Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2016, 22:21   #141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Neen, dat is waar de Europese goden voor staan.
Vroeger én nu.
Dat blijkt niet uit de weinige geschriften die over het Germaans heidendom bewaard zijn gebleven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2016, 23:02   #142
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat blijkt niet uit...
Daar zullen de lezers zelf wel over oordelen, schoolmeester Jan.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 03:14   #143
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daar zal ik u geen ongelijk in geven, als ideologie stelt het niets voor, maar los daarvan zijn er ook moslims die amper naar een moskee gaan, zich helemaal niet met islam bezig houden, de taal spreken, werken, en niet voor overlast of enige vorm van problemen zorgen.

Er zijn moslima's zonder hoofddoeken, met een baan, eigen appartementje, die evenmin met hun religie bezig zijn.
Waarom zouden zij er om geven wanneer wij hun ideologie in perspectief stellen?
Het zijn de fanatici die ons weerhouden en doordrukken onze levensstijl te veranderen. Door bv die van hun in apartheid op te dwingen, maar tegelijk wel samenleven met ons. Dat is naast elkaar leven en kunnen wij enigszins niet toelaten.
Dit gaat er ook niet over wie liegt en de waarheid spreekt, maar over een lang termijn effect waarvoor we nu niet blind kunnen zijn.
onze nabestaanden oogsten de vruchten van deze politieke keuzes.

Als we dan toch moeten samenleven, waarom niet aangepast aan ons in plaats van andersom?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 03:51   #144
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Waarom zouden zij er om geven wanneer wij hun ideologie in perspectief stellen?
Het zijn de fanatici die ons weerhouden en doordrukken onze levensstijl te veranderen. Door bv die van hun in apartheid op te dwingen, maar tegelijk wel samenleven met ons. Dat is naast elkaar leven en kunnen wij enigszins niet toelaten.
Dit gaat er ook niet over wie liegt en de waarheid spreekt, maar over een lang termijn effect waarvoor we nu niet blind kunnen zijn.
onze nabestaanden oogsten de vruchten van deze politieke keuzes.

Citaat:
Als we dan toch moeten samenleven
, waarom niet aangepast aan ons in plaats van andersom?
Hoe kan men nu een heel continent met bevolking verplichten!! samen te leven met een ander religie ?? dit noem ik waanzin zaaien...en trouwens heeft niemand het recht een hele natie te verkrachten met het "moeten samenleven" die moeten is er teveel aan... waarom komen mensen zo moeilijk uit hun kot bevraag ik mij telkens ? heeft er ooit 1 mens stilgestaan wie zegt dat de hele bevolking in het Westen MOET aanvaarden dat de Moslims hier komen tussen leven?? zij hadden hun terrein en hun eigen continenten ? ewel ? hadden zij daar niet genoeg vrede mee????? de wereld is niet om te veroveren ,maar er was zoiets van continenten verdeling ...ik blijf daarin geloven ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 04:35   #145
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Hoe kan men nu een heel continent met bevolking verplichten!! samen te leven met een ander religie ?? dit noem ik waanzin zaaien...en trouwens heeft niemand het recht een hele natie te verkrachten met het "moeten samenleven" die moeten is er teveel aan... waarom komen mensen zo moeilijk uit hun kot bevraag ik mij telkens ? heeft er ooit 1 mens stilgestaan wie zegt dat de hele bevolking in het Westen MOET aanvaarden dat de Moslims hier komen tussen leven?? zij hadden hun terrein en hun eigen continenten ? ewel ? hadden zij daar niet genoeg vrede mee????? de wereld is niet om te veroveren ,maar er was zoiets van continenten verdeling ...ik blijf daarin geloven ...
Ja, iedereen kan op zijn lapje grond blijven.
Maar in het vrije Europa zijn we dom geweest. Een beetje te vrij en anderen nemen dan geen vinger maar een arm.
We dienen ze wat richting Europese waarden te duwen of richting oosten.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 04:52   #146
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ja, iedereen kan op zijn lapje grond blijven.
Maar in het vrije Europa zijn we dom geweest. Een beetje te vrij en anderen nemen dan geen vinger maar een arm.
We dienen ze wat richting Europese waarden te duwen of richting oosten.
Ieder land zou zijn eigen keuze moeten maken , en daarin zouden ze de niet Moslim bevolking moeten raadplegen wat ZIJ echt willen en in welk een land ze willen leven? een waar wekelijks aanslagen gepleegd worden ? of een waar er vrede en vooruitgang en rust aanwezig is ..

