![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De oorzaak van heel die schoolaffaire is biologisch.
Want de dag dat ze benoemd geraken, geraken minstens de helft van hen besmet met het nu-kunnen-ze-me-niks-meer-doen virus. Maar voor de vakbounden draait alles goed .... Ik heb al eer gezegd op dit forum: de vaste benoeming moet er uit, maar er moet wel gezorgd worden voor een iets betere bescherming dan in de private sector. In de private sector mag je er van uit gaan dat men objectief kijkt naar de marktwaarde. In de publieke sector mag je er van uit gaan dat de directeur het geen kloten kan schelen dat hij een betere leerkracht buiten zwiert, als hij een minderwaardige in de plaats krijgt, op de simpele voorwaarde dat die beter politiek past. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Tavek : 4 juli 2016 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() edit
Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 juli 2016 om 23:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Diegene die dit jaar op pensioen gaat zal zo'n €100 minder hebben dan diegene die vorig jaar ging. Zo kunnen we bezig blijven met intergenerationele haat en afgunst op te poken, de specialiteit van het huis blijkbaar. Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 juli 2016 om 23:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Waar haal je die onzin eigenlijk vandaan, behalve dan uit je duim? In mijn ervaring verandert er bij het overgrote merendeel van de leerkrachten niks aan hun werkethiek op het moment dat ze vastbenoemd worden. Hier en daar is er spijtig genoeg een uitzondering, maar da's een kleine minderheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De levensverwachting schuift alsmaar op in de goede richting. Vroeger was iemand van 65 echt oud. Nu maken veel mensen van 75 nog een wereldreis. Eigenlijk wordt van de huidige jongere generatie alleen maar gevraagd om twee jaren langer te werken, omdat ze in totaal door langere studies vier jaar later begonnen te werken, en door betere gezondheid/... veertien jaar langer blijven leven. Ideaal was natuurlijk geweest dat 20 jaar terug een geleidelijk pad uitgetekend werd, zodat voor wie toen 40 jaar was, het uitzicht klaar en duidelijk was: werken tot je 65, tenzij echt grote uitzondering. Maar neen, de politici van de oude machtspartijen waren te laf. Gevolg: iedereen werd voorgehouden op brugpensioen te kunnen gaan vanaf 55 ... terwijl men zeer goed wist dat dit onbetaalbaar was. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 juli 2016 om 06:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, mijn ervaring is gebaseerd op een loopbaan als ambtenaar die begon direct na mijn studies, en door liep tot aan mijn pensioen, terwijl ik heel de tijd mijn ogen en oren goed open hield. Verder zie en hoor ik ook wel het een en het ander in familie-, club-, ... verband wat de mensen bezig houdt. En ik zie/zag en hoor/hoorde zowel (zeer) positieve als (zeer) negatieve dingen. Bij ambtenaren èn bij de privé. Eén voorbeeld: ik moest in een bepaalde periode veel samenwerken met ambtenaren uit een ander departement. Toevallig waren die allemaal contractueel (dus niet benoemd). Allemaal gedreven en positieve mensen. Maar op het einde van het jaar gingen ze in kerst- en nieuwjaarsverlof, zonder te weten of ze de 2° januari nog aangeworven waren. Zelfs hun dienstchef of hogere leidinggevende wist het niet. Het werd beslist in ambtenarenzaken. Tussen kerst en nieuwjaar kregen ze dan een brief thuis. Met het leuke of met het droeve nieuws. En wat deden de vastbenoemde collega's ? Niks. Reclameren naar hun minister toe ? Neen. Te lui of te asociaal. Wat deden de vakbonden ? Niets. Want een oplossing hield in dat er toch iets van de nefaste voordelen van de vaste benoeming afgebouwd zouden worden ... .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of diploma-bonificaties, wat is er veranderd aan de berekening van je pensioen ? Of grof geschat: het pensioen van een niet-master in het onderwijs zal zoiets zijn van 2.200 euro netto. En als dat nu eens 2.100 euro zou worden (wat dus niet is, want het blijft 2.200): zou je een boterham minder eten ? .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik moet u toch niet zeggen dat dit niet echt in ons voordeel is? Grof geschat heeft een niet-master in het onderwijs die vorig jaar op pensioen ging (ik ken het geval persoonlijk) nu zo'n €2000. Als we de huidige regering laten begaan gaat daar zo'n €200 af. Dat is dan nog een voorzichtige raming, deredactie.be berekende zelfs meer dan €300. http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2425464 Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 juli 2016 om 09:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn hier mensen die met minder elementen mijn identiteit hebben achterhaald.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jullie beseffen gewoon niet wat voor een luxepaardjes jullie zijn. |
|
![]() |
![]() |