![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige dat hij kon doen heeft hij gedaan : hij leverde munitie, met een handleiding erbij, via de pers en dat aan iedereen die het wou horen. Kwestie van de zaak op scherp te stellen. Nu maar afwachten of DeBlock en Michel dit probleem op de klassieke manier gaan oplossen : het over de zomer tillen en in de drukte van het najaar terwijl er al een nieuw academiejaar begonnen is terug agenderen. De tsjeven zouden dat vroeger (in de tijd dat torfs er nog bij was) zeker zo gedaan hebben. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij is MP van vlaanderen, dat is zijn functie. Partij standpunten vernemen we wel van de voorzitter of desnoods zijn woordvoerder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom voelt hij dan de drang om dat in de gazet te gooien ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede, niemand betwist dat onze kennis van het Frans achteruit gaat, onder andere door minder interesse vanwege de kinderen en ouders en/of minder eisen vanwege school/leraren ... , en door nog minstens een flink aantal andere zaken. Waarvan de wijziging van cultuurgerichtheid (van de Franse cultuur naar de Angelsaksische cultuur) mogelijks de belangrijkste. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat voor een democraat ben jij ? (daar staat ge nu met uw klein pietje hé vriend)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben overtuigd dat de kostprijs van de splitsing in gemeenschappen en gewesten veel en veel duurder is dan (niet-gerechtvaardigde) transfers naar Wallonië. Wat denkt gij dat die overbodige parlementen met hun ministers, volksvertegenwoordigers, administratie allemaal kosten? We willen beiden minder belastingen betalen. daar zijn we het blijkbaar over eens. Maar gij hebt nog een andere, flamingante agenda. Ik heb dat niet. Daarin zit het verschil tussen ons beiden. Het interesseert mij niet aan wie ik belasting betaal. Zolang ik maar waar voor mijn geld krijg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel je voor dat la Belgique slechts één regering zou hebben dan zou dat onverbiddelijk een regering gedomineerd door de francofonie zijn en dan zouden de franstalige uitspattingen, nu in het ergste geval beperkt tot Wallo-Brux over heel la Belgique schering en inslag zijn en dan zou heel la Belgique nu op het niveau van Wallonië en Bruxelles vertoeven... Volgens de franstalige TV zouden we dan nu allemaal 25% van onze welvaart ingeboet hebben |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hoogste belastingen en de laagste pensioenen van West-Europa. In een Onafhankelijk Vlaanderen zal er ook maar één parlement en één regering zijn en het geld van de transfers zal voor belasting verlaging hogere pensioenen kunnen gebruikt worden . Maar nu ken ik nog altijd Uw meerwaarde niet, die U in deze geldverslindende Belgische constructie meent te vinden . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hoe verklaart U dan de paniek die in Wallonië uitbrak , toen er nog maar gesuggereerd werd dat Vlaanderen onafhankelijk was geworden tijdens de beruchte uitzending van Bye ,bye Belgium. De Walen werden collectief hysterisch, toen ze hoorden dat hun Vlaamse sponsors de kraan zouden toedraaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(allez degene die niet zijn gaan lopen...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nu ze niet meer naar de pijpen van de EU zullen moeten dansen. Panama zal er nog wat kunnen gaan van leren ![]() |
|
![]() |
![]() |