Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 9 juni 2016, 20:19   #161
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wil jij echt meer dan 80% van de wereldbevolking achter de tralies zetten?
Ik zie er elke dag een beetje minder het nut van in die "méér dan 80% van de wereldbevolking" nog langer gebruik te laten maken van de 'schaarse middelen' waarmee 'Moeder Aarde' ons bedeeld heeft.

Ik ga dat soort mensen alleszins niet missen mochten ze er plots niet meer zijn.

Gij wél, misschien?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 9 juni 2016, 20:23   #162
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik zie er elke dag een beetje minder het nut van in die "méér dan 80% van de wereldbevolking" nog langer gebruik te laten maken van de 'schaarse middelen' waarmee 'Moeder Aarde' ons bedeeld heeft.

Ik ga dat soort mensen alleszins niet missen mochten ze er plots niet meer zijn.

Gij wél, misschien?

Ik wel.
Ik ken veel waardevolle mensen die in de hel geloven.
Nog nooit last gehad van één van die mensen....

Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 juni 2016 om 20:25.
Another Jack is offline  
Oud 9 juni 2016, 20:34   #163
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard waardevol

Citaat:
Ik wel.
Ik ken veel waardevolle mensen die in de hel geloven.
Nog nooit last gehad van één van die mensen....
Ik slaag er met de beste wil van de wereld niet in iemand die in het daadwerkelijke bestaan van "De Hel" gelooft als 'waardevol' te beschouwen.

Maar zolang zo'n aanhanger van De Hel (en haar Duivel) zijn/haar geloof uitsluitend voor zichzelf houdt en daar niemand anders lastig mee valt wil ik nog wel een oogje dicht knijpen.

Voor de rest ben ik van mening dat (gat)achterlijke denkbeelden maar één lot verdienen: definitieve en totale uitroeiing.

In tegenstelling tot wat velen lijken te menen is het leven immers een ernstige zaak.

Edit: misschien mogen we ons ook afvragen wat 'waardevol' nu eigenlijk betekent, hé.

Het bij het begin van de 21ste eeuw nog steeds nodig vinden een obscurantistisch begrip als 'Hel' te introduceren kan ik niet echt als 'waardevol' begrijpen, eerlijk gezegd.

Waarom vervangen we dat niet gewoon door pakweg 'Broeikaseffect', 'Overbevolking' of 'Infantilisering'?

Laatst gewijzigd door djimi : 9 juni 2016 om 20:43. Reden: kwestie van definitie
djimi is offline  
Oud 9 juni 2016, 20:40   #164
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik slaag er met de beste wil van de wereld niet in iemand die in het daadwerkelijke bestaan van "De Hel" gelooft als 'waardevol' te beschouwen.

Maar zolang zo'n aanhanger van De Hel (en haar Duivel) zijn/haar geloof uitsluitend voor zichzelf houdt en daar niemand anders lastig mee valt wil ik nog wel een oogje dicht knijpen.

Voor de rest ben ik van mening dat (gat)achterlijke denkbeelden maar één lot verdienen: definitieve en totale uitroeiing
.

In tegenstelling tot wat velen lijken te menen is het leven immers een ernstige zaak.
Die denkbeelden zitten in die mensen ingebakken.
Je zal dus mensen moeten uitroeien.

Wees toch maar voorzichtig met dat soort extreme ideeën, heb je daar al ooit met iemand anders over gesproken?
Another Jack is offline  
Oud 9 juni 2016, 20:43   #165
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Dan kunnen wij er dus een kruis over maken. Zoals de toestand nu is, kan de islamitische indoctrinatie onze samenleving verder ondergraven. Sommigen op de forum zijn er trots op dat wij in een 'rechtstaat' leven. Diezelfde rechtstaat biedt de islamitische indoctrinatie alle mogelijkheden om zich hier te handhaven en uit te breiden en zal ongetwijfeld diezelfde rechtstaat ooit afschaffen. Dan zijn we 'vet' met onze rechtstaat.

Bent u echt zo naïef om te denken dat de talrijke moslimfundamentalisten gaan inbinden? Hand in hand liedjes zingen en bloemenkransjes leggen, gaat geen zier helpen. Die fundamentalisten lachen daar mee. Of hoe denkt u het probleem op te lossen?
Die universele moslim rechten van de mens illustreren in feite de strategie. Het is een copycat van de universele rechten, en eenhijacking door de moslimgodsdienst als zogenaamde insteek... Kijk als atheïst moet ik zeggen er bestaat geen godsdienst die de universele rechten van de,mens kan dictaturen ook al zij. Ze very lookalike
En de nuances die erin geslopen zijn, illustreren de hypocrisie. Want bvb discriminatie op godsdienst wordt in die tekst niet verboden ???? Of begrijp je misschien het hypocriete..

En de andere nuance , zit hem in de stomme zinnetjes zoals dat alle regels verlopen volgens de wet.... Wat dan de deur openzet voor de sharia...
Dus ook daar zit een dubbelzinnigheid

Elke zin waar dan Moslim in staat, zou je defacto moeten schrappen, is voor een atheïst onwerkbare of ondenkbare zin... Dus kan niet voldoen aan een universele verklaring... En dus moet die tekst defacto geklasseerd worden als een moslim hoax, of moslim copycat, of moslim hijack
brother paul is offline  
Oud 9 juni 2016, 20:54   #166
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Die denkbeelden zitten in die mensen ingebakken.

2) Je zal dus mensen moeten uitroeien.

3) Wees toch maar voorzichtig met dat soort extreme ideeën, heb je daar al ooit met iemand anders over gesproken?
1) Het zou mij ten zeerste verwonderen mocht ooit blijken dat denkbeelden in mensen ingebakken zitten.

Er is voor zover ik weet nog geen chromosoom ontdekt dat pakweg 'het geloof in een Hel (of een Paradijs)' van pa of ma op zoon of dochter overdraagt.

2) Ik hoef niemand uit te roeien.

De door u zozeer gewaardeerde 'meer dan 80% van de wereldbevolking' zullen vroeg of laat zichzelf, elkaar en eenieder die er anders dan hen over denkt wel naar de eeuwige jachtvelden helpen. Good riddance

3) Zou het iets veranderen mocht ik daar nog nooit met iemand anders over hebben gesproken? Zo ja, wat dan wel?

Laatst gewijzigd door djimi : 9 juni 2016 om 20:54.
djimi is offline  
Oud 9 juni 2016, 20:58   #167
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Het zou mij ten zeerste verwonderen mocht ooit blijken dat denkbeelden in mensen ingebakken zitten.

Er is voor zover ik weet nog geen chromosoom ontdekt dat pakweg 'het geloof in een Hel (of een Paradijs)' van pa of ma op zoon of dochter overdraagt.

2) Ik hoef niemand uit te roeien.

De door u zozeer gewaardeerde 'meer dan 80% van de wereldbevolking' zullen vroeg of laat zichzelf, elkaar en eenieder die er anders dan hen over denkt wel naar de eeuwige jachtvelden helpen. Good riddance

3) Zou het iets veranderen mocht ik daar nog nooit met iemand anders over hebben gesproken? Zo ja, wat dan wel?

Man, t'es lourd... zeggen ze in de Walen.
1. Het zit ingebakken als ze dat u van kleinsaf aan inprenten.
2. Je kan geen denkbeelden uitroeien zonder het omhulsel (de mens).te beschadigen.
3. Praat daar eens met iemand over (moreel consulent, CAW,...), stel u voor dat u uw denkbeelden in de praktijk zou willen uitvoeren.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 juni 2016 om 20:59.
Another Jack is offline  
Oud 9 juni 2016, 21:07   #168
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaan we een Janneke doen?
Niks Janneke, de vraag is nochtans simpel én relevant in het licht van deze discussie.
'k Zal ze nog eens stellen:

"Onderschrijf jij het feit dat de VN vorig jaar een Saoedische moslim heeft aangeduid als voorzitter van de VN-Mensenrechtenraad ?"

Of ga je nu weer 'n Zjaakske doen ?
Oud 9 juni 2016, 21:08   #169
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Niks Janneke, de vraag is nochtans simpel én relevant in het licht van deze discussie.
'k Zal ze nog eens stellen:

"Onderschrijf jij het feit dat de VN vorig jaar een Saoedische moslim heeft aangeduid als voorzitter van de VN-Mensenrechtenraad ?"

