Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2016, 10:17   #81
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
A propos.... kind? Zoon?
Op basis van bv. het leven van profeet Noach, mag ik concluderen dat een ongelovige niet (meer) tot mijn gezin behoort. Volwassenen zijn toch sowieso vrij om te gaan en staan waar ze willen, dus ik begrijp de 'ophef' omtrent de niet-acceptatie van een homokind niet.

Soera 11, Hud

En Noach riep tot zijn zoon, die zich afzijdig hield: "O mijn zoon, scheep u met ons in en wees niet met de ongelovigen."

[11:43]
Hij antwoordde: "Ik zal mijn toevlucht weldra op een berg zoeken, die mij tegen het water zal beschermen." Hij antwoordde: "Er is deze dag geen beschermer tegen het gebod van God, met uitzondering van degenen wie Hij barmhartigheid toont." En een golf kwam tussen beiden, hij behoorde tot de drenkelingen.

...

[11:45]
En Noach riep zijn Heer aan en zeide: "Mijn Heer, mijn zoon is voorwaar van mijn familie en Uw belofte is voorzeker waar en U bent de Rechter der rechters."

[11:46]
Hij (God) zeide: "O, Noach, hij behoort niet tot uw gezin omdat zijn daden niet goed zijn; daarom vraag Mij niet over hetgeen waarvan gij geen kennis bezit. Ik geef u raad om niet tot de onwetenden te behoren."

[11:47]
Hij zeide: "Mijn Heer, ik zoek mijn toevlucht tot U om niet te vragen waar ik geen kennis van heb. En indien Gij mij niet vergeeft noch mij barmhartigheid betoont, zal ik onder de verliezers zijn."
Iedere vrouw die zou beweren dat haar kind omwille van zijn seksuele geaardheid niet langer tot het gezin behoort, omdat het vliegend spagettiemonster zegt dat dit zo moet, kan opgenomen worden omwille van psychische problemen en verwaarlozing van haar kind.
Heeft u een voorkeur voor waar u wilt worden opgenomen?
Want het is niet omdat bij jou het vliegend spagettiemonster Allah heet, dat je minder getikt bent hoor.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 10:19   #82
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Mensen doen in de slaapkamer wat ze niet laten kunnen, het is hun keuze, maar na hun dood zullen ze rekenschap moeten geven aan de Allerhoogste.
Och, Die knijpt wel een oogje dicht voor mij.

Citaat:
Openbare zedenschennis zoals op de "Gaypride" dat is uiteraard een ander paar mouwen. Dit hoort niet thuis op straat.
Inderdaad.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 10:30   #83
Stormram
Banneling

Standaard

Een pot vaseline kopen en zeggen dat hij z'n kringspier beter maar wat kan sparen als hij het nemertje is van de twee.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 10:39   #84
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Een pot vaseline kopen en zeggen dat hij z'n kringspier beter maar wat kan sparen als hij het nemertje is van de twee.
U lijkt ervan uit te gaan dat homo's per definitie anale seks prefereren. Een veelgehoorde dwaling.
Oud 18 juni 2016, 10:42   #85
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Doen ze dan aan openbare zedenschennis op de Gay Pride?
Laten we stellen dat sommigen zich er wat meer veroorloven dan op een normale dag gangbaar is. Waarom dat zo moet zijn is minder duidelijk. Is het nu een optocht van homoseksuelen of van hedonisten? Of van homoseksuele hedonisten?

Het is een raadsel.
Oud 18 juni 2016, 11:56   #86
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U stelt dat het aangeboren is, maar dat is een even grote veronderstelling als wat u verder beweert.
Wat zou het anders zijn? Een keuze? Een hype? Vandaag beslis je om aangetrokken te zijn tot vrouwen en morgen tot mannen of beide? Het is in ieder geval niet iets dat je zomaar verandert.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 12:01   #87
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
U hebt het schijnbaar niet voor vrije meningsuiting, niet?! Schijnbaar kunt u niet omgaan met meningen die de uwe niet zijn.
Oh, absoluut wel. Vrije meningsuiting is heel belangrijk maar op den duur begint dat te irriteren als mensen hun onverdraagzame plaat blijft hangen. Ik hou niet van dat kleine kindjes gedrag.
Oud 18 juni 2016, 12:13   #88
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar is, buiten een paar onomstotelijke feiten die we wetten in de fysica en scheikunde noemen, niet veel - om niet niets te zeggen - waar alle wetenschappers het over eens zijn.

.
Sinds wanneer is een wet een feit? Ik ken aardig wat wetten die onvolledig of fout zijn gebleken. Ik ken aardig wat wetten waar wetenschappers het oneens over zijn geweest.

