![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3981 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3982 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Op sommige gebieden doet het VK het inderdaad minder goed dan andere landen. Op andere gebieden dan weer beter. De bediening van regionale lijnen in het VK is bijvoorbeeld stukken beter dan in Frankrijk. De gemiddelede snelheid van de treinen is hoger dan in België. Als ik het totale plaatje bekijk dan rankschik ik de spoorwegen in Europa als volgt: 1) Zwitserland 2) Nederland 3) Duitsland en het VK 4) België, Italië 5) Frankrijk
![]() |
![]() |
#3983 | |
|
![]() Citaat:
Het is letterlijk een inkomensherverdeling van niet gepriviligieerden naar gepriviligieerden toe. En dat steun jij, een zelfverklaarde communist? Dat is wat ik dus niet begrijp...
![]() |
![]() |
#3984 |
|
![]() De publieke opinie lijkt leugens juist met gretigheid te accepteren, als ik zie wat er in het VK en in de VS gebeurt...
![]() |
#3985 | |
Minister
|
![]() Citaat:
--- 07:45 Bruxelles Central/Brussel Centraal 07:48 07:49 Brussel Noord/Bruxelles Nord 07:53 07:55 Brussels Airport - Zaventem 08:08 08:11 Mechelen 08:22 08:25 Antwerpen-Berchem 08:37 08:39 Antwerpen Centraal 08:43 08:45 Roosendaal 09:11 09:13 Dordrecht 09:40 09:42 Rotterdam Centraal 09:56 09:59 Den Haag HS 10:17 10:21 Schiphol (Airport) 10:48 10:49 Amsterdam Centraal 11:05 --- Dus de dienstregeling op de website van de NMBS klopt niet? ![]() En zelfs dan is je verhaaltje al serieus afgezwakt als het over het aantal minuten stilstand gaat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3986 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3987 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze lijst is uw eigen opinie, maar niet gebaseerd op enig onderzoek. Toont alleszins wel aan dat privatisering geen heilig manna is dat verlossing op aarde brengt, zoals sommige ons willen doen geloven. Er zullen ongetwijfeld wel dingen zijn waar het VK goed in is, maar het wordt zeker niet door wie dan ook beschouwd als de beste spoorwegen in Europa. Ik denk dat je België wat te laag inschat, de NMBS is veel stipter, frequenter, goedkoper, en fijnmaziger dan de Italiaanse spoorwegen. Frankrijk als laatste? Dat is volledig unfair, hun systeem van hogesnelheidslijnen blijft het beste van heel Europa en een van de beste van de wereld. En ze doen hun best om ook het regionale aanbod te verbeteren. Zwitserland ken ik niet, maar de prijzen zijn er bijna even krankzinnig hoog als in het VK. Dat je aan zo'n prijs goeie service biedt, dat zou er maar aan ontbreken. Nederland tweede? Ik ken de Nederlandse spoorwegen bijzonder goed, en ben het daar niet mee eens, vind ze zelfs niet eens beter dan België alles bij elkaar beschouwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3988 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle studies tonen aan dat de rijkste één procent in 30 jaar fenomenaal rijker is geworden, dus er is geld genoeg om werknemers een goed loon en goede rechten te geven, alleen unfair verdeeld. Nu U het toch over inkomstenverdeling heeft. Dit is een ideologische keuze van het tatcherisme en reaganomics, of anders gezegd neoliberalisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3989 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle partijen die het goed doen, zowel ter linker- als rechterzijde zijn tegen meer vrije markt. Ik ben voor referenda, en vind dat het vrijhandelsakkoord met de VS per referendum in elk land goedgekeurd moet worden, en Nederland zijn er al stappen in die richting. Wedden dat het er nooit komt? De meeste gewone werknemers moeten helemaal niets hebben van uw ultra-kapitalisme, beseffen dat dit enkel de elite ten goede komt. Zie ook het succes van Sanders en Trump in de VS. ("gevaarlijk populisme" zegt De Gucht en U ongetwijfeld ook, het "gepeupel" moet stemmen voor de juiste na een leugenachtige campagne met veel beloften die onmiddellijk vergeten worden, en daarna hun bakkes houden, dat lijkt jullie kijk op democratie) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3990 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3991 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom dat Sanders en Trump zoveel succes hadden. In het VK kwamen duizenden mensen op straat om de putch van de elite tegen Corbyn door "Blairites " binnen labor te veroordelen. Ik hoop dat er veel zulke referenda komen, ook bij ons. Om te beginnen over het vrijhandelsakkoord met de VS. Jullie zeggen dat je democraten zijn, tot de meerderheid het niet langer met jullie eens is... dan moeten ze hun bakkes houden... je ziet het genoeg aan de vernietigende reacties op de democratische keuze van het Britse volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3992 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar dat gezegd zijnde: je bevestigt opnieuw dat je zelf niets hebt om BE en UK te vergelijken, edoch deed je dat wel in je antwoord naar Reservespeler. Waar zijn dus je bronnen, zoals je zelf zo graag aan anderen vraagt? Of geef je nu toe dat je ongefundeerd en zonder bron-materiaal claims maakt? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3993 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3994 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() De enige leugen die is doorprikt is uw bewering over de minutenlange wachttijd in Rotterdam en Den Haag. Bovendien weet u voor iemand die bij de NS werkt niet eens de vertrektijden van één van de laatste gewone internationale verbindingen. Dat heet pijnlijk bij volwassen mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3995 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zat te klagen over de lange intervals in de Belgische stations, ik toonde aan dat de trein nog langer wacht in Nederlandse stations. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3996 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er zijn genoeg treinverbindingen in dit land waar de trein 5-6 minuten stilstaat. Denderleeuw en Gent zijn twee stations waar je soms minutenlang stilstaat. Vergelijk dat eens met Nederland zou ik zo zeggen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3997 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3998 | |