Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2016, 09:50   #141
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk. Dat is Jezus' gebod: heb de zondaar lief, niet de zonde.
Maar als het aangeboren is, en tegen gods wetten in gaat. Is God dan niet fout bezig?
Waarom schept God ons niet van de eerste keer perfect in plaats van ons te beproeven via genetica dat sterker dan onze opvoeding is?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2016, 11:00   #142
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar als het aangeboren is, en tegen gods wetten in gaat. Is God dan niet fout bezig?
Waarom schept God ons niet van de eerste keer perfect in plaats van ons te beproeven via genetica dat sterker dan onze opvoeding is?
Laat me u helpen, Gods wegen zijn ondoorgrondelijk en de ene mens wordt zwaarder beproefd dan de andere maar eenmaal dood is je beloning wanneer je de zonde hebt weerstaan veel groter hoor!

Nee echt, dood wordt je supergelukkig omdat je je hele leven iets onschuldig zoals je seksuele geaardheid, hebt onderdrukt!
Nogal advies van de schepper niet?

Laatst gewijzigd door alice : 19 juni 2016 om 11:00.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2016, 11:03   #143
Peche
Banneling

Standaard

Ge zou voor minder de kant van den duivel kiezen he alice.

Ik begrijp niet waarom religies daarin zoveel aandacht krijgen. Wanneer een cultuur zich homofoob opstelt omdat het religie dat predikt, kunnen wij dat dan toelaten op onze schoolbanken?
Waarom erkennen wij ideologieën die aanzetten tot homofobie, rassenhaat, discriminatie?

Wanneer iets niet synchroon met onze verlichting verloopt dienen wij dat te weren.
In plaats van toe te laten onder het mom van godsdienstvrijheid. Waar is de homo zijn vrijheid?
En waar is de mijne?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2016, 12:43   #144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Neen, zo makkelijk is het niet. Mensen hebben problemen met homo's of "zonde", niet "God" of "Jezus". Je moet als mens maar homo's aanvaarden. Je moet niets projecteren naar één of andere god. Als ik religie en religieuze uitspraken moet aanvaarden dan moeten de mensen ook maar homo's aanvaarden. Ze moeten die ook niet zondaars noemen. Daar hebben ze het recht niet toe. Als ik irritatie moet inslikken, moeten jullie maar jullie onnozel gezwets inslikken en voorbehouden voor de zondagsmis.
U moet niets inslikken. U mag gerust geïrriteerd zijn door bepaalde uitspraken, maar dat is geen reden voor de andere partij om te zwijgen. Ik mag ook de voetbalclub van mijn oudste zoon verdedigen in het bijzijn van een coach van de tegenspelende ploeg.

Leer eens op een volwassen manier in het democratisch veld te staan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2016, 12:45   #145
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge zou voor minder de kant van den duivel kiezen he alice.

Ik begrijp niet waarom religies daarin zoveel aandacht krijgen. Wanneer een cultuur zich homofoob opstelt omdat het religie dat predikt, kunnen wij dat dan toelaten op onze schoolbanken?
Waarom erkennen wij ideologieën die aanzetten tot homofobie, rassenhaat, discriminatie?

Wanneer iets niet synchroon met onze verlichting verloopt dienen wij dat te weren.
In plaats van toe te laten onder het mom van godsdienstvrijheid. Waar is de homo zijn vrijheid?
En waar is de mijne?
Luister, het gegeven is simpel.

Onze politici hebben voor ons de keuze gemaakt, we leven nu in de multiculturele apartheidsmaatschappij. Homo's - het ganse holebi-spectrum, joden, politie, vrouwen die niet volledig ingepakt zijn en dergelijke meer, die hebben geen plaats meer in het straatbeeld.

Dat zijn nu eenmaal dingen die gebeuren als je de broek op de enkels laat zakken voor de moslims.

Ik begrijp wel dat sommigen onder ons daar niet echt tevreden mee zijn, maar als je de stand van zaken wil veranderen, dan ga je eerst moeten afrekenen met de Belgische politici die ons - door hun anti-Vlaamse politiek, hier hebben gebracht.
Oud 19 juni 2016, 12:46   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is een leuke reactie...maar voor Jan die geen kant opkan, stel je voor dat God een vergissing heeft gemaakt met aan te zetten tot haat tegenover homo's moet hij wel als een duivel in het wijwatervat ontkennen dat je seksuele geaardheid gewoon aangeboren is.
Anders heeft God het fout, kan echt niet hoor!
Ook hier weer een rare redeneerkronkel. Waarom zou God "het fout hebben"? De dood bestaat ook, net zoals misdaad. Pedofielen bestaan ook, net zoals allerlei andere afwijkingen die te maken hebben met seksualiteit.
Oud 19 juni 2016, 12:47   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aangeboren? Daar ben ik niet van overtuigd.
Oud 19 juni 2016, 12:51   #148
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw fout zit hem in het aannemen dat God een rationeel wezen is.

We weten van onze politici dat macht corrumpeert, stel je dan eens voor dat je een onsterfelijk almachtig wezen bent met bovennatuurlijke krachten en dat je er niets mee inzit van de hele wereld te vermoorden, op de familie van die oude zonderling met zijn boot na.

Dat kan toch niet anders als met uw verstand fucken.
Oud 19 juni 2016, 12:52   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uw fout zit hem in het aannemen dat God een rationeel wezen is.
Laat God zich afmeten aan de menselijke ratio?
Oud 19 juni 2016, 13:04   #150
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat God zich afmeten aan de menselijke ratio?
Is er een andere?
Oud 19 juni 2016, 13:07   #151
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze politici hebben voor ons de keuze gemaakt, we leven nu in de multiculturele apartheidsmaatschappij. Homo's - het ganse holebi-spectrum, joden, politie, vrouwen die niet volledig ingepakt zijn en dergelijke meer, die hebben geen plaats meer in het straatbeeld.
Bij mijn weten zijn de enigen die geen plaats meer hebben in het straatbeeld de vrouwen die wél volledig ingepakt zijn...
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2016, 13:12   #152
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Bij mijn weten zijn de enigen die geen plaats meer hebben in het straatbeeld de vrouwen die wél volledig ingepakt zijn...
Jaja, iedereen heeft een opinie.

Maar er is geen enkele opinie die verandering toebrengt aan de realiteit van onze multiculturele apartheidsmaatschappij.
Oud 19 juni 2016, 13:17   #153
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, iedereen heeft een opinie.

Maar er is geen enkele opinie die verandering toebrengt aan de realiteit van onze multiculturele apartheidsmaatschappij.
Dat is geen opinie, dat is een wet die indertijd door de regering-Leterme werd aangenomen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2016, 13:41   #154
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Dat is geen opinie, dat is een wet die indertijd door de regering-Leterme werd aangenomen.
Ja, maar dat is dan zoals de wet tegen zat rijden of de wet tegen het cannabisgebruik.

Ik meen dat de meeste zatlappen en cannabisrokers/gebruikers vierkant hun voeten vegen aan die wetten.

Je zal volgens mij de impact van zulke wetten enigszins overschatten.

Zeker als we weten dat wanneer de politie moslims ziet aankomen met ingepakte vrouwen erbij, ze snel de andere kant opkijken en vertrekken - om erger te voorkomen...
Oud 19 juni 2016, 13:47   #155
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
U moet niets inslikken. U mag gerust geïrriteerd zijn door bepaalde uitspraken,
Dank je wel. Wat zit je dan te neuten over mijn uitspraken?

Citaat:
maar dat is geen reden voor de andere partij om te zwijgen.
Tis niet dat ik de andere partij het zwijgen kan opleggen hé frisse. Bovendien ging het daar helemaal niet over. Er wordt altijd gesproken als 'god zegt dit' en 'god zegt dat'. Het ging mij over het feit dat ik wou weten wat iemand ZELF denkt en dat er altijd mooi terug gegrepen wordt naar religie om zijn/haar eigen persoonlijke turmoil te projecteren naar god. Dat is pas laf en kinderachtig. Ik zou liever hebben dat mensen eens uit zouden komen voor HUN mening ipv zich te verschuilen achter religie. Daar zou ik naar luisteren en iets mee kunnen.

Citaat:
Ik mag ook de voetbalclub van mijn oudste zoon verdedigen in het bijzijn van een coach van de tegenspelende ploeg.

Leer eens op een volwassen manier in het democratisch veld te staan.
Probeer jij dan eens af en toe tussen de lijntjes te lezen en zaken te interpreteren. Deal?
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2016, 14:08   #156
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
God bestaat ie ? eerlijk gezegd ik ben blij niet er mee te maken hebben ... met een homo als zoon .... ik ging het zeer moeilijk gehad hebben.... echt. Niet dat ik homo 's haat , maar zelf moeder zijn van "een homo" ging ik niet aankunnen. Te verwarrend .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2016, 15:32   #157
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
God bestaat ie ? eerlijk gezegd ik ben blij niet er mee te maken hebben ... met een homo als zoon .... ik ging het zeer moeilijk gehad hebben.... echt. Niet dat ik homo 's haat , maar zelf moeder zijn van "een homo" ging ik niet aankunnen. Te verwarrend .
Er zijn vrouwen die met een homo getrouwd zijn en die het niet weten.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 19 juni 2016 om 15:36.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2016, 16:40   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tis niet dat ik de andere partij het zwijgen kan opleggen hé frisse. Bovendien ging het daar helemaal niet over.
Jawel, daar gaat het juist wel over. U gaf aan dat gelovigen er beter aan doen te zwijgen als ze het openbaar forum betreden en hun opvattingen beter binnen de eigen gemeenschap houden.
Oud 19 juni 2016, 16:41   #159
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probeer jij dan eens af en toe tussen de lijntjes te lezen en zaken te interpreteren. Deal?
Een eerlijke discussie begint met een duidelijke communicatie. Probeert u dat eens?
Oud 19 juni 2016, 18:06   #160
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is een leuke reactie...maar voor Jan die geen kant opkan, stel je voor dat God een vergissing heeft gemaakt met aan te zetten tot haat tegenover homo's moet hij wel als een duivel in het wijwatervat ontkennen dat je seksuele geaardheid gewoon aangeboren is.
Anders heeft God het fout, kan echt niet hoor!
Natuurlijk.

Iemand als Jan zal nooit of te nimmer erkennen dat homoseksualiteit aangeboren is. De talloze homoseksuele dieren in massa's diersoorten bewijzen dit, want daar is geen sprake van cultuur, trends, zoeken van aandacht en dergelijke.

En als homoseksualiteit aangeboren is, zou God een fout gemaakt hebben, aldus de christelijken onder ons. Wat dan ook weer een bizarre redenering is, want waarom zou God een probleem hebben met menselijke homo's ? Hij heeft genoeg dierlijke homo's gemaakt, dus waarom geen menselijke ?

In de Bijbel wordt er alvast weinig over gezegd, hier en daar een halve verwijzing. In Leviticus staat er bv. "Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Beiden moeten ter dood gebracht worden en hebben hun dood aan zichzelf te wijten.".

Gelukkig is er niemand meer in de hele wereld die leeft volgens de bizarre wetten van het Oude Testament.

Jezus trok zich blijkbaar weinig aan van homoseksualiteit (wat wil je, met al zijn "apostelen" naast zich).
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be