Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2016, 07:11   #61
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
tsjeverij : even uit #29 quoten : "Neen ? ronkende congressen over confederalisme net voor de verkiezingen en dan op het keuzemoment (= de coalitiegesprekken) de broek afdoen en hun lidmaatschap van de club afkopen door zich te engageren om 5 jaar alle communautaire thema te mijden is zelfs in België een nooit gezien moment van politieke hypocrisie."

Ik hoop dat ik je niet moet uitleggen dat dergelijke handelwijze door politici tot voor 2014 exclusief kon waargenomen worden bij de katholieken, CD&V, dus de tsjeven ?

Maar zelfs zij hebben het nooit zo extreem toegepast, toch niet met art 1 van de eigen statuten, in principe de reden van hun bestaan.
Dat n-va dat hier toch heeft gedaan, is een mooie illustratie dat zij in tsjeverigheid hun oude leermeesters overklast hebben.
Het word dan ook lachen geblazen als de volgende verkiezing beloften gaan tussen tsjeven en supertsjeven.
Voeg daar nog de Waalse MR aan toe die geen toegevingen meer kan doen en de chaos is compleet.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 07:13   #62
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vraag is en blijft: hoe zou het overheidsbeslag geëvolueerd zijn bij ongewijzigd beleid?
Was de bedoeling van het nieuwe beleid niet om het beter te doen ? Waarom dalen die twee cijfers dan niet ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 07:13   #63
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Het word dan ook lachen geblazen als de volgende verkiezing beloften gaan tussen tsjeven en supertsjeven.
Voeg daar nog de Waalse MR aan toe die geen toegevingen meer kan doen en de chaos is compleet.
Afwachten wat er intussen nog allemaal te gebeuren staat.

Verhofstadt vergeten met zijn welvaartstaat en .... Hij deed ook net het tegenovergestelde dan in zijn verkiezingsbelofte en werd voor een tweede keer premier.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 07:16   #64
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was de bedoeling van het nieuwe beleid niet om het beter te doen ? Waarom dalen die twee cijfers dan niet ?
Dat is natuurlijk altijd de doelstelling, er zijn echter factoren geweest die deftig wielen in de stokken gestoken hebben.

Vandaar mijn mijn vraag: "Hoe zou het overheidsbeslag geëvolueerd zijn bij ongewijzigd beleid?"

Met hetgeen we nu weten, is dit volgens mij een heel terechte vraag.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 07:17   #65
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
En wat zeg je dan over het cordon tegen het VB?
nikske zeggen: doen !

Oud 10 juli 2016, 07:21   #66
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Verhofstadt vergeten met zijn welvaartstaat en .... Hij deed ook net het tegenovergestelde dan in zijn verkiezingsbelofte en werd voor een tweede keer premier.
Dat is één van de redenen dat ik mijn pronostiek op een regering Michel II nog steeds hou.

BDW heeft sinds "de bocht van Bracke" de opinie handig weten weg te kanaliseren van het zuiver communautaire ==> demonisering van PS.
Door het vijandbeeld, wat cruciaal is in politieke communicatie te verleggen naar PS maakte hij een pad vrij om zijn partij bij liberalen en tsjeven aanvaardbaar te maken mits de communautaire brol op de schop zou gaan.

In de publieke opinie is momenteel weinig animo te vinden voor de communautaire scherpslijperij terug aan te wakkeren, daarvoor ontbreken de onderwerpen die voldoende aandacht trekken. Het valt dan ook te voorspellen dat n-va in 2019 de campagne in kan met een verderzetting van de "verandering" retoriek.

"Vrienden, dank zij ons zijn we 5 jaar verlost van de PS en nu gaat het veel beter"
"Schenk ons opnieuw uw vertrouwen, dan doen we er nog 5 jaar bij"
Oud 10 juli 2016, 07:32   #67
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is natuurlijk altijd de doelstelling, er zijn echter factoren geweest die deftig wielen in de stokken gestoken hebben.

Vandaar mijn mijn vraag: "Hoe zou het overheidsbeslag geëvolueerd zijn bij ongewijzigd beleid?"