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 18 juni 2016 om 04:52.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 06:57   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zullen de lezers zelf wel over oordelen, schoolmeester Jan.
U bevestigt aldus wat ik eerder aanhaalde, nl. dat u niet de teksten zelf wil laten spreken.
Oud 18 juni 2016, 08:00   #148
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bevestigt aldus wat ik eerder aanhaalde, nl. dat u niet de teksten zelf wil laten spreken.
Het is dan volgens u puur willekeurig dat odin geassocieerd wordt met wijsheid, thor met moed, frigg met vruchtbaarheid etc.?
Pas dan snel alle literatuur daarover aan, Jan.
We worden al eeuwen bedrogen.

Maar als goed christen interesseert u zich vast meer voor de geschiedenis en de cultuur van het uitverkoren volk van uw god: de joden.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 18 juni 2016 om 08:01.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 08:08   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is dan volgens u puur willekeurig dat odin geassocieerd wordt met wijsheid, thor met moed, frigg met vruchtbaarheid etc.?
Dan ontgaat u de gelaagdheid van de mythologie u volkomen.
Oud 18 juni 2016, 08:15   #150
andrew555
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Ieder geloof is nep ....

Geef eens een bewijs dat god bestaat ....
Geef eens een bewijs dat hij niet bestaat?
andrew555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 08:59   #151
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan ontgaat u de gelaagdheid van de mythologie u volkomen.
De Edda gelezen Jan ?
Dat waren nogal eens tijden hé, de tijd van Harald Veelhaar en Eric Bloedbijl?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 09:33   #152
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U schijnt geen onderscheid te kunnen maken tussen opvattingen en daden.
Uw opvattingen zijn de" basis voor uw daden Jan. Dus nee, daar moet je geen onderscheid in maken,ook opvattingen die de basisprincipes van deze samenleving niet erkennen moet je bestrijden.

En wat uw koetjesreep betreft, schocolade bestaat, dus wanneer iemand een koetjesreep nep noemt, hebben we het over een vergelijking die gebaseerd is op het bestaan van schocolade.

Tot heden heeft niemand kunnen aantonen dat God bestaat, of het vliegend spagettiemonster, omdat het anders dan de koetjesreep en chocolade, enkel over een opvatting gaat die niet in daden om te zetten valt om het bestaan vast te stellen zoals de koetjesreep en chocolade wel als mogelijkheid bieden.

Het lijkt anders geen slecht idee om iedere religie eens op zijn verantwoordelijkheden te wijzen, mensen aanzetten hun kinderen te verstoten, omdat wie en wat ze zijn in strijd is met dogma's die pakweg duizend jaar geleden mensen als leidraad dienden, voor de ordening van hun bestaan,is een vorm van collectieve waanzin die in deze tijd wordt gezien als mishandeling.
Tot dat inzicht komen vereist moed, waarvan ik niet verwacht dat een pilaarbijter dit ooit zal opbrengen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 09:53   #153
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een herinterpretatie van het oude Germaans heidendom. De oude Germanen gingen er niet van uit dat hun goden slechts zinnebeelden waren.
So? Je kunt evengoed zeggen dat ook nu hetzelfde inzicht ontbreekt bij andere volgers van Goden of een God, zij begrijpen niet dat hun God of Goden zinnebeelden zijn voor principes die nu op een andere manier vorm hebben gekregen.
Oud 18 juni 2016, 10:02   #154
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, "we" zijn geen seculiere samenleving. We zijn wel een samenleving waar iedereen zijn of haar levensbeschouwing en religie kan uiten binnen de krijtlijnen van de wet.

