Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2016, 18:05   #2941
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bestaan er fossiele smartphones?
al de iphones ouder dan drie jaar zijn voor de vuilbak.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 18:09   #2942
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Tjah, als je ziet hoeveel mensen er ook nog altijd tevreden zijn met hun iPhone, terwijl er zo veel beters bestaat.....

Tesla-rijders zijn een cult. Blind voor al het mogelijks negatieve rond hun cultobject.
Sommige mensen zullen wel in dat hoekje geplaatst kunnen worden, maar uw oordeel is dermate veralgemenend dat het sowieso verkeerd is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 18:12   #2943
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Ga anders ook eens kijken op bijvoorbeeld de Facebook pagina van Tesla. Als ik de reageerders daar mag geloven, heeft de Tesla hun leven gewoon compleet veranderd. Misschien wel ja, nu kan je plots amper 300 kilometer rijden en word je verplicht pauze's te nemen.....
Maar ja, mensen die een Tesla kopen zijn natuurlijk "verlicht met de waarheid" en veel beter dan eender wie. Dat stralen ze genoeg zelf af.
Als je dagelijks onder die kilometerlimiet blijft, waarom zou je dan niet kiezen voor een Tesla (in de veronderstelling dat geld geen probleem is)? U doet alsof iedere autogebruiker dagelijks zijn teller met meer dan driehonderd kilometer laat aantikken...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 18:20   #2944
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
al de iphones ouder dan drie jaar zijn voor de vuilbak.
Ik heb geen Iphone, wel een Samsung maar die is ook niet fossiel.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 18:44   #2945
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

En dan die gigantisch, extreem lelijke iPad in de middenconsole van zo'n Tesla....
Onhandig gewoon, en slecht design voor een auto...

Maar ja, het is elektrisch en het kan gratis "tanken" dus doen we!

En die 300 kilometer range? Ach ja, wij Belgen gaan toch voornamelijk met het vliegtuig op vakantie, niet? Ah nee, wij gaan vooral met de wagen op vakantie.
En er is een verschil tussen vrijwillige rustpauze's en verplichte rustpauze's.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 18:48   #2946
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als je dagelijks onder die kilometerlimiet blijft, waarom zou je dan niet kiezen voor een Tesla (in de veronderstelling dat geld geen probleem is)? U doet alsof iedere autogebruiker dagelijks zijn teller met meer dan driehonderd kilometer laat aantikken...
Tjah, als geld geen probleem is, is het natuurlijk ook geen probleem om een tweede auto te hebben voor de jaarlijkse autovakantie of een weekendje Ardennen/zee.
Of een dagje aan zee.

Je woont pakweg ten Oosten van de lijn Mol-Geel-Heist op den berg, je zou graag gaan windsurfen in Brouwersdam een dagje. Je neemt je Tesla en... Oh nee, je kan je eigen auto niet nemen, want het is te ver....
Misschien als je nu in een stad in de buurt van brouwersdam een laadpaal zoekt en dan nog een taxi oproept ofzo? Of jah, laten we anders gewoon thuisblijven...
Wat is het toch handig, zo'n strontdure auto hebben
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 18:50   #2947
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
En dan die gigantisch, extreem lelijke iPad in de middenconsole van zo'n Tesla....
Onhandig gewoon, en slecht design voor een auto...
Slecht design volgens jouw natte vinger?
Tesla S kreeg 2 punten meer (124 pt op 150) dan Audi RS 7 (122 pt) op ergonomie:
http://www.autozeitung.de/sites/defa...en-Tabelle.pdf

Citaat:
Maar ja, het is elektrisch en het kan gratis "tanken" dus doen we!

En die 300 kilometer range? Ach ja, wij Belgen gaan toch voornamelijk met het vliegtuig op vakantie, niet? Ah nee, wij gaan vooral met de wagen op vakantie.
En er is een verschil tussen vrijwillige rustpauze's en verplichte rustpauze's.
En uw punt is...? En weer een hoop veralgemeningen die je niet kunt staven.

Het is overigens 400 km range, geen probleem in zakdoek-BE, zelfs geen gratis Suc of rustpauze nodig in eigen land.
Rij je maar de helft op de snelweg kan je er nog 100 km bijdoen. Bij 90 kmh is het rijbereik ruim 500 km.

Zelfs een Ipad in de middenconsole? Heb je een bron van Apple?

Mss ben je verward, Tesla wil dat Apple eindelijk eens meedoet met zelf E-wagens te bouwen, knowhow en tech en sowieso geld hebben ze genoeg:
Citaat:
http://money.cnn.com/2015/05/07/news...sk-apple-cars/

Elon Musk wants Apple to get into the car business
by Chris Isidore @CNNMoney May 7, 2015
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 juni 2016 om 19:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 19:25   #2948
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

-
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 juni 2016 om 19:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 19:27   #2949
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dus je blijft blind. mij eender, Sander.

En je pint je alweer vast op één electrische wagen de Tesla S, die meestal voor de gewone mens niet betaalbaar is. Natuurlijk is het gratis bijladen om de 3 uur wel betaalbaar, want gratis. En de rustpauze voor de verkeersveiligheid van iedereen is ook gratis meegenomen.

Natuurlijk is er kritiek op de Tesla S, wacht even plaatsen uit vorige link:



Op Features en Value krijgt de Tesla S geen Excellent

Tjah, wie is er nu eigenlijk blind?
De tesla wordt in het luxe-segment vergeleken met een Audi A8, die enkel op repair costs en cargo minder krijgt...
Maar een A8 is geen correcte vergelijking qua auto. (Waarom? een A8 is veel langer. Waarom is volume dan zo veel kleiner? Achterzetels niet omklapbaar) Beter zou zijn om te vergelijken met een Audi A6. En wat blijkt nu? Zo goed als evenveel volume. En als je voor het volume gaat, ga je voor een Audi A6 avant, die duidelijk veel meer volume heeft.....
En over die garagekosten....
Audi: Longlife service: eerste service interval op 30.000 km: zo'n 350 euro kosten, tweede service interval op 60.0000 km: zo'n 600 euro kosten.
Dus tot 60.000 kilometer ben je bij Audi max. 1000 euro kwijt voor onderhoud.
Hoeveel bij Tesla? 1.575,- (staat gewoon op hun site hoor) Nog straffer: een jaartje extra (of 20.000 km extra): 2450,-

Dus ik begrijp niet welke idioten aan die test meegedaan hebben, maar.. oh nee ik weet het eigenlijk wel: blinde Tesla-bezitters die geloven dat zij met een creatie van god rijden.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 19:38   #2950
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Slecht design volgens jouw natte vinger?
Tesla S kreeg 2 punten meer (124 pt op 150) dan Audi RS 7 (122 pt) op ergonomie:
http://www.autozeitung.de/sites/defa...en-Tabelle.pdf


En uw punt is...? En weer een hoop veralgemeningen die je niet kunt staven.

Het is overigens 400 km range, geen probleem in zakdoek-BE, zelfs geen gratis Suc of rustpauze nodig in eigen land.
Rij je maar de helft op de snelweg kan je er nog 100 km bijdoen. Bij 90 kmh is het rijbereik ruim 500 km.

Zelfs een Ipad in de middenconsole? Heb je een bron van Apple?

Mss ben je verward, Tesla wil dat Apple eindelijk eens meedoet met zelf E-wagens te bouwen, knowhow en tech en sowieso geld hebben ze genoeg:

Sorry, een gigantische, extreem lelijke en onhandige TABLET!
Een TABLET is slecht DESIGN voor een auto WEGENS ZIJN ONHANDIGHEID.
In mijn super ergonomische Audi kan ik alles bedienen blind. Waarom? Omdat de fysieke knoppen super handig geplaatst zijn (ik moet namelijk niet reiken naar de knoppen) én ze geven fysieke feedback. Na een inloopperiode kan ik mijn audi perfect blind bedienen zonder mijn ogen van de weg te halen.
Zo'n lelijke TABLET? Dan moet ik constant reiken om er aan te kunnen en moet ik heel de tijd zien of ik wel het juiste stukje scherm aanraak.
Maar oh wacht, we hebben met Tesla fanboys te maken, dus alles wat Tesla maakt is goud en het kan gewoon niet onhandig en lelijk zijn, zo'n gigantische TABLET in de middenconsole van de auto....

53% van de Belgen gaat met de auto op vakantie: link

En laten we even serieus blijven over die range... Ik kan ook surfen op internet.
Vooral amusant om al die forumposts te zien van "Ik was mijn route aan het calculeren om te zien of ik wel een supercharger zou tegenkomen en of ik er zou geraken"....
Een normale mens pakt zijn auto en vertrekt.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 19:46   #2951
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Tjah, wie is er nu eigenlijk blind?
De tesla wordt in het luxe-segment vergeleken met een Audi A8, die enkel op repair costs en cargo minder krijgt...
Kijk nog eens goed... op 4 criteria doet de A8 slechter en maar op 1 criterium beter. Dus jij bent blind.

Citaat:
Maar een A8 is geen correcte vergelijking qua auto. (Waarom? een A8 is veel langer. Waarom is volume dan zo veel kleiner? Achterzetels niet omklapbaar) Beter zou zijn om te vergelijken met een Audi A6. En wat blijkt nu? Zo goed als evenveel volume. En als je voor het volume gaat, ga je voor een Audi A6 avant, die duidelijk veel meer volume heeft.....
En over die garagekosten....
Manman je maakt je belachelijk, je weet niet hoe groot een Tesla S is blijkbaar, en vooral hoe groot zijn koffers zijn.

Citaat:
Audi: Longlife service: eerste service interval op 30.000 km: zo'n 350 euro kosten, tweede service interval op 60.0000 km: zo'n 600 euro kosten.
Dus tot 60.000 kilometer ben je bij Audi max. 1000 euro kwijt voor onderhoud.
Hoeveel bij Tesla? 1.575,- (staat gewoon op hun site hoor) Nog straffer: een jaartje extra (of 20.000 km extra): 2450,-
En weeral maak je jezelf belachelijk omdat je niet weet wat Tesla biedt, kijk maar eens op garantie van de Tesla S.

Citaat:
Dus ik begrijp niet welke idioten aan die test meegedaan hebben, maar.. oh nee ik weet het eigenlijk wel: blinde Tesla-bezitters die geloven dat zij met een creatie van god rijden.
Manman wat een onwetende slechte verliezer die te lui is de Tesla website aan te klikken.

Weet je wat extra 3 jaar garantie (dan nog maar 5 jaar) bij een Audi A8 wel kost?

Prijs 2009 is 4900 € extra en beperkt tot 150.000 km, kan vandaag een stukje duurder zijn:
Citaat:
http://www.autokiste.de/psg/archiv/a.htm?id=8353

Die Audi-Anschlussgarantie kostet beispielhaft für einen A4 Avant für ein Jahr und insgesamt 60.000 Kilometer 280 Euro, für zwei Jahre und 80.000 Kilometer 640 Euro und für drei Jahre und 120.000 Kilometer 1.700 Euro, wobei Ausstattungslinie, Motorisierung, Getriebe- und Antriebsart unerheblich sind. Bei einem A5, Q5 oder A6/S6/RS6 lauten die entsprechenden Preise 370, 880 und 2.350 Euro. Billigstes Paket ist die einjährige Verlängerung mit insgesamt nur 30.000 Kilometern in den zusammen drei Jahren für einen A3, die nur 150 Euro kostet, am teuersten ist die dreijährige Anschlussgarantie bis 150.000 Kilometer für einen A8 oder R8 mit 4.900 Euro.

Bei anderen Herstellern sind in entsprechenden Garantie-Angeboten oft Klauseln enthalten, wonach ab bestimmten Kilometerleistungen oder einem bestimmten Fahrzeugalter nur noch ein Anteil der ET-Kosten übernommen wird, bei Volkswagen beispielhaft 40 Prozent ab 100.000 Kilometer oder fünf Jahren. Auch besteht die Garantie nicht für alle Teile, selbst bei geringeren Kilometerständen: Wenn etwa der Rußfilter oder die Xenon-Anlage streikt, hilft die Garantie VW-Fahrern nichts.
Ook ADAC berekende de totale kosten van de Audi A8/A7 tov de Tesla en de Tesla S 90D met 151,7 cent/km is zelfs goedkoper dan een vergelijkbare A8 diesel... 160,6 cent/km:
En geloof me vrij ADAC zal zeker de maximum onderhoudscontract van Tesla kiezen alhoewel dat helemaal niet verplicht is bij Tesla, men ziet het trouwens aan de ADAC tabel.

Het consumentreport van de USA vind ik niet slecht, want de meeste Tesla-eigenaars rijden in de USA, bijna 60% van de Tesla´s wereldwijd zijn in de USA verkocht.


Citaat:
Sorry, een gigantische, extreem lelijke en onhandige TABLET!
Een TABLET is slecht DESIGN voor een auto WEGENS ZIJN ONHANDIGHEID.
In mijn super ergonomische Audi kan ik alles bedienen blind. Waarom?
Ervaren autojournalisten die niets anders doen dan auto´s beoordelen zijn veel geloofwaardiger. Punt.


Citaat:
"Ik was mijn route aan het calculeren om te zien of ik wel een supercharger zou tegenkomen en of ik er zou geraken"....
Belachelijker kan je wel niet zijn?
Een Tesla S doet dat allemaal zelf en online, en met kaarten die online steeds up to date zijn.
Lees eens onwetende, sinds maart 2015 al per update:
Citaat:
http://www.egear.be/tesla-einde-range-anxiety/
TESLA MAAKT EINDE AAN RANGE ANXIETY DOOR NIEUWE TRIP PLANNER
19 maart 2015

Trip Planner

Tesla Model S 6.2 Trip Planner

Met de nieuwe Tesla Trip Planner is het moeilijk om nog met een lege accu te stranden.
De eerste app, Trip Planner, lijkt het meest interessant. Wanneer je een roadtrip wil ondernemen hoef je enkel je einddestinatie in de app in te voeren. Het systeem berekent dan de snelste route door optimalisatie van rijd- én laadtijd. Het systeem begeleidt je langs de Tesla Superchargers die beschikbaar zijn langs de route.

Een iPhone app stuurt je verder push-notificaties wanneer de Model S voldoende is opgeladen om de route verder te zetten tot de volgende Supercharger.

Range Assurance

Range Assurance is eigenlijk niet meer dan een monitoring-systeem. Het houdt constant in de gaten of je niet buiten het bereik van een laadpunt (Supercharger, een externe laadpaal of een punt waar je al eens voorheen opgeladen hebt) dreigt te rijden. Het houdt daarvoor niet enkel rekening met de afstand en de rijstijl, maar ook met zaken zoals het weer en klimmen en dalen. Verder houdt het systeem ook rekening met laadpalen die momenteel te druk bezet zijn. Range Assurance neemt in hoofdzaak de taak van de bestuurder over om in het oog te houden dat je op tijd bijtankt.

De nieuwe Trip Planner, wat in feite niet meer is dan een verbeterde routeplanner, lijkt de interessantste update. Gezien de grote invloed die Elon Musk’s tweets hebben werd er echter een meer spectaculaire aankondiging verwacht. Sommige Tesla volgers zijn dan ook een teleurgesteld met deze magere update.
Ondertussen hebben alle Tesla S versie 7.1 update gekregen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 juni 2016 om 20:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 20:06   #2952
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Tjah, als geld geen probleem is, is het natuurlijk ook geen probleem om een tweede auto te hebben voor de jaarlijkse autovakantie of een weekendje Ardennen/zee.
Of een dagje aan zee.

Je woont pakweg ten Oosten van de lijn Mol-Geel-Heist op den berg, je zou graag gaan windsurfen in Brouwersdam een dagje. Je neemt je Tesla en... Oh nee, je kan je eigen auto niet nemen, want het is te ver....
Misschien als je nu in een stad in de buurt van brouwersdam een laadpaal zoekt en dan nog een taxi oproept ofzo? Of jah, laten we anders gewoon thuisblijven...
Wat is het toch handig, zo'n strontdure auto hebben
Je kan ook het voorbeeldje uithalen van iemand die een dagje Moskou wil plannen, hoor.

Hoe je het ook draait of keert, de gemiddelde dagverplaatsing ligt in België heel laag.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 20:12   #2953
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Kijk nog eens goed... op 4 criteria doet de A8 slechter en maar op 1 criterium beter. Dus jij bent blind.


Manman je maakt je belachelijk, je weet niet hoe groot een Tesla S is blijkbaar, en vooral hoe groot zijn koffers zijn.


En weeral maak je jezelf belachelijk omdat je niet weet wat Tesla biedt, kijk maar eens op garantie van de Tesla S.


Manman wat een onwetende slechte verliezer die te lui is de Tesla website aan te klikken.

Weet je wat extra 3 jaar garantie (dan nog maar 5 jaar) bij een Audi A8 wel kost?

Prijs 2009 is 4900 € extra en beperkt tot 150.000 km, kan vandaag een stukje duurder zijn:


Ook ADAC berekende de totale kosten van de Audi A8/A7 tov de Tesla en de Tesla S 90D met 151,7 cent/km is zelfs goedkoper dan een vergelijkbare A8 diesel... 160,6 cent/km:
https://www.adac.de/_mmm/pdf/autokos...icht_47085.pdf

En geloof me vrij ADAC zal zeker de maximum onderhoudscontract van Tesla kiezen alhoewel dat helemaal niet verplicht is bij Tesla, men ziet het trouwens aan de ADAC tabel.
Audi A8: 5153 mm lengte
Tesla Model S: 4970 mm lengte
Audi A6: 4943 mm lengte

Tjah.... Blijkbaar is cijfertjes toch iets moeilijk voor Teslafanboys

Dus qua lengte, beter met een A6.

Nu qua volume
Ik vind voor de Tesla model S volgende volumes van ADAC: 1290 + 240 Liter maximum = 1530 liter maximum.

Voor de Audi A6 vind ik het volgende: maximum: 1680 liter maximum.
Waarom vergelijk ik met de Audi A6 ? Omdat deze de concurrent is van de Model S. Simpel. Waarom met de avant? Omdat dit de juiste vergelijking is qua daklijn en qua kofferopening.

Zullen we anders eens de tests van ADAC naast elkaar leggen? Hier de resultaten (neem even een stoel, beste Tesla fanboys)

PAS OP: Duitse puntentelling op 5: 1/5 is zeer goed, 5/5 is slecht

Tesla:
Karosserie/kofferraum: 2.9
Innenraum: 2.9
Komfort: 2.4
Motor/Antrieb: 1.1
Fahreigenschaften: 2.0
Sicherheit 2.4
Umwelt/ecotest: 1.1
Autokosten: 4.1


Audi:
Karosserie/kofferraum: 2.1
Innenraum: 1.6
Komfort: 1.5
Motor/Antrieb: 1.9
Fahreigenschaften: 2.0
Sicherheit 1.9
Umwelt/ecotest: 1.5
Autokosten: 2.5


Bon, als je het zo bekijkt, dan zie je dat je wel goed zot moet zijn om een Tesla te kopen natuurlijk....


En over die garantie: een audi in België heeft standaard in de kostprijs 3 jaar garantie met onbeperkte kilometers; een Tesla in België? 4 jaar met 80.000 km.
En nogmaals: het totaal onderhoud van een Audi A6 tot pakweg 60.000 kilometer: maximum een 1200 euro. Voor een Tesla: 1575 euro....

Laatst gewijzigd door SanderK : 20 juni 2016 om 20:16.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 20:18   #2954
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
,,,
Kofferruimte A8 = *490 liter. Amen de punten van consumerreport zijn dus zeer terecht.
*uit jouw bron.

Een Tesla S is geen stationwagen geoptimaliseerd op max kofferruimte, maar een bijna 5 meter lange E-limousine tussen de 80.000 en 124.000 € bij benadering.

Straks ga je nog een Skoda Superb nemen om te vergelijken met een Tesla S, die fossielblinde en fijnstofzieke boys toch .

Tesla S afmetingen:
Lang: 4976 mm
Breed: 1963 mm
Hoog: 1435 mm
Wielbasis : 2959 mm
Leergewicht: 2108 kg


Audi A8:
Länge: 5135–5267 mm
Breite: 1949 mm
Höhe: 1458–1471 mm
Radstand: 2990–3122 mm
Leergewicht: 1870–2170 kg


Audi A6 is duidelijk te klein want te smal:





http://de.automobiledimension.com/ab...tos-tesla.html

Citaat:
Bon, als je het zo bekijkt, dan zie je dat je wel goed zot moet zijn om een Tesla te kopen natuurlijk..
Liegen helpt niet.

Een best vergelijkbare Audi A8 (ook in prijs) is volgens ADAC autokosten veel duurder dan een Tesla S, het is maar al te zot dan een Audi A8 te kopen, zelfs een Audi A8 kankerdiesel is nog duurder dan een Tesla S volgens ADAC.
Bron: https://www.adac.de/_mmm/pdf/autokos...icht_47085.pdf
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 juni 2016 om 20:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 23:00   #2955
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Blijf lekker blind kijken hoor

Ik lach hier dik in mijn vuistje volgende keer dat ik comfortabeler, aangenamer, sneller op mijn bestemming ben!

En oh ja, pakken goedkoper
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 23:25   #2956
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Blijf lekker blind kijken hoor

Ik lach hier dik in mijn vuistje volgende keer dat ik comfortabeler, aangenamer, sneller op mijn bestemming ben!

En oh ja, pakken goedkoper
of de uitleg van een onwetende.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 23:56   #2957
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
of de uitleg van een onwetende.
Tjah sorry, maar je toont echt wel aan dat je gewoon een blinde tesla fan boy bent.
Wat is het volgende vergelijkingspunt?
Oh nee, een Audi A8 heeft maar 2 +1 zitplaatsen achteraan, en een Tesla kan tot 5 zitplaatsen achteraan hebben dus is beter?

Of zou je de Tesla anders niet meteen vergelijken met een seat alhambra ofzo? Lijkt er qua afmetingen ook ongeveer op, als ik jouw logica mag volgen.

Mag ik je trouwens ook wijzen op de testresultaten van de Audi A8? Die op ELK vlak behalve Motor/Antrieb en ECO beter scoren dan jouw heilige model S?

Karosserie/Kofferraum 2,7
Innenraum 1,9
Komfort 1,3
Motor/Antrieb 1,6 (slechts 0.5 punten extra)
Fahreigenschaften 1,7
Sicherheit 1,4
Umwelt/EcoTest Ecotest 1,8
Autokosten 3,8


Of geldt plots de mening van de auto"expert" weeral niet en ga je nu weer afkomen met grafiekjes en meningen van andere teslafanboys?

Man man, wat een cult rond dit gadget...
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 00:06   #2958
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

-
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 juni 2016 om 00:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 00:06   #2959
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Tjah sorry, maar je toont echt wel aan dat je gewoon een blinde tesla fan boy bent.
Wat is het volgende vergelijkingspunt?
Oh nee, een Audi A8 heeft maar 2 +1 zitplaatsen achteraan, en een Tesla kan tot 5 zitplaatsen achteraan hebben dus is beter?

Of zou je de Tesla anders niet meteen vergelijken met een seat alhambra ofzo? Lijkt er qua afmetingen ook ongeveer op, als ik jouw logica mag volgen.

Mag ik je trouwens ook wijzen op de testresultaten van de Audi A8? Die op ELK vlak behalve Motor/Antrieb en ECO beter scoren dan jouw heilige model S?

Karosserie/Kofferraum 2,7
Innenraum 1,9
Komfort 1,3
Motor/Antrieb 1,6 (slechts 0.5 punten extra)
Fahreigenschaften 1,7
Sicherheit 1,4
Umwelt/EcoTest Ecotest 1,8
Autokosten 3,8


Of geldt plots de mening van de auto"expert" weeral niet en ga je nu weer afkomen met grafiekjes en meningen van andere teslafanboys?

Man man, wat een cult rond dit gadget...
Je blijft onwetend.

Skoda Superb is dan beter dan een Audi A8 ????

Citaat:
Testergebnis 10/2015

Karosserie/Kofferraum 2,2
Innenraum 2,1
Komfort 1,9
Motor/Antrieb 1,9
Fahreigenschaften 2,0
Umwelt/EcoTest 1,7
Sicherheit 1,3
ADAC-Urteil Technik/Umweltgut 1,8
ADAC-Urteil Autokostengut 1,9

