![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik moet er dus de mannelijke dansers bijnemen om niet aan te zetten tot segregatie?
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze maar al gauw wat PV's opstellen, blauw blauw kan je zoiets niet laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar ik begrijp dat je in dit voorbeeld als klant wel degelijk eisen kan stellen aan een bedrijf. En dat het bedrijf vrij is daar op in te gaan of niet.
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan Bruce Springsteen boeken en dan moeten ze inderdaad niet Rihannah sturen maar je kan van Springsteen niet eisen dat zijn installatie uitsluitend door vrouwen wordt opgezet. Als je dat niet begrijpt , dan is het hopeloos. Er zijn hier wel meer hopeloze gevallen naar begripsvermogen toe. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan eisen dat ze de nodige dipolma's , qualificaties enz... hebben maar niet dat ze geen man mogen zijn. Laatst gewijzigd door Pericles : 6 juni 2016 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 6 juni 2016 om 12:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als klant mag je alles eisen. Als bedrijf kan je maximaal proberen tegemoet te komen aan die eisen, zo je dat al wilt en gesteld dat je daarmee geen wetten overtreedt. In casu moet dit nog vastgesteld worden. Wat denk je van de senioren dames die 2u per week het openbare zwembad voor zich alleen hebben? Hun eisen zijn dan wel niet specifiek op personeel gericht (maar dat kan in sommige gevallen eventueel wel het geval zijn) maar ze willen wel geen in het rondspetterende kinderen en tieners in hun buurt. Of wat met hotels waar kinderen niet zijn toegelaten. Niet noodzakelijk een effect op personeelsbestand. Of wettelijke overtredingen. Klopt. Daarom is het niet minder segregerend. Waar heeft iedereen het dan over met 'geen segregatie, wel integratie' ? Of wat dacht je van de onderwijsnetten en de segregatie die daar direct uit voortvloeit. Of de traditie van de katholieke kerk. We denken ons als 'westerlingen' geintegreerder voor dan we in werkelijkheid zijn. En dat uit zich in het bijzonder als het over niet-Westerse gebruiken gaat. Of als het over gebruiken gaat die de actualiteit en dan vooral de perceptie die daaruit voortkomt tegen zich hebben. Ik ben voor maximale integratie en een zo generiek mogelijke wetgeving. Geen uitzondering gswetgeving. Noch ikv levensovertuiging noch ikv geaardheid, etniciteit, ... Dat hoeft respect en gelegenheid voor persoonlijke vrijheden en beleving niet in de weg te staan. Enkele reacties hier getuigen van een inconsequente houding. En dat is jammer.
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.” Laatst gewijzigd door GandalftheGrey : 6 juni 2016 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand kan eisen dat uitsluitend vrouwen of mannen worden ingezet net zomin als dat ik kan eisen dat het bedrijf dat mijn voordeur komt vervangen dat werk laat uitvoeren door een niet moslim. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is verboden volgens de wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Allemaal zever? Je maakt je er wel heel makkelijk vanaf.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feryn ging daar op in en werd veroordeeld. De klant van Plopsaqua wil geen mannen. Wel dat Plopsaqua nu ook maar betaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is zoals een verbod op vrouwelijke katholieke priesters. Pure discriminatie, maar blijkbaar mag "een geloofsinstituut" meer dan gewone mensen, bedrijven of organisaties. Of is men soepeler met uitvoering van de wet als de overtreder een reden van geloof aanhaalt. Dat vind ik ontoelaatbaar en zou dringend moeten veranderen, voor elk geloof.
![]() |
#54 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als ik een Viking thema-avond organiseer en daarvoor 20 bonkige baarden aanwerf, ben ik strafbaar?
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komaan , geef nu toch eens gewoon toe dat je onzin aan het verkopen bent. Ik kan ook geen moslima kuisvrouw weigeren enkel en alleen omdat ze moslima is. Maar wel omdat ze haar werk niet doet en heel misschien omdat ze stinkt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarvoor niet. Omdat dat sexe gebonden is. Wat voor een kerel zijt gij in feite? Te fier om je ongelijk toe te geven of te dom om het verschil te zien. Ik hoop het eerste. Want volgens uw stelling mag ik Feryn vragen mij een halal poort te leveren , niet aangeraakt door een moslim en is dat niet strafbaar noch voor mij , noch voor Feryn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergoelijk ze maar tot ze u in uw hand bijten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mohamedanen zijn de beschermde soort, als zij iets eisen wat zo'n beetje tegen onze wetten ingaat, is 't de schuld van alle abrahamistische religies, want die zijn allemaal hetzelfde.
Da's toch logisch zeker.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De klanten van Feryn mogen dat willen. Als Feryn hierop ingaat door systematisch bepaalde mensen niet/nooit in dienst te nemen dan is ie strafbaar. Als de klanten van Plopsa specifieke verwachtingen stellen en het beheer gaat daarop in door haar resources op een pragmatische manier in te plannen, alsook niemand te ontslaan noch het aanwervingsbeleid aan te passen, dan zie ik daar van Plopsa-kant geen discriminatie in. De klant kan je van discriminatie verdenken. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat die daarvoor in vervolging kan worden gesteld. Het zou in alle geval absurd en onzorgvuldig zijn dat louter op basis van onze ethiek te doen.
![]() |