Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2016, 15:26   #2881
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Plus vergeet niet dat in tegenstelling to de privé bij veel Vlaamse overheidsdiensten (zoals bijv. degene waar ik werk) overuren niet worden gecompenseerd: noch via verloning, noch via recup. Allemaal pro bono.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 16:01   #2882
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Plus vergeet niet dat in tegenstelling to de privé bij veel Vlaamse overheidsdiensten (zoals bijv. degene waar ik werk) overuren niet worden gecompenseerd: noch via verloning, noch via recup. Allemaal pro bono.
Doe ze dan niet.
Oud 10 juni 2016, 22:52   #2883
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je een diploma ?

Ik ken weinig bedrijven waar gediplomeerde bedienden overuren uitbetaald krijgen of recup mogen nemen. Eigenlijk geen.

Laatst gewijzigd door Tavek : 10 juni 2016 om 22:57.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 22:57   #2884
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent statutair?
Heeft U ooit in de privé gewerkt?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2016, 07:17   #2885
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
U bent statutair?
Heeft U ooit in de privé gewerkt?
Een arbeider die overuren presteert, moet vergoed worden. Geen enkele CAO laat onbetaalde of niet-gecompenseerde overuren toe.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2016, 07:25   #2886
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ken weinig bedrijven waar gediplomeerde bedienden overuren uitbetaald krijgen of recup mogen nemen. Eigenlijk geen.
Bedienden hebben dan ook een vast maandloon en geen uurloon. Dat was vroeger de redenering. Alleen is er nu het eenheidsstatuut en moeten overuren vergoed worden. Of moeten er systemen van compensatie uitgewerkt worden.
Oud 11 juni 2016, 07:25   #2887
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedienden hebben dan ook een vast maandloon en geen uurloon. Dat was vroeger de redenering. Alleen is er nu het eenheidsstatuut en moeten overuren vergoed worden. Of moeten er systemen van compensatie uitgewerkt worden.
Oud 11 juni 2016, 07:30   #2888
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 11 juni 2016, 10:50   #2889
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En is dat bij de overheid anders ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2016, 10:54   #2890
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En is dat bij de overheid anders ?
Ja, het eenheidsstatuut geldt niet voor ambtenaren bijvoorbeeld. Wel is het zo dat de Vlaamse overheid de laatste tijd steeds maar zaken gaat uitbesteden en dan beroep doet op bedrijven. Het zogenaamde "outplacen".
Oud 11 juni 2016, 11:00   #2891
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken er wel. Ik werk bij zo'n bedrijf.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2016, 15:15   #2892
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Ik ken er wel. Ik werk bij zo'n bedrijf.
Maar zelfs in dat bedrijf zullen overuren toch ook maar uitbetaald worden, tot een bepaald niveau van den uitvoerder. En dat niveau kan dan wel wat verschillen van het ene bedrijf naar het andere, en ligt meestal daar waar men niet meer van bediende doch van (lager)kader spreekt.
Oud 12 juni 2016, 13:52   #2893
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je een diploma ?

Pff, pure uitbuiting! Zou ik nooit doen.
In mijn job is dat gelukkig niet mogelijk aangezien we met de prikklok werken. De uren teveel kunnen in de glijtijden worden opgenomen. Op onze dienst mogen we zelfs een halve dag recup pakken per week ahv overuren.

Ongecompenseerde overuren doen, komt toch gewoon neer op gratis werken.

En gratis...volgens rechts bestaat dat toch niet.
Oud 12 juni 2016, 15:01   #2894
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
In mijn job is dat gelukkig niet mogelijk aangezien we met de prikklok werken. De uren teveel kunnen in de glijtijden worden opgenomen. Op onze dienst mogen we zelfs een halve dag recup pakken per week ahv overuren.

