Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2016, 13:52   #461
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De strijd is dus nog steeds niet beslecht, er is vooralsnog niets onomstotelijk bewezen?

Ik begrijp dat krampachtige van holebi's niet om toch maar te willen dat hun seksuele geaardheid aangeboren is, dat ze er niets aan kunnen doen, dat ze er niet voor gekozen hebben, dat ze nu eenmaal zo zijn. Lijkt mij wel alsof ze er zich zo'n beetje voor schamen en noodgedwongen iemand van hetzelfde geslacht genomen hebben omdat ze niet anders kunnen.

Moest ik lesbisch zijn, ik zou niet eens willen dat mensen zo wanhopig hard hun best doen om aan te tonen dat ik er niks aan kon doen, dat ik 'n aangeboren watdanook heb, dat ik er niet voor gekozen heb.

Ik zou verdomme gewoon trots zijn en de hele wereld zou mogen weten dat dit weldegelijk mijn keuze is, dat ik maar 1 leven heb, er mee doe wat ik wil en met wie ik wil (mits wederzijdse toestemming natuurlijk), dat ik van persoon X van hetzelfde geslacht hou, graag zie en wie daar problemen mee heeft of dat verkeerd vindt, dikke, vette pech heeft.

Aan onze kant van de wereld is homoseksualiteit geen misdaad, je wordt er niet voor vervolgd, en je hebt gelijke rechten itt vele andere landen.
Ik snap die commotie dus niet. 't Maakt toch immers niet uit of 't je eigen keuze is.
Bent u " krampachtig hetero"???Of ben u dat gewoon?
Is dat dan uw keuze en zou u dus ook een andere gemaakt kunnen hebben, of voelt u zich gewoon niet seksueel aangetrokken tot iemand van hetzelfde geslacht?
Komaan he, even nadenken voordat je iets schrijft?
Je seksuele geaardheid is wel degelijk aangeboren, dat geldt voor het hetero en homo zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 13:58   #462
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
https://en.wikipedia.org/wiki/Epigenetics#Caution

Is het zo makkelijker uitgelegd dan in science fiction termen? Dan gaan we hier al spreken over "mutanten"?!
Epigenetici gaat over het ( erfelijk) functioneren van genen, zonder dat het DNA zou moeten veranderen, maar wanneer jij science fiction beter "begrijp"t, dan gewoonweg een logische verklaring voor homoseksualiteit, dan is dat jouw keuze, zinvol is een discussie dan ook echt niet meer te noemen.
Oud 30 juni 2016, 14:02   #463
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat homoseksualiteit dan onder de noemer te "genezen" valt. En dan komen er allerlei pseudo-wetenschappers je genezen via therapie e.d. Dat gevaar wil de holebi gemeenschap uitsluiten.
Nee echt???Wil de holebigemeenschap dat " gevaar " uitsluiten of hun emancipatie gewoon niet opnieuw moeten doen ( tot de jaren vijftig moesten die mensen naar ene psychiater!) omdat er mensen zijn die de betekenis van aangeboren niet kunnen of willen begrijpen?

Al ooit een " genezen hetero " geweten?
Wel , waarom dan krampachtig vasthouden aan de overtuiging dat homoseksualiteit een keuze zou zijn, en dus die gemeenschap het " gevaar" van " genezing" uitsluit.
Oud 30 juni 2016, 14:03   #464
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Das ook een idee...
Zie je wel? Het is veel leuker om te roepen, keet te schoppen, en de coalitiepartner wegens verraad buiten de wet stellen.
Dat saaie democratische geleuter. Kom zeg.
Oud 30 juni 2016, 14:30   #465
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee echt???Wil de holebigemeenschap dat " gevaar " uitsluiten of hun emancipatie gewoon niet opnieuw moeten doen ( tot de jaren vijftig moesten die mensen naar ene psychiater!) omdat er mensen zijn die de betekenis van aangeboren niet kunnen of willen begrijpen?

Al ooit een " genezen hetero " geweten?
Wel , waarom dan krampachtig vasthouden aan de overtuiging dat homoseksualiteit een keuze zou zijn, en dus die gemeenschap het " gevaar" van " genezing" uitsluit.
Ik kan mij ook niet ontdoen van het feit dat iedereen allerlei pillen slikt voor van alles en nog wat. Voel je je dit of dat? Neem een pil. Voel je je wat verdrietig? Neem een pil. Voel je je wat moe? Neem een pil. Voel je je wat gestresseerd? Neem een pil.