U verwart waarschijnlijk samenleving met staat.
Tuurlijk Jan, binnen een democratie heeft de staat niets met de samenleving te maken, toch?
Tussen religie en samenleving is een spanningsveld wat steeds duidelijker wordt, omwille van het wereldwijde spanningsveld onder moslims zelf en anderen.
Dat heeft ook een weerslag op onze samenleving, waar religie geen invloed heeft op wetgeving, omdat niet een God maar mensen die wetten maken.
En omdat wetten een afspiegeling zijn van een samenleving mag ik dus gerust zeggen dat die samenleving seculier is.Duidelijk voor jou? Mooi!
Oud 18 juni 2016, 10:08   #155
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Drie rare kronkels:

- beweren dat religie als moreel referentiekader eng is;
- afkomen met het nietszeggende "breder denken";
- mij een oordeel toeschrijven dat ik niet geuit heb.
1. Wie na het gekronkel deze week van een rabbijn en moslim over de eenvoudige vraag hoe ze zouden reageren wanneer hun kind homo is nog denkt te kunnen beweren dat religie geen eng moreel denkkader is, heeft een dergelijk gigantisch bord voor de kop dat discussie zinloos wordt.

2. Breder denken houdt in dat je religieuse dogma's niet als uitgangspunt neemt maar wat redelijk is centraal zet, een beweging die al eeuwen bezig is buiten moskees, synagoges en kerken, wakker worden jongen.

3. U stelde een vraag en kreeg antwoord, lees je eigen zaken eens na voor je reageert.
Oud 18 juni 2016, 10:35   #156
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat uw koetjesreep betreft, schocolade bestaat, dus wanneer iemand een koetjesreep nep noemt, hebben we het over een vergelijking die gebaseerd is op het bestaan van schocolade.

Tot heden heeft niemand kunnen aantonen dat God bestaat, of het vliegend spagettiemonster, omdat het anders dan de koetjesreep en chocolade, enkel over een opvatting gaat die niet in daden om te zetten valt om het bestaan vast te stellen zoals de koetjesreep en chocolade wel als mogelijkheid bieden.
Je maakt een verkeerde vergelijking. De vraag is niet of God nep is. De vraag is of het geloof nep is. En van het bestaan van geloof is, denk ik, ieder mens even overtuigd als van het bestaan van chocolade, aangezien het zich veruitwendigt in menselijk handelen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 10:50   #157
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Je maakt een verkeerde vergelijking. De vraag is niet of God nep is. De vraag is of het geloof nep is. En van het bestaan van geloof is, denk ik, ieder mens even overtuigd als van het bestaan van chocolade, aangezien het zich veruitwendigt in menselijk handelen.
Geloof is dan zoiets als denken dat valse chocolade echt is?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 11:04   #158
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Geloof is dan zoiets als denken dat valse chocolade echt is?
Of chocolade echt is of niet, is een kwestie van afspraken over criteria.

Of God echt is of niet, is een kwestie van geloof.

Of een geloof echt is of niet, is opnieuw een kwestie van afspraken over criteria. Ik beschouw het geloof in een vliegend spaghettimonster bijvoorbeeld als een nepgeloof, aangezien ik nog niemand heb ontmoet die oprecht gelooft in zo'n monster. Ik heb daarentegen al wel mensen ontmoet die oprecht in God geloven.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 11:04   #159
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andrew555 Bekijk bericht
Geef eens een bewijs dat hij niet bestaat?
Tja, god kan nergens gevonden worden en laat zich ook niet zien. En wie zegt dat god een 'hij' is?

Men gelooft dus in iets dat niet bestaat, want als het bestaat is het geen geloof meer. Met andere woorden: hallucinant en pure waanideeën. En daarvoor slaat men elkaars kop in.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 18 juni 2016 om 11:13.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 11:06   #160
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De vergelijking geloof en koetjesreep is van Jan hoor.
En het gaat over geloof in een God, wat niet gelijk is aan iets geloven.
Maar u mist toch het punt, chocolade kun je zien, proeven, niemand twijfelt aan het bestaan, geloof bestaat ook, maar de reden tot dat geloof, namelijk God, kan niemand zien laat staan proeven.
Alhoewel de smaak van chocolade goddelijk kan zijn, dat geloof ik zeker!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be