Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2016, 09:29   #161
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Inderdaad, stel je voor. Trouwens, ik dacht dat dit ook geldt voor zaken zoals het tijdskrediet en dergelijke, daar zijn nu ook beperkingen ingevoerd.

Zouden misbruiken niet aan de basis kunnen liggen van deze wijziging?
Ik persoonlijk (al een aantal jaren werkzaam in twee scholen) ken niemand die gebruik maakte van het stelsel "verlof zonder wedde", ik heb daar dus mijn twijfels over...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 09:56   #162
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
En dat 'professioneel vakgebied' is?
Dat heeft geen kloten belang.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 10:00   #163
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
Ben je niet trots op wat je deed?
Oud 6 juli 2016, 10:06   #164
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Bijberoepen zorgen inderdaad voor het zout op de pattaten, de compote bij de worst, het kersje op de taart...
Alleen spijtig dat het verlof zonder wedde zonder motivering afgeschaft is.
Wat is er precies afgeschaft ? Het verlof zonder wedden zonder motivering, of het verlof zonder wedde zonder motivering, maar met een soort werkloosheidsvergoeding ?
Kan men in het onderwijs niet meer jaren verlof zonder wedde (en zonder verdere premies) verkrijgen (dus wel met recht om terug aan de slag te gaan in de scholengroep) ?

Verder buitendraads: het is niet langer de kers op de taart, maar de framboos die de kers is op de taart. Of zoiets. Liefst met een Frans accent.
https://www.youtube.com/watch?v=225FgHoPyBM

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 6 juli 2016, 10:12   #165
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is er precies afgeschaft ? Het verlof zonder wedden zonder motivering, of het verlof zonder wedde zonder motivering, maar met een soort werkloosheidsvergoeding ?
Kan men in het onderwijs niet meer jaren verlof zonder wedde (en zonder verdere premies) verkrijgen (dus wel met recht om terug aan de slag te gaan in de scholengroep) ?

Verder buitendraads: het is niet langer de kers op de taart, maar de framboos die de kers is op de taart. Of zoiets. Liefst met een Frans accent.
https://www.youtube.com/watch?v=225FgHoPyBM

.
Het onbetaald verlof zonder motivering is afgeschaft (zelfs zonder tussenkomst van de RVA)
Wie nu nog verlof wil nemen moet een motivering (palliatief, opvoeding,...) opgeven, hierbij wordt een vergoeding van de RVA voorzien.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 6 juli 2016 om 10:12.
Oud 6 juli 2016, 10:12   #166
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:

.
Tuurlijk wel. Je gebruikt het als argument in deze discussie, dan heeft het wel degelijk 'kloten' belang te weten in welk vakgebied je actief bent. Anders kan je maar wat aan lullen.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 11:55   #167
T-101
Burger

T-101's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was nog zo een privilege dat ineens werd afgeschaft, maar dit even terzijde...
Dit zal ervoor zorgen dat de plaatsen van vast benoemden die niet meer in het onderwijs (willen) werken sneller vrij komen, wat dan weer tot gevolg heeft dat jonge leerkrachten sneller benoemd kunnen worden waardoor ze sneller 'werkzekerheid' hebben.

Edit: het verlof zonder wedde (TBSPA) wordt pas vanaf 01/09/2017 "samengevoegd" met de AVP. Zo ineens is het dus niet.

Laatst gewijzigd door T-101 : 6 juli 2016 om 12:15.
T-101 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 12:34   #168
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-101 Bekijk bericht
Dit zal ervoor zorgen dat de plaatsen van vast benoemden die niet meer in het onderwijs (willen) werken sneller vrij komen, wat dan weer tot gevolg heeft dat jonge leerkrachten sneller benoemd kunnen worden waardoor ze sneller 'werkzekerheid' hebben.

Edit: het verlof zonder wedde (TBSPA) wordt pas vanaf 01/09/2017 "samengevoegd" met de AVP. Zo ineens is het dus niet.
Goed, volgend schooljaar kan het nog.
Volgens mij gaat deze maatregel een typevoorbeeld van een zelfvernietigende voorspelling, veel mensen gaat daar nu nog gebruik van maken.... die het anders misschien niet zouden doen.
Oud 6 juli 2016, 13:09   #169
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben je niet trots op wat je deed?
Wil je voor mij eens opzoeken hoe je dat verwoordde op dit forum, toen men je vroeg welke lessen jij geeft (of gaf, of ben je niet bevorderd tot inspecteur voor die vakken?) ?

.

Oud 6 juli 2016, 13:40   #170
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wil je voor mij eens opzoeken hoe je dat verwoordde op dit forum, toen men je vroeg welke lessen jij geeft (of gaf, of ben je niet bevorderd tot inspecteur voor die vakken?) ?

.
Het zou uw anonimiteit hier kunnen compromitteren?
Oud 6 juli 2016, 14:27   #171
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch een paar bemerkingen.
Extra legaal betekent bovenop, niet in de plaats van.
Uw laptop verhaal zou in Noord-Korea ongetwijfeld als normaal beschouwd worden, maar hier is dat niet wettelijk:
'De IT-chef die alle berichten kan meelezen'...

Er moet maw nog een pak aan gesleuteld worden.
Beste, waarom denkt gij dat al mijn kinderen een eigen laptop hebben ondanks ze over ene bedrijfslaptop beschikken?
Die it-ers moeten de bedrijfssoftware op die laptop staat kunnen updaten, nazien, en beschermen. Denkt gij dat die peperdure eigen ontwikkelde software op een laptop zetten waar ze geen controle over hebben? Denkt gij dat mijn kinderen zo maar een programma'tje daar op mogen zetten? Ge hebt geen gedacht over welke bedragen het gaat als dat gekraakt wordt dmv een of ander virus dat zou meekomen met dat privé opgeladen programma of bestand.

