Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2016, 20:49   #581
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk, omdat er zonder een duidelijke definitie van bepaalde woorden geen uitwisseling van gedachten mogelijk is. Quercus heeft daar ook al opgewezen. Indien u dat niet op punt wil stellen, draaien we rondjes.
Wat zit ge hier dan te lullen over volkscultuur en de ziel van een volk.
Ge weet nog eens niet wat volkscultuur is.
Jammer dat ge niet durft antwoorden. Ik had u graag op uw woorden gepakt.
Maar als ge nu al zelf aangeeft dat ge zo maar wat in het ijle aan het roepen zijt, zonder te weten waarover ge het hebt, is de lol ar vanaf.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2016, 20:51   #582
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, omdat er zonder een duidelijke definitie van bepaalde woorden geen uitwisseling van gedachten mogelijk is. Quercus heeft daar ook al opgewezen. Indien u dat niet op punt wil stellen, draaien we rondjes.
Voil�*! haal dat woordenboek maar weer uit de kast!
Trolt u maar rustig verder, t'is hier genoeg geweest, goedenavond nog!
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2016, 20:53   #583
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wat zit ge hier dan te lullen over volkscultuur en de ziel van een volk.
Ge weet nog eens niet wat volkscultuur is.
U wel?

D�*t is nu juist de bedoeling achter de vragen: duidelijkheid scheppen over de begrippen. Quercus gaf het ook al aan. Wat is nu juist cultuur?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2016, 20:59   #584
pajoske

Standaard

Citaat:
U wel?

D�*t is nu juist de bedoeling achter de vragen: duidelijkheid scheppen over de begrippen. Quercus gaf het ook al aan. Wat is nu juist cultuur?
Schep dan duidelijkheid. Ik ben niet diegenen die holle begrippen als 'volkscultuur' in het rond strooit.

En wijk nu weer niet af. Gij had het over volkscultuur.

Als gij dat woord gebruikt moet ge toch minstens een omschrijving kunnen geven van wat dat woord voor u inhoudt. Anders bewijst ge dat ge zelf niet weet waarover ge het hebt.
Oud 8 juni 2016, 21:40   #585
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schep dan duidelijkheid. Ik ben niet diegenen die holle begrippen als 'volkscultuur' in het rond strooit.

En wijk nu weer niet af. Gij had het over volkscultuur.

Als gij dat woord gebruikt moet ge toch minstens een omschrijving kunnen geven van wat dat woord voor u inhoudt. Anders bewijst ge dat ge zelf niet weet waarover ge het hebt.
Behoort Limburgse vlaai tot de Limburgs volkscultuur? Of zijn het alleen de Schuttersgilden? En situeren we daar ook het dialect bij?
Oud 8 juni 2016, 22:18   #586
geertvdb

Standaard

Citaat:
Als ik (en ik niet alleen zoals u merkt) aan u en Quercus, de religieuzen van dienst in deze thread, vragen stellen over wat het nu precies is waar jullie in geloven ...

Dan krijgen we NIETS als antwoord. Zelfs niet eens een halfslachtig vaag antwoord, nee, absoluut niets.

Enkel debiele ontwijkingsmaneuvers zoals: zoek het eens zelf op in een woordenboek ... (ge moet maar durven!)

Maar ik mag atheist mee betalen voor jullie geloof in .... wat? Waar geloven jullie in? Ge kunt het nog niet eens uitleggen. Maar ik mag wel afdokken!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2016, 22:22   #587
pajoske

Standaard

Citaat:
Behoort Limburgse vlaai tot de Limburgs volkscultuur? Of zijn het alleen de Schuttersgilden? En situeren we daar ook het dialect bij?
Wat lees ik nu? Gij spreekt al bladzijden over volkscultuur hier en ginder, en nu moet ge mij vragen wat dat inhoudt.

Gij weet dus zelf echt niet waarover ge schrijft. Wat komt ge hier dan doen?
Oud 8 juni 2016, 22:53   #588
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat lees ik nu? Gij spreekt al bladzijden over volkscultuur hier en ginder, en nu moet ge mij vragen wat dat inhoudt.

