Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2016, 14:01   #3441
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja maar de uitleg is nu dat Jack, John en Jenny niet weten wat goed voor hen is , te dom zijn om rationele beslissingen te nemen en in feite best hun stemrecht wordt ontnomen, zeker als ze 50 + zijn.
Niemand bepleit dat... Integendeel, ook cretins, know-nothing idiots, peasants en halfwits hebben stemrecht.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 4 juli 2016 om 14:04.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 14:04   #3442
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het is de lagere klasse die niet de kennis heeft om de in te zien dat ze belogen werden, en de dupe zouden worden van de brexit, die de volksmisleiders volgden in hun keuze.

Zij gaan de dupe zijn. Ik lees dat de Britse overheid de vennootschapsbelasting wil verlagen om concurrentieel te blijven met Europa. Wie zal die verloren inkomsten mogen bijpassen? Mijn dikke teen zegt mij dat dit de lagere klasse zal zijn. En gij denkt dat dit geen sociale onrust gaat geven? Ik heb daar een andere mening over.
Dacht toch wel dat de tegenstanders van een brexit voldoende gewezen hebben op de financiele gevolgen.
Maar of ze de dupe gaan zijn is niet zeker. Zie de verloren inkomsten eerder bijgepast worden door de midden en hogere klasse, terwijl men ook bij wijze van spreken, het pond kan laten devalueren ?* volonté.
Onderschat de wilskracht van gemotiveerde mensen niet, als ze iets willen bereiken/bewijzen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 14:06   #3443
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als hij letterlijk zegt dat zijn politieke missie gehaald is, waarom wil hij dan in het Europees parlement blijven?
Dezelfde reden als dat Annemans daar zo graag zit ?

Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 14:08   #3444
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot welke klasse behoor jij, Joske?
Vertel gij het mij maar.

Waar hangt dat van af? mijn beroep? mijn financieel of geestelijk vermogen? dat van mijn ouders? dat van mijn kinderen?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 14:08   #3445
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dacht toch wel dat de tegenstanders van een brexit voldoende gewezen hebben op de financiele gevolgen.
Maar of ze de dupe gaan zijn is niet zeker. Zie de verloren inkomsten eerder bijgepast worden door de midden en hogere klasse, terwijl men ook bij wijze van spreken, het pond kan laten devalueren ?* volonté.
Onderschat de wilskracht van gemotiveerde mensen niet, als ze iets willen bereiken/bewijzen.
De munt laten devalueren kan tot bepaalde grenzen. Als je dat teveel doet (of als het verkeerd loopt) stort je het land in collectieve armoede.

De Britse Pond heeft helemaal niet het draagvlak van de dollar en euro.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 14:09   #3446
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En Farage zal de schuldigen streng op de vingers tikken indien zij het niet goed regelen.
Kan men wel inbeelden dat sommigen Farage liever ver weg zien.
Maar los van alles is het toch de logica zelf, dat hij zijne stoel behoud tot alles geregeld is, zelfs als hij daar, zoals de andere europarlementariers, weinig in de pap te brokken heeft.
Oud 4 juli 2016, 14:09   #3447
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar de uitleg is nu dat Jack, John en Jenny niet weten wat goed voor hen is , te dom zijn om rationele beslissingen te nemen en in feite best hun stemrecht wordt ontnomen, zeker als ze 50 + zijn.
Het gaat over het sluipende gevaar van populisme en demagogie. Daar hebben veel mensen schrik van. Dan moet je het budget om reclame/propaganda te maken voor elke partij terugschroeven tot 0 €.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 14:10   #3448
cato

Standaard

Citaat:
De munt laten devalueren kan tot bepaalde grenzen. Als je dat teveel doet (of als het verkeerd loopt) stort je het land in collectieve armoede.

Daarom wisten de leiders van het Brexit- kamp niet wat ze deden .
Het zijn klagers en opruiers en nu vertrekken ze met de staart tussen de benen.
Wilders en Le pen zijn ook van dat soort figuren.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 14:11   #3449
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar los van alles is het toch de logica zelf, dat hij zijne stoel behoud tot alles geregeld is, zelfs als hij daar, zoals de andere europarlementariers, weinig in de pap te brokken heeft.
Het is een beetje zoals Wilmots die zegt dat hij stopt als bondscoach maar toch op de bank blijft zitten en zijn wedde trekken om te zien dat het goed verder gaat
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 14:12   #3450
cato

Standaard

Citaat:
Johnson en Farage zijn laffe figuren.
Ze liepen voor de troepen uit om het Brexit-kamp te leiden en
nu lopen ze weg voor hun verantwoordelijkheid.

Laatst gewijzigd door cato : 4 juli 2016 om 14:14.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 14:13   #3451
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel gij het mij maar.

Waar hangt dat van af? mijn beroep? mijn financieel of geestelijk vermogen? dat van mijn ouders? dat van mijn kinderen?
De "hogere" klasse dan want de "lagere" heeft geen inzicht en weet niet wat goed voor hen is?
En vermits dat jij het wel weet, naar eigen zeggen toch?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 14:13   #3452
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neem aan dat men dit inderdaad niet grenzeloos kan doen. Maar dit zal ook niet grenzeloos moeten gebeuren. Een 10 ?* 20% is waarschijnlijk meer dan voldoende.
Oud 4 juli 2016, 14:14   #3453
pajoske

Standaard

Citaat:
Dat betwijfel ik. Maar zelfs indien dat zou zijn: de kiezer moet een onderscheid kunnen maken tussen onrealistische sprookjes en de realiteit. Ik vrees dat de klasse die voor brexit koos liever de sprookjes gelooft dan de realistische voorspellingen.
Citaat:
Als het pond devalueert zullen die burgers een heel pak meer moeten betalen voor alles dat van buiten het verenigd koninkrijk komt. Dan zijn ze al de dupe.
Oud 4 juli 2016, 14:18   #3454
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dezelfde reden als dat Annemans daar zo graag zit ?
Annemans alleen ? Het grote gedeelte daar.
Oud 4 juli 2016, 14:18   #3455
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat betwijfel ik. Maar zelfs indien dat zou zijn: de kiezer moet een onderscheid kunnen maken tussen onrealistische sprookjes en de realiteit. Ik vrees dat de klasse die voor brexit koos liever de sprookjes gelooft dan de realistische voorspellingen.

Als het pond devalueert zullen die burgers een heel pak meer moeten betalen voor alles dat van buiten het verenigd koninkrijk komt. Dan zijn ze al de dupe.
Ik weet niet maar hebben mensen van de "hogere" klasse er ooit aan gedacht dat een daling van het pond een stimulans kan zijn voor Britse ondernemingen om beter met de buitenlandse te concurreren?
Oud 4 juli 2016, 14:21   #3456
Adrian M

Standaard

Citaat:
Dat is dan laat om nu pas in te willen investeren, met name daar er bezuinigd moet worden en de belastingen omhoog.
Het welfare systeem is niet meer toereikend, scholen, NHS, pakweg 1 miljoen jongeren zijn onvoldoende geschoold, er is veel verpaupering, lage tot zeer lage lonen, de armoedegrens op het peil van sommige Zuid Europese landen etc. etc.

Dit is niet van nu, maar in jaaaaren gegroeid. Een uitzichtloze situatie .... onderschatting wilskracht van gemotiveerde mensen .... en een overheid die hen in de steek liet
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 14:23   #3457
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Het feit dat eerst Johnson en nu Farage zich terugtrekt is toch wel het grootste bewijs dat het leave kamp met zijn broek op de enkels staat. Farage mag verklaren wat hij wil, de Brexit is een gigantische faal en dat weet hij ook goed genoeg.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 14:24   #3458
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Annemans alleen ? Het grote gedeelte daar.
Annemans, Van Brempt: allemaal graaiers. Links en recht hand in hand graaien in het EP.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 14:25   #3459
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Annemans, Van Brempt: allemaal graaiers. Links en recht hand in hand graaien in het EP.
Ja maar zit de N-VA nu in de federale regeling van België om het land af te breken of niet?
Oud 4 juli 2016, 14:34   #3460
pajoske

Standaard

Citaat:
Ik weet niet maar hebben mensen van de "hogere" klasse er ooit aan gedacht dat een daling van het pond een stimulans kan zijn voor Britse ondernemingen om beter met de buitenlandse te concurreren?
Ja
De bedrijven kunnen iets beter concurreren omdat de lonen die zij moeten betalen aan hun Britse werknemers relatief lager worden. Maar dat betekent ook dat die werknemer zijn loon uitbetaald in ponden niet hoger is, maar zijn nieuwe TV ingevoerd en betaald in duurdere vreemde munt wel een grotere hapl van zijn in ponden betaald loon neemt.

Alle grondstoffen uit het buitenland worden in ponden ook duurder. Dus om beter te concurreren is er enkel de relatieve daling van het loon van de werknemer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be