https://www.adac.de/infotestrat/test...px?IDTest=5318
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 02:14   #2960
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Tesla:
Karosserie/kofferraum: 2.9
Innenraum: 2.9
Komfort: 2.4
Motor/Antrieb: 1.1
Fahreigenschaften: 2.0
Sicherheit 2.4
Umwelt/ecotest: 1.1
Autokosten: 4.1
Naja omdat je toch de test helemaal niet doorleest, zal ik even jouw onwetendheid aantonen
En kijk eens wat er in het kleingedrukte staat te lezen op de laatste pagina links onderaan, c/p:
Citaat:
Dieser ADAC-Autotest ist nach dem neuen, aktualisierten ADAC-Autotest-Verfahren 2013 erstellt. Neben zahlreichen Änderungen, insbesondere im Bereich Umwelt und Sicherheit, wurde der Notenspiegel dem Stand der aktuellen Technik angepasst. Aus diesem Grund ist dieser ADACAutotest nicht mit Autotests vor dem 01.03.2013 vergleichbar. Die Angaben zur Kfz-Steuer und die Berechnung der Kosten basieren auf der zum 1.05.2012 gültigen Steuergesetzgebung.
De test van de Audi A6 een ochottekes dieseltje 2.0 TDI van 177 PK is van november 2011 ! of NIET vergelijkbaar volgens ADAC, want nog met een puntwaardesysteem anno 2009 of quasi 4 jaar achterhaald
Citaat:
Dieser ADAC-Autotest ist nach dem neuen, aktualisierten ADAC-Autotest-Verfahren 2009 erstellt
[quote]Audi:
Karosserie/kofferraum: 2.1
Innenraum: 1.6
Komfort: 1.5
Motor/Antrieb: 1.9
Fahreigenschaften: 2.0
Sicherheit 1.9
Umwelt/ecotest: 1.5
Autokosten: 2.5
Stand November 2011



Citaat:
Bon, als je het zo bekijkt, dan zie je dat je wel goed zot moet zijn om een Tesla te kopen natuurlijk....
Dat je aan het zeveren bent, och ik vergelijk even een Audi A6 dieseltje 177 PK met de toen duurste Tesla S Performance 85 kWh met eventjes 422 PK die amper een jaar op de markt was -en nu al een tijdje sowieso niet meer gemaakt wordt (afgelost door P85D en later door P90D), bovendien zegt ADAC in de test dat diverse rijassistent enz... ontbreken, klopt toen in september 2013 idd ja, maar 1 jaar later natuurlijk niet meer na upgrade. Ondertussen na talrijke updates ook hardware heeft de Tesla versie 2016, en vandaag facelift 2016... wat je nog niet eens bij de duurste Audi kunt krijgen.

Citaat:
En over die garantie: een audi in België heeft standaard in de kostprijs 3 jaar garantie met onbeperkte kilometers; een Tesla in België? 4 jaar met 80.000 km.
Alweer blind en selectief. Tesla heeft ook 8 jaar op accupack en aandrijflijn onbeperkte kms, dat kun je bij audi niet krijgen.

Audi in BE geeft maar 2 jaar op alle reparaties
Citaat:
3 jaar waarborg op heel de wagen, zonder kilometerbeperking
3 jaar waarborg op de verf van het koetswerk
12 jaar waarborg tegen doorroesten
2 jaar waarborg op alle reparaties
Mobiliteitsgarantie zonder beperking, noch in tijd, noch in kilometers
... en voor die 3 jaar op de hele wagen moet je toch eens de voorwaarden doorlezen:

Algemene voorwaarden voor 3 jaar garantie, zonder kilometerbeperking*

Citaat:
Audi Garantie-uitbreiding
Aanvullende garantie bij de garantie voor een nieuw voertuig van Audi "3 jaar (2 + 1) onbeperkte kilometerstand"

7. Tijdens de hele duur van de garantie-uitbreiding zal het onderhoud van het voertuig uitgevoerd moeten worden in overeenstemming met het onderhoudsplan gedefinieerd door de constructeur (te raadplegen in de boorddocumentatie van elk nieuw Audi voertuig). In het tegenovergestelde geval zal Audi Import België niet meer contractueel gebonden zijn aan zijn verplichtingen in het kader van onderhavige garantie-uitbreiding. Deze bepaling is evenwel niet van toepassing en de garantie-uitbreiding in kwestie komt dus niet in het gedrang als de klant bewijst dat de oorzaken van de schade waarvoor hij een beroep doet op de garantie die het voorwerp uitmaakt van deze uitbreiding, geen verband houden met de niet-naleving van de verplichting inzake conform onderhoud, zoals hiervoor vermeld.
De bewijskracht ligt bij jou, ik raad je een voldoende rechtspraakverzekering aan die zo´n rechtzaak dekt. Ofwel doe je tot onbeperkte kms je onderhoud in een audi garage volgens strikt€ voorschrift€n.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 juni 2016 om 02:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be