![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik zit hier alleen. Ik zal, om u een plezier te doen, spreken in de eerste persoon enkelvoud vanaf nu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dat je dit anders zou willen, het zou je verhaal alleen ten goede komen, alleen is dat niet het geval. Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 juli 2016 om 11:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Ik heb daar wel problemen mee, ik heb die cijfers hier al meermaals gepost.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 juli 2016 om 11:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld het aantal ontslagen in het vlaams onderwijs (enkele tientallen op meer als 100 000 leerkrachten). Als je dat cijfer vergelijkt met andere grote organisaties en filtert voor economische ontslagen, falliet, vervallen functie....is dit een zeer, zeer laag cijfer, een factor lager. Wat dus wilt zeggen dat ofwel Vlaamse leerkrachten ubermenschen zijn, die allemaal goed presteren, ofwel dat men slechte leerkrachten gewoon laat zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarmee ik het natuurlijk niet over de individuele welmenende leerkracht heb, de uitzonderingen zeg maar.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je je job kunt, dan doe je het.
Als je je job niet kunt, dan schrijf je er over, vb. als journalist. En als je ook niet kunt schrijven, geef er dan les over. 'k Weet het, dat is een stoute steek, die de waarheid niet helemaal weergeeft. Maar ik vond het toch plezant om het nog eens te herhalen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het over zijn eigen zak gaat dan is hij minder voorstander van het 'ter meerdere glorie van Belgie' concept.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je gaat me toch niet tegenspreken dat er maar weinig leerkrachten zijn die hun vaste benoeming laten voor wat het is en een andere job gaan doen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze hebben al het één en het ander bewezen voor ze benoemd werden. Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 juli 2016 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met alle gevolgen van dien voor de leerlingen en de collegas. Dank om mijn punt te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Als er morgen een appelboom op hun hoofd groeit, eten ze in september elke dag verse appels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Als er morgen een appelboom op hun hoofd groeit, eten ze in september elke dag verse appels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De reden waarom ze niet vast benoemd is : “Omdat ze geen aanspraak maakt op het juiste statuut.” Waarom ze geen aanspraak maakt op het “juiste statuut” wordt er helaas niet bij vermeld. Het is mogelijk dat ze niet over het correcte diploma beschikt om in het ambt waarin ze tewerkgesteld is, vast benoemd te worden. Als dit het geval is, vind ik de verontwaardiging redelijk misplaatst aangezien zij reeds 14 jaar weet dat zij niet in dit ambt vast benoemd kan worden. In hetzelfde ambt gaan werken in een ander schoolbestuur heeft geen zin aangezien zij ook daar geen TADD rechten kan verwerven. Verder heeft dhr. Vandenberghe het over leerkrachten die hun vaste benoeming afschermen door enkel de eerste en laatste dagen van het schooljaar aanwezig te zijn. Kan er mij iemand meedelen waar er vermeld staat dat vast benoemde leerkrachten hun vaste benoeming verliezen indien ze een volledig schooljaar afwezig zijn?! Ik denk het niet. Het is wel zo dat er afwezige vast benoemde leerkrachten zijn die de eerste en laatste dagen van het schooljaar plotseling opduiken, maar dat heeft weinig of niets te zien met het verliezen van de vaste benoeming, noch met het in veiligheid brengen van hun anciënniteit. Wat ik nog mis bij het alternatief plan voor de lerarenloopbaan van sp.a is het financiële plaatje. Jonge leraren die niet voor de klas moeten staan, maar kunnen voorbereiden, ervaren leerkrachten die hen dan moeten begeleiden en hun lesopdracht kunnen afbouwen, … dat lijkt mij allemaal bakken vol geld te kosten. Hoe zal dit betaald worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |