Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2016, 22:54   #261
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als u verre neef van u een moord pleegt, voelt u zich dan ook aangesproken? Welnu, ik voel me als gelovige niet verantwoordelijk voor wat bepaalde mensen in een ver of nabij verleden ooit hebben uitgevreten en daarbij de godsdienst instrumentaliseerden.
Mijn punt is dat religie kan leiden tot extreme tunnelvisie en kan daardoor zeer gevaarlijk worden. Radicale moslims zijn daar een voorbeeld van, zoals dat heerschap in de YouTube video.
Oud 19 juni 2016, 23:41   #262
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Mijn punt is dat religie kan leiden tot extreme tunnelvisie en kan daardoor zeer gevaarlijk worden.
Niet alleen religie, maar ook zovele andere zaken. Het gaat over het feit - zoals ik al eerder aangaf - dat religie geïnstrumentaliseerd kan worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 03:57   #263
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het ging dan ook niet over " mensen die leven doen ontstaan", maar gassen en andere natuurlijke stoffen, die eiwitten vormen ( chemie dus ) die onder bepaalde voorwaarden ( weer chemie dus) cellen gaan vormen. Eiwitten zijn de bouwstenen van alle leven, het programma toonde aan dat dit materiaal onder de juiste omstandigheden spontaan ontstaat en cellen vormt.
Daarmee is leven nog niet ontstaan. Er is leven op aarde aangepast aan zelfs de meest extreme omstandigheden. De omstandigheden hoeven dus niet "juist" te zijn. Leven vertoeft in diverse omgevingen, zowel heet als koud.

Celachtige structuren wil ik best geloven. Maar cellen als in leven (reproduceren/splitsen) kan ik niet geloven.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 05:38   #264
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een verre neef van u een moord pleegt, voelt u zich dan ook aangesproken? Welnu, ik voel me als gelovige niet verantwoordelijk voor wat bepaalde mensen in een ver of nabij verleden ooit hebben uitgevreten en daarbij de godsdienst instrumentaliseerden.
U raakt nooit aan het politieke aspect van religie. In de Middeleeuwen was er bijna geen enkele vorm van vooruitgang op eender welk vlak. Je had de clerus en voor de rest de gehersenspoelde massa. Zelfs koningen knielden voor de paus zijn macht.

Jij veroordeelt dit nooit dus dat zegt genoeg. Op zich kan religie mooi zijn maar het is gekaapt door politieke honden.

En er zijn dan enkelen waaronder uzelf die dat nooit willen inzien...

.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 11:10   #265
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Daarmee is leven nog niet ontstaan. Er is leven op aarde aangepast aan zelfs de meest extreme omstandigheden. De omstandigheden hoeven dus niet "juist" te zijn. Leven vertoeft in diverse omgevingen, zowel heet als koud.

Celachtige structuren wil ik best geloven. Maar cellen als in leven (reproduceren/splitsen) kan ik niet geloven.
Bouwstenen..cellen...daar ging het over....
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 11:11   #266
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet alleen religie, maar ook zovele andere zaken. Het gaat over het feit - zoals ik al eerder aangaf - dat religie geïnstrumentaliseerd kan worden.
Correctie: religie WORDT geïnstrumentaliseerd. Religie WORDT aangewend om de medemens te vermoorden. De kerk is schatrijk geworden door 'gelovigen' voor de zot te houden. De islam onderdrukt grote bevolkingsgroepen in naam van een hersenspin. U beseft toch dat het islamgeloof oproept om uw kop in te slaan, omdat u een christenhond bent. Want dat is de wil van god ...

Laatst gewijzigd door Lukkas : 20 juni 2016 om 11:32.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 11:11   #267
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
God ? wie is God ? ge zijt een kwak zaad en de kut van je moeder op een planeet in het duister heelal .... en je komt op de wereld zonder te weten wie en wat ???? en zelfs niet eens gevraagd om op die onnozel planeet te komen.... ik twijfel al heel mijn leven aan "die" God... voor het zelfde geld was je r niet eens...
Sjoe je kwaakt tegen de verkeerde, beetje bij de les blijven he?
Oud 20 juni 2016, 11:17   #268
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Liefde is veel meer dan een emotie en valt niet waar te nemen. U verwart overduidelijk verliefdheid met liefde.
Nee,dat doe ik niet.
Tenzij jij denkt dat bijvoorbeeld de emoties van een moeder die naar haar baby kijkt, verliefdheid is. Emoties kun je waarnemen in hersenen, zou je mogen weten wanneer je voor een klas staat.

Verliefdheid en liefde zijn beiden emoties Jan.
Oud 20 juni 2016, 11:18   #269
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Bouwstenen..cellen...daar ging het over....
Bouwstenen voor wat? Leven?
Neen alice Neen
Oud 20 juni 2016, 11:19   #270
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh, dan herhaalt u toch maar wat al van bij het begin werd gezegd, nl. dat geloof en wetenschap elk hun werkterrein hebben.
Dat doe ik zeker niet, lees zelf maar na, probeer niet bij anderen zaken in de mond te leggen die er overduidelijk niet staan.