Er is een apotheker om elke hoek. Dus pillen slikken is al niet meer zo een taboe als het 50 jaar geleden was. Het is zeer slecht gesteld met de mentale gezondheid. Je hoort er tegenwoordig al niet meer bij als je allerlei pillen moet slikken. Vanaf dat pillen slikken zo'n schering en inslag worden is het dan zo "evil" om op homo's ook een pillenkuur te testen? Want er zijn homo's die zich ook werkelijk niet goed in hun vel voelen door hun homo zijn. Wat doe je daar dan mee?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 14:46   #466
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Zie je wel? Het is veel leuker om te roepen, keet te schoppen, en de coalitiepartner wegens verraad buiten de wet stellen.
Dat saaie democratische geleuter. Kom zeg.
Uw woorden, opnieuw..wanneer u argumenten hebt, laat ze zeker eens horen?
Oud 30 juni 2016, 14:50   #467
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan mij ook niet ontdoen van het feit dat iedereen allerlei pillen slikt voor van alles en nog wat. Voel je je dit of dat? Neem een pil. Voel je je wat verdrietig? Neem een pil. Voel je je wat moe? Neem een pil. Voel je je wat gestresseerd? Neem een pil.

Er is een apotheker om elke hoek. Dus pillen slikken is al niet meer zo een taboe als het 50 jaar geleden was. Het is zeer slecht gesteld met de mentale gezondheid. Je hoort er tegenwoordig al niet meer bij als je allerlei pillen moet slikken. Vanaf dat pillen slikken zo'n schering en inslag worden is het dan zo "evil" om op homo's ook een pillenkuur te testen? Want er zijn homo's die zich ook werkelijk niet goed in hun vel voelen door hun homo zijn. Wat doe je daar dan mee?
Ik zie het verband niet, wat heeft medicatie slikken, mentale gezondheid te maken met homo zijn?
Homo's " testen " met een pillenkuur??" waar haalt u dat nu weer vandaan?
Wanneer je jezelf niet goed voelt omwille van je seksuele geaardheid kun je een therapeut uitzoeken, die je helpt om jezelf te aanvaarden.

Geen enkele therapeut zal je pillen voorschrijven louter omwille van het homo zijn, u heeft vreemde gedachten...
Oud 30 juni 2016, 15:04   #468
Peche
Banneling

Standaard

Tuurlijk wel Alice, die schrijven dan pillen tegen de depressie die ze ervaren door hun onaanvaardbare seksualiteit.
Die steken ons vol met pillen. Homo of hetero.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 15:04   #469
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw woorden, opnieuw..wanneer u argumenten hebt, laat ze zeker eens horen?
Wil je argumenten? Het jaar 1933 in Duitsland tot 1944.
Toen was het mooie tijd. Links was nergens.
Nu zijn ze overal. Leuk hè, Alice?
Oud 30 juni 2016, 15:07   #470
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ik sla geen bal mis en ik wil niet belerend doen, dat doen er al genoeg...
Over farizeeërs en wit gekalkte graven ging het bij Christus wel degelijk over de personen, en hun schijnheiligheid, dat maakt na 2000 jaar nog altijd een groot gedeelte van de gelovigen uit, althans van degene die zichzelf gelovig noemen. Dat was ook mijn punt, maar dat las je er duidelijk niet in.
Ja, schijnheiligheid.

Alleen hadden we het eerder over zonde, de aanvaarding of verwerping ervan en hoe Jezus omgaat met de zondaar en daarbij een onderscheid tussen zonde en zondaar.

Dus, neen, dat was overduidelijk uw punt niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 15:10   #471
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En we blijven doorgaan niet Jan?
Homofilie is geen seksuele afwijking, maar diversiteit, snap je dit nu nog niet?
En u vergeleek wel degelijk pedofilie en homofilie, dus nu heiliger dan de Paus spelen helpt daar niet bij
Inderdaad, homofilie zie ik niet als "diversiteit", maar wel als "seksuele afwijking".

En ja, pedofilie hoort ook bij die "seksuele afwijkingen".

Waarom herhaalt u dan eigenlijk wat ik eerder al heb aangebracht? Mij is dat niet echt duidelijk.
Oud 30 juni 2016, 15:14   #472
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
Als heteroseksualiteit de norm is dan is een andere seksuele geaardheid de afwijking. Daar hangt geen waarde-oordeel aan vast.
Dat Jan verduidelijkt of en waarom hij dat eventueel wel doet, daar waar het homoseksualiteit betreft. En zo ja, op basis van welke criteria.
Toch heel eenvoudig: onze lichamelijkheid.
Oud 30 juni 2016, 15:15   #473
Peche
Banneling

Standaard

Misschien tijd om uw "norm" eens bij te schaven Jan. Als je uw norm bijschaaft zou je misschien ervaren dat anders zijn best ok is.
Wij hebben geen doctrines nodig om te bepalen wat goed of slecht voor ons is.
Wij evolueren automatisch naartoe, maar doctrines als de uwe vertragen ons.

Het staat er misschien los van, maar zie het religieus slachten. Dat is niet conform met de Europese bevolking/democratie. Waarom voeren wij dan nog zulke discussies?
Omdat religieuzen het idee fix niet willen lossen en hun norm reeds bepaald is voor de geboorte.
Ik vind dat oneerlijk.
Oud 30 juni 2016, 15:15   #474
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
En wat als ze blijft zondigen? Blijft hij ze dan vergeven? Uiteindelijk, blijven zondigen is ook zondigen en dus zou men dit ook moeten vergeven.
Berouw en vergeving gaan hand in hand.
Oud 30 juni 2016, 15:16   #475
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Misschien tijd om uw "norm" eens bij te schaven Jan. Als je uw norm bijschaaft zou je misschien ervaren dat anders zijn best ok is.
Wij hebben geen doctrines nodig om te bepalen wat goed of slecht voor ons is.
Wij evolueren automatisch naartoe, maar doctrines als de uwe vertragen ons.
De notie "afwijking" lijkt me in de eerste plaats geen zaak te zijn van "goed of slecht". Daarom gaan uw opmerking volledig voorbij aan wat ik schrijf.
Oud 30 juni 2016, 15:26   #476
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De notie "afwijking" lijkt me in de eerste plaats geen zaak te zijn van "goed of slecht". Daarom gaan uw opmerking volledig voorbij aan wat ik schrijf.
Wie bent U om te bepalen wat afwijkend is en wat niet?
Wie is daar überhaupt toe in staat?
Oud 30 juni 2016, 15:28   #477
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U vindt pedofilie dus niet afwijkend?
Oud 30 juni 2016, 15:31   #478
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo moeilijk is dat toch niet?

We kennen toch allemaal de begrippen die daar mee gemoeid zijn. Probeer de statistiek eens zonder emotie te bekijken, zonder banbliksems over goed en slecht.

Bijvoorbeeld zo, de norm over benen is dat de mens er twee heeft, de man met één been wijkt af van de norm.

Is dat goed of slecht? Geen van beide opties is in wezen van toepassing.
Oud 30 juni 2016, 15:32   #479
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U vindt pedofilie dus niet afwijkend?
Ja, maar ik vind homoseksualiteit niet afwijkend onder de huidige normen.
We zijn geëvolueerd in ons denken.
Een volwassen homo met een volwassen homo is heel iets anders dan een volwassen mens met een kind. Het kind is nog te naïef waar misbruik van gemaakt kan worden. Maar als je instinctief aanvoelt tot hetzelfde geslacht aangetrokken te zijn vind ik dat niet afwijkend.
People are born that way. Pedofielen ook, maar het kind kan daar niets aan doen.
Oud 30 juni 2016, 15:35   #480
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zo moeilijk is dat toch niet?

We kennen toch allemaal de begrippen die daar mee gemoeid zijn. Probeer de statistiek eens zonder emotie te bekijken, zonder banbliksems over goed en slecht.

Bijvoorbeeld zo, de norm over benen is dat de mens er twee heeft, de man met één been wijkt af van de norm.

Is dat goed of slecht? Geen van beide opties is in wezen van toepassing.
Ik snap dat wel. Maar ik vind afwijkend zo degenererend.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be