Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2016, 11:36   #61
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, dat is nog zo'n raadsel.
Met hoeveel zitten jullie daar aan het toetsenbord?
Schoof zijn opmerking niet gelezen ? Het is niet omdat jij er niet mee akkoord gaat, dat het er niet staan.

En ik zit hier alleen. Ik zal, om u een plezier te doen, spreken in de eerste persoon enkelvoud vanaf nu.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 11:41   #62
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Schoof zijn opmerking niet gelezen ? Het is niet omdat jij er niet mee akkoord gaat, dat het er niet staan.

En ik zit hier alleen. Ik zal, om u een plezier te doen, spreken in de eerste persoon enkelvoud vanaf nu.
Uw schoolse ervaringen, noch die van Schoof zijn representatief voor het Vlaams onderwijs.
Ik begrijp dat je dit anders zou willen, het zou je verhaal alleen ten goede komen, alleen is dat niet het geval.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 juli 2016 om 11:41.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 11:45   #63
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw schoolse ervaringen, noch die van Schoof zijn representatief voor het Vlaams onderwijs.
Ik begrijp dat je dit anders zou willen, het zou je verhaal alleen ten goede komen, alleen is dat niet het geval.
Ik kan u helaas niet op uw woord geloven.
Oud 5 juli 2016, 11:48   #64
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan u helaas niet op uw woord geloven.
Dat is pure statistiek, Tavek.
Oud 5 juli 2016, 11:51   #65
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is pure statistiek, Tavek.
Dan heb je er geen problemen mee om mij die statistieken te tonen.
Oud 5 juli 2016, 11:54   #66
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan heb je er geen problemen mee om mij die statistieken te tonen.
Ik heb daar wel problemen mee, ik heb die cijfers hier al meermaals gepost.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 juli 2016 om 11:55.
Oud 5 juli 2016, 11:58   #67
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb daar wel problemen mee, ik heb die cijfers hier al meermaals gepost.
Ik heb hier ook al cijfers gepost, die wijzen op een zeer slecht functioneren van het onderwijs, in het bijzonder naar haar HR, en die negeer je ook gewoon hoor.

Bijvoorbeeld het aantal ontslagen in het vlaams onderwijs (enkele tientallen op meer als 100 000 leerkrachten). Als je dat cijfer vergelijkt met andere grote organisaties en filtert voor economische ontslagen, falliet, vervallen functie....is dit een zeer, zeer laag cijfer, een factor lager. Wat dus wilt zeggen dat ofwel Vlaamse leerkrachten ubermenschen zijn, die allemaal goed presteren, ofwel dat men slechte leerkrachten gewoon laat zitten.
Oud 5 juli 2016, 12:00   #68
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb hier ook al cijfers gepost, die wijzen op een zeer slecht functioneren van het onderwijs, in het bijzonder naar haar HR, en die negeer je ook gewoon hoor.

Bijvoorbeeld het aantal ontslagen in het vlaams onderwijs (enkele tientallen op meer als 100 000 leerkrachten). Als je dat cijfer vergelijkt met andere grote organisaties en filtert voor economische ontslagen, falliet, vervallen functie....is dit een zeer, zeer laag cijfer, een factor lager. Wat dus wilt zeggen dat ofwel Vlaamse leerkrachten ubermenschen zijn, die allemaal goed presteren, ofwel dat men slechte leerkrachten gewoon laat zitten.
Ofwel dat ze zelf wegblijven of worden buiten gedragen door de leerlingen.
Oud 5 juli 2016, 12:01   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, het onderwijs is stilaan één rotte boel aan het worden.

Waarmee ik het natuurlijk niet over de individuele welmenende leerkracht heb, de uitzonderingen zeg maar.
Oud 5 juli 2016, 12:01   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als je je job kunt, dan doe je het.
Als je je job niet kunt, dan schrijf je er over, vb. als journalist.
En als je ook niet kunt schrijven, geef er dan les over.

'k Weet het, dat is een stoute steek, die de waarheid niet helemaal weergeeft.
Maar ik vond het toch plezant om het nog eens te herhalen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 12:03   #71
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er wordt niet alleen gevraagd om langer te werken (waartegen ik me nog nooit verzet) de malaise in het geval van onderwijsmensen gaat over langer werken voor minder pensioen.
Een beetje eigenaardig. Ik dacht dat je een liberaal was.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 12:04   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Als het over zijn eigen zak gaat dan is hij minder voorstander van het 'ter meerdere glorie van Belgie' concept.
Oud 5 juli 2016, 12:05   #73
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ja, en?
Oud 5 juli 2016, 12:10   #74
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ofwel dat ze zelf wegblijven of worden buiten gedragen door de leerlingen.
Bij grote bedrijven zijn er ook mensen die in een burn out gaan, of gewoon compleet niet matchen met de job. Die zoeken ook iets anders, of worden gewoon na 6 maand ontslagen.

Je gaat me toch niet tegenspreken dat er maar weinig leerkrachten zijn die hun vaste benoeming laten voor wat het is en een andere job gaan doen ?
Oud 5 juli 2016, 12:13   #75
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij grote bedrijven zijn er ook mensen die in een burn out gaan, of gewoon compleet niet matchen met de job. Die zoeken ook iets anders, of worden gewoon na 6 maand ontslagen.

Je gaat me toch niet tegenspreken dat er maar weinig leerkrachten zijn die hun vaste benoeming laten voor wat het is en een andere job gaan doen ?
Inderdaad, ze weten wat ze er allemaal voor gedaan hebben.
Ze hebben al het één en het ander bewezen voor ze benoemd werden.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 juli 2016 om 12:15.
Oud 5 juli 2016, 12:15   #76
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ze weten wat ze er allemaal voor gedaan hebben.
Ze hebben al het één en het andere bewezen voor ze benoemd werden.
Maar als ze hun job niet meer graag doen, blijven ze dus liever zitten dan iets anders te zoeken.

Met alle gevolgen van dien voor de leerlingen en de collegas.

Dank om mijn punt te maken.
Oud 5 juli 2016, 12:18   #77
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar als ze hun job niet meer graag doen, blijven ze dus liever zitten dan iets anders te zoeken.

Als er morgen een appelboom op hun hoofd groeit, eten ze in september elke dag verse appels.
Oud 5 juli 2016, 12:18   #78
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Als er morgen een appelboom op hun hoofd groeit, eten ze in september elke dag verse appels.
Oud 5 juli 2016, 12:25   #79
T-101
Burger

T-101's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ho...on-723735.html

Een politicus,recent nog in het onderwijs,schreef dit artikel over hoe onderwijs moet gegeven worden door mensen die jaar na jaar onzeker zijn over hun positie.

Let wel,het gaat over ONDERWIJS.
Zoiets is in de "privé" sector amper denkbaar......

Het erge is dat ik DITZELFDE verhaal reeds 20 jaar geleden moest aanhoren.Hoe mensen die in de 30 waren,en ervaren leraars geworden waren,uiteindelijk vertrokken.Liever in de privé,via enkele interimjobs ingroeien naar een gewoon onbepaalde duur contract,desnoods aan een aanzienlijk lager loon en met minder sociale voordelen, dan "aan de staat" in permanente jaarlijkse onzekerheid moeten leven(en wel uitgerekend onzeker zijn tegen dat het congé is,om het nog een beetje erger te maken)

En toen,net als nu,de verhalen van oude "vastbenoemden" die er de kantjes afrijden,geen noemenswaardige onderwijsbijdrage meer leveren,en feitelijk in de weg staan op de roosters.

Hoe KAN dit toch,wie wacht op wie om de grove borstel er door te halen?
Onderwijs is van staatsbelang.
De mevrouw van het mailtje is na een aanstelling van 14 jaar in dezelfde scholengemeenschap nog steeds niet vast benoemd. Dit is heel eigenaardig als je weet dat een leerkracht lager onderwijs reeds na 3 jaar vast benoemd kan worden indien zij voldoet aan de TADD voorwaarden, indien er vacante lestijden zijn, e.d.

De reden waarom ze niet vast benoemd is : “Omdat ze geen aanspraak maakt op het juiste statuut.”
Waarom ze geen aanspraak maakt op het “juiste statuut” wordt er helaas niet bij vermeld.
Het is mogelijk dat ze niet over het correcte diploma beschikt om in het ambt waarin ze tewerkgesteld is, vast benoemd te worden.
Als dit het geval is, vind ik de verontwaardiging redelijk misplaatst aangezien zij reeds 14 jaar weet dat zij niet in dit ambt vast benoemd kan worden.

In hetzelfde ambt gaan werken in een ander schoolbestuur heeft geen zin aangezien zij ook daar geen TADD rechten kan verwerven.

Verder heeft dhr. Vandenberghe het over leerkrachten die hun vaste benoeming afschermen door enkel de eerste en laatste dagen van het schooljaar aanwezig te zijn.
Kan er mij iemand meedelen waar er vermeld staat dat vast benoemde leerkrachten hun vaste benoeming verliezen indien ze een volledig schooljaar afwezig zijn?!
Ik denk het niet.
Het is wel zo dat er afwezige vast benoemde leerkrachten zijn die de eerste en laatste dagen van het schooljaar plotseling opduiken, maar dat heeft weinig of niets te zien met het verliezen van de vaste benoeming, noch met het in veiligheid brengen van hun anciënniteit.

Wat ik nog mis bij het alternatief plan voor de lerarenloopbaan van sp.a is het financiële plaatje. Jonge leraren die niet voor de klas moeten staan, maar kunnen voorbereiden, ervaren leerkrachten die hen dan moeten begeleiden en hun lesopdracht kunnen afbouwen, … dat lijkt mij allemaal bakken vol geld te kosten. Hoe zal dit betaald worden?
T-101 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 12:44   #80
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, en?
Voor mij strookt pleiten voor vaste benoemingen en tegen het langer werken niet met het liberalisme.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be