Volgens links dan weer wel.
Oud 28 juni 2016, 17:44   #2895
demonen
Banneling

Standaard

Voormalige stafhouder Hasseltse balie staat terecht voor verduistering 168.000 euro

De correctionele rechtbank is geen onbekend terrein voor de zestiger, want hij was jarenlang advocaat, stafhouder van de Hasseltse balie en curator. In die laatste functie maakte hij zich schuldig aan het slaan van een put van 168.000 euro.
De betrokken advocaat was door de rechtbank aangesteld als curator bij faillissementen. De curator is belast met de verkoop van de eigendommen van een bedrijf of handelaar om de opbrengst, na aftrek van eigen loon en kosten, te verdelen onder de schuldeisers. Het begon fout te lopen toen de advocaat-curator zichzelf te veel geld toekende en de put niet meteen weer gedicht kreeg.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160628_0...sverduistering
Oud 28 juni 2016, 17:46   #2896
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voormalige stafhouder Hasseltse balie staat terecht voor verduistering 168.000 euro

De correctionele rechtbank is geen onbekend terrein voor de zestiger, want hij was jarenlang advocaat, stafhouder van de Hasseltse balie en curator. In die laatste functie maakte hij zich schuldig aan het slaan van een put van 168.000 euro.
De betrokken advocaat was door de rechtbank aangesteld als curator bij faillissementen. De curator is belast met de verkoop van de eigendommen van een bedrijf of handelaar om de opbrengst, na aftrek van eigen loon en kosten, te verdelen onder de schuldeisers. Het begon fout te lopen toen de advocaat-curator zichzelf te veel geld toekende en de put niet meteen weer gedicht kreeg.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160628_0...sverduistering
En ....
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2016, 09:04   #2897
demonen
Banneling

Standaard

De pensioenuitgaven voor ambtenaren zijn op vijf jaar tijd gestegen van 10 naar bijna 13 miljard euro. Als we niets doen dan lopen de uitgaven voor de ambtenarenpensioenen op tot bijna hetzelfde bedrag dat besteed wordt aan de lonen van de actieve ambtenaren."

WAANZIN!!!!

Het gemiddelde pensioen van een ambtenaar is meer dan 2100 euro, dat van een werknemer bedraagt zo'n 1.040 euro. Dat verschil zal niet snel verdwijnen. "

WAANZIN!!!!!

http://trends.knack.be/economie/bele...al-691475.html
Oud 3 juli 2016, 09:07   #2898
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht

KMO's geven hun hoger geschoold personeel vaak een vertrouwensrol (dus geen recup of uitbetaling overuren).

Bij grotere bedrijven mag je zelf je uren een beetje bepalen (zoals ik) maar in de praktijk zijn het er steeds meer. Maargoed, ik ben onderzoeker, tijdens mijn PhD deed ik er soms 80 op een week.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 13:10   #2899
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De pensioenuitgaven voor ambtenaren zijn op vijf jaar tijd gestegen van 10 naar bijna 13 miljard euro. Als we niets doen dan lopen de uitgaven voor de ambtenarenpensioenen op tot bijna hetzelfde bedrag dat besteed wordt aan de lonen van de actieve ambtenaren."

WAANZIN!!!!

Het gemiddelde pensioen van een ambtenaar is meer dan 2100 euro, dat van een werknemer bedraagt zo'n 1.040 euro. Dat verschil zal niet snel verdwijnen. "

WAANZIN!!!!!

http://trends.knack.be/economie/bele...al-691475.html
2100 en 1040 € netto of bruto ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 07:42   #2900
demonen
Banneling

Standaard

Minister van Ambtenarenzaken Steven Vandeput (N-VA) komt met een plan om burn-out bij ambtenaren te voorkomen.
Ambtenaren zullen meer thuis of vanuit satellietkantoren in de buurt kunnen werken.
Vandeput neemt ook de prikklok in het vizier: hij wil dat ambtenaren in de toekomst meer hun eigen werkschema kunnen bepalen.
Opvallend is dat Vandeput ambtenaren ook wil toelaten om tijdelijk elders te werken: binnen de federale overheid, maar ook in de privésector. Het kan gaan over een paar uren, weken of maanden. Ambtenaren zullen zelfs deeltijds hun job mogen blijven uitoefenen en de rest van de tijd elders werken.
Om burn-out aan te pakken wil Vandeput ambtenaren ook aanmoedigen van job te veranderen binnen de overheid. Daarom worden interne vacatures aangepakt om een breder publiek aan te spreken. Daarnaast komt er ook een expertisecentrum om ambtenaren te begeleiden in hun persoonlijke en professionele ontwikkeling.

http://www.tijd.be/politiek_economie...87603-3136.art

De N-VA is een partij van ambtenaren voor ambtenaren!

Laatst gewijzigd door demonen : 12 juli 2016 om 07:49.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be