![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#24881 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24882 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24883 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24884 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24885 |
Minister-President
|
![]() Gewoon, omelet met champignons en gekookte patatjes.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#24886 |
Minister-President
|
![]() Gewoon, omelet met champignons en gekookte patatjes.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#24887 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24888 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch een vraagje aan de mannen die hier recepten uitwisselen, en elkaar proberen te overtroeven met de lekkerste/duurste/chique-ste, exclusiefste maaltijden:
maken jullie dat zelf klaar? Dagelijks he. Ik geloof er niks van. Zal wel moeder-de vrouw zijn. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24889 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gipsy : 15 juni 2016 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24890 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niemand belet u van hier uw kooksels te publiceren. Lekker hoeft niet ingewikkeld/moeilijk te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24891 |
Minister-President
|
![]() Alleenstaande, dus nee, het is niet moeder de vrouw die kookt. Ik ga wel regelmatig uit eten, maar vandaag was het mijn eigen kookkunst, ik kon 2 bakjes champignons, een half bakje aardbeien en 2 artisjokken kopen voor 3 euro op het einde van de markt, die moeten nu dus op.
![]() |
![]() |
![]() |
#24892 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle dagen ? zeker niet, daar is niet altijd tijd voor. En ik moet rekening houden met het feit dat er eentje bij ons is die veel 'speciallekes' niet lust. In de praktijk wisselen wij af, maar ik pas ervoor om bv drie dagen achtereen rommel te eten zoals patatten met saucissen of hamburgers en dergelijke toestanden. Zelf kook ik minstens de helft van de tijd, en liefst alleen. Kan het niet goed hebben dat ze op mijn handen kijkt. Als het eten klaar is, is de keuken een slagveld en dat kan zij niet zien. Maar ik kan er dan weer niet tegen dat zij tussendoor al dingen zit op te ruimen. (typisch mannelijk, ik concentreer me op één zaak ![]() In het weekend koken we dan weer wel samen, dan is er meer tijd en geen nood om zich op te jagen. En ja, dan zou het jammer zijn om rommel te koken zoals diepvries erwten en bonen met diepvries hamburger en patatten. Het valt mij op dat je je fixeert op "exclusiefste, duurste..." gerechten, dat werkt blijkbaar op je zenuwen. ![]() Denk je nu echt dat bv het recept van de saus dat hier gisteren stond dat dat zo duur hoeft te zijn ? Het vergt gewoon planning zodat je de juiste ingrediënten klaar hebt en een goed recept volgen + veel proeven en er wat gevoel inleggen. Ik heb daar respect voor, omdat ik weet hoe dat te maken en ja ik heb er ook een leercurve voor moeten doormaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24893 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat hoeft geen stukken van mensen te kosten. Koop de juiste producten op het juiste moment. Leer ook zonder vooroordeel de zaken relativeren. Er zijn bijvoorbeeld periodes dat je beter een kreeft de man serveert dan 1.5 kg mosselen. Als je dan het vooroordeel van 'kreeft-is-sjiek-duur-rijkemenseneten-en moeilijk-te-maken' uit je kop kan zetten, dan leer je dat zowat alles binnen ieders bereik ligt. Wie heden ten dage niet kan koken, is ziende blind of heeft er geen zin in. Het internet en de tv-programma's barsten van goede tot heel goede recepten, tips en bereidingswijzen. Goed koken is een kwestie van willen, aandacht schenken, tijd investeren, en ogen, neus en oren open houden. Zoals Pandareus het ook heel correct stelt: je moet een leercurve doormaken, maar bij koken is die heel steil en vlot, voor wie geen regelrechte mongool is.
![]() |
![]() |
![]() |
#24894 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Deze middag, scampi's pikant, kip ook serieus pikant, gebakken kriel patatjes en rijst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24895 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ziet er verdomd smakelijk uit!
![]() |
![]() |
#24896 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24897 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 17 juni 2016 om 22:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24898 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#24899 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24900 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |