Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juni 2016, 20:22   #2921
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
De Tesla is duidelijk een soort wondermiddel, een mirakel. Wie dat vandaag niet heeft hoort in de gevangenis thuis Maar ondertussen lees je meer en meer op auto forums dat de tesla-rijder de BMW-rijder van nummer 1 betreft onbeschoftheid en agressief rijden aan het verstoten is. Het haantjesgedrag van de gepensioneerde geitenwollen sokkendragers begint meer en meer te blijken.

Vandaag geven ze goed weer. Ik zal straks nog eens vlot +500 gram uitstoot gaan uitspuwen. En dit aan slechts een 30 euro oldtimerbelasting per jaar Mij eens naast een tesla gaan parkeren. Maar eigenlijk ... Wie kijkt vandaag nog naar een tesla. Dertien in een dozijn en de nieuwe VW golf voor de "groene ondernemers". De hype is gedaan, het exclusieve is er af. Eens hun model 3 ooit geleverd gaat geraken wordt tesla de wagen van het plebs.
Het meest hypocriete aan heel die elektrische auto-hype vind ik het volgende.
Vóór elektrische auto's een realiteit waren (nog niet zo heel lang geleden), was er mega veel gezeik op auto's met veel pk's en auto's die snel optrekken "want dat heb je toch niet nodig" en "dat is enkel voor agressieve gasten", deze commentaar komende van autolozen, groene jongens, stadsmensen, enz.
Nu er elektrische auto's zijn, is hun aanprijspunt plots wél het "hoge aantal pk's" (waarmee gefoefeld wordt) en hun snelle optreksnelheid en pakken ze er graag mee uit....
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2016, 20:29   #2922
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Het meest hypocriete aan heel die elektrische auto-hype vind ik het volgende.
Vóór elektrische auto's een realiteit waren (nog niet zo heel lang geleden), was er mega veel gezeik op auto's met veel pk's en auto's die snel optrekken "want dat heb je toch niet nodig" en "dat is enkel voor agressieve gasten", deze commentaar komende van autolozen, groene jongens, stadsmensen, enz.
Nu er elektrische auto's zijn, is hun aanprijspunt plots wél het "hoge aantal pk's" (waarmee gefoefeld wordt) en hun snelle optreksnelheid en pakken ze er graag mee uit....
Heb je ook een linkje van jouw verhaal?

Er wordt nergens gefoefeld met PK´s tenzij bij fossiele auto´s...

Natuurlijk kun je de max electrische PK´s van sterkere E-motoren niet altijd blind tesamentellen het is tenslotte de max hoeveelheid stroom die geleverd/verdeeld kan worden over beide motoren die het eigenlijke vermogen bepaald wat naar de wielen gaat. Maar ook dan is een E-motor enorm in het voordeel bij lagere toerentallen.

Enkel mensen die niet goed nadenken vertellen zoiets.
Natuurlijk willen bepaalde autoverzekeringen dat niet inzien en willen méér kass€ren.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 juni 2016 om 20:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2016, 20:49   #2923
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.443
Standaard

Nu een artikel waar micele en Porsche even met plezier hun tanden kunnen in zetten

https://www.autobahn.eu/1132/porsche-lacht-tesla-uit/
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2016, 20:51   #2924
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Nu een artikel waar micele en Porsche even met plezier hun tanden kunnen in zetten

https://www.autobahn.eu/1132/porsche-lacht-tesla-uit/
Tja Paul iedereen wacht op die Porsche Mission E en vooral op zijn prijs.

Natuurlijk rijden er al veel snellere E-auto´s als die aangekondige Mission E, moest je daarop willen bijten.
Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/Rimac_Concept_One

Spezifikation

Die Geschwindigkeit wird bei 300 km/h abgeregelt.[7] Jedes Rad wird von einem flüssig gekühlten Elektromotor mit Permanentmagneten angetrieben. Jedes Rad wird gemäß dem eingestellten Setup und der aktuellen Fahrsituation extra über ein Computersystem beschleunigt oder verzögert.[1][14]

Der Energiespeicher ist ein 91 kWh Lithium-Eisenphosphat-Akkumulator, womit das Auto eine Reichweite von 500 km hat.[15] Die Karosserie ist aus Karbon gefertigt.[7][16]

In der auf dem Genfer Autosalon 2016 präsentierten finalen Version wurden einige Werte nochmals optimiert: Das maximale Drehmoment liegt bei 1600 Nm. 0 auf 100 km/h in 2,6 Sekunden, von 0 auf 200 km/h in 6,2 Sekunden, und von 0 auf 300 km/h in 14,2 Sekunden. Die elektronisch abgeregelte Höchstgeschwindigkeit liegt nun bei 355 km/h. Das Fahrzeug verfügt über Carbon-Keramik-Bremsen.[17]