Of ga je nu weer 'n Zjaakske doen ?
Wel Janneke, ik stelde eerst een vraag.
Another Jack is offline  
Oud 9 juni 2016, 21:09   #170
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Onderschrijf jij de UVRM?
Gepost om 20.14u.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 juni 2016 om 21:09.
Another Jack is offline  
Oud 9 juni 2016, 21:11   #171
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Man, t'es lourd... zeggen ze in de Walen.
1. Het zit ingebakken als ze dat u van kleinsaf aan inprenten.
2. Je kan geen denkbeelden uitroeien zonder het omhulsel (de mens).te beschadigen.
3. Praat daar eens met iemand over (moreel consulent, CAW,...), stel u voor dat u uw denkbeelden in de praktijk zou willen uitvoeren.

1. Diegenen die om het even welk iemand anders iets van kleinsaf aan inprenten zijn smerige hersenspoelers, als ge 't mij vraagt. Met zo'n mensen hoef ik geen medelijden te hebben.

Voor de 'slachtoffers' van de hersenspoelers wil ik nog wel enig geduld opbrengen, maar zo héél véél langer dan twintig seconden zal dat ook niet duren, vrees ik.

Gatlikken is alleszins geen optie.

2. Hebt u iets tegen 'provocatie'? Begrijpt u iets van 'shock rock'?

3. Maakt u zich maar geen zorgen. Ik ben radicaal-pacifist: "I come in peace"

Laatst gewijzigd door djimi : 9 juni 2016 om 21:15.
djimi is offline  
Oud 9 juni 2016, 21:16   #172
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
1. Diegenen die om het even welk iemand anders iets van kleinsaf aan inprenten zijn smerige hersenspoelers, als ge 't mij vraagt. Met zo'n mensen hoef ik geen medelijden te hebben.

Voor de 'slachtoffers' van de hersenspoelers wil ik nog wel enig geduld opbrengen, maar zo héél véél langer dan twintig seconden zal dat ook niet duren, vrees ik.

Gatlikken is alleszins geen optie.

2. Hebt u iets tegen 'provocatie'? Begrijpt u iets van 'shock rock'?

3. Maakt u zich maar geen zorgen. Ik ben radicaal-pacifist: "I come in peace"
1. Ik weet niet of gelovigen geïnteresseerd zijn in medelijden van een atheïst...
2. Ik vind provocatie wel leuk, alleen geloof ik nooit dat jij je dat in je functie kan permitteren.
3. Laat ons hopen.
Another Jack is offline  
Oud 9 juni 2016, 21:16   #173
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
Maar dat UIVRM vinden wij toch geen 'mensenrechten' zoals onze UVRM? Want als dat ook mensenrechten zijn 'zoals mensenrechten horen te zijn' (iemand?) dan klopt er iets niet.
Waarom spreekt de VN zich daar dan niet tegen uit en maakt ze een moslim tot voorzitter van haar raad ?

Citaat:
Trouwens, heel fijn dat je met die 70% uit het onderzoek blijft zwaaien, maar plaats ze dan ook gelijk even in de volledige context en conclusies van het onderzoek.
NL :
‘Deze resultaten spreken tegen dat religieus fundamentalisme in de islam een marginaal fenomeen is in West-Europa, of dat het niet verschilt van de mate van fundamentalisme bij de christenen’, concludeert Koopmans. Wel merkt hij op dat religieus fundamentalisme niets zegt over de bereidheid om religieus geïnspireerd geweld te ondersteunen, of uit te voeren.

Dat zal de duidelijke taal alleen maar ten goede komen.

We hebben het dus over mensen met andere - zij het onfrisse - ideologische denkbeelden. En tot nader order - ttz het is niet met het UVRM te bepleiten - is dat geen reden om gewag te maken van een deportatie uit zelfbehoud. Of andere brilliante ideeën van gelijksoortig allooi.

We zullen het dus met de voorhanden zijnde rechtsinstrumenten-bak moeten doen.
Niet dat ik enig geloof aanhang, maar wat dat 'fundamentalisme bij de christenen’ betreft, geef eens 'n voorbeeld waar christelijke gemeenschappen afvalligen ter dood brengen, holebi's ophangen en 'overspelige' vrouwen geselen/stenigen, om maar enkele vergelijkingen te maken met de moslimgemeenschap ?
Ruraal Afrika mss, lichtbaken van vooruitgang ?

