![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2881 |
Minister
|
![]() Plus vergeet niet dat in tegenstelling to de privé bij veel Vlaamse overheidsdiensten (zoals bijv. degene waar ik werk) overuren niet worden gecompenseerd: noch via verloning, noch via recup. Allemaal pro bono.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2882 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe ze dan niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#2883 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken weinig bedrijven waar gediplomeerde bedienden overuren uitbetaald krijgen of recup mogen nemen. Eigenlijk geen. Laatst gewijzigd door Tavek : 10 juni 2016 om 22:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2884 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heeft U ooit in de privé gewerkt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2885 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2886 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedienden hebben dan ook een vast maandloon en geen uurloon. Dat was vroeger de redenering. Alleen is er nu het eenheidsstatuut en moeten overuren vergoed worden. Of moeten er systemen van compensatie uitgewerkt worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2887 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedienden hebben dan ook een vast maandloon en geen uurloon. Dat was vroeger de redenering. Alleen is er nu het eenheidsstatuut en moeten overuren vergoed worden. Of moeten er systemen van compensatie uitgewerkt worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2888 |
Secretaris-Generaal VN
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2889 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En is dat bij de overheid anders ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2890 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2891 |
Minister-President
|
![]() Ik ken er wel. Ik werk bij zo'n bedrijf.
![]() |
#2892 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar zelfs in dat bedrijf zullen overuren toch ook maar uitbetaald worden, tot een bepaald niveau van den uitvoerder. En dat niveau kan dan wel wat verschillen van het ene bedrijf naar het andere, en ligt meestal daar waar men niet meer van bediende doch van (lager)kader spreekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2893 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In mijn job is dat gelukkig niet mogelijk aangezien we met de prikklok werken. De uren teveel kunnen in de glijtijden worden opgenomen. Op onze dienst mogen we zelfs een halve dag recup pakken per week ahv overuren. Ongecompenseerde overuren doen, komt toch gewoon neer op gratis werken. En gratis...volgens rechts bestaat dat toch niet.
![]() |
![]() |
#2894 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2895 |
Banneling
|
![]() Voormalige stafhouder Hasseltse balie staat terecht voor verduistering 168.000 euro
De correctionele rechtbank is geen onbekend terrein voor de zestiger, want hij was jarenlang advocaat, stafhouder van de Hasseltse balie en curator. In die laatste functie maakte hij zich schuldig aan het slaan van een put van 168.000 euro. De betrokken advocaat was door de rechtbank aangesteld als curator bij faillissementen. De curator is belast met de verkoop van de eigendommen van een bedrijf of handelaar om de opbrengst, na aftrek van eigen loon en kosten, te verdelen onder de schuldeisers. Het begon fout te lopen toen de advocaat-curator zichzelf te veel geld toekende en de put niet meteen weer gedicht kreeg. http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160628_0...sverduistering |
![]() |
![]() |
![]() |
#2896 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2897 |
Banneling
|
![]() De pensioenuitgaven voor ambtenaren zijn op vijf jaar tijd gestegen van 10 naar bijna 13 miljard euro. Als we niets doen dan lopen de uitgaven voor de ambtenarenpensioenen op tot bijna hetzelfde bedrag dat besteed wordt aan de lonen van de actieve ambtenaren."
WAANZIN!!!! Het gemiddelde pensioen van een ambtenaar is meer dan 2100 euro, dat van een werknemer bedraagt zo'n 1.040 euro. Dat verschil zal niet snel verdwijnen. " WAANZIN!!!!! http://trends.knack.be/economie/bele...al-691475.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2898 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij grotere bedrijven mag je zelf je uren een beetje bepalen (zoals ik) maar in de praktijk zijn het er steeds meer. Maargoed, ik ben onderzoeker, tijdens mijn PhD deed ik er soms 80 op een week..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2899 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2900 |
Banneling
|
![]() Minister van Ambtenarenzaken Steven Vandeput (N-VA) komt met een plan om burn-out bij ambtenaren te voorkomen.
Ambtenaren zullen meer thuis of vanuit satellietkantoren in de buurt kunnen werken. Vandeput neemt ook de prikklok in het vizier: hij wil dat ambtenaren in de toekomst meer hun eigen werkschema kunnen bepalen. Opvallend is dat Vandeput ambtenaren ook wil toelaten om tijdelijk elders te werken: binnen de federale overheid, maar ook in de privésector. Het kan gaan over een paar uren, weken of maanden. Ambtenaren zullen zelfs deeltijds hun job mogen blijven uitoefenen en de rest van de tijd elders werken. Om burn-out aan te pakken wil Vandeput ambtenaren ook aanmoedigen van job te veranderen binnen de overheid. Daarom worden interne vacatures aangepakt om een breder publiek aan te spreken. Daarnaast komt er ook een expertisecentrum om ambtenaren te begeleiden in hun persoonlijke en professionele ontwikkeling. http://www.tijd.be/politiek_economie...87603-3136.art De N-VA is een partij van ambtenaren voor ambtenaren! Laatst gewijzigd door demonen : 12 juli 2016 om 07:49. |
![]() |
![]() |