Für die ebenfalls auf dem Genfer Auto-Salon präsentierte Nachfolgeversion Rimac Concept S gelten folgende Werte : Die maximale Leistung beträgt 1018 kW (1384 PS), das maximale Drehmoment liegt bei 1800 Nm. Die Beschleunigung auf 100 km/h erfolgt in 2,5 Sekunden, auf 200 km/h in 5,6 Sekunden und auf 300 km/h in 13,1 Sekunden. Die elektronisch abgeregelte Höchstgeschwindigkeit liegt bei 365 km/h. Das Fahrzeug verfügt über Carbon-Keramik-Bremsen.[18]
http://www.rimac-automobili.com/en/supercars/concept_s/
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 juni 2016 om 21:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2016, 21:10   #2925
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.443
Standaard

Euch ze schrijven dat j maar twee keer die ludicrous lancering kunt doen of dat de batterij leeg is, en dat de tesla aan het oververhitten is, en dat de kwaliteit van de auto's lamentabel is

Ik kan mij inderdaad wel inbeelden dat er een torenhoge verschil in kwaliteit bestaat tussen die twee merken;<
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2016, 21:21   #2926
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Euch ze schrijven dat j maar twee keer die ludicrous lancering kunt doen
Ik dacht drie keer, Soit. Zal wel van de buitentemperatuur afhangen.

Citaat:
of dat de batterij leeg is,
Onzin enkel de stroom wordt beperkt wgens duurzaamheidsredenen
ttz de Batterij en de kabels even terug op temperatuur laten komen, en na een tijdje zal het weer gaan (allez dat zie je wel op de display)

Citaat:
en dat de tesla aan het oververhitten is, en dat de kwaliteit van de auto's lamentabel is


Citaat:
Ik kan mij inderdaad wel inbeelden dat er een torenhoge verschil in kwaliteit bestaat tussen die twee merken;<
Bron?
Tesla S wint van Audi RS7:
http://www.autozeitung.de/auto-vergl...p85d-audi-rs-7
Tesla S wint van BMW 750i Xdrive:
http://www.autozeitung.de/auto-vergl...a-model-s-p90d
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2016, 21:27   #2927
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.443
Standaard

bron
porsche is gewoon kwaliteit hoor micele
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2016, 21:29   #2928
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Euch ze schrijven dat j maar twee keer die ludicrous lancering kunt doen
Ik dacht drie keer, Soit. Zal wel van de buitentemperatuur afhangen.

Citaat:
of dat de batterij leeg is,
Onzin enkel de stroom wordt beperkt wegens duurzaamheidsredenen
ttz de Batterij en de kabels even terug op temperatuur laten komen, en na een tijdje zal het weer gaan (allez dat zie je wel op de display), maar wie rijdt er nu meermaals zoals een idioot ? Waar kun je dat?

Hier enkele beeldjes daarmee je het begrijpt:
https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...n-p90dl.52084/




Natuurlijk als de accu bijna leeg is zal het ook niet werken, ga jij volle gas geven op de snelweg als je tank bijna leeg is?

ook: http://electrek.co/2016/03/23/tesla-...-acceleration/

Citaat:
en dat de tesla aan het oververhitten is, en dat de kwaliteit van de auto's lamentabel is


Citaat:
Ik kan mij inderdaad wel inbeelden dat er een torenhoge verschil in kwaliteit bestaat tussen die twee merken;<
Bron?
Tesla S wint van Audi RS7:
http://www.autozeitung.de/auto-vergl...p85d-audi-rs-7
Tesla S wint van BMW 750i Xdrive:
http://www.autozeitung.de/auto-vergl...a-model-s-p90d

de pdf´sstaan erbij, er worden ook punten gegeven op afwerking en comfort.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2016, 21:36   #2929
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
bron
porsche is gewoon kwaliteit hoor micele
geen bron dus.

Zal ik ene geven, pannenstatistik ADAC:
Citaat:
http://www.focus.de/fotos/der-porsch...d_1056714.html

Freitag, 13.04.2012 11:28

Der Porsche Boxster landet in der Pannenstatistik des ADAC nur im Mittelfeld. Bei der Hauptuntersuchung schneidet der Roadster immerhin besser ab als der Porsche 911.
Porsche Boxster middelmaat in zijn klasse, en bij de stats Technische keuringen (TÜV) doet de Boxster het zelfs beter dan de 911.
Een auto is meestal ook maar zo goed als men ermee omgaat en het (preventief) onderhoud.

Nog een bron dat bij Porsche niet alles koek en ei is:
Citaat:
http://www.handelsblatt.com/auto/tes...t/8985096.html
Der «TÜV Report 2013» bescheinigt dem Porsche 911 eine ausgezeichnete Technik. Fahrwerk und Lichtanlage fallen kaum durch Mängel auf, die Bremsen übertrumpfen die gesamte Konkurrenz. Lediglich der bis 2011 gebaute Typ 997 fällt bei der HU öfters durch Lenkungsspiel und Ölverlust auf.

Nicht ganz so schwärmerisch ist der ADAC in seinem Urteil über das Auto. In der Pannenstatistik des Automobilclubs taucht der Porsche 911 wegen zu geringer Zulassungszahlen zwar nicht auf, doch die Pannenhelfer haben trotzdem ihre Erfahrungen mit dem Wagen. Auch sie bemängeln Undichtigkeiten am Motor, deren Reparatur in der Regel kostspielig ist.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 juni 2016 om 21:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 00:13   #2930
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.443
Standaard

ben je niet een beetje teveel doordrongen van uw eigen wereldbeeld ?

Hier een iets positiever artikel: de klassieker is dacht ik de 911, maar bon
http://www.welt.de/motor/article1340...-des-TUeV.html

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 juni 2016 om 00:13.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 10:42   #2931
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ben je niet een beetje teveel doordrongen van uw eigen wereldbeeld ?

Hier een iets positiever artikel: de klassieker is dacht ik de 911, maar bon
http://www.welt.de/motor/article1340...-des-TUeV.html
Paul, ik heb 6 jaar en 140.000 km met een 911 gereden.
(in de tijd -vroege 80´s- dat men een 911 nog kon betalen, maar de verkoop -weinig waardeverlies - maakt alles weer goed)

Paul, ook al op de vele positieve kritieken van de Tesla S gegoogled?

http://insideevs.com/consumer-report...-satisfaction/

Tesla Model S is the highest evaluated car by Consumer Reports and has the highest consumer satisfaction rating.

98% of the respondents in Consumer Reports’ Annual Auto Survey stated that they would definitely buy the car again. Tesla Model S is way ahead of all other plug-in cars, hybrids and # conventional cars by over 10%.

At some point in the past Tesla’s result was 99%, so don’t be surprised to hear in less favorable media that the number of dissatisfied Tesla owners doubled.

The worst areas for Tesla Model S, according to owners, are “Features and Value” rated as “very good”.



De onderste tabel wordt de Tesla S vergeleken met # fossiele concurrenten in zijn klasse.

Story´s uit Duitsland:
https://www.teslamotors.com/de_DE/cu...stomer-stories

Past het je niet?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 juni 2016 om 11:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 13:05   #2932
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Tjah, als je ziet hoeveel mensen er ook nog altijd tevreden zijn met hun iPhone, terwijl er zo veel beters bestaat.....

Tesla-rijders zijn een cult. Blind voor al het mogelijks negatieve rond hun cultobject.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 13:31   #2933
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.443
Standaard

hoh Micele,

1° ik ga volgens mij nooit rijden met een coupé, sportwagen, cabrio etc
Ik rij dus altijd met break, sedan, SUV.... Welke logica volg ik daarin zul je u afvragen ? Wel er is een professor economie die ooit eens iets heel verstandigs schreef in een boek. De vraag was als je moet kiezen, wat moet je kopen ? Je hebt een auto van 10K , 30K of 50K en jawel ook 100K, 200K, 300K... wat moet je kiezen... Heel eenvoudig volgens die prof: als je 10K instapprijs is, dan doe je X2 of x3 en dan zit je in de GOEIE MIDDENMOOT... Dus een auto van 35K is zowat mijn prijscurve... Die middenmoot garandeert een goeie prijs kwaliteitscurve;.. Voila.

De andere statement van die prof: wanneer je meer dan 5x de instapwaarde geeft voor een product koop je vermoedelijk gebakken lucht...
De meeste kopen eerder een 'jaarwedde' auto... wat een andere redenering is die dikwijls op de proppen komt. Bij mij is het gewoon die economische logica. Dus ik koop geen gebakken lucht..

