![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://migrationology.com/cost-of-l...gkok-thailand/ Google eens Mark Weins zou ik zeggen, hij is ook op YouTube en weet van aanpakken in Thailand ....... |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sorry *Wiens
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je bent en blijft een outsider en maakt nooit deel uit van de samenleving. Ook het gebrek aan verstaanbare dialoog zorgen er voor dat je dikwijls wordt misleidt. Er zijn bijvoorbeeld al grote bedrijven weggetrokken gewoon opdat ze de chaotiek en zenuwslopende ondoorgrondelijke regels beu waren (oa Carrefour) De taal leren (toontaal) is een bijna onmogelijke opdracht zeker als je op zekere leeftijd bent. En ken je de taal dan zijn er zoveel dialecten dat je als ze willen toch nog niet mee kunt praten of iets verstaan. |
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Thais zijn tamelijk eerlijk, er lopen natuurlijk altijd gieren rond die uit zijn op iets te domme toeristen. |
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een jonge technieker (26) school gelopen tot zijn 20......werkt bij Mazda Rayong en verdiend nu 28.000 bht. Zijn vriendin is er bediende...(wat facturatie en simpele taken) en heeft 22.000 bht Ze hebben nu een nieuwe Mazda 2 en trekken binnenkort in hun nieuwbouw (gelegen in van die typische Thaise woonwijken) Het bedrijf gaf 25 % korting voor aankoop van de auto en de zeer goedkope lening voor de nieuwbouw gaat ook via het bedrijf. En ja voor 4000 bht kan je wonen...maar dat is een kamertje en al eens zonder raam.....niks meer of minder. Daar is geen airco in.....niks...dat is een bed....en een hok met een wc en een slang met koud water. Voor backpackers is dat leuk.....maar om pertinent in te wonen...?? |
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Klopt er zijn ergere. En ook een afspraak is een afspraak....daar komen ze niet op terug.
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bij Lunchgarden of Makro eet je ook een dag schoteltje voor 5.50 euro...In de pizzeria hier wat verder zijn de pizza's op woensdag en donderdag aan 5 euro.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 juni 2016 om 18:16. |
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoals ik al zei als je daar gewoon bent eet drinkt en slaapt......maar ga dan niet schrijven dat je daar leeft als een VIP. Een VIP die vindt je hier http://www.longtablebangkok.com/ |
|
|
|
|
|
|
#90 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() •Studio Apartment Rent – $108 (3300 THB) •Internet – $13.10 (400 THB) •Water – $2.95 (90 THB) •Electricity – $6.88 (210 THB) Total Apartment = $131.36 (4000 THB) Het is idd niet het Hilton doch verschilt het niet echt veel met waar ik nu zit (ook een studio'ke) met het verschil dat je er iedere dag voor in Thailand bent, tja dan is de keuze snel gemaakt, ik twijfel in ieder geval niet, plus men kan er steeds een daybed in plaatsten ipv op de grond te slapen, lol |
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Typical all-out dinner in Bangkok ... Niet slecht, niet slecht ![]() Yum yum! (enkel de mangoestans en litchees ontbreken) lol ... |
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe lang het zal duren eer je altijd datzelfde beu zal zijn is nog een ander paar mouwen. |
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er zullen wss wel dagen zijn dat ik eens de McDo binnenstap of broodjes at home, maar euhm fried rice en Thaise gerechtjes ik denk eerlijk gezegd niet dat het ooit m'n oren uit zou komen, en niet te vergeten de springrolls, vers coconut sap en ander lekkers, XD!
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is een feit dat hoe minder je achterlaat hoe minder je zal missen. Voordeel aan Thailand is wel dat het dag en nacht bruist en het leven zich buiten afspeelt. Je hebt niet veel nodig om je dag door te komen en vervelen doe je je er zelden. Het volstaat je naar buiten te begeven en je hebt geen tv internet of wat dan ook meer nodig.....in de steegjes speelt zich sowieso altijd een boeiend schouwspel af.In Thailand is het licht heel sterk (reden dat er vele fotografen heentrekken) dit zou een gunstig effect hebben voor mensen met sombere en negatieve gedachten...ook de speelsheid van de Thai draagt daartoe bij. Voor eenzame mensen die neiging hebben tot depressiviteit kan het inderdaad een zegen zijn. Succes. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 juni 2016 om 20:34. |
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb me helaas zelf een gevang aangemeten waar ik verplichtingen heb. Ik heb ook feitelijk geen echte band met Belgie, tenzij financieel en commercieel en zou liever in Azië wonen. Als ge het kunt en wilt doen dan doe het dan zijt ge rijker dan de rest van het forum samen. |
|
|
|
|