Btw die extra legale voordelen als auto, laptop, gsm enz...heeft mijn vrouw die al meer dan 40 jaar in de privé werkt nooit gehad. En haar pensioen zal een heel pak lager zijn dan het uwe.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 15:25   #172
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Beste, waarom denkt gij dat al mijn kinderen een eigen laptop hebben ondanks ze over ene bedrijfslaptop beschikken?
Die it-ers moeten de bedrijfssoftware op die laptop staat kunnen updaten, nazien, en beschermen. Denkt gij dat die peperdure eigen ontwikkelde software op een laptop zetten waar ze geen controle over hebben? Denkt gij dat mijn kinderen zo maar een programma'tje daar op mogen zetten? Ge hebt geen gedacht over welke bedragen het gaat als dat gekraakt wordt dmv een of ander virus dat zou meekomen met dat privé opgeladen programma of bestand.

Btw die extra legale voordelen als auto, laptop, gsm enz...heeft mijn vrouw die al meer dan 40 jaar in de privé werkt nooit gehad. En haar pensioen zal een heel pak lager zijn dan het uwe.
Beste,
Dit gaat hier over onderwijs, peperdure eigen ontwikkelde software is pure science fiction voor ons.
Om de discussie weer niet nodeloos te rekken, tot een persoonlijk steekspel te herleiden en appelen met peren te vergelijken, zou ik u aanraden uw vrouw en haar carrière hierbuiten te houden.
Oud 6 juli 2016, 16:34   #173
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit gaat hier over onderwijs, peperdure eigen ontwikkelde software is pure science fiction voor ons.
LOL! Heel juist! Om nog maar te zwijgen over 'it'ers' (meervoud). Eén it'er, die je dan vaak nog moet delen met een paar andere scholen klinkt al iets realistischer...
Oud 6 juli 2016, 16:55   #174
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
LOL! Heel juist! Om nog maar te zwijgen over 'it'ers' (meervoud). Eén it'er, die je dan vaak nog moet delen met een paar andere scholen klinkt al iets realistischer...
Is dat die man die één keer per jaar de bakken van 15 jaar komt vervangen door bakken van 10 jaar?
Oud 6 juli 2016, 18:33   #175
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste,
Om de discussie weer niet nodeloos te rekken, tot een persoonlijk steekspel te herleiden en appelen met peren te vergelijken, zou ik u aanraden uw vrouw en haar carrière hierbuiten te houden.
Dit gaat hier over de vergelijking onderwijs - privé en de zogezegde extra-legale voordelen zoals een laptop. Ge begint te beseffen dat die laptop eigenlijk een bedrijfslaptop is die dient om bedrijfsmatig te gebruiken. Dat dit dus geen extra.
Daarom dat gij gene laptop van uw werkgever krijgt.

Ge begint mijn punt te snappen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 6 juli 2016 om 18:34.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 18:44   #176
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit gaat hier over de vergelijking onderwijs - privé en de zogezegde extra-legale voordelen zoals een laptop. Ge begint te beseffen dat die laptop eigenlijk een bedrijfslaptop is die dient om bedrijfsmatig te gebruiken. Dat dit dus geen extra.

Hoe moet hij dan op school naar Politics.be surfen?
Oud 6 juli 2016, 19:17   #177
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ge begint te beseffen dat die laptop eigenlijk een bedrijfslaptop is die dient om bedrijfsmatig te gebruiken. Dat dit dus geen extra.
Vind mij eens een leerkracht die geen computer nodig heeft om zijn job fatsoenlijk uit te voeren.
Oud 6 juli 2016, 19:29   #178
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Als die laptop dient om om bedrijfsmatig te gebruiken is dat geen extra legaal voordeel, maar gewoon een werkinstrument.
Alleen spijtig voor uw verhaal is dat jijzelf een laptop als extra legaal voordeel bestempelde...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 6 juli 2016 om 19:40.
Oud 6 juli 2016, 19:34   #179
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen probleem.

Opzegtermijn: op het einde van het schooljaar is het gedaan en kunt ge het aftrappen.
Opzegvergoeding? dat is het loon van de opzegtermijn. Maar ge moet wel blijven les geven tot het einde van het schooljaar/opzegtermijn. Doet ge uw werk dan niet meer goed: ontslag op staande voet zonder opzegvergoeding.
Extra legale voordelen: Een wagen? geen probleem. Maar ge moet wel 500/600 euro van uw brutoloon inleveren.
Laptop? geen probleem. Maar als ge daar uw privémails opzet moet ge wel rekening houden met het feit datl de IT-chef op school alle privéberichten kan meelezen, en perfect weet welke site's gij bezoekt enz. Zelf programma's zomaar installeren: vergeet het maar, want het risico op virussen is te groot.
....

Gaat ge akkoord? Dan rest ons niks dan uw statuut zo snel mogelijk te veranderen in een contract van onbepaalde duur.
Even Pajoske zijn geheugen opfrissen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 6 juli 2016 om 19:34.
Oud 6 juli 2016, 19:53   #180
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste,
Mooie persoonlijke aanval.

De frustratie druipt er vanaf, hopeloos om uw punt te maken veeg jij alle voorbeelden (de grote meerderheid) van mensen zonder firmawagen of bonus zomaar onder de mat.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be