Geloof in iets wat nooit aantoonbaar een vorm van bestaan heeft, lijkt me geen " werkgebied" te hebben zoals wetenschap dit heeft.
Tenzij je mensen beliegen een " werkgebied" noemt.
Oud 20 juni 2016, 11:41   #271
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als u verre neef van u een moord pleegt, voelt u zich dan ook aangesproken? Welnu, ik voel me als gelovige niet verantwoordelijk voor wat bepaalde mensen in een ver of nabij verleden ooit hebben uitgevreten en daarbij de godsdienst instrumentaliseerden.
Beste Jan, U verdraait alles om als gelovige uw gelijk te kunnen halen. Geloof IS een instrument dat constant misbruikt wordt. Geloof is één en al manipulatie. Uw geloof en dat van anderen draagt alle verantwoordelijkheid voor de bestialiteiten die in naam van een verzonnen god zijn gebeurd. U bent misschien persoonlijk niet verantwoordelijk, maar langs de andere kant houden 'gelovigen' deze waanzin wel mee in stand.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 20 juni 2016 om 11:51.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 17:18   #272
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
U raakt nooit aan het politieke aspect van religie.
De zoveelste vergissing op rij van u. Ik heb immers al veel eerder aangegeven dat godsdienst door bepaalden geïnstrumentaliseerd werd.
Oud 20 juni 2016, 17:21   #273
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Jij veroordeelt dit nooit dus dat zegt genoeg. Op zich kan religie mooi zijn maar het is gekaapt door politieke honden.

En er zijn dan enkelen waaronder uzelf die dat nooit willen inzien...

.
Ook hier begaat u een vergissing. Godsdienst hoort immers niet omgevormd te worden tot een politiek aanhangsel. Wel heb ik al eerder aangegeven dat de omgekeerde richting natuurlijk wel kan, waarbij de gelovige zich op politiek vlak engageert. Dat is immers het recht van iedere burger.
Oud 20 juni 2016, 17:23   #274
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Correctie: religie WORDT geïnstrumentaliseerd. Religie WORDT aangewend om de medemens te vermoorden. De kerk is schatrijk geworden door 'gelovigen' voor de zot te houden. De islam onderdrukt grote bevolkingsgroepen in naam van een hersenspin. U beseft toch dat het islamgeloof oproept om uw kop in te slaan, omdat u een christenhond bent. Want dat is de wil van god ...
Misschien moet eens doordringen tot de kern van de zaak, nl. de waarden en geloofswaarheden die de kern van een bepaalde godsdienst vormen. In het christendom is het mij als gelovige niet toegestaan om geweld te gebruiken ter wille van de godsdienst. Jezus' voorbeeld is daarin heel tekenend. Geloof laat zich niet dwing. Dwang is de slechtste vorm om mensen een moreel kompas aan te meten.
Oud 20 juni 2016, 17:25   #275
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee,dat doe ik niet.
Tenzij jij denkt dat bijvoorbeeld de emoties van een moeder die naar haar baby kijkt, verliefdheid is. Emoties kun je waarnemen in hersenen, zou je mogen weten wanneer je voor een klas staat.

Verliefdheid en liefde zijn beiden emoties Jan.
Neen, liefde is zoveel meer dan louter emotie. Dus ja, u doet dat wel.
Oud 20 juni 2016, 17:26   #276
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat doe ik zeker niet, lees zelf maar na, probeer niet bij anderen zaken in de mond te leggen die er overduidelijk niet staan.

Geloof in iets wat nooit aantoonbaar een vorm van bestaan heeft, lijkt me geen " werkgebied" te hebben zoals wetenschap dit heeft.
Tenzij je mensen beliegen een " werkgebied" noemt.
Dus ja, u herhaalt nogmaals wat ik al aangaf: wetenschap is het geloof niet en geloof is niet hetzelfde als de wetenschap.

Dat weten we nu al een hele tijd. Vraag is waarom u schijnbaar niet kunt aanvaarden of vatten dat we het met elkaar eens zijn.
Oud 20 juni 2016, 17:28   #277
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste Jan, U verdraait alles om als gelovige uw gelijk te kunnen halen. Geloof IS een instrument dat constant misbruikt wordt. Geloof is één en al manipulatie.
Ook hier maakt u een redeneerfout, waarbij u instrumentalisatie van het geloof verwart met de veronderstelling dat "geloof één en al manipulatie is". Dat zijn twee totaal verschillende zaken. Logisch denken.
Oud 20 juni 2016, 18:08   #278
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht

Dat schreef ik ook niet, wel dat eiwitten spontaan onstaan en cellen vormen. Er is pas leven wanneer een cel deelt...maar wanneer eiwitten spontaan onstaan en cellen vormen, zal er ooit, onder welbepaalde omstandigheden dus celdeling zijn ontstaan.
Oud 20 juni 2016, 18:14   #279
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat schreef ik ook niet, wel dat eiwitten spontaan onstaan en cellen vormen.
Welke soort cellen? Organisch leven?
Oud 20 juni 2016, 18:45   #280
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat schreef ik ook niet, wel dat eiwitten spontaan onstaan en cellen vormen. Er is pas leven wanneer een cel deelt...maar wanneer eiwitten spontaan onstaan en cellen vormen, zal er ooit, onder welbepaalde omstandigheden dus celdeling zijn ontstaan.
Heb je toevallig de naam van dat onderzoek?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be