![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1381 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De reden is natuurlijk duidelijk. Cameron, die zich grandioos heeft miskeken op het thema, kan niet aanblijven. En als demissionair premier wil hij de onderhandeling niet leiden. De Tories zijn verwonderlijk genoeg niet geneigd vroeger dan oktober een nieuw"e partijleider te kiezen. En Boris Johnson, die voor 99% oratorisch getalenteerd is en 1% organisatorisch, begint nu al te verdampen. |
|
|
|
|
|
|
#1382 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Schotland gaat een nieuw onafhankelijksreferendum organiseren.
Ondertussen is men in Londen een petitie gestart voor een nieuw referendum over de Brexit: reeds meer dan een miljoen handtekeningen. |
|
|
|
|
|
#1383 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1384 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zie de Britten nog afkomen om heronderhandelingen te vragen om een Brexit te vermijden.
|
|
|
|
|
|
#1385 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1386 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1387 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Juncker heeft al toegezegd (dat hij ervoor zou helpen zorgen) dat de Britse EU-ambtenaren bij uittreding van hun land in dienst kunnen blijven bij de EU-instellingen. D.w.z. hij verwacht dat de uittreding er niet komt, of dat ze spoedig kan worden teruggeschroefd. Ik heb hierover een draad geopend: Brexit-prognose, waarin mijn prognose luidde: "wint Brexit de volksraadpleging, dan zal dat niet mogen baten, en blijft het VK toch lidstaat". Anders gezegd: DE DEMOCRATIE ZAL HET NIET HALEN.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
|
|
|
|
|
#1388 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ja toch? -Niet legaal bindend toch?
|
|
|
|
#1389 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor Boris Johnson is het ook niet zo dringend en hij lijkt wel van de aardbol verdwenen. Bij Labour zijn ze ook al intern ruzie aan het maken. Misschien moeten ze Farage maar eerste minister maken |
|
|
|
|
|
|
#1390 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tot er op een dag blijkt dat de meerderheid bestaat uit rurale oakies, school dropouts, hicks & peasants, plus de +75 jarige nostalgici die zo dom zijn om twee volksmenners te volgen die hun rijkdom beloven als ze de EU verlaten. Zeg maar dada tegen het mooie leven, de bank heeft plannen om naar frankfurt te gaan, mevrouw haar werkgever gaat personeel naar Amsterdam overbrengen en het gezin mag het huis te koop zetten en verhuizen + één van de twee mag een nieuwe job zoeken. Dank U wel, Boris ! Thanks Nigel ! |
|
|
|
|
|
|
#1391 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Dat wil echter niet zeggen dat ze het zullen halen. Obama heeft tegen Brexit gepleit, en zal terdege geweten hebben dat dit averechts zou uitpakken. We kunnen dus vermoeden dat hij, en met hem de grote Amerikaanse banken die aan zijn touwtjes trekken, de Britten eruit willen. En dan wordt het een conflict tussen de EU en de high finance. Met een man als Draghi op een positie die veel en veel machtiger is dan die van Juncker, Tusk of, voor de naïevelingen vermeld ik hem ook maar, Schulz, maakt de EU weinig kans, tenzij het de bedoeling is het VK er eerst uit en vervolgens weer in te krijgen. Daar kan veel geld mee worden verdiend, en meer dan dat. En natuurlijk is het EU-standpunt bluf.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
|
|
|
|
|
#1392 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1393 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#1394 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ze werden vrijgesproken en ze kregen ook nog 250.000 pond uitbetaald. Het geeft niet want het is een verrijking, ze gaan ons pensioen betalen en ze zijn niet allemaal zo. Haar moeder werd door de media neergezet als een racist omdat ze het had gewaagd om te protesteren. Dank U wel, Panda! Thanks!
|
|
|
|
#1395 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1396 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar heeft de EU geen hol mee te maken. Je onwetendheid is deerniswekkend. |
|
|
|
|
|
|
#1397 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#1398 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#1399 | |
|
|
Citaat:
Ik heb nergens gezegd dat het referendum niet legitiem zou zijn. Ik zeg dat een referendum in "winner takes all" stijl een botte bijl is die geen enkele rekening houdt met een grote minderheid van 49%. Dringt het nu door de kleilaag? |
|
|
|
|
|
|
#1400 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn dank aan alle Brexiters voor een fantastisch aanbod vandaag van hoog Groucho Marx gehalte. Stukken beter dan die andere Euro-bal-komieken die met 22 achter een stukje leer aanhollen op dat voetbalveld.
|
|