Maar op zich is een wetenschappelijke consensus toch verschillend van een 'consensus' en hoeft belange niet iedereen akkoord te gaan. Wetenschap is niet gebaseerd op meningen en democratie maar op basis van observaties en feiten.
Oud 18 juni 2016, 12:36   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Wat zou het anders zijn? Een keuze? Een hype? Vandaag beslis je om aangetrokken te zijn tot vrouwen en morgen tot mannen of beide? Het is in ieder geval niet iets dat je zomaar verandert.
Waarschijnlijk eerder een kronkel in de ontwikkeling.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 12:37   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh, absoluut wel. Vrije meningsuiting is heel belangrijk maar op den duur begint dat te irriteren als mensen hun onverdraagzame plaat blijft hangen. Ik hou niet van dat kleine kindjes gedrag.
Irritatie is een gevoel, een subjectieve ervaring. In een staat waar vrijheid van mening een aanvaard goed is, zult u daar toch mee moeten kunnen omgaan.
Oud 18 juni 2016, 12:41   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het element van wederzijdse toestemming is niet relevant in deze discussie aangezien deze voor elke seksuele handeling geldt, heteroseksueel of homoseksueel.
In bepaalde beschavingen denkt men anders over. Kortom, het is wel een morele overweging.
Oud 18 juni 2016, 13:00   #92
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het element van wederzijdse toestemming is niet relevant in deze discussie aangezien deze voor elke seksuele handeling geldt, heteroseksueel of homoseksueel.
Ik vermeldde het er voor de zekerheid bij vooraleer er weer iemand het pedofilieplaatje kwam afdraaien.
Oud 18 juni 2016, 13:02   #93
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat dan nog?
Of het een keuze is of aangeboren: het maakt niemand een hol uit wat volwassenen m/v, m/m, v/v of een veelvoud daarvan in hun slaapkamer uitrichten.
Dan moeten we er ook geen onderscheid in maken qua rechten, plichten, of de mogelijkheid om samenlevingscontracten af te sluiten of kinderen te adopteren of wat dan ook.
Oud 18 juni 2016, 13:14   #94
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Irritatie is een gevoel, een subjectieve ervaring. In een staat waar vrijheid van mening een aanvaard goed is, zult u daar toch mee moeten kunnen omgaan.
Religie is ook een subjectieve ervaring, niet? Waarom reageert u op mijn reactie maar niet zoals ik op mensen die rondbazuinen dat mensen in het hiernamaals beoordeeld zullen worden? Waarom is wat ik zeg voor u minder aanvaardbaar dan waarop ik gereageerd heb?
Oud 18 juni 2016, 13:19   #95
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wat dan nog?
Of het een keuze is of aangeboren: het maakt niemand een hol uit wat volwassenen m/v, m/m, v/v of een veelvoud daarvan in hun slaapkamer uitrichten.
Dan moeten we er ook geen onderscheid in maken qua rechten, plichten, of de mogelijkheid om samenlevingscontracten af te sluiten of kinderen te adopteren of wat dan ook.
Waarom zouden we daar een onderscheid in moeten maken? Ik zie zelfs geen reden waarom we ons zelfs moeten beperken tot 2 personen. Als 3 of 4 personen willen samenhokken in een m/m/v/v relatie of andere samenstelling, is dat niet hun goed recht? Als die samen een samenlevingscontract willen afsluiten of trouwen, wat maakt dat uit aan iemand?

Uiteraard moet bij adoptie ook rekening gehouden worden met het kind op zich.
Oud 18 juni 2016, 13:27   #96
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zouden we daar een onderscheid in moeten maken? Ik zie zelfs geen reden waarom we ons zelfs moeten beperken tot 2 personen. Als 3 of 4 personen willen samenhokken in een m/m/v/v relatie of andere samenstelling, is dat niet hun goed recht? Als die samen een samenlevingscontract willen afsluiten of trouwen, wat maakt dat uit aan iemand?
Daarom schreef ik ook :"of een veelvoud daarvan"

Citaat:
Uiteraard moet bij adoptie ook rekening gehouden worden met het kind op zich.
Waarom zouden homo's of lesbiennes slechtere ouders zijn dan de nonnen in het weeshuis?
Er zijn ook stellen die pas later beseffen dat ze niet hetero zijn.
Als die uiteengaan, dan wordt er toch ook geen spel gemaakt als die hun kinderen blijven opvoeden?
Oud 18 juni 2016, 13:47   #97
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Aangeboren dus.

Enkel vanuit religieuze 'moraliteit' een kronkel genoemd...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 13:57   #98
Stormram
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
U lijkt ervan uit te gaan dat homo's per definitie anale seks prefereren. Een veelgehoorde dwaling.
Hoe doen ze het dan? In de navel of onder elkaars oksels? Hoe komen ze dan aan al die AIDS?

Tuurlijk prefereren ze geen anale seks, maar iemand moet het uiteindelijk toch doen. Hij mag dan cum-bucket spelen, alle risico's lopen en met een vuil, uitgeleuterd hol rondlopen, omdat het andere mannetje dominant is.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 16:13   #99
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Waarschijnlijk een kronkel in de ontwikkeling..."

Da's wel heel vaag he.

Hoe verklaar je dan de goed gedocumenteerde homoseksualiteit bij talloze diersoorten ? Een rage onder de pinguïns ? Aanstellerij bij de albatrossen ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 16:13   #100
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Tuurlijk prefereren ze geen anale seks, maar iemand moet het uiteindelijk toch doen.
Wie zegt dat ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be