![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#222 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Probeer anders eens post 154 te beantwoorden.
En trouwens, waarom neem jij het op voor de fundamentalistische 70% van de Europese moslimbevolking ?
![]() |
#223 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De bedenking die weinigen zich hier maken is of Plopsaqua, als werkgever, sinds lang oneerzame intenties heeft tav mannelijke potentiële werknemers. Of zij systematisch mannelijke kandidaten weigeren, of zij om bedenkelijke redenen en masse mannelijke werknemers hebben ontslagen ... Dit alles onder de vlag van de vrijheid van ondernemen. Als dat zo is, dan hebben zij met grote waarschijnlijkheid ook in dit concrete geval bewust mannelijke werknemers gediscrimineerd. Als bovenvermelde niet opgaat en hebben zij daarentegen de vraag van de klant in alle openheid met hun personeel besproken, met hen de eventueel persoonlijke morele bezwaren bespreekbaar gemaakt, de praktische implementatie van de keuze vooraf doorgenomen, de mogelijke gevolgen voor de persoonlijke vergoeding uitgeklaard, ... kortom, alles wat zij dachten te moeten regelen met hun personeel ... dan hebben zij met grote waarschijnlijkheid niet gediscrimineerd. Mag ik jou een andere gezellige case voorleggen? Het geval G4S. Dit bedrijf heeft in haar reglement een duidelijke regel opgenomen die stelt dat het " ... aan de werknemers verboden is om op de werkplaats zichtbare tekens te dragen van hun politieke, filosofische of religieuze overtuiging en/of elk ritueel dat daaruit voortvloeit te manifesteren." Een medewerkster die moslima-met-hoofddoek was geworden werd op basis van die regel ontslagen. Discriminatie door de werkgever op grond van levensovertuiging! Echt? Neen, wat mij betreft niet. Helemaal niet zelfs. Een onderneming die zijn plaats in de markt wil verzekeren en verzilveren moet oa cliëntgericht zijn. Het in deze nastreven van een zekere neutraliteit onder het personeel door dat personeel beperkingen op te leggen is in die context niet discriminerend te noemen. Als G4S op basis van deze bedrijfsregel moslimas-met-hoofddoek systematisch buiten hun selecties houdt, dan is dat geen discriminatie. Als Plopsaqua in een context van cliëntgerichtheid de rechten van hun actieve personeel en die van hun tijdelijke resources niet werden geschaad, dan zie ik geen oneerzame bedoelingen in hun poging vrijwillig tegemoet te komen aan de wensen van hun klant. En dus ook geen discriminatie. Waar ik dus al tientallen posts voor pleit is nuance en terughoudendheid. Als een rechter anders beslist, dan is dat zo. Zij zijn de experten. Hun oordeel zal ik in alle nederigheid respecteren. En wat jullie betreft reken ik op een consequente houding. Zoals ik eerder als voorbeeld aangaf, als een gaycafé enkel mannelijke bediening aanwerft, dan zullen jullie dit consequent en met evenveel brio veroordelen. Akkoord? Want dat is wat het verabsoluteren van rechten en plichten, mensenrechten en strafrecht impliceert. En ik betwijfel sterk of het exact dit is wat wij willen.
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.” Laatst gewijzigd door GandalftheGrey : 8 juni 2016 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik hoop dus dat het BIGVM daar een principiële zaak van maakt. Verder moedigt deze bedoening alvast de beoogde integratie van de moslimbevolking niet aan, maar zoals bekend wordt daar vanuit die bevolkingsgroep niet echt aan meegewerkt. De studie van Ruud Koopmans al gelezen ?: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160607_02328719 Die bevestigd slechts wat al decennia zichtbaar is. Citaat:
![]() |
![]() |
#226 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik hoop dus dat het BIGVM daar een principiële zaak van maakt. Verder moedigt deze bedoening alvast de beoogde integratie van de moslimbevolking niet aan, maar zoals bekend wordt daar vanuit die bevolkingsgroep niet echt aan meegewerkt. De studie van Ruud Koopmans al gelezen ?: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160607_02328719 Die bevestigd slechts wat al decennia zichtbaar is. Citaat:
Citaat:
Echter, in deze is het de vraag van moslims die discrimineert. Citaat:
![]() |
![]() |
#227 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik weet niet welke werkgever jij hebt. Maar die van mij geeft bijzonder veel flexibiliteit aan z'n werknemers. En ik ben bijzonder loyaal naar het bedrijf toe. Misschien is dat bij Plopsaqua anders. In dat geval zou ik in eerste instantie een klacht van de mannelijke werknemers verwachten. Is die er? Een principiële zaak heeft doorgaans principiële gevolgen. En zoals ik heb proberen te verduidelijken ben ik niet zeker of we dat exact zo willen. Jij wel dus ?
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.” Laatst gewijzigd door GandalftheGrey : 8 juni 2016 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Of de vraag van de moslims discrimineert? Naar Westers begrip wel. Maar zoals ik ook al eerder aangaf overschat de gemiddelde Westerling zichzelf daar schromelijk in. En dat is geenszins een vergoelijking. Op zich een interessante discussie waard. Helderziendheid heb ik altijd al een fascinerend fenomeen gevonden! In elk geval komt de vrouwenhatende gaybar-uitbater er mooi mee weg. En dat valt dan in eender welk geval dik tegen voor Plopsaqua - ook al wil die gewoon nog een extra klant bedienen (en verdienen), net als de bar-uitbater.
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.” Laatst gewijzigd door GandalftheGrey : 8 juni 2016 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Daar ben ik het mee eens. Om 2 redenen. Het compleet negeren van een dergelijk voorval moedigt de integratie van moslims niet aan. En het veroordelen in volkstribunaal-stijl doet het dat ook niet (en zeker al niet met de perceptie en de teneur waarvoor deze topic exemplarisch is). Dus, misschien moeten we het anders aanpakken ? Voor we andermaal onze eigen ruiten ingooien. Voorstellen iemand ?
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.” Laatst gewijzigd door GandalftheGrey : 8 juni 2016 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Gouverneur
|
![]() Les excuses sont faites pour s'en servir.
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 8 juni 2016 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ![]()
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.” Laatst gewijzigd door GandalftheGrey : 8 juni 2016 om 17:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Tja, wat kan er gedaan worden tegen een 'religie' die zich boven onze wetten stelt. Ik zie slechts één manier: de islam buiten de wet stellen en hen buiten kieperen. De Algerijnen hebben indertijd ook 800.000 Fransen hun land uitgebonjourd. Dus waarom zouden wij dat met hen niet kunnen? Maar ja, wij Europeanen, doen zoiets niet. Wij zijn 'menselijk'. Zo menselijk dat wij ons voortdurend laten inpakken door de islamindoctrinatie. Zeg maar dag tegen de beschaving. De islam geeft nooit, die nemen gewoon.
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 8 juni 2016 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Nl, in beide gevallen moeten we onze wetten en waarden overboord gooien.
![]() |
![]() |
#235 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat is toch heel iets anders dan het geval G4S, waar een beveiligingsfirma objectief gezien toch best zo neutraal mogelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik vraag mij af hoe u het probleem zou aanpakken. Vergeet niet dat moslimfundamentalisten nooit toegevingen zullen dan aan 'ongelovigen'. Hoe meer men hen iets in de weg legt of verbiedt, hoe fanatieker zij worden (in zoverre dat nog kan).
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een religie stelt zich niet boven de wet. Mensen doen dat. Het is dan ook aan de overheid om de overtreders aan te pakken. Hard aan te pakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik citeer: Citaat:
![]() |
![]() |
#240 |