. Opperwezens bestaan namelijk niet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enzovoort. Om maar te zeggen, het menselijk leven heeft wel nog veel meer lagen dan enkel wat voor nut en gewin zorgt. Denken we maar aan onze culturele gewoonte om een verjaardag te vieren. Niet echt "nuttig". Afschaffen dan maar. Archiveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Latijn, onnuttig? Welke opleiding hebt u gevolgd? Schijnbaar geen algemene middelbare vorming... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |||
|
![]() Citaat:
De kleding uit 1516 blijven maken en erin ronddansen is artificieel. Citaat:
[/quote] Citaat:
Opnieuw, aan die kleding is niets speciaal. Gewoon extravagant, te vergelijken met de kleding op het Eurosongfestival, maar dan preutser. Het zal uitsterven, daar is geen ontkomen aan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, "grote pech" wanneer bepaalde duivelse strekkingen afweken van deze universele principes. Daarom ook gingen er al snel tegenstemmen op. Er zit een zeker moreel kompas in ieder van ons. Bij sommigen wordt het stuk geslagen, maar er zijn steeds weer anderen die er dan op wijzen waar het fout gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U mag gerust in uw zwemkostuum op het huwelijk van uw dochter verschijnen, al denk ik dat er heel wat van de genodigden wel hun bemerkingen zullen hebben. Mocht u het niet weten: onze tegenwoordige galakledij voor mannen is gebaseerd op eind 19e eeuwse kledij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | ||
|
![]() Citaat:
Ja, antwoordt dan eens op mijn vraag? Citaat:
Kijk, ik wéét wat ge probeert. Ge probeert mij in een hokje te duwen, een label op mij te plakken, en mijn woorden dan te verdraaien. Zo doorzichtig. Echt, het gaat nooit lukken. Ik heb dat hierboven al uitvoerig uitgelegd. Onze genen. Miljoenen jaren van evolutie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | ||
|
![]() Citaat:
De evolutie heeft geen richting. Ook de evolutie van morele principes niet. Maar waarom vertel ik u dat? Gij gelooft niet eens in de evolutietheorie. Citaat:
En dat principe heeft een heleboel evoluties ondergaan. Abortus is de moord op een foetus. Vroeger verboden, nu niet meer in bepaalde gevallen. Niet vergeten dat uw God in het OT meer dan 100 keer een oproep doet om een onschuldige te vermoorden. Het bekentste voorbeeld is de opdracht aan Abraham om zijn zoon te offeren. Schone meneer, uwe god! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
|
![]() |
![]() |
![]() |