![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Banneling
|
![]() Scorpio heeft u zonet uitgelegd waarom een leraar een laptop nodig heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Veel meer als een pensioenspaarpot die je zelf nu ook al kan doen voor het fiscale voordeel is het niet. Die nog eens goed belast wordt. Jij spreekt waarschijnlijk over de verhalen van Electrabel en Elia medewerkers die met de jackpot naar huis zijn gekomen. Die bestonden. Deze bedrijven hadden een regeling met gewaarborgde uitbetaling in relatie met het loon ipv een uitbetaling afhankelijk van de inleg. Een regeling vergelijkbaar met de ambtenarij: de groepsverzekering legde bij tot 75-80 % van je (laatste) netto loon, en voor kaders was dat dus vrij veel als je dat bedrag in een keer liet uitbetalen. Ik ken persoonlijk iemand die 300k euro mocht gaan ontvagen op zijn 65ste (hoger kader, Arcelor Mittal, begin jaren 2000). Die verzekeringscontracten bestaan niet meer of zijn uitdovend. Nu mag je op je inleg, die gemaximaliseerd is door de fiscus, een goede 1.75 % rente verwachten. Gene vette. Ons pensioen is nog veel meer gecastreerd dan jouw overheidspensioen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In principe kunt gij uw werk op de pc in het leraarslokaal doen. Maar dan moet ge buiten uw lesuren langer op school blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Banneling
|
![]() Concreet voorbeeld van mensen die ik zeer goed ken:
Beiden gepensioneerd, even oud, verdienden min of meer hetzelfde toen ze nog werkten. Hij, voltijds bediende in de privésector: €1200 pensioen en €90.000 groepsverzekering Zij, voltijds ambtenaar: €1600 pensioen. Pas 19 jaar na pensioenleeftijd zal zij 'meer' hebben. Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 juli 2016 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat gij nu schrijft dat dit geen 'extra' is betekent eigenlijk dat ik u overtuigd heb. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Banneling
|
![]() Mooie stroman die je daar gemaakt hebt, opa...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Banneling
|
![]() Oei, zijn kop is eraf gevallen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Minister-President
|
![]() Qua woorden verdraaien en er u uit proberen lullen kan die tellen. Om te gaan van een bewering dat leerkrachten geen bedrijfslaptop nodig hebben omdat dat is om te bedrijfswerk op te doen, en daar het deksel zeer zwaar op de neus te krijgen, naar een bewering dat je de ander overtuigd hebt van je punt, daar moet je een indrukwekkend gebrek aan realiteitszin voor hebben...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar alweer: de huidige contracten zijn bijlange niet zo gunstig. Het is me ook niet helemaal duidelijk hoe hij aan slechts 1200 euro netto pensioen komt en 90k groepsverzekering. Zulke groepsverzekeringen horen bij de hogere bruto salarissen, en die bouwen toch iets meer wettelijk pensioen op als 1200. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mij wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mij wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Banneling
|
![]() Als je iets uit je duim zuigt, wel goed zuigen he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Banneling
|
![]() Een wettelijk pensioen van een arbeider of lagere bediende combineren met de groepsverzekering van een hogere bediende of middenkader. Je kan toch niet ontkennen dat ik daar vragen bij stel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Banneling
|
![]() Er bestaat niet noodzakelijk een link tussen het bedrag van het wettelijk pensioen en de groepsverzekering die de werkgever voorzag voor zijn personeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Banneling
|
![]() In ieder geval, ben deze discussie beu aan het worden.
Morgen vertrek ik op verlof voor een paar weken, ik zal er (niet) aan denken als ik relax. Geniet nog van het uwe. |
![]() |
![]() |