Elke eerdere regering kreeg ook te maken met onverwachte tegenvallers. Daarachter kan men zich niet verschuilen.
Oud 10 juli 2016, 07:39   #68
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Weet je ook nog waarom?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 11:31   #69
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet u niet aan mij vragen.
Toch wel, jij was diegene die hem aanmaande om uit eigen naam te spreken.
Was het misschien de boodschap die je niet aanstond?
Dan kan je dat toch gewoon zeggen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 12:46   #70
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Toch wel, jij was diegene die hem aanmaande om uit eigen naam te spreken.
Was het misschien de boodschap die je niet aanstond?
Dan kan je dat toch gewoon zeggen?
Hij was een beetje zenuwachtig... Kritiek op de partaai, dat m�*g niet hee.
En aangezien de forumwoordvoerder van n-va niet direct reageerde, voelde een wakker lid van de partijraad zich geroepen om dat te doen.
Oud 11 juli 2016, 09:50   #71
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hoe? NVa blijkt voor een keer in la Belgique niet wakker te liggen van het franstalige achterlijke gelul??? Is het dat wat je bedoelt???
Neen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 15:14   #72
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Inderdaad Marie dit is een goed voorstel van Homans. Maar hun frigo ligt mij nog altijd zwaar op de maag.
Vroeger deden de Vlamingen hun mond open en al hun eisen, hoe realistisch en hoog noodzakelijk ook werden afgewezen en de grond in geboord onder de noemer van zogezegd communautair geruzie...
Nu heeft het NVa zogezegd het communautaire in de frigo gestoken en de grote profiteurs van dat zogenaamde communautaire geruzie, de franstaligen, klagen steen en been en voor het eerst sinds lang in la Belgique worden ze voor hun eigen verantwoordelijkheid geplaatst en kunnen ze er niet meer onderuit, zonder compleet gezichtsverlies.
Hoe kun je nu het communautaire in de frigo plaatsen als alles en zuiver alles in la Belgique communautair geregeld, of moet ik zeggen misregeld wordt; als de francofonie constant zijn misdrijven ondersneeuwt onder het zinnetje van het is communautair en men kan ons, grote francofonie niet verplichten om rekening te houden met de Vlaamse wil...
Dat is wel wat andere minachtende taal tegenover de Vlamingen, die bovendien constant gevoerd wordt, dan dat de Vlamingen hun stakingen (niet de Walen zelf) spuugzat zijn...
Maar je ziet hoe de Vlaamse collabo's grote moeite doen om Vlaanderen opnieuw onderuit te halen en hun franstalige broodheren terug aan de macht te helpen; zelfs al zou dat de afgang van heel Vlaanderen betekenen.

Laat de NVa het communautaire maar in de frigo houden en de franstaligen zitten meer en meer in de problemen...
La Belgique op zijn gat, zoals het moet.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 15:24   #73
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat doe ik. Ik ben geen partijslaafje uit n-va dat braaf tijdens de partijraad meestemt om het partijprogramma op zolder te zetten in ruil voor ministerposten.
Jij geen partijslaafje??? Niet van de NVa, dat is duidelijk, maar wel van de (s)linkse gedachten en van de media die ze zo schijnheilig braafjes verkondigen.

En alsof jij ook niet wist dat na jarenlange mismeestering, zelfs heel zware mismeestering van het budget, de negatieve kurve nog lang zal nazinderen en niet in een keer omgebogen kan worden...

Maar doe nu maar alsof je neus bloedt en alsof jij je nu, misschien voor de eerste keer, of het moesten de verhaaltjes van de sossen zijn, aan de realiteit en de cijfers houdt...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 11 juli 2016 om 15:25.
Oud 11 juli 2016, 15:25   #74
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij geen partijslaafje??? Niet van de NVa, dat is duidelijk, maar wel van de (s)linkse gedachten en van de media die ze zo schijnheilig braafjes verkondigen.

En alsof jij ook niet wist dat na jarenlange mismeestering, zelfs heel zware mismeestering van het budget, kurve van de negatieve cijfers nog lang zullen nazinderen en niet in een keer omgebogen kunnen worden...

Maar doe nu maar alsof je neus bloedt en alsof jij je nu, misschien voor de eerste keer, of het moesten de verhaaltjes van de sossen zijn, aan de realiteit en de cijfers houdt...
Komaan Marie, niet iedereen heeft een partijkaart hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 15:27   #75
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Komaan Marie, niet iedereen heeft een partijkaart hé.
Wat heeft een partijkaart met slaafzijn te maken??? Slaafszijn zit in je hoofd, niet in de partijkaart, of het moest zijn dat er partijkaarten bestaan die alleen maar slaven verdraagt...???
Onze klassierkers misschien???
Ze doen wel heel erg hun best om er zo uit te komen...
Maar ja, de meeste Vlamingen lusten hen dan ook minder en minder...
Oud 11 juli 2016, 15:29   #76
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft een partijkaart met slaafzijn te maken??? Slaafszijn zit in je hoofd, niet in de partijkaart, of het moest zijn dat er partijkaarten bestaan die alleen maar slaven verdraagt...???
Onze klassierkers misschien???
Ze doen wel heel erg hun best om er zo uit te komen...
Maar ja, de meeste Vlamingen lusten hen dan ook minder en minder...
Wie gaat er dan de laatste maanden vooruit Marie ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2016, 15:29   #77
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

2
Maar dan wel een vraag waar Pandareus veel liever niet op in gaat...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be