En geef ook eens een voorbeeld waar christelijke gemeenschappen ook zo'n negatieve maatschappelijke invloed hebben als moslims, in de gebieden naar waar ze emigreren ?
't Zal me benieuwen.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 9 juni 2016 om 21:26.
Diego Raga is offline  
Oud 9 juni 2016, 21:18   #174
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Wel Janneke, ik stelde eerst een vraag.
Het antwoord is: niet volledig.
Dadelijk meer daarover. Nu jouw antwoord op mijn vraag.
Oud 9 juni 2016, 21:23   #175
Diego Raga

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 9 juni 2016 om 21:25.
Diego Raga is offline  
Oud 9 juni 2016, 21:26   #176
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Onderschrijf jij het feit dat de VN vorig jaar een Saoedische moslim heeft aangeduid als voorzitter van de VN-Mensenrechtenraad ?
Ja, ik onderschrijf dat feit.
Wie niet eigenlijk?
Another Jack is offline  
Oud 9 juni 2016, 21:32   #177
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Ik weet niet of gelovigen geïnteresseerd zijn in medelijden van een atheïst...
2. Ik vind provocatie wel leuk, alleen geloof ik nooit dat jij je dat in je functie kan permitteren.
3. Laat ons hopen.
1. 'Gelovigen' verachten 'atheïsten'.

In het beste geval tonen ze dat niet 'bloot en openlijk'.

2. Voor zover ik er iets van begrepen heb betekent mijn functie eigenlijk:

'geen kloten'.

Ik kan mij dus ofwel zogoed als zowat alles ofwel zogoed als zowat niks veroorloven.

De vraag die 'wij leraren' ons 'alhier' stellen is: wat betekent dat verdomde 'pacte d'excellence' nu eigenlijk?

3. Hope is for suckers. What matters is knowledge.

You do know where you are.

Who cares if you don't believe?

djimi is offline  
Oud 9 juni 2016, 21:34   #178
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
1. 'Gelovigen' verachten 'atheïsten'.

In het beste geval tonen ze dat niet 'bloot en openlijk'.

2. Voor zover ik er iets van begrepen heb betekent mijn functie eigenlijk:

'geen kloten'.

Ik kan mij dus ofwel zogoed als zowat alles ofwel zogoed als zowat niks veroorloven.

De vraag die 'wij leraren' ons 'alhier' stellen is: wat betekent dat verdomde 'pacte d'excellence' nu eigenlijk?

3. Hope is for suckers. What matters is knowledge.

You do know where you are.

Who cares if you don't believe?

Dat lucht op, hè?

Die 80% zijn er echter nog steeds en het ziet er niet naar uit dat hun aantal gaat verminderen.
Maak u dus geen illusies en steek daar zoveel woede niet in...

Hoe dwaas ik geloof principieel ook vind, ik kan ermee (dikwijls ook naast) leven.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 juni 2016 om 21:39.
Another Jack is offline  
Oud 9 juni 2016, 21:46   #179
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Ja, ik onderschrijf dat feit.
Ah bon, dus het feit dat iemand de UIVM boven de UVRM stelt en dus medezeggenschap heeft op de controle van dit laatste, vind jij normaal ?
Dus jij zou ook akkoord gaan, als 'n pedofiel voorzitter zou worden van het Kinderrechtencommisariaat ?
Citaat:
Wie niet eigenlijk?
Oa UN Watch en met reden:

http://www.knack.be/nieuws/wereld/sa...al-606809.html

Nu nog wachten op de eigenaar van een slachthuis, die voorzitter wordt van de Veganisten...
Oud 9 juni 2016, 21:57   #180
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah bon, dus het feit dat iemand de UIVM boven de UVRM stelt en dus medezeggenschap heeft op de controle van dit laatste, vind jij normaal ?
Dus jij zou ook akkoord gaan, als 'n pedofiel voorzitter zou worden van het Kinderrechtencommisariaat ?

Oa UN Watch en met reden:

http://www.knack.be/nieuws/wereld/sa...al-606809.html

Nu nog wachten op de eigenaar van een slachthuis, die voorzitter wordt van de Veganisten...
Ik heb nergens gesteld dat dit normaal, laat staan wenselijk is.
Jij vroeg me gewoon of ik dat feit onderschreef.
Natuurlijk onderschrijf ik dat.

Je drukt je gewoon slecht uit.
Hou het simpel.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 juni 2016 om 21:58.
Another Jack is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be