Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2016, 18:39   #1481
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Hoeveel procent stelt dat voor? Is de 3/4 meerderheid plots niet meer nodig voor belangrijke beslissingen?
Bij de les blijven a.u.b.

The government will respond to calls for a second EU referendum next week after more than 100,000 people signed a petition.

Read more: http://metro.co.uk/2016/06/24/parlia...#ixzz4Cc7t4t2P
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 18:45   #1482
Wapper

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Adembenemend: Cameron:

"Assistent van Cameron getuigt over reden ontslag

Nadat de Britse premier David Cameron de persconferentie had afgerond waarin hij zijn ontslag aanbood, zei hij tegen zijn assistenten: 'Why should I do the hard shit?

Woaw het vriendje van De Wever op zijn best.
Amai dat heeft lang geduurd!
Oud 25 juni 2016, 18:47   #1483
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat zou knap zijn als ze een tweede kunnen afdwingen, het maakt gelijk van 'het referendum' an sich een farce.
Spijtig genoeg gaat de EU daar niet mee akkoord gaan: buiten is buiten!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 18:49   #1484
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Noorwegen ,met alles meedoen en nergens over meebeslissen.
Wat een optie
Ze gaan die optie waarschijnlijk niet krijgen van de EU, trouwens ze gaan die nooit kunnen aanvaarden zonder helemaal hun gezicht te verliezen want dat impliceert Vrijheid van Verkeer voor Personen.
Oud 25 juni 2016, 18:53   #1485
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Spijtig genoeg gaat de EU daar niet mee akkoord gaan: buiten is buiten!
Voor zover mij bekend is er nog geen formele uittreding door het VK aangevraagd.

En eigenlijk,begin ik te vermoeden,hopen nogal wat politici,zowel bij de EU,als in het VK (en mogelijk zelfs clowns Farage en Johnson die ondertussen wel de enormiteit moeten zijn beginnen beseffen van wat ze helpen aanrichten) dat de Britten straks zeggen

"Sorry jongens,het was maar voor te lachen,nu kunnen we dan weer verder ja?

Als dat dan moet volgens het,inmiddels beproefde recept,van de mensen te laten "kiezen" en "stemmen" en "referenderen" tot de gewenste uitslag bereikt wordt,dan moet dat maar.....

En de miljoenen pummels gaan dat mogelijk nog doen ook.... herexamen

Laatst gewijzigd door kelt : 25 juni 2016 om 18:54.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 18:53   #1486
Wapper

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
In dat geval moeten nationalistische partijen niet meer de moeite doen om op te komen.
Dat is dan heel spijtig. Ze moeten er alleen maar voor zorgen voldoende stemmen te halen om de wet te veranderen, simpel toch? (of toch niet )

Citaat:
En verder: in het VK wordt ALLES beslist met een gewone meerderheid.
Dan moet het ene kamp niet jammeren dat het andere nipt wint.
Er is alvast minder reden om te blijven (want maar 49 procent) dan om te vertrekken (want 51 procent).
Waarom zou de meerderheid dan onder de dictatuur van de minderheid moeten leven?
En waarom zou de beslissing van die 51 procent minder rationeel zijn dan deze van die 49 procent?
Ik denk dat we beiden onze argumenten al een paar keer op tafel gelegd hebben. We zijn het eens dat we het oneens zijn.

Laatst gewijzigd door Wapper : 25 juni 2016 om 18:55.
Oud 25 juni 2016, 18:56   #1487
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Voor zover mij bekend is er nog geen formele uittreding door het VK aangevraagd.

En eigenlijk,begin ik te vermoeden,hopen nogal wat politici,zowel bij de EU,als in het VK (en mogelijk zelfs clowns Farage en Johnson die ondertussen wel de enormiteit moeten zijn beginnen beseffen van wat ze helpen aanrichten) dat de Britten straks zeggen

"Sorry jongens,het was maar voor te lachen,nu kunnen we dan weer verder ja?

Als dat dan moet volgens het,inmiddels beproefde recept,van de mensen te laten "kiezen" en "stemmen" en "referenderen" tot de gewenste uitslag bereikt wordt,dan moet dat maar.....

En de miljoenen pummels gaan dat mogelijk nog doen ook.... herexamen
Bij de EU is alles al in gang gezet hoor, er staat zelfs een Belg aan het hoofd van de groep die alles moet regelen.
Oud 25 juni 2016, 18:56   #1488
Wapper

Standaard

Citaat:
Inderdaad, er is nog "leeway" om een bocht te nemen.
Oud 25 juni 2016, 19:00   #1489
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Bij de les blijven a.u.b.

The government will respond to calls for a second EU referendum next week after more than 100,000 people signed a petition.

Read more: http://metro.co.uk/2016/06/24/parlia...#ixzz4Cc7t4t2P
Ok. Mijn oprechte excuses meester @Wapper.

Laat ze het maar uitvechten, we kijken toe met wat versnaperingen. Het zouden er trouwens reeds 2 miljoen zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 25 juni 2016 om 19:02.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 19:05   #1490
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij de EU is alles al in gang gezet hoor, er staat zelfs een Belg aan het hoofd van de groep die alles moet regelen.
Dat is eigenlijk goed nieuws.Zelfs als de Britten uiteindelijk NIET weggaan,of als het nog maanden duurt alvorens ze formeel de aanvraag indienen, lijkt het me nuttig om al het papierwerk voor te bereiden tot en met het blad waar de handtekeningen onder moeten.Een soort "case-study"...