Gij weet dus zelf echt niet waarover ge schrijft. Wat komt ge hier dan doen?
Als Limburger weet u dus niet of Limburgse volkscultuur nu bestaat en wat ze inhoudt?

Straf!
Oud 8 juni 2016, 23:00   #589
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
ok! Het is uitermate belangrijk! En wilt u dan nu eens zeggen wat dat juist is, die typische vlaamse volkscultuur?
Het feit dat ge zo'n vraag kunt stellen, maakt mee deel uit van die volkscultuur.
Zelfs het misprijzen/ontkennen van dat begrip maakt er mee deel van uit.
Oud 9 juni 2016, 08:26   #590
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Het feit dat ge zo'n vraag kunt stellen, maakt mee deel uit van die volkscultuur.
Zelfs het misprijzen/ontkennen van dat begrip maakt er mee deel van uit.
En ontwijkende antwoorden krijgen op de vraag wat volkscultuur is, behoort dat ook tot de volkscultuur?

En is er menselijke gedrag dat niet tot de volkscultuur behoort?
Oud 9 juni 2016, 08:52   #591
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wacht nog altijd op een antwoord op mijn vraag: wat is volgens u volkscultuur.

Het verwondert mij totaal niks dat het onderwijs in Vlaanderen bergaf gaat.
Als een leerling u een vraag stelt over de les die gij aan het geven zijt geeft ge geen antwoord maar gaat gij diezelfde vraag iets wat anders terug aan hem stellen.

Jong gij zijt een kalf.
Volkscultuur is hoe een volk leeft.
Hoe het zich gedraagt in bepaalde omstandigheden, hoe de normen en waarden zijn, wat men eet en drinkt, hoe men zicht kleed, welke feestdagen men heeft en hoe men deze beleefd en/of viert, de manier waarop men trouwt, haardracht, en ga zo maar verder.
Zo moeilijk is dat toch niet pajoske.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 09:10   #592
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Volkscultuur is hoe een volk leeft.
Hoe het zich gedraagt in bepaalde omstandigheden, hoe de normen en waarden zijn, wat men eet en drinkt, hoe men zicht kleed, welke feestdagen men heeft en hoe men deze beleefd en/of viert, de manier waarop men trouwt, haardracht, en ga zo maar verder.
Zo moeilijk is dat toch niet pajoske.
Dat is ook maar een zeer vage omschrijving. Bovendien veranderen al die zaken die je opsomt om de haverklap. Pure quatsch dus.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 09:13   #593
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Dat is ook maar een zeer vage omschrijving. Bovendien veranderen al die zaken die je opsomt om de haverklap. Pure quatsch dus.
Ge snapt er duidelijk de ballen van.
Ook verandering en hoe snel of hoe traag die verandering gaat is eigen aan de mensen die in een bepaalde cultuur leven, zelfs IQ is cultuurgebonden.
Oud 9 juni 2016, 12:16   #594
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ge snapt er duidelijk de ballen van.
Ook verandering en hoe snel of hoe traag die verandering gaat is eigen aan de mensen die in een bepaalde cultuur leven, zelfs IQ is cultuurgebonden.
Nee, gij snapt er niets van. Wat gij beschrijft is alles. Dus niets. Is neuspeuteren in de auto in de file volkscultuur. Ha natuurlijk, het is cultuurgebonden.

Dat is zoals een geloof. Vraag aan een gelovige wat god is. 'Ha, dat is alles'! of 'God is overal'.

Tja ....
Oud 9 juni 2016, 12:41   #595
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nee, gij snapt er niets van. Wat gij beschrijft is alles. Dus niets. Is neuspeuteren in de auto in de file volkscultuur. Ha natuurlijk, het is cultuurgebonden.

Dat is zoals een geloof. Vraag aan een gelovige wat god is. 'Ha, dat is alles'! of 'God is overal'.