2° Ivm kwaliteit van Tesla: ik vind hun model zalig DISRUPTIVE... dus versta mij niet verkeerd. Tesla doet iets wat we niet meer gezien hebben sinds IBM Pc, of Nokia GSM, of Apple iPhone, of Cisco, of Dell, of Yahoo, of Google, of Facebook... een disruptive business model... Het is leuk om te kijken naar diverse firma's wat er geworden is van hun disruptive businessmodel... Sommige bestaan nog en doen het nog altijd goed, sommgie stalken, sommige zijn opgeslokt... Dus ik zou daar nu mijn hoofd niet verwedden wat er gaat gebeuren met Tesla.. Maar volgens mij sedert de uitvinding van de autoproductie, en de consolidatie naar de big five, is er geneen serieuze contender meer uit de startblokken gekomen tenzij ergens een paar aziatische tijgers... Dus ik vind het knap...

Een Tesla techniek onder een Q3 zou ik bvb zalig vinden... Een Tesla as such spreekt mij niet aan... Wat bedoel ik daarmee, de prijscurve van een Tesla rond de 35K is inderdaad realistisch. En zo'n disruptive product met een realitische prijscurve als sedan is inderdaad iets die op mijn lijstje zou kunnen staan. Tenzij natuurlijk ik koop misschien om de 15 jaar een nieuwe auto... dus dat betekent dat dit model buiten mijn aankoopperiode zal vallen...

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 juni 2016 om 13:34.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 13:53   #2934
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.031
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik val je volledig bij Brother Paul. Een wagen is vooral een gebruiksvoorwerp.

De ideale wagen voor ons is een 3 zits, met 1 europallet/550kg aan laadcapaciteit en 60kw aan vermogen.*

Helaas kom je telkens uit op te grote bestelwagens of Franse ludospaces.

*mij maakt het weinig uit welke krachtbron de job doet. Maar het is ons onmogelijk thuis te laden, is het nu electriciteit of aardgas.
Aardgas is een optie aan't worden, doordat Dats, de Colruyt groep's benzinestations, meer en meer aardgaspunten op aan't zetten is, en 1 is vlakbij.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 15:14   #2935
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Tesla-rijders zijn een cult. Blind voor al het mogelijks negatieve rond hun cultobject.
Het mogelijk negatieve, amai. En dat is? Dus één kleine autobouwer van de vele, en andere véél grotere, heeft invloed op de cultwereld betreft personenwagens? Vertel toch eens Sander.

Me dunkt dat jij eerder blind blijft.
Hoe denk je dat de CO2-doelstellingen van 2030 of 2050 anders gehaald kunnen worden? Antwoord eens als je durft.
40 % minder CO2 tegen 2030 is geen pannekoek hé:
Citaat:
http://www.knack.be/nieuws/wereld/eu...al-476499.html 24/10/14
EU sluit akkoord over energiedoelstellingen: 40 procent minder CO2 tegen 2030
Ik zal antwoorden via:
Citaat:
Over de volledige levensduurte stoten elektrische voertuigen 3 tot 4 keer minder CO2 uit dan een dieselwagen. En dit rekening houdend met hoe we elektriciteit vandaag in België opwekken. Als ze op groene stroom zouden rijden, spreken we van 15 keer minder CO2 uitstoot. Op “well-to-wheel” basis stoten ze 4 keer minder fijn stof en 20 keer minder stikstofoxides (NOx) uit.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...inie/1.2467056
Ken je ook het woord innovatief?
Citaat:
http://www.automobil-produktion.de/h...bauer-121.html

Studie: Tesla ist innovativster Autobauer
Aangezien Tesla het vb gegeven heeft voor alle merken, sneller ook eens aan 100% electrische wagens te denken, (de accu´s gaan verder evolueren), is het ook al niet goed. Tesla start namelijk een massaproductie van betaalbare E-wagens in 2017.

Citaat:
http://www.zeit.de/mobilitaet/2016-0...n-tesla-wandel

Elektromobilität

Warum Tesla die Autobauer das Fürchten lehrt

Die Autobranche steckt im größten Umbruch ihrer Geschichte. Wie in anderen Fällen ist es ein externer Akteur, der den Wandel vorantreibt. Was macht Tesla besser?
Vertalen hoeft niet.

Door Tesla gaan diverse merken niet anders kunnen vanaf 2018 ook betaalbare E-wagens te produceren met een accupack van minstens 50 kWh.

Het startschot is al gegeven, google eens op de talrijke merken die Tesla gaan volgen, en ja zelfs Volkswagen:
http://ecomento.tv/2016/01/26/vw-ele...uropa-mueller/ : 20 modellen-versies incl de plug-in hybrides willen ze tegen 2018 uitbrengen. Of blijf je blind?