Ik heb de ingewikkeldheid van de procedure door iemand op de radio horen omschrijven als het "terug samenstellen van een ei uit een eierstruif"

Gelijk wanneer de Britten effectief zouden beslissen dat ze inderdaad vertrekken,ik vind dat 24 juni 2018 de datum moet zijn dat alles afgehandeld,gedaan,finito,geschlossen is.

Dat kan als je al het papierwerk NU begint klaar te maken en alle nodige acties oplijst.

De wetenschap dat dit papierwerk reeds gebeurt zal de Britten mogelijk een beetje aansporen,ze zullen zo begrijpen dat ze geen tijd kunnen rekken....

Laatst gewijzigd door kelt : 25 juni 2016 om 19:07.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 19:17   #1491
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is eigenlijk goed nieuws.Zelfs als de Britten uiteindelijk NIET weggaan,of als het nog maanden duurt alvorens ze formeel de aanvraag indienen, lijkt het me nuttig om al het papierwerk voor te bereiden tot en met het blad waar de handtekeningen onder moeten.Een soort "case-study"...

Ik heb de ingewikkeldheid van de procedure door iemand op de radio horen omschrijven als het "terug samenstellen van een ei uit een eierstruif"

Gelijk wanneer de Britten effectief zouden beslissen dat ze inderdaad vertrekken,ik vind dat 24 juni 2018 de datum moet zijn dat alles afgehandeld,gedaan,finito,geschlossen is.

Dat kan als je al het papierwerk NU begint klaar te maken en alle nodige acties oplijst.

De wetenschap dat dit papierwerk reeds gebeurt zal de Britten mogelijk een beetje aansporen,ze zullen zo begrijpen dat ze geen tijd kunnen rekken....
Het hallucinante is dat de Britten nog niet weten wat ze eigenlijk willen. Het enige dat je daar hoort is dat ze het eerst een beetje gaan laten bezinken, dan gaan ze wat onderhandelen met de EU en dan misschien hun uittredingsbrief binnenbrengen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 25 juni 2016 om 19:23.
Oud 25 juni 2016, 19:44   #1492
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik vind het goed dat er spoed achter gezet wordt want het slechtste dat we in de EU kunnen hebben is een onzekerheidszone.

Maar ik kan me niet ontdoen van het idee dat sommige Europese verantwoordelijken er de Britten niet rap genoeg kunnen uitgooien.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 19:46   #1493
Wapper

Standaard

Citaat:
Het hallucinante is dat de Britten nog niet weten wat ze eigenlijk willen. Het enige dat je daar hoort is dat ze het eerst een beetje gaan laten bezinken, dan gaan ze wat onderhandelen met de EU en dan misschien hun uittredingsbrief binnenbrengen.
Inderdaad, ik heb tijdens de campagne alleen maar zinnige, onderbouwde argumenten gehoord en gelezen vanuit het Remain-kamp.
Uit het Leave-kamp kwam alleen platte demagogie en zuivere leugens.

Noch de Tories noch de Labour politiekers hebben aangetoond dat ze over de werkelijke implikaties van een Brexit nagedacht hebben, dat ze een werkbaar plan hadden hoe dat in de beste banen geleid kan worden met de minste schade voor het VK.
Oud 25 juni 2016, 19:53   #1494
Wapper

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik vind het goed dat er spoed achter gezet wordt want het slechtste dat we in de EU kunnen hebben is een onzekerheidszone.

Maar ik kan me niet ontdoen van het idee dat sommige Europese verantwoordelijken er de Britten niet rap genoeg kunnen uitgooien.
Ja, maar dat is een bewuste strategie tegen de uitspraken van Cameron en Johnson die eerst rustig een nieuwe partijvoorzitter willen kiezen tegen october, en er dan eens "rustig over willen nadenken". Dat hadden ze vooraf maar moeten doen en dat is overduidelijk niet gebeurd. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat men die gok gewaagd heeft.
Oud 25 juni 2016, 20:22   #1495
Tavek
Banneling

Standaard

Als ik de media vandaag lees heb ik het gevoel dat de brexiteers volop aan het terugkrabbelen zijn:

Geen haast met artiekel 50.
Geld gaat niet naar NHS.
We moeten in de eenheidsmarkt blijven.
Migratie gaat niet afnemen.
....

Wat een farce !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 20:53   #1496
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben niet fier over de Euro en heb ook geen gevoel van eigenheid aan een systeem of volk whatever. Ik vind het gewoon spijtig dat de UK er uit is en u zal van mij geen kleuterslogans horen zoals enkelen hier grotesk roepen. Ik zal me aanpassen en hoop alleen dat ik niet in de klappen deel.

De lage pond is al een ernstige streep door mijn winstmarge.
Dat is de schuld van Europa en de UK.

Laatst gewijzigd door daiwa : 25 juni 2016 om 20:54.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 21:09   #1497
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat is de schuld van Europa en de UK.
Eerder de schuld van de financiële markten, nee ?
De Euro is toch nog niet zo'n slecht idee, after all.
Oud 25 juni 2016, 21:11   #1498
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk weten ze dat wel. D
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 21:11   #1499
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk weten ze dat wel. Dat hebben ze juist bij referendum getoond. Ik heb de stem van het volk toen gehoord. U luistert echter naar slechts enkele stemmen uit dat volk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2016, 21:11   #1500
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk weten ze dat wel. D
En wat willen ze dan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be