Tja ....
Probeer even na te denken.
Cultuur in het algemeen verwijst naar het patroon van menselijke activiteit, onze activiteiten bepalen onze cultuur, andere bevolkingsgroepen hun activiteiten bepalen hun cultuur, simpel niet? En als jullie niet weten hoe onze cultuur is en dat steeds moeten blijven vragen dan horen jullie niet in het Vlaamstalig landgedeelte thuis. Een groep mensen uit dezelfde regio (inwijkelingen daarbuiten gelaten) hebben dezelfde cultuur, en ongeveer dezelfde normen en waarden.
Ken je onze cultuur of niet? Hoor je erbij of niet?

Laatst gewijzigd door Hoomer : 9 juni 2016 om 12:42.
Oud 9 juni 2016, 12:51   #596
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
En ontwijkende antwoorden krijgen op de vraag wat volkscultuur is, behoort dat ook tot de volkscultuur?
Yup, zelfs dat behoort er toe.

Citaat:
En is er menselijke gedrag dat niet tot de volkscultuur behoort?
Nee, in Frankrijk schijten ze in 'Franse douches', dus dat behoort dan tot de Franse volkscultuur.
In de islam is het onrein om te eten of iets te geven met de linkerhand, omdat ze daarmee hun kont schoonvegen.
In Japan is het beleefd om te slurpen aan tafel, daarmee betoont men waardering voor degene die de maaltijd bereid heeft.
In China is het beleefd om boeren te laten na het eten, voor dezelfde reden als hierboven.

Je ziet, zelfs menselijk gedrag behoort tot elke volkscultuur.
Oud 9 juni 2016, 12:53   #597
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wacht nog altijd op een antwoord op mijn vraag: wat is volgens u volkscultuur.

Het verwondert mij totaal niks dat het onderwijs in Vlaanderen bergaf gaat.
Als een leerling u een vraag stelt over de les die gij aan het geven zijt geeft ge geen antwoord maar gaat gij diezelfde vraag iets wat anders terug aan hem stellen.

Jong gij zijt een kalf.
Wanneer Jan uw vragen niet beantwoordt, maar er zelf begint te stellen, zit je goed.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 juni 2016 om 12:53.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 12:59   #598
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Hebben Turken een volkscultuur ?
Oud 9 juni 2016, 13:08   #599
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wanneer Jan uw vragen niet beantwoordt, maar er zelf begint te stellen, zit je goed.
Ik weet het. Maar hij durft niet te antwoorden. Want dan zou hij moeten stellen dat streektaal een van de voornaamste vormen van volkscultuur is.
Hij wil zich hier wel voordoen als de verdediger van onze volkscultuur. Maar ik heb hem in het verleden al meermaals gewezen op het feit dat de Vlaams-nationalisten die hij aanhangt met alle middelen de Limburgse volks-(taal-)cultuur hebben trachten te vernietigen.

Erg consequent is hij dus niet.

En dan maar zagen over Slovaken en Noren waar het zovele beter zou zijn. Hij kan beter voor eigen deur keren.

NB citétaal behoort tegenwoordig ook tot de Limburgse (volks-)cultuur. Maar dat gij hij niet graag horen.
Oud 9 juni 2016, 13:13   #600
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet het. Maar hij durft niet te antwoorden. Want dan zou hij moeten stellen dat streektaal een van de voornaamste vormen van volkscultuur is.
Hij wil zich hier wel voordoen als de verdediger van onze volkscultuur. Maar ik heb hem in het verleden al meermaals gewezen op het feit dat de Vlaams-nationalisten die hij aanhangt met alle middelen de Limburgse volks-(taal-)cultuur hebben trachten te vernietigen.

Erg consequent is hij dus niet.

En dan maar zagen over Slovaken en Noren waar het zovele beter zou zijn. Hij kan beter voor eigen deur keren.

NB citétaal behoort tegenwoordig ook tot de Limburgse (volks-)cultuur. Maar dat gij hij niet graag horen.
Ik wacht nog steeds op zijn antwoord op volgende vraag:
"Hoe komt u ertoe alle andere godsdiensten behalve de uwe te beschouwen als niet waarachtig?"

Ik ga nog heeel lang mogen wachten vrees ik...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be