Mss helpt een tekening?


En na Tesla 3 zal er een kleinere Tesla 4 volgen, zeer wslk voor iedereen betaalbaar dixit E. Musk, met video:
Citaat:
http://www.autobild.de/artikel/tesla...u-8966051.html

In einer Gesprächsrunde in Norwegen hat Tesla-Chef Elon Musk angedeutet, dass ein günstiges Einstiegsmodell unterhalb des Model 3 in Planung sei. AUTO BILD vermutet, dass es sich hierbei um den künftigen Tesla Model 4 handeln wird. Musk sagte, er sei begeistert, dass er mit dem Model 3 ein Auto im Angebot habe, das sich "die meisten Leute leisten können". Anschließend blickte er weiter in die Zukunft: "Mit kleineren Autos werden wir sogar in der Lage sein, allen Menschen einen Tesla zu ermöglichen." Im Video spricht Musk ab Minute zwölf über seine Pläne.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 juni 2016 om 15:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 16:00   #2936
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Tjah, als je ziet hoeveel mensen er ook nog altijd tevreden zijn met hun iPhone, terwijl er zo veel beters bestaat.....
Bestaan er fossiele smartphones?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 17:29   #2937
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
geen bron dus.
Vraag het eens aan Bartjeuh.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 17:34   #2938
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wel er is een professor economie die ooit eens iets heel verstandigs schreef in een boek. De vraag was als je moet kiezen, wat moet je kopen ? Je hebt een auto van 10K , 30K of 50K en jawel ook 100K, 200K, 300K... wat moet je kiezen... Heel eenvoudig volgens die prof: als je 10K instapprijs is, dan doe je X2 of x3 en dan zit je in de GOEIE MIDDENMOOT... Dus een auto van 35K is zowat mijn prijscurve...
Toffe regel, maar jammer genoeg op veel mensen niet toepasbaar.
Stel je hebt 10000€ dat je opzij liggen hebt voor een wagen.
Wat doe je dan? De rest bijlenen om in die GOEIE MIDDENMOOT te zitten of ééntje aankopen van 5000€ zodat je bij verlies van je wagen morgen een andere identieke kunt aanschaffen?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 17:45   #2939
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Tjah, als je gewoon al al jouw posts zie, dan denk ik dat je zelf genoeg bewijs levert om mijn stelling te bewijzen.

Ga anders ook eens kijken op bijvoorbeeld de Facebook pagina van Tesla. Als ik de reageerders daar mag geloven, heeft de Tesla hun leven gewoon compleet veranderd. Misschien wel ja, nu kan je plots amper 300 kilometer rijden en word je verplicht pauze's te nemen.....
Maar ja, mensen die een Tesla kopen zijn natuurlijk "verlicht met de waarheid" en veel beter dan eender wie. Dat stralen ze genoeg zelf af.

Kritiek op een Tesla? Onmogelijk.

En eerlijk, CO2 is voor mij echt geen selectiecriterium voor een wagens. Autotransport is heus niet zo belangrijk voor het globale CO2, en CO2 is ook iets dat "globaal" bekeken moet worden....
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 17:54   #2940
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Tjah, als je gewoon al al jouw posts zie, dan denk ik dat je zelf genoeg bewijs levert om mijn stelling te bewijzen.

Ga anders ook eens kijken op bijvoorbeeld de Facebook pagina van Tesla. Als ik de reageerders daar mag geloven, heeft de Tesla hun leven gewoon compleet veranderd. Misschien wel ja, nu kan je plots amper 300 kilometer rijden en word je verplicht pauze's te nemen.....
Maar ja, mensen die een Tesla kopen zijn natuurlijk "verlicht met de waarheid" en veel beter dan eender wie. Dat stralen ze genoeg zelf af.

Kritiek op een Tesla? Onmogelijk.

En eerlijk, CO2 is voor mij echt geen selectiecriterium voor een wagens. Autotransport is heus niet zo belangrijk voor het globale CO2, en CO2 is ook iets dat "globaal" bekeken moet worden....
Dus je blijft blind. mij eender, Sander.

En je pint je alweer vast op één electrische wagen de Tesla S, die meestal voor de gewone mens niet betaalbaar is. Natuurlijk is het gratis bijladen om de 3 uur wel betaalbaar, want gratis. En de rustpauze voor de verkeersveiligheid van iedereen is ook gratis meegenomen.

Natuurlijk is er kritiek op de Tesla S, wacht even plaatsen uit vorige link:



Op Features en Value krijgt de Tesla S geen Excellent
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 juni